Ryktetråden 2.0

Nyheter, taktikker, spillere, trenere, samt annet som omhandler Juventus.

Re: Ryktetråden 2.0

Innlegg MeRs0 » 04 Jan 2017 13:37

Rincon er en ny Davids, og forhåpentligvis ser han bort fra presset og presterer bedre enn Khedira slik at Marchisio og Pjanic får litt bedre spillerom.
Bilde
Juventus siden 2000
JuveNorge siden 2008
Brukerens avatar
MeRs0
Medlem

Favorittspiller: Agnelli

Innlegg G Buffon » 04 Jan 2017 13:39

Når vi må spille med Lemina, Sturaro og Hernanes så har vi ikke en midtbane i verdensklasse akkurat.
Denne sesongen har midtbanen vært virkelig tam, det er virkelig trist med tanke på hvor gode spissene våres kan være hvis de får noen gode i ryggen.

Bare Khedira på midten har vist verdensklasse over flere kamper i år, Pjanic trenger nok mer tid og selvtillit.
Marchisio tror jeg også trenger endel tid for å komme seg tilbake igjen. Uten aggressive Pogba så føler jeg vi har mistet mye initiativ på midten. Vet ikke hva planen til Allegri er, men kanskje Rincon kan være ankeret som gjør at blant annet Pjanic kan være mer fremover på banen.

Tviler sterkt på at Allegri har hentet han uten noe plan bak.
Gianluigi Buffon #1

Bilde
Brukerens avatar
G Buffon
Medlem

Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Ole

Innlegg Birindelli » 04 Jan 2017 14:52

Husk at Pogba på dette tidspunktet i fjor kun hadde tre mål og tre målgivende. Han begynte ikke å prestere før medspillerne hadde snudd kjerringa, akkurat som han er i ferd med å gjøre i Manchester United. Han er heller ikke noe mer aggressiv enn Pjanic.

Problemet på midtbanen vår hittil er at de to etablerte spillerne, de som faktisk presterte forrige sesong, Khedira og Marchisio ikke har levert like godt denne sesongen. For tyskerens del handler det om mye slurv både i pasningsspill og avslutninger, for italieneren handler det om mindre presise defensive prestasjoner samt manglende forløsende pasninger.

Vi vet akkurat hva vi får med Sturaro og Hernanes, og de leverer godt med det til grunn. Hadde de prestert det samme for en av våre konkurrenter ville vi muligens drømt å om få dem til klubben. Derimot har Asamoah og Lemina vært skuffende. Jeg hadde virkelig trodd at ghaneseren skulle begynne å nærme seg nivået han holdt da han spilte i Udinese og i starten av Juvekarrieren. Det har han ikke gjort og da kan det hende at det er enden på visa. Franskmannen viste lovende takter forrige sesong da han gjorde ting enkelt og ryddig. Denne sesongen har det blitt for fikst og for tamt og jeg heller mot å la ham dra enten i januar eller til sommeren. Begge de to siste skal vel figurere i Afrikamesterskapet nå i januar, og dermed er vi over på Rincon. Jeg har aldri lagt merke til ham, og syns kjøpet er litt rart, men velger å tro at ledelsen vet hva de driver med. I følge Wikipedia ble han til alt overmål kåret til Copa Americas beste spiller i 2011, så litt fotball må han ha i seg.

Jeg håper ikke det skjer så mye mer i dette overgangsvinduet, og er fundamentalt uenig i den artikkelen som ble postet lenger oppe. Juve er helt klart ett av 5-6 lag som kan vinne årets CL. Om noe framstår laget langt bedre enn på samme tidspunkt forrige sesong. Vi har klart å styrke forsvaret ved å involvere Rugani mer, vi har mange flere strenger å spille på framover gjennom (tro det eller ei) Alves, muligens Sandro, Higuain og Pjanic.

Enten vi fortsetter med 4-3-1-2 eller med 3-5-2 skal denne gjengen være bedre skikka til å vinne både Serie A og CL enn vi var i fjor. Rincon får gå inn og konkurrere med Sturaro og Khedira (og Pjanic) om de to indreløperplassene på midten.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli
Brukerens avatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Favorittspiller: Del Piero

Innlegg Raul » 04 Jan 2017 16:56

Grohl skrev:Hvis Juventus' midtbane er dritt så finnes det svært få ok/middels/bra midtbaner i verden?

Selvfølgelig, jeg tar jo litt i, men midtbanen har ikke prestert bra i det hele tatt!

Rincon ser ut som en person som faktisk tør å holde på ballen, og samtidig utføre noe kreativt. Jeg ble positivt overrasket. Fins vel ingen på laget som har de egenskapene, og det trenger vi for å skape rom og muligheter.
Raul
Medlem

Favorittspiller: Marchisio
Fornavn: Burrebassen

Innlegg Delpiero107 » 04 Jan 2017 22:10

Birindelli skrev:
Jeg håper ikke det skjer så mye mer i dette overgangsvinduet, og er fundamentalt uenig i den artikkelen som ble postet lenger oppe. Juve er helt klart ett av 5-6 lag som kan vinne årets CL.

