Champions League

Champions League, Europa League, Premier League, La Liga.
Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Re: Champions League

Legg inn av Bianconeri » 21 apr 2017 11:50

Monaco kommer til å bli beintøft det, husker vi hadde 2 vanskelige og jevne kamper mot de forrige gang vi kom til CL finalen. Var vel de vi slet mest mot på veien til finalen. Nå er de vel dårligere defensivt og sterkere offensivt enn sist gang.

Kommer til å bli spennende kamper.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Attila
Medlem
Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Attila

Legg inn av Attila » 21 apr 2017 11:55

Monaco er tøffe, men de har bevist lite. City er ingenting å skryte av og Dortmund var fremdeles i sjokk når de spillte mot hverandre. Ser ingen grunn til at Juve ikke skal ruinere denne klubben også.

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 21 apr 2017 13:34

Alltid gøy å sjekke odds etter Champions League trekning, og nå er vi altså favoritter til å vinne Champions League etter dagens trekning. Det er jo litt artig at flere nå bekrefter Juventus plass i europeisk fotball, ettersom vi siste årene har man lagt i underdog-posisjonen i manges øyne.

Men dette blir uansett et tøft dobbeltoppgjør mot et ungt Monaco-lag som virkelig ikke virker å være redde for å vise frem hva som bor i dem. Vi er likevel såpass sterke og solide, at jeg tror ikke Monaco skal gå videre over to kamper.

Vi får hjemmebanefordelen med å spille hjemme sist, men dette betyr også at vi må få med oss bortemål i første oppgjør hvis vi ønsker å dra fordel av hjemmebanefordelen. Ender det 0-0 eller 1-0 i Monaco (noe jeg tviler på det gjør), vil vi kunne bli straffet hardt av Monacos offensive kraft hvis vi må bli jagende etter mål. Men jeg har så tiltro til dette Juventus-laget at jeg tror vi klarer dette greit, samtidig kan ikke Monaco undervurderes. Vinner vi på bortebane, tror jeg det er ganske klart at vi går videre. Likevel, spennende blir det nok!
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 22 apr 2017 13:49

Den største utfordringen som kan slå ut Juventus er å undervurdere Monaco. Dersom man tror at dette blir en walk over, så kan det fort gå galt. Jeg tror både Manchester City og Dortmund tok for lett på denne motstanderen.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Juventusftw
Capo

Legg inn av Juventusftw » 02 mai 2017 22:05

Kanskje det var Atletico Madrid man skulle ha ønsket å trekke? Ble ikveld knust 3-0 av Real Madrid.

For all del, en sterk prestasjon av Real og C.Ronaldo som scoret hattrick. Men dette Atletico laget møtte virkelig ikke opp. Griezmann ble løpende alene på topp, mens resten av Atletico Madrid var en skygge av seg selv. Lite intensitet, dårlige på overganger og svært upresise.

Ballen er rund og alt det der, men årets første finalist er nå så og si allerede klar - nettopp Real Madrid.
Så blir det vår jobb imorgen og neste tirsdag å kapre den siste plassen mot Monaco.

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 03 mai 2017 19:17

Ja, kanskje. De har ikke sett spesielt imponerende ut i årets utslagsrunder, og fikk som vanlig bank av naboen. Passer bra om det er dette Simeone skal ta med seg til Inter...
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Juventusftw
Capo

Legg inn av Juventusftw » 03 mai 2017 23:22

Eller kanskje var det like greit å trekke Monaco? :whistle:

Sokki
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Pogba
Fornavn: Sokki

Legg inn av Sokki » 05 mai 2017 14:02

Noen som vet hvordan man kan skaffe seg billetter til CL finalen?

Tobias
Medlem
Favorittspiller: Zidane
Fornavn: Tobias

Legg inn av Tobias » 07 mai 2017 20:13

Det er dessverre utsolgt for lenge siden.. Du kan kjøpe "second hand" billetter, men prisene er veldig stive.

https://www.viagogo.com/no/Sportsbillet ... /E-1962684

Brukeravatar
Attila
Medlem
Fornavn: Attila

Legg inn av Attila » 10 mai 2017 08:28

Attila skrev:Monaco er tøffe, men de har bevist lite. City er ingenting å skryte av og Dortmund var fremdeles i sjokk når de spillte mot hverandre. Ser ingen grunn til at Juve ikke skal ruinere denne klubben også.
Det er bare å endre navnet fra Monaco til Real Madrid/Atletico Madrid. Ser faktisk ingen som er på nivå med Juventus pr dags dato.

