Champions League

Champions League, Europa League, Premier League, La Liga.
Brukeravatar
JhDbJoA
Medlem
Favorittspiller: Del Piero & Nedved
Fornavn: Jone
Sted: Bergen

Re: Champions League

Legg inn av JhDbJoA » 24 aug 2017 17:31

Reglene at lag fra samme nasjon ikke kan være i samme gruppefarge er jo helt idiotisk :nope:

Brukeravatar
Kalle
Medlem
Fornavn: Karl-Rasmus
Sted: Trondheim

Legg inn av Kalle » 24 aug 2017 17:37

Skjønner at CL er en pengemaskin og at det er mye TV-penger å hente, men synes også at det begynner å bli latterlig..
Vi er så heldige å ha med oss fjernsyn her i dag. I svart, hvitt og fine farger!
-Flåklypa

Brukeravatar
Kalle
Medlem
Fornavn: Karl-Rasmus
Sted: Trondheim

Legg inn av Kalle » 24 aug 2017 17:39

Begynner å minnes at Man Utd nesten aldri kom i en vanskelig gruppe før, og det virker som at trenden skal fortsette..
Vi er så heldige å ha med oss fjernsyn her i dag. I svart, hvitt og fine farger!
-Flåklypa

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 24 aug 2017 18:29

Helt ærlig, så vil jeg heller være i en gruppe med Barcelona, enn Basel, Benfica og Moskva. Champions League skal være litt stas, og da tar jeg gjerne en storfisk som Barcelona. Men det holder med en (ikke som gruppa til Real Madrid, Dortmund og Tottenham), så denne gruppa er fin! Vi burde ta oss videre, hvis ikke er det vår egen skyld - ikke gruppa sin. Så da er det bare bonus for oss og spanjolene med litt stor match i høstmånedene.

Gleder meg!
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
j-man
Medlem
Favorittspiller: Nedved, Vidal
Fornavn: Jonas
Sted: Oslo

Legg inn av j-man » 24 aug 2017 21:22

Helt utrolig med United, ja. Kan ikke huske å ha sett de i en vanskelig gruppe noensinne. Også får de denne gruppa som 2. seed.

Greit fornøyd med gruppa vår, for øvrig.

Brukeravatar
Delpiero107
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Haakon

Legg inn av Delpiero107 » 24 aug 2017 22:04

Ikke det enkleste vi kunne fått, men skal være overkommelig. Om Barca ikke får orden på sakene, og feiler i jakten på en klassespiller eller to, anser jeg oss som favoritter til å vinne gruppa. Tror for øvrig at Napoli har gode muligheter til å vinne sin gruppe, mens det kan bli tøft for Roma.
Juve - La vita mia

Brukeravatar
MeRs0
Medlem
Favorittspiller: Agnelli
Sted: Haugesund

Legg inn av MeRs0 » 25 aug 2017 07:55

Helt enig, United får alltid middels lag i gruppa.
Juventus siden 2000
JuveNorge siden 2008

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Fornavn: Ronny

Legg inn av Orcons » 25 aug 2017 15:41

MeRs0 skrev:Helt enig, United får alltid middels lag i gruppa.
Vi har vel vært i gruppe med United før vi, riktignok 2 ganger på slutten av 90 tallet.
Etter 2000 har de aldri hatt et topplag i sin gruppe, mye kan vel dog skyldes seeding-systemet back then...

https://en.wikipedia.org/wiki/Mancheste ... n_football

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 25 aug 2017 20:16

Likte dårlig at de gjorde om regelen til at pot 1 bare skal være seriemestere og CL vinner, blir veldig skjev fordeling når lag som vanligvis ville ligget i pot 3 plutselig skal ligge i pot 1. Joda, det gjør jo ting lettere for de som vinner de svakere ligaene. For de som vinner de større ligaene derimot, blir jo forandringen at man har mye større sjanse for å trekke et topplag i pot 2.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 25 aug 2017 20:24

Jeg synes det er helt rettferdig. Det er tross alt en mesterliga (liga for mestere) og da ser jeg det helt naturlig at seriemesterne i de største ligaene prioriteres. Kanskje vil det på sikt skape en jevnere og mer spennende Champions League, med lag fra flere nasjoner.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 25 aug 2017 21:10

Jeg er forsåvidt enig i tankegangen, men er jo hovedsaklig klubbene i de 3-4 svakeste ligaene som tjener på det. I pot 1 endte vi med Barca, Chelsea fikk Atletico, Bayern fikk PSG og Real Madrid fikk Dortmund.