Enten vi fortsetter med 4-3-1-2 eller med 3-5-2 skal denne gjengen være bedre skikka til å vinne både Serie A og CL enn vi var i fjor.

Er enig i dette, jeg mener også vi står bedre skikket til å vinne CL enn noen gang siden 2006, med et mer komplett lag enn før.

Ellers skal ikke Asamoah spille Afrikamesterskapet, men Lemina skal.
Juve - La vita mia
Brukerens avatar
Delpiero107
Capo

Fornavn: Haakon

Innlegg Orcons » 04 Jan 2017 23:09

Tror dette er en god signering.
Endelig får vi inn en som virkelig treffer på innlegg i boks fra alle vinkler, og det er gull med Higuain/Mandzukic.

https://www.youtube.com/watch?v=-M1vlSf0aiI
Brukerens avatar
Orcons
Medlem

Fornavn: Ronny

Innlegg MeRs0 » 05 Jan 2017 10:30

Marrotta har lovet en stjernespiller (midtbane) i sommer, mange tror det er Verratti. Jeg har en liten følelse på at Pjanic går motsatt vei for å få ned prisen...
Juventus siden 2000
JuveNorge siden 2008
Brukerens avatar
MeRs0
Medlem

Innlegg Orcons » 07 Jan 2017 12:37

Endel løse rykter som går om dagen:

Donnarumma til Juve?:
Juve skal være villige til å legge 40 mill euro på bordet i tillegg til en solid lønn for å sikre seg Donnarumma.
Regnestykket totalt skal beløpe seg til hele 80 mill euro.

http://www.goal.com/en-gb/news/11562/transfer-talk/2017/01/07/31231162/-
http://www.calciomercato.com/en/news/juventus-offer-super-salary-to-entice-milan-goalkeeping-sensatio-80360

Dybala til Real?:
Real skal være klare til å sprenge banken for Dybala. 90 mill euro + Morata.
Videre skal visstnok kontraktsfornyelse hos Juventus være endel av en plan for å sikre seg en ny Pogba-deal.

http://www.realmadridnews.com/real-madrid-approach-juventus-star-20033?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+realmadridnewscom+%28Realmadridnews.com%29

http://www.calciomercato.com/en/news/from-spain-juventus-superstar-prefers-real-madrid-to-barcelona-30683

Italias unge talent Orsolini skal være nær Juventus:
http://www.italianfootballdaily.com/breaking-orsolini-chooses-juventus-move/

Valencia skal nærme seg en låneavtale på Zaza:
http://www.goal.com/en-gb/news/2892/transfer-zone/2017/01/06/31225092/-

Mattia De Sciglio eller bosniske Sead Kolasinac skal være aktuelle erstattere for Evra:
I tillegg skal Evra utrolig nok være ønsket tilbake i Unite
d.

http://www.calciomercato.com/en/news/juventus-line-up-evra-replacement-the-names-96368
http://www.101greatgoals.com/news/transfers/jose-mourinho-wants-patrice-evra-back-man-united-juventus-eye-replacement-di-marzio/

Andre veien skal Juve være interessert i Darmian:
http://www.goal.com/en/news/596/exclusive/2017/01/06/31180642/-

Marotta uttaler at Juve jakter en topp midtbanespiller, og videre skal det være kontakt vedrørende Veratti:

http://www.blackwhitereadallover.com/2017/1/6/14175560/beppe-marotta-says-juventus-want-to-sign-a-top-midfielder-in-the-summer-of-2017

http://www.calciomercato.com/en/news/exclusive-juventus-call-on-new-mediator-to-convince-psg-to-sell--64665
Brukerens avatar
Orcons
Medlem

Innlegg Aragorn » 07 Jan 2017 22:50

Evra ikkje med i troppen mot Bologna imorgon. På veg ut?
Aragorn
Medlem

Innlegg Birindelli » 08 Jan 2017 12:27

Ja, Evra er nok ferdig i klubben.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli
Brukerens avatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Innlegg Bianconeri » 08 Jan 2017 13:23

Tipper Evra ønsker å komme seg så langt unna Suso som mulig etter super coppaen. :P
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly
Brukerens avatar
Bianconeri
Capo

Fornavn: Håvard

Innlegg Orcons » 10 Jan 2017 21:51

Brukerens avatar
Orcons
Medlem

Innlegg EdgarDavids » 10 Jan 2017 22:01

Litt off topic. Men Marco Storari har gått til AC Milan. Imponerende i hans alder at han fortsatt holder nivået. Jeg liker fyren og ønsker han alt godt :-)
Infine, il trofeo è tornato a cui appartiene. Forza Juve ★★★
Brukerens avatar
EdgarDavids
Konkurranseansvarlig

Favorittspiller: Edgar Davids
Fornavn: Marius

Innlegg MeRs0 » 11 Jan 2017 10:01

Synd å miste Evra, ikke pga ferdighetene på banen men pga ferdighetene sosialt. Det går jo ikke an å mislike fyren.

