Stadion / Kapasitet

Nyheter, taktikker, spillere, trenere, samt annet som omhandler Juventus.
Svar
Jovi
A famigghia
Favorittspiller: Del Piero
Sted: Bergen

Stadion / Kapasitet

Legg inn av Jovi » 18 sep 2008 20:27

Heisann!

Jeg er gammel Juve-fan, og er ikke helt oppdatert. :yes:

Har fått med meg at Juve sin nye(gamle) bane bare har en kapasitet på 25000 tilskuere. Er det planer for å utvide den? Er ikke dette litt lite, eller går ikke folk i Torino på kamp? Har det noe å gjøre med bøllete hooligans, eller? Synes det er trist og rart at et storlag i Italia og Europa ikke har flere tilskuere på hjemmebane, enn Rosenborg har i Norge. Jeg har da sett mange kamper i CL der det har vært 40000-50000 tilskuere på Delle Alpi.
You make my software turn to hardware

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Stadion / Kapasitet

Legg inn av Antonio Conte » 18 sep 2008 20:30

Juventus spiller for tiden på Stadio Olimpico di Turin som de deler med Torino. Dette er bare midlertidig til Delle Alpi er restaurert. Når Delle Alpi er klar igjen er ikke så godt å si, for planene blir hele tiden utsatt.

Sikkert noen som kan gi deg et bedre svar. Velkommen til forumet forresten! Traff jeg deg på Bohemen i går kanskje?
GRANDE JUVE! ★★★

Jovi
A famigghia

Legg inn av Jovi » 18 sep 2008 20:49

Heisann, takk for det. Det var nok ikke meg du traff på Boheme i går.
:yes:

Istedet for å fikse Delle Alpi, så kunne de bygd ny stadion nærmere Torino. Har forstått det slik at det er vanskelig å reise til å fra Delle Alpi?
Jaja, får nå støtte Juve uansett hva dem finner på. synes det er imponerende å komme tilbake til toppen av serie a, etter at de var i serie b. Det må vel bety at serie b ikke holder så fryktelig dårlig nivå?

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 18 sep 2008 22:02

Vil vel heller si at Juventus var langt bedre enn alle lagene i Serie A. Det må man vel nesten også forvente med spillere som Del Piero, Trezeguet, Buffon, Camoranesi, Nedved, Chiellini og Legrottaglie på laget. :thumbup:

Har også hørt at Delle Alpi skal ligge ganske dårlig til og løpebanene er jo selvsagt er mareritt. Jeg tror dårlige forhold hadde mesteparten av skylden for at Juventus solgte dårlig på Delle Alpi til tider. Med en ny og moderne stadion blir det nok andre boller. :yes:
GRANDE JUVE! ★★★

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 18 sep 2008 22:13

Fant en side med planene for stadion, og historien.
http://bianconeri.tripod.com/dellealpi.html

Tror du skal finne svar på spm ditt der..

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 18 sep 2008 23:50

Delle Alpi er ikke så langt unna Torino, men heller usentralt ja.

Som det er nevnt over her, skal Delle Alpi renoveres og bygges ned i kapasitet. Så vidt meg bekjent skal den nye Delle Alpi huse rundt 40000 tilskuere. Inntil den tid spilles kampene på Stadio Olimpico di Torino.

Folk i Torino har ikke interesse av å gå på Juventuskamper, dessverre. Som følge av at alle kampene er tilgjengelige på tv er stadion et mindre attraktivt alternativ, småbarnsfamilier er ikke så interessert i å gå på kampene på grunn av tilskuerbråk, og lokale Torinoinnbyggere heller mer mot Torino i stedet for Juventus. I tillegg jobbet den tidligere ledelsen i klubben knallhardt med å fjerne Juventus fra folket, noe de lykkes veldig godt med.

Juventus trekker fulle hus i hele Italia, men ikke i Torino. Man har tidligere spilt Champions League på San Siro, og fylt den stadion. Per nå klarer man ikke å fylle Olimpico, som tar 25000. Kanskje kampene mot Real Madrid, Milan, Inter, Roma, Napoli og Fiorentina gjør susen?

Forza Juve!
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

De Ceglie
Medlem

Legg inn av De Ceglie » 19 sep 2008 20:57

Arbeidet med å fikse opp Delle Alpi begynner våren 2009 og skal være sluttført våren 2011, slik at Juventus kan teste den nye stadionen med noen vennskapskamper før 2011/2012-sesongen starter. Kapasiteten vil være ca 40000. Folk vil kunne sitte så nært som 9 meter fra banen(!), og så langt unna som 29 meter på de mest bortgjemte plassene.

Dette er den infoen vi fikk på juventus.com 29.03.2008, og siden har vi vel ikke fått noen kontrabeskjed. Les artikkelen her: http://www.juventus.com/site/eng/NEWS_n ... 7019EA.asp
Jeg går derfor ut i fra at dette er fortsatt timeplanen man jobber ut fra. Til å underbygge dette så kan jeg føye til at man har begynt å finansiere stadionen, ved å inngå diverse samarbeidsavtaler med sponsor-firmaer. Se denne artikkelen her: http://www.juventus.com/site/eng/NEWS_n ... 0BE1FF.asp
Gigli og Blanc var i slutten av april i møte med byrådet i Torino for å legge frem planen: http://www.juventus.com/site/eng/NEWS_n ... 5DA9E9.asp

Jeg håper planen blir fulgt, siden det virker som en god plan for å gjøre Delle Alpi til en publikumsmagnet. Siden standarden garantert blir bedre så er det også et steg på veien for å utbedre de utdaterte stadionene som de sliter med i Italia, og som av enkelte blir påpekt som en av grunnene til tilskuerbråk. I Firenze planlegger de visstnok også utbedring av stadion, godt å se at det skjer endel på den fronten: http://www.corrieredellosport.it/Fotoga ... prime+foto

Forza Juve!

