Ryktetråden 2.0

Nyheter, taktikker, spillere, trenere, samt annet som omhandler Juventus.
Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Re: Ryktetråden 2.0

Legg inn av Bianconeri » 28 jul 2018 13:53

Kan ikke på noen måte se for meg at både Caldara og Rugani forsvinner nå. Virker jo som om ledelsen er flinke til å hente gode eldre rutinerte klassespillere, samtidig som man kjøper opp unge i håp om å treffe gull til å ta over etter gamle gravere som til slutt er for gamle. Blir skikkelig forbanna hvis morgendagens stjerner skal brukes kun for å finansiere at gjennomsnitts alderen i laget kan holdes skyhøy.

Håper at både Higuain og Rugani (hvis han må vekk) går til Chelsea. Orker ikke at Higuain skal putte på oss i fremtidige kamper.... Hvis man absolutt skal ha Bonucci, så kjøp han for en ok sum, og senk lønnen hans. Men ser helst at Caldara får plass ved siden av Chiellini i år.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Juveandy
Medlem
Favorittspiller: Marchisio
Fornavn: Andreas
Sted: Grimstad

Legg inn av Juveandy » 28 jul 2018 14:31

Når det gjelder Caldara så er han for all del et meget stort talent, men jeg har sett en god del Atalanta kamper og han har veldig sjeldent vært den beste forsvarsspilleren i de kampene jeg har sett (Toloi og Masiello har som oftest vært bedre). For ikke å nevne at det virker som at spillerne til Atalanta presterer veldig over egne ferdigheter i Gasperini sitt system (Kessie, Gagliardini og det er godt mulig det gjelder midtstopperne også). Ledelsen til Juventus vet veldig godt hva de driver med og de vet at Bonucci på sitt beste er en av verdens beste, det er ikke Caldara og det synes jeg heller ikke Benatia er.
Jeg vil føle meg mye mer trygg hvis jeg ser:
Sandro - Chiellini - Bonucci - Cancelo
kontra
Sandro - Chiellini - Benatia/Caldara - Cancelo
I en semifinale/finale i champions league. Det vil være skammelig for Juventus og Bonucci å hente han tilbake (og Bonucci burde beklage og være ydmyk), men det er verdt det hvis det bringer Juventus nærmere CL-trofeet.
Når det er sagt så tviler jeg på at Caldara drar fra Juventus, det virker mye mer sannsynlig at Rugani stikker spesielt etter det trykket som fansen har på sosiale medier mot at Caldara ikke skal selges.
Dersom Caldara blir håper jeg at jeg må bite mine ord og at Caldara og Chiellini ender opp med å bli et fantastisk stopperpar allerede fra første kamp fra start sammen, da blir det Caldara på ryggen på neste Juventus drakt.
ITALIA

Brukeravatar
IL PRINCIPINO #8
Medlem
Favorittspiller: Marchisio, Dybala, Buffon
Fornavn: Benjamin

Legg inn av IL PRINCIPINO #8 » 31 jul 2018 11:16

Ifølge Sky Italia er Caldara og Higuain til Milan og Lucifer andre veien en «done deal»...

Brukeravatar
Buffon
Medlem
Favorittspiller: DP, Montero, Tacchinardi
Fornavn: Nicco
Sted: Moss

Legg inn av Buffon » 31 jul 2018 11:37

Absolutt ikke sansen for denne overgangen, merkelig av Marotta og co å ta han tilbake uavhengig av lønnskutt.
Hadde virkelig gleda meg til å se Caldara i svart og hvitt denne sesongen, kunne like gjerne solgt han for cash hvis de absolutt ville selge han.

Bonucci tilbake tror jeg blir dårlig motatt av fansen - at han blir verdsatt til samme prisen han gikk for når han kommer fra en skuffende sesong i Milan og ett år eldre skjønner jeg lite av.
Håper for all del det er en tilbakekjøpsklausul på Caldara.