Spennende med Kolasinac. En tiger defensivt, men en pusekatt offensivt. Fordelen er at han er ung og gratis/billig, samt kan spille sentralt og i en 3-manns linje.
Juventus siden 2000
JuveNorge siden 2008
Brukerens avatar
MeRs0
Medlem

Innlegg G Buffon » 11 Jan 2017 14:41

Ryktene sier vi skal hente høyre ving Riccardo Orsolini (19) fra Ascoli.

http://www.football-italia.net/96706/orsolini-set-juventus
Gianluigi Buffon #1

Bilde
Brukerens avatar
G Buffon
Medlem

Fornavn: Ole

Innlegg veglia19 » 11 Jan 2017 19:27

Deilig at vi sikrer oss Orsolini. Han har veldig mye å gå på når det kommer til avgjørelser og avslutninger, men WOW for en teknikk og dribleferdigheter han har. Veldig spennende spiller som forhåpentligvis får ut sitt fulle potensiale i Juventus. Pjaca, Orsolini, Dybala, Bentancur, Kean, Rugani, Mandragora og kanskje Berardi, det kan bli sinnsykt bra om noen år. Tror aldri jeg har sett så mange solide talenter i Juventus før.

Edit: Gikk litt fort, glemte helt av Pol Lirola som også er veldig spennende. Kan også nevnes at det går rykter om at Liverpool er villige til å by €10m for vår unge midtbanespiller Cassata som i lag med Orsolini har imponert for Ascoli.

http://gianlucadimarzio.com/en/liverpoo ... er-cassata
My dream is: to raise the World Championship, someday, somehow, wearing the Italian National Football Team shirt, and to win the Champions League playing in Juventus F.C. - Giorgio Chiellini
Brukerens avatar
veglia19
Medlem

Favorittspiller: Chiellini og Pogba
Fornavn: Vegard

Innlegg Juventusftw » 12 Jan 2017 19:03

Kan ikke si jeg ble så ekstremt imponert over Caldara igår mot Atalanta, men nå har vi altså signert den 22 år gamle midtstopperen for 15 millioner euro. Summen kan gå opp til 21 millioner, hvis bonusene innfris. Caldara vil bli lånt tilbake for 18 måneder til Atalanta.

Syntes dette er en veldig dårlig avtale. Vi betaler minst 15 millioner euro for at Atalanta skal beholde midtstopperen sin, og ingen garanti for hva han er verdt etter de 18 månedene. Veldig, veldig merkelig overgang.
Juventus Campioni d'Italia ★★★
Brukerens avatar
Juventusftw
Capo

Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Innlegg JhDbJoA » 12 Jan 2017 19:22

At the same time, Juventus has reached an agreement with Atalanta for the free loan until 30 June 2018 of the 22-year-old defender and a bonus of maximum €4 million will be paid to the Nerazzurri on the condition he achieves certain sports performances.

Prisen på Caldara kan altså stige til 25 millioner euro? Har ikke sitt så altfor mye av han, men er ikke dette en litt vel stiv pris?
Brukerens avatar
JhDbJoA
Medlem

Favorittspiller: Del Piero & Nedved
Fornavn: Jone

Innlegg Bianconeri » 12 Jan 2017 19:51

Virker som en stiv pris ja, men er jo knapt nok mulig å gjøre gode kjøp uten å betale mye. Særlig når vi heter Juventus og vi kjøper av konkurrenter. Uansett har nok klubben fulgt han nøye over lengre tid, og har nok vesentlig bedre oversikt over hva man har i vente av Caldara en oss. Er bra man jobber med å få ned gjennomsnitts alderen i forsvaret.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly
Brukerens avatar
Bianconeri
Capo

Fornavn: Håvard

Innlegg Bianconeri91 » 13 Jan 2017 12:30

Jeg ser på det på en litt annen måte. Caldara bør vurderes utfra hele sesongen, ikke én enkelt kamp, og da tror jeg han scorer vesentlig bedre. Per nå finnes det ikke plass til han, så for at han skal fortsette utviklingen har han mye bedre nytte av et tilbakelån. Om to åe er Barzagli ferdig og Chiellini gammel nok til at man bør ha en erstatter klar. Vi betaler for en spiller nå som, gitt at han har utviklingen Marotta og Paratici forventer, ville være dyrere om to år. Synes dette er bra business.
Alla Juventus vincere non è importante. È l'unica cosa che conta.
Giampiero Boniperti
Brukerens avatar
Bianconeri91
Capo

Favorittspiller: #1, #8, #19, #21.
Fornavn: Sindre

ForrigeNeste

Gå til Juventus - Generelt

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest