Ryktetråden 2.0

Nyheter, taktikker, spillere, trenere, samt annet som omhandler Juventus.
K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Re: Ryktetråden 2.0

Legg inn av K-A » 30 aug 2016 22:16

Nå meldes det knallhardt på Witsel (og også Cuadrado). Etter at en belgisk journalist hevdet at Witsel skulle til Torino for medisinsk test, tok hele Italia rygg, inkludert troverdige Agresti og etterhvert Di Marzio. Snakkes om €18m+€3m i bonus. For Cuadrado skal det dreie seg om et lån med forpliktelse på kjøp dersom et visst antall kamer nås, slik artikkelen på forsiden nevner. Blir spennende å se, i morgen kan det smelle,

Brukeravatar
kaasa92
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Magnus
Sted: Porsgrunn

Legg inn av kaasa92 » 30 aug 2016 23:07

Forza Juve Per Sempre

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 30 aug 2016 23:31

Nei, det gir ikke mening å bytte ut Lichtsteiner med Cuadrado.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
G Buffon
Medlem
Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Ole
Sted: Oslo

Legg inn av G Buffon » 31 aug 2016 06:22

Ravanelli skrev:Nei, det gir ikke mening å bytte ut Lichtsteiner med Cuadrado.
Enig her, sånn som Alves har spilt bakover så håper jeg virkelig vi holder på Lichtsteiner. Det at han er en brasse har ikke blitt vist så veldig på banen, mer på sosiale medier hvor han sitter med gitaren sin og synger. Ingen tvil på at han vil spille seg inn etterhvert, men Lichtsteiner er mye mer solid. Håper vi kan ha begge 3 på høyresiden. Cuadrado kan vell fort spille andre posisjoner også.
Gianluigi Buffon #1

Bilde

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 31 aug 2016 10:12

Kan se ut som om vi ender opp med både Witsel og Cuadrado nå, er jo ikke noe tvil om at vi står sterkere hvis dette går i land, men usikker på hvor nødvendig det er. Kan jo så klart være en del andre tvister, som kommer som følge av dette da. Lich ut f.eks.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

ilbianconero78
Medlem
Favorittspiller: Baggio
Fornavn: Kjetil
Sted: Arendal

Legg inn av ilbianconero78 » 31 aug 2016 12:22

Dette ser ikke bra ut, Licht ut?
får satse på manglende/feil kilder...
http://altom-italienskfodbold.dk/lichts ... -ja-inter/

Fra http://www.solocalcio.se
"Inter sägs tidigare ha kommit överens med en deal för Stephan Lichtsteiner men klubben kommer inte överens med Juventus. Enligt Sport Italia har Turin-klubben nekat Inters bud för 32-årige ytterbacken. Inter kan under kvällen komma med ett nytt bud på spelaren. Gazzetta dello Sport i sin tur rapporterar att Lichtsteiners bror och tillika agent ska vara förbannad på Juventus-direktören Fabio Paratici för att de hindrar en flytt till Inter."

Noe for fremtiden...
OFFICIELLT: Malmö FF bekräftar att svensken Mattias Andersson är klar för Juventus. Mittbacken går in i Juves primaveralag.

Brukeravatar
Bianconeri91
Capo
Favorittspiller: #1, #8, #19, #21.
Fornavn: Sindre
Sted: Bergen

Legg inn av Bianconeri91 » 31 aug 2016 15:31

Cuadrado er en helt okei signering, ettersom han kjenner laget godt og har spisskompetanse vi trenger. Han gir oss også muligheten til å spille 4-3-3 og doble opp på kant slik at vi kan pumpe på Higuaín eller Mandzu. Helt streit, men ingenting mer heller.

Witsel er ei trasig signering. Sorry at jeg sier det, men hva er det han tilbyr som vi ikke allerede har? Og hvilket signal sender det til Sturaro, Lemina og Mandragora at man henter han? Noen Pogba-erstatter er han på ingen måte, men derimot en spiller litt under nivået til Asamoah og kanskje littegrann bedre enn Stuaro og Lemina. Da mener jeg helt ærlig at det ville vært riktigere å la de få prøve seg. Å bruke 21 millioner euro på en spiller som er tilgjengelig på bosman 1. desember synes jeg er en liten katastrofe.