Hvorfor ikke aktivere utkjøpsklausulen til Godin som er på 20 millioner euro hvis målet er å få inn mer rutine bak?

Itillegg er det fare for at han muligens blir et uromoment i stallen mtp situasjonen som førte til hans exit forrige sommer.

Brukeravatar
IL PRINCIPINO #8
Medlem
Favorittspiller: Marchisio, Dybala, Buffon
Fornavn: Benjamin

Legg inn av IL PRINCIPINO #8 » 31 jul 2018 11:55

Håper absolutt ikke dette skjer! Ikke bare har jeg lyst til å se Caldara, men til tross for min og andres kritikk mot Higuain, så har jeg virkelig sansen for arbeidsinnsatsen hans!

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 31 jul 2018 13:37

Etter sol kommer regn... Det var jo et klimaks av historiske dimensjoner når Ronaldo ble klar for Juve. Dessverre ser det ut til at ledelsen nok en gang gir en litt vond ettersmak på årets mercato.

Når det gjelder Higuain så kan ikke Juve kun overlate alt til Ronaldo. Higuain ville vært nødvendig for å avlaste og skape konkurranse med Ronaldo om spissplassen. Skal først Higuain gå, så er det dummeste å sende han på LÅN til en av konkurrentene i Serie A.

Caldara har jeg ikke sett så mye av, men har forstått at han er veldig lovende. Uansett kan jeg ikke forstå hvorfor Juve skal hente tilbake Bonucci. Ikke bare er han overvurdert, men han er dårlig likt av fansen og har blitt over 30 år.

Milan kan ende opp med Italias beste stopperpar de neste 10 årene i form av Romagnoli og Caldara. I tillegg får de en av verdens giftigste spisser i Higuain. Fra før har de også italias beste keeper. Det de mangler nå er Antonio Conte inn, så er Milan den sterkeste utfordreren til Juventus om seriegullet. Takket være Juventus.

Det virker mer og mer som om Marrotta & co er så besatt av Champions League at de ikke lenger tørr å tenke langsiktig.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Scirea
Medlem
Favorittspiller: del Piero, Pirlo
Fornavn: Rune
Sted: Moss

Legg inn av Scirea » 31 jul 2018 17:52

Enig med Ravanelli. Gleda meg til å se Caldara/Rugani bli forma til Italias ugjennomtrengelige midtstopperpar i Juve. Vi har ikke så mye å si i disse spørsmåla. Vi er henvist til å juble for dem som skal representere oss ved sesongstart. Likevel -det er en ubehagelig følelse av at alle ressurser kastes inn for et kortsiktig mål: CL2019!
Fra og med i morgen vil jeg ikke være en Juventusspiller mer, men jeg vil alltid være en av dere.

Del Piero, 300612

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Legg inn av Orcons » 31 jul 2018 18:52

Jeg er delvis enig. Nå skal det sies at mye kan skje på de gode årene stopperne våres har igjen.
Foruten Barzagli tror jeg vi ser flere gode sesonger igjen i Benatia, Chiellini, Bonucci + nye navn som vil komme opp. Plutselig er det allerede i neste vindu gode erstatninger som vokser frem.
Dog er dette laget noe som vil bite i mer enn en sesong, og det er uten tvil en råsterk tropp om dette blir fasiten. Verken Rugani eller Caldera er for inneværende sesong gode nok til å være helt der oppe, og da er det igjen hva spillerne også ønsker... Det ble tidlig meldt at Rugani ønsket spilletid.

Når det gjelder Higuain er det selvsagt en spiller jeg ikke ser drar, men helt foretrekker heller at Dybala, Costa og Mandzukic blir værende. Uansett foreligger det nok planer og jeg har ingen grunn til å tvile på arbeidet som gjøres. Dette blir uansett en meget spennende sesong.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 31 jul 2018 18:54

Vil også si at jeg langt på vei er positiv til avtaler som gjør at spillerne blir i Italia, da dette sammen med Ronaldo nå fremmer ligaen som vi alle tjener på.