I pot 2 derimot så fikk City møte Shaktar, Sevilla møter Spartak, og United møter Benfica.

Sånn som ståa er nå hadde det blitt mest fair hvis de hadde holdt seg til å gi pot 1 kvalifisering til kun de 6 beste ligaene. (ikke 8)
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 27 aug 2017 19:02

"Storlagene" dominerer Champions League for mye som det er. Vi skulle hatt enda flere serievinnere med både direkte plass og høy rangering i gruppespillet. Det gjør jo bare at vi får verdige lag i turneringen og mer spenning i gruppespillet.

Mener turneringa godt kunne hatt vinneren fra sesongen før og vinnerne av de syv høyest rangerte seriene som topprangert, og serievinnerne i de åtte kommende rangerte seriene som andrerangert. Så kan andreplasser og andre tapere utgjøre resten av gruppespillet, etter en like omfattende kvalifisering som mange lag må gjennom i dag.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Tore
Medlem
Favorittspiller: Marchisio

Legg inn av Tore » 11 des 2017 12:23

Det blei Tottenham på oss i åttendedelsfinalen! Greit fornøgd med det med tanke på nokon av alternativa.
★★★

-Juventus per sempre-

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 11 des 2017 12:45

Real Madrid møter PSG mens Barcelona møter Chelsea. Så her forsvinner noen store utfordrere allerede etter første runde. Tottenham må jo også sies å være en dark horse i år, selv om de har hatt en formdupp i det siste.

Roma med grei trekning som møter Sjakthar, selv om de ga Napoli problemer.
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 11 des 2017 12:53

Det ble "heldigvis" litt hipp som happ å bli nr. 1 og 2 i gruppa. Barca trakk Chelsea og de må vel sies å være på ca. samme nivå som Tottenham. Som det ble sagt, en ok trekning. Tottenham har ikke den samme mesterskapserfaringen som Juventus. Det kan være en fordel. Slår vi ikke Tottenham i en åttendelsfinale, så har vi ingenting videre i turneringen å gjøre uansett.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
ForzaJuve
Medlem
Favorittspiller: Pirlo
Fornavn: Kjetil
Sted: Stavanger

Legg inn av ForzaJuve » 11 des 2017 19:43

Over 2 kamper så er Juve et bedre lag og håper den generelle formen på laget kommer seg slik som de andre årene.

Brukeravatar
Attila
Medlem
Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Attila

Legg inn av Attila » 11 des 2017 22:22

Ravanelli skrev:
11 des 2017 12:53
Tottenham har ikke den samme mesterskapserfaringen som Juventus. Det kan være en fordel. Slår vi ikke Tottenham i en åttendelsfinale, så har vi ingenting videre i turneringen å gjøre uansett.
Enig! Tror det blir noen fine kamper, hvor vi har muligheten til å spille på oss litt selvtillit.

Brukeravatar
Delpiero107
Capo
Fornavn: Haakon

Legg inn av Delpiero107 » 14 mar 2018 00:07

Herlig CL-kveld - Roma videre og United ute. Blir visst ikke PL-dominans i CL i år heller gitt!
Juve - La vita mia

DrammenJuve
Medlem
Favorittspiller: Pirlo

Legg inn av DrammenJuve » 16 mar 2018 12:19

Det var vel ikke akkurat den trekningen jeg hadde håpet på.

Brukeravatar
MR.SPERANZA
Medlem
Favorittspiller: Baggio,Del Piero,Quag
Fornavn: Christian

Legg inn av MR.SPERANZA » 16 mar 2018 12:27

Bedre enn å møte barca og city spør du meg. Men det blir meget tøft.
“Juventus are like a desert flower. They may seem dead but all they need is a drop of water to burst back into colourful life.”

JUVENTINO PER SEMPRE

Svar