Jeg må si at dersom det er dette vi får inn står det ikke mer enn til terningkast 3. Mercatoen var en soleklar sekser før man solgte Pogba. Totalt sett er det greit på grunn av de andre signeringene, men når vi kvitter oss med Zaza forventet jeg ærlig talt en spiller inn som kunne forsterke laget. Ikke to backup-spillere. Vi er én nøkkelspiller unna å være favoritt til CL. Hadde vi gitt f. i disse to karene og heller henta en verdensklassespiller til Allegris 4-3-1-2-system hadde vi hatt null spørsmålstegn. Nå blir det spørsmålstegnet hetende Asamoah eller Witsel. Eller så spiller vi 3-5-2, et system som mange her inne har et problem med og laget ikke har sett imponerende ut i denne sesongen. Laget vi mønstrer er på papiret knall i det systemet, men med 4-3-1-2 er det dessverre ikke like bra. Det synes jeg er en kjempenedtur.

Lichtsteiner skal forresten ingen steder med mindre Darmian eller Di Sciglio skal inn i hans sted.
Alla Juventus vincere non è importante. È l'unica cosa che conta.
Giampiero Boniperti

Brukeravatar
Ravanelli
Capo

Legg inn av Ravanelli » 31 aug 2016 15:50

Jeg er helt 100% enige med deg, bortsett fra at Cuadrado er søppel og at jeg synes Witsel er en ok signering. Men oppsummeringen din av mercatoen og tankene rundt formasjoner er veldig bra.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Fornavn: Ronny

Legg inn av Orcons » 31 aug 2016 16:29

4-2-3-1

Buffon
Alves - Bonucci - Chiellini - Sandro
Khedira Pjanic
Cuadrado Dybala Pjaca
Higuain

Dybala har uttalt at han er tiltenkt en mer spilloppbyggende rolle hvor han vil ligge mellom motstanderens forsvars og midtbaneledd.

http://www.gazzettaworld.com/news/serie ... le-change/

Når det gjelder Licht har det vært "støy" hver gang det har vært snakk om ny kontrakt.
Slik jeg ser det kan Alves like gjerne ha vært en signering i forkant, og man har forventet at Licht ikke blir værende uansett. For fremtiden har vi Pol Virola for tiden på lån i Sassoulo.

Er meget fornøyd med årets overgangsvindu, både når det gjelder førsteelleveren og bredde.
Ja man kunne ønsket seg et større navn inn på midten, men hvem når ingen er tilgjengelige??
Har vært særdeles lite flytting av sentrale midtbanestjerner dette vinduet, og ingen vil gi slipp på sine profiler.

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Fornavn: Ronny

Legg inn av Orcons » 31 aug 2016 16:33

En annen ting når det kommer til midtbanestjerner, hva har vi å lokke med av spilletid om det skal være argumentet til f.eks Matuidi? Er det plassen til Khedira, Pjanic, Marchisio? Marchisio er ute nå, men vi får ikke signert en storfisk med en spilletid ramme på et halvt år, eller som en generell "det kommer skader" backup.
Ikke i dagens marked på sentrale midtbanespillere.
Da sitter man igjen med alternativer som Witsel.

Brukeravatar
Delpiero107
Capo
Fornavn: Haakon

Legg inn av Delpiero107 » 31 aug 2016 17:40

Cuadro bekreftet.
Juve - La vita mia

Raul
Medlem
Favorittspiller: Marchisio
Fornavn: Burrebassen

Legg inn av Raul » 31 aug 2016 17:45

Deilig! :banana:

Fantastisk spiller!

del_piero
Medlem

Legg inn av del_piero » 31 aug 2016 18:24

3 års låneavtale :D Fantastisk å ha Cuadrado i klubben!

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 31 aug 2016 18:28

Komplisert låneavtale i forhold til normalen. Tre års lån, hvor Juventus betaler €5m årlig. Dersom Cuadrado eller Juventus (uspesifisert) når visse sportslige mål, må han hentes. Om ikke er det frivellig ved låneslutt, sommeren 2019. Dersom han må hentes (eller man velger å gjøre det) i løpet av treårsperioden, vil han koste €25m minus den summen som er betalt i lån, dvs dersom han må hentes i 2017 er opsjonen på €20m, i 2018 på €15m og i 2019 på €10m. Veldig dyrt i mine øyne.