Sokki
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Pogba
Fornavn: Sokki

Legg inn av Sokki » 31 jul 2018 20:49

Higuain ut tror jeg bare er positivt. Han har virkelig ikke innfridd i de største matchene med noen unntak. Han bommer på store sjanser i avgjørende matcher og drar også på årene. Er sjeleglad noen i det hele tatt kjøper han for denne summen! Mandzukic er en jeg mye gjerne beholder, det er en mann for de store anledninger.

Brukeravatar
Bianconeri
Capo

Legg inn av Bianconeri » 31 jul 2018 21:07

Er veldig imot at vi skal fungere som en støttekontakt for AC Milan i det siste. Er det virkelig så viktig å få de inn i CL igjen.... Er jo ikke tvil om at de går ut med en flott deal her, de får inn en målgarantist, og en ung stopper som har vært stabilt veldig god i 2 år nå. Med Bonucci som presterte veldig varierende i Milan så forsvinner også en gedigen lønnspost (som er bedre å legge i en spiss som Higuain).

Alle lag i Serie A gjør det de kan for å unngå å selge til konkurrenter, men vi stiller villig opp. Jeg kan forstå at spillere må vekk pga økonomiske årsaker som Frp reglene, eller det at Higuain forsvinner nå som vi fikk Ronaldo, men syns vi burde kommet mye bedre ut av dette. Det eneste som kan redde denne avtalen en en tilbakekjøps klausul i Caldara avtalen.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Bianconeri
Capo

Legg inn av Bianconeri » 31 jul 2018 21:17

Er ikke mye som tyder på at disse skal rangeres likt her....
Vedlegg
Screenshot_2018-07-31-22-13-06.png

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 01 aug 2018 08:32

Et viktig elementvsom glemmes her og kan forsvare byttet, er pasningsfoten hans. Vi trenger egentlig ikke en ny midtstopper i verken Bonucci eller Caldera, men vi trenger pasningsfoten hans. Store deler av forrige sesong var savnet av Bonucci voldsomt når vi møtte høyt press.
Mye mulig Caldera er en bedre forsvarer, men pasningsfoten til Bonucci er den spisskompetansen vi mangler, slik at ikke hele byrden havner på Pjanic, så vi også kan få han høyere i banen fremfor lurkende mellom midtstopperne våre.

Siden vi er inne på statistikk:
Den eneste likheten på disse er at begge er midtstoppere. Bonucci hadde forrige sesong et gjennomsnitt på 17 flere pasninger pr kamp, hvorav en vesentlig høyere andel på fot. Nå sier ikke dette all verden, men tar vi med lange oppspill og nøkkelpasninger viser det i Bonucci favør:
Lange baller; 0,4 mot 0,1
Nøkkelpasninger: 7,7 mot 3,8

Dette er en tøff og risky overgang jeg til syvende og sist tror er riktig.

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 01 aug 2018 11:59

Feilpasningene til Bonucci savner jeg ikke.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 01 aug 2018 12:30

De har alle fra tid til annen, men Gud så kjedelig om alle skal spille uten risiko...

Brukeravatar
Bianconeri
Capo

Legg inn av Bianconeri » 01 aug 2018 15:28

Som min gamle trener en gang sa: jeg skal faen ikke ha noen av dere i bakre leddet til å spille med risiko! :P

Så klart det er fint med en som er rolig med ball og som kan slå langpasninger, men syns på ingen måte det er greit å bytte ut Caldara pga det. Ja, vi slet veldig under høyt press i fjor også, men syns ikke det er da pasningene hans kommer til syne. Det er mer når vi presser motstanderen bakover og det er stopperne som må styre og snu spillet.

Montero
Medlem
Favorittspiller: Montero

Legg inn av Montero » 01 aug 2018 16:44

Ravanelli skrev:
01 aug 2018 11:59
Feilpasningene til Bonucci savner jeg ikke.
Helt enig.