Aragorn
Medlem

Legg inn av Aragorn » 10 mai 2017 20:10

Atletico leder 2-0 heime mot Real Madrid allereie etter eit drøyt kvarter. Skal det bli Atletico Madrid vi skal møte i finalen da?

Brukeravatar
Juventusftw
Capo

Legg inn av Juventusftw » 10 mai 2017 20:32

Isco scorer før pause, så dette blir nok ganske umulig. Synd, for hadde vært en enorm andre omgang vi hadde hatt i vente hvis det ble stående 2-0 til pause.

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 10 mai 2017 21:17

Det er uansett ikke imponerende det Real Madrid driver med.

Jeg skjønner jo at de leder 3-0 fra forrige kamp og at denne kampen har flere dimensjoner ved seg, men forsvarsspillet de bedriver er "spansk" og angrepsspillet er, med unntak av enkelte enkeltmannsprestasjoner, skralt.

Modric derimot, han er helt nydelig.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Juventusftw
Capo

Legg inn av Juventusftw » 22 aug 2017 21:40

Da klarte Napoli det Roma ikke klarte i fjor, nettopp å kvalifisere seg til gruppespillet i Champions League! Vant ikveld 0-2 mot Nice, og sammenlagt endte det 0-4 til Napoli.

Med det blir det altså 3 italienske lag i årets Champions League gruppespill. Flott for italiensk ball!

Brukeravatar
Waterboy
Styreleder, JCN
Favorittspiller: Tacchinardi
Sted: Heggedal

Legg inn av Waterboy » 22 aug 2017 21:50

Bra på mange måter. Gjør at de også må kjempe på flere fronter, ikke bare serie a.
Siamo noi, Siamo noi, I campioni dell' Italia, Siamo noi

Il Fenomeno Vero
★★★

Brukeravatar
Ravanelli
Capo

Legg inn av Ravanelli » 22 aug 2017 22:01

Veldig bra. Sterkt og overbevisende av Napoli.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Delpiero107
Capo
Fornavn: Haakon
Sted: Oslo

Legg inn av Delpiero107 » 24 aug 2017 10:20

Mine tanker om trekningen. Noen som vurderer annerledes?
Juve - La vita mia

Brukeravatar
Ravanelli
Capo

Legg inn av Ravanelli » 24 aug 2017 12:02

En tøff trekning. Det er noen skikkelige kanoner i grp. 2. Vil helst unngå PSG. Kunne tenke meg å møte Liverpool eller United i år, siden de har så mange tilhengere i Norge.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
j-man
Medlem
Favorittspiller: Nedved, Vidal
Fornavn: Jonas
Sted: Oslo

Legg inn av j-man » 24 aug 2017 13:25

Jeg tror Man Utd blir tøffe OM de er i form på tidspunktet. Ser en tendens i Mourinhos lag at de sliter veldig med å komme seg opp av en formdupp og at moralen generelt i garderoben surner til i motgang. Akkurat nå ser de meget sterke ut, og stiller de i den formen de er nå tror jeg de blir de tøffeste i pulje 2.

De jeg aller helst vil unngå (rent sportslig) er nok PSG, Atletico og Man Utd, selv om United hadde vært morsomt for hypen sin skyld :D

Barcelona er jo i en uvanlig dyp bølgedal om dagen, og trenger både forsterkninger og et moralsk løft i garderoben.

Spurs er definitivt det tøffeste laget i pot 3 med Liverpool på en god andreplass.

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 24 aug 2017 15:24

Med trekninger som Sevilla og Porto i gruppe 2, så blir det gode muligheter for å vinne gruppa, men da kan man jo i tillegg få Liverpool og Tottenham i gruppe 3, og brått så kan man risikere å ikke gå videre i det hele tatt.

Tror det kan være greit å trekke City eller United i gruppe 2, for da å få lettere motstand i gruppe 3.

Gruppe 4 består alle av lag vi skal slå, men er samtidig noen lag som kan ta poeng fra topplag på en god dag.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Svar