Jovi
A famigghia

Legg inn av Jovi » 20 sep 2008 10:48

Høres veldig bra ut. Så nå slipper tilskuerne å ta med kikkert på Delle Alpi....
:D

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Favorittspiller: Pogba
Fornavn: Olav
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 20 sep 2008 13:52

Er egentlig litt dumt at Del alpi blir mindre, meno også bra.
Det er jo deilig å ha en stor stadium, men blir flaut at den så vidt fyller opp halve.
Gleder meg til den nye er ferdig!
Noen bilder:
http://www.worldstadiums.com/stadium_me ... rena.shtml
“«A couple of years ago I nearly went to Juve. People spoke to me about Turin ans said Milan would be nicer. I said 'I'm not going for the bloody shops; I'm going because it's Juventus.»"
Roy Keane

Jovi
A famigghia

Legg inn av Jovi » 20 sep 2008 16:16

tja, tilskuerkapasitet på 40000 er jo ikke så ille. Det er jo ganske bra trøkk på Mestalla som har en kapasitet på ca 46000? (Valencia sin hjemmebane).

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 20 sep 2008 16:32

Joda, som jeg sa. Er ikke SÅ dårlig. Er fornøyd med den stadiumen vi får, men jeg tenker bare at mange storklubber er fryktet for å ha STORE arenaer med masse trykk i. Det er ikke Juve kjent for å ha.
Håper dette fikses når den nye stadionen kommer! :D
“«A couple of years ago I nearly went to Juve. People spoke to me about Turin ans said Milan would be nicer. I said 'I'm not going for the bloody shops; I'm going because it's Juventus.»"
Roy Keane

De Ceglie
Medlem

Legg inn av De Ceglie » 20 sep 2008 17:03

Tror at med en oppgradert og stilig, og ikke minst publikumsvennlig stadion, så vil oppslutningen øke på hjemme-kampene for Juve. Det er ganske kjipt å møte opp på kamp og på det nærmeste sitte 29 meter fra banen, slik det er på Delle Alpi i dag. Skjønner godt at man ikke gidder å se kampen live da.

Er flott at ledelsen i Juve tenker langsiktig, noe de helt klart viser med stadionplanene sine.

Forza Juve!

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 20 sep 2008 17:50

Som om jeg skulle sagt det selv! :)
Takk for hjelpen med valg av ord :P
Roy Keane

K-A
Redaktør

Legg inn av K-A » 21 okt 2008 16:39

Da har Juventus fått tillatelse til å bygge den nye stadionen sin (altså bygge Delle Alpi om). Den nye stadion planlegges å kunne holde 40 000 tilskuere. http://www.channel4.com/sport/football_ ... ct21c.html

Chiellini
Medlem
Favorittspiller: Buffon, Nedved, Del Piero
Sted: Trondheim

Legg inn av Chiellini » 12 nov 2008 20:02

Blir det stort nok?

Brukeravatar
Juveandy
Medlem
Favorittspiller: Marchisio
Fornavn: Andreas
Sted: Grimstad

Legg inn av Juveandy » 12 nov 2008 20:07

ja det skal jeg love deg at det blir. Er jo ikke så mange Piemontesere som drar på kamp :P
ITALIA

K-A
Redaktør

Legg inn av K-A » 12 nov 2008 20:09

Man antar det. De slet veldig med å fylle tribunene på Stadio Delle Alpi, og det er mye av grunnen til at de vil bygge den om. Juventus ønsker å bygge en ny og finere stadion, slik at de lettere kan trekke tilskuere. De vil også at atmosfæren og 'trykket' skal bli bedre, og derfor skal stadion bygges etter dette. Hvordan den bli, er spennende, men jeg tror ikke de vil skuffe. Delle Alpi var jo en flott stadion, men som sagt klarte de skjeldent å fylle den.

Man skulle kanskje ikke tro de slet med å fylle opp stadion, for Torino er jo som kjent en millionby. Problemet er at mange heller holder seg hjemme og ser kampen på TV, i motsetning til å se den på stadion. Derfor ville de bygge en bedre og mer moderne stadion, med mer trykk, slik at folk vil gå dit og oppleve kampene.. Så det blir spennende å se om de lykkes :)

Brukeravatar
Juventino10
Medlem
Favorittspiller: Il Capitano
Fornavn: Omar

Legg inn av Juventino10 » 12 nov 2008 20:12

Åsså mye av grunnen til Juventus kampene ikke er fullsatt er at de fleste i byen Torino holder med laget Torino. Juventus har flere tilhengere rundt i Italia.

Stadium ligger jo en del utenfor byen å.
Being a Juve supporter is my trophy that i will hold high till the day i die.

@OmarSamdani

Juventus Norge Podcast @JuveNorgePodcst

Brukeravatar
Juveandy
Medlem
Favorittspiller: Marchisio
Fornavn: Andreas
Sted: Grimstad

Legg inn av Juveandy » 12 nov 2008 20:13

Nei, det er nok ikke helt sant. De ligger ganske likt på fanskala. Men ellers sant at det er mange opp til 11 000 000 Juventinoer rundt om i Italia.
ITALIA

Brukeravatar
Juventino10
Medlem
Favorittspiller: Il Capitano
Fornavn: Omar

Legg inn av Juventino10 » 12 nov 2008 20:32

Jeg har ingen eksakte tall men var det ifjor(juventus vs Fiorentina) da møtte vi en fyr på en pub og han snakket om at Torino er byens lag mens Juventus er Italias lag. Men men.
Being a Juve supporter is my trophy that i will hold high till the day i die.

@OmarSamdani

Juventus Norge Podcast @JuveNorgePodcst

Svar