Brukeravatar
Andrea Pirlo
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Pirlo
Fornavn: Eirik

Legg inn av Andrea Pirlo » 01 aug 2018 17:25

Her er mine tanker rundt overgangen og hva den betyr for laget. De lider noe av ambivalens, men føler likevel de utgjør noen gode poenger.

Jeg er enig med Orcons. Savnet av Bonuccis pasningsfot var mest synlig under kontringene våre, da vi skulle snu forsvar til angrep. Utallige ganger hendte det at gjennombruddet aldri kom fordi oppspillet var for upresist, og motstanderen gjenvant ballen og opprettholdt trykket. Med Bonucci tilbake forbedrer vi en sentral del av spillet vårt som kanskje har vært vårt beste offensive våpen de siste sesongene ute i Europa; kontringer.

Det er ingen tvil om at Bonucci var viktig for oss offensivt, men spørsmålet er om han egentlig holder mål defensivt. Oppholdet hans i Milan har avslørt hans utilstrekkelighet i en firebackslinje. Disse manglene ble delvis kamuflert da han var her sist og spilte med Chiellini, Barzagli og Buffon; to stoppere som ofte holdt ham med selskap i en trebackslinje og verdens beste keeper gjennom tidene. De få gangene Bonucci måtte figurere i en firebackslinje så var det fortsatt med Chiellini ved sin side og Buffon i ryggen, som begge gladelig ryddet opp etter Bonuccis uvaner. Når Leo nå returnerer til klubben er det for å lede forsvaret i langt større grad enn tidligere. Buffon har reist til Franrike, Barzagli spiller kun en brøkdel av det han gjorde før og Chiellini er ikke blitt noe yngre. I Milan vitnet vi til at han ikke er i stand til å bære et slikt ansvar, selv i tospann med en såpass habil stopper som Romagnoli. Det vil ikke bli noe lettere tilbake i Juventus.

En annen mulighet er å gå tilbake til en treer bak, men dette medfører en del utfordringer. Ved å sette inn en ekstra stopper må vi ofre en spiller fra et annet sted på banen, og det betyr at plassen til Costa eller Matuidi/Khedira ryker. Costa på benken kan vi overleve, siden Dybala fortsatt er på banen, men det føles noe feil å plassere en av forrige sesongs beste spillere på sidelinja til fordel for en mislikt midstopper. Skulle nå Costa få beholde plassen, så mister vi i stedet en mann på midtbanen. På stående fot kommer jeg ikke på et europeisk topplag som ikke spiller med tre sentrale midtbanespillere, da de alle ofte ønsker et dypere anker flankert av to indreløpere. Verken Pjanic eller Can har nevneverdige erfaringer fra en tomannsmidtbane, og de er ikke spillertypene til å få det til å funke heller. Poenget blir altså at det kanskje ikke lenger er plass til Bonucci i dagens tropp, da viktige spillere må sidesettes for å få det beste ut av ham.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 01 aug 2018 17:32

Nå kan det også se ut som dette fører til at Rugani blir. Og helt ærlig, hadde vi seriøst i inneværende år hatt plass til begge? Caldara/Rugani?

Brukeravatar
Bianconeri
Capo

Legg inn av Bianconeri » 01 aug 2018 18:16

Regner med at Rugani blir nå da ja. Og plass hadde vi jo hatt, hvis vi ikke hadde hentet Bonucci. Men vi skal jo alltid ha 5 gode midtstoppere, og uten de store skadene så vill det bli veldig begrenset med spilletid på en eller 2 stk (gjerne de yngste). Tenk hvor lite spilletid det kunne blitt på Rugani hadde det ikke vært for at Howedes var skadet hele forrige sesong.

Er ikke sikkert det er noen dum deal for Caldara med dette byttet, for selv om vi ikke hadde hentet Bonucci, så hadde jeg ikke blitt overrasket om at Chiellini og Benatia hadde blitt det foretrukne paret. Så hadde Barzagli, Rugani og Caldara byttet på med å være 3, 4 og 5 valg.

Svar