På tide å gjøre det som må skje i dag: Witsel. 3.5t igjen. Kan da sende Hernanes ut også.

Brukeravatar
BuffonElsker
Offisiell Spåmann!
Favorittspiller: Buffon
Sted: Nordfjordeid

Legg inn av BuffonElsker » 31 aug 2016 18:59

Bra med Cuadrado tilbake. Det tok si tid, men bra det skjedde! :)
Vinci per noi, magica Juventus!

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 31 aug 2016 19:08

Bra at Cuadrado kommer inn, det åpner for flere formasjoner enn hva vi kunne fra før av med Dani Alves og Lichtsteiner på høyre siden. Åpnes for en formasjon som 4-2-3-1 eller 4-3-3, selv om 3-5-2 og 4-3-1-2 er de vi vil se mest av. Likevel er det bra for Juventus å ha alternativene 4-2-3-1 og 4-3-3 hvis kampbildet trenger en rask endring.

Men hvis Lichtsteiner drar nå er det synd. Jeg ville heller hatt Lichtsteiner og Cuadrado, enn Dani Alves og Cuadrado. Med Lichtsteiner og Cuadrado har man en litt mer balansert duo mtp at Lichtsteiner er best bakover, mens Cuadrado er best fremover. Med Dani Alves og Cuadrado har man en dekning hvor begge er best fremover... Håper Lichtsteiner blir værende! :)
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
Bianconeri91
Capo
Favorittspiller: #1, #8, #19, #21.
Sted: Bergen

Legg inn av Bianconeri91 » 31 aug 2016 19:22

Nå ryktes det at Witsel-avtalen står på vent, håper virkelig at den strander. De 20 millionene kan komme til nytte i en viktigere sammenheng. Mange bekker små og så videre. Hvis vi skal ha han kan han komme neste sommer, men da gratis. Det ville vært en bra avtale.

http://www.football-italia.net/90741/re ... ve-stalled

Det som bekymrer meg med Cuadrado-avtalen er to ting:

1. Den potensielle prisen er altfor høy for en spiller uten evne til å ta gode avgjørelser og som spiller 100% på instinkt.
2. Hva får dette å si for Berardi, som i alle fall jeg håper tar turen neste sommer? Har sett alle kampene til Sassuolo i år og han har vært BB i samtlige. Just for the record.

4-2-3-1 fikser ingen i Italia dessverre, og Allegri skal uansett alltid ha sin regista, så det skal vi nok se langt etter. Men jeg måtte tegne litt for meg selv her, og har kommet frem til følgende muligheter med dagens tropp.

3-5-2

Buffon

Barzagli - Bonucci - Chiellini

Dani Alves - Khedira - Pjanic - Marchisio - Alex Sandro

Dybala - Higuaín

4-3-1-2

Buffon

Dani Alves - Bonucci - Chiellini - Alex Sandro

Khedira - Marchisio - Asamoah

Pjanic

Dybala - Higuaín

4-3-3

Buffon

Dani Alves - Bonucci - Chiellini - Alex Sandro

Khedira - Pjanic - Marchisio

Cuadrado - Higuaín - Pjaca
Alla Juventus vincere non è importante. È l'unica cosa che conta.
Giampiero Boniperti

Brukeravatar
Ravanelli
Capo

Legg inn av Ravanelli » 31 aug 2016 19:47

Den siste med 4-3-3 kan Dybala ta posisjonen til Cuadrado. Cuadrado er helt overflødig. Låneavtalen er også bare helt merkelig. Men da fikk vi en ny "Bendtner" denne mercatoen også.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Gregus
Medlem
Favorittspiller: Buffon, Marchisio
Fornavn: Runar
Sted: Bodø

Legg inn av Gregus » 31 aug 2016 21:03

Hva skjer med Witsel?? Kommer jo ikke noe bekreftelse på han

Brukeravatar
Delpiero107
Capo
Fornavn: Haakon

Legg inn av Delpiero107 » 31 aug 2016 21:37

Ser dårlig ut med Witsel. Et vilt rykte fra Football-Italia om at man i et siste desperat forsøk prøver seg på Baselli. Hadde vært herlig, men kommer dessverre ikke til å skje. Ser ut som at vi er rimelig svekket på midtbanen framover..
Juve - La vita mia

Svar