Viaplay

Sosial småprat
Svar
Brukeravatar
Orcons
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Viaplay

Legg inn av Orcons » 11 jan 2016 17:23

Og der ble Viaplay sagt opp for min del. Back to streaming.
Serier, filmer og sport på nettet!
Besøk nettversjonen av denne utsendelsen.

Hei Ronny,

Takk for at du velger Viaplay! Vi jobber hele tiden med å forbedre vår tjeneste og vårt utvalg for å gi deg som Viaplay-kunde beste mulige opplevelse. Fra og med den 10 februar endrer vi prisen på din pakke (som nå bytter navn til Viaplay Total) til 329 kroner per måned og introduserer samtidig vår nye pakke Viaplay Sport for 299 kroner per måned. Vi vil gjerne fortelle litt om hvorfor vi gjør denne forandringen og hva som er inkludert i ditt Viaplay-abonnement.

Vi satser mer på sport enn noensinne tidligere!
Aldri tidligere har vi satset så mye på sport som nå. Vi har utvidet vårt allerede sterke utvalg med rettighetene til La Liga, Serie A og World Cup i ishockey, og vi har nylig forlenget Ligue 1 og NHL. At vi nå forandrer våre priser henger sammen med at du kan se mer sport på Viaplay enn noengang samtidig som kostnadene for de største sportrettighetene har økt.

I 2016 har du følgende å se frem til på Viaplay:

Over 10.000 live-timer med sport
Verdens beste fotball med samtlige kamper live fra UEFA Champions League og eksklusivt på Viaplay alle kamper fra La Liga, Serie A og alt det beste fra Ligue 1, den tyske cupen og Copa del Rey
De største kampene fra Æresdivisjon, Portugisiske ligaen samt den Sydamerikanske VM-kvalifiseringen
World Cup i ishockey, alle kamper fra NHL, høydepunkter fra KHL og amerikansk fotball fra NFL
Golf i verdensklasse med blant annet åtte majors, Ryder Cup, WGC, Europatouren og LPGA samt det beste innen motorsport med Formel 1™, Nascar og MotoGP
Herrenes og damenes Håndballs-EM og EHF Champions League
Utover dette inkluderes også de største seriene, tusenvis av filmer og barnas favoritter som du ser på hvor og hvordan du vil.

Hva skjer nå?
Den nye prisen gjelder fra og med den 10 februar og aktiveres ved din første månedsbetaling etter denne datoen. For å gjøre endringer i ditt abonnement, gå til Min konto når du er innlogget på Viaplay.

Hilsen,
Emma Thorsén
Ansvarlig for kunderelasjoner

Velg bort filmer, betal 299:-/mnd
NYHET: for dig som vil velge bort filmer, introduserer vi nå Viaplay Sport med bare sport og serier, samt barneserier for 299:- i måneden.

LAST NED VÅR APP IOS | ANDROID
SPØRSMÅL? KONTAKT VÅR KUNDESERVICE

Dette er en automatisk generert email. Det fungere ikke å svare på denne beskjeden.
Avregistrer deg her.

Brukeravatar
Waterboy
Styreleder, JCN
Favorittspiller: Tacchinardi
Fornavn: Inge
Sted: Heggedal

Re: Viaplay

Legg inn av Waterboy » 11 jan 2016 18:22

Kortsiktig tenkt av deg i så fall.

Jeg kommer til å beholde pakka, lett!
Siamo noi, Siamo noi, I campioni dell' Italia, Siamo noi

Il Fenomeno Vero
★★★

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 11 jan 2016 20:52

At folk har andre meninger er helt innenfor, men kan ikke se hva som er korttenkt med saken.
Men en økning på 1300 kr pr år med en måneds varsel er i min verden ikke innenfor.
Benytter tilbudet til Juventus kamper, samt en serie jeg også har tilgang til gjennom Netflix. Da blir prisøkningen av det overivrige slaget.

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 11 jan 2016 21:34

Prisen er forsåvidt fair, med tanke på alt man får i pakken, isolert sett. Men likevel litt sleipt av Viasat som svarte, på spørsmålet angående prisøkning ved kjøp av La Liga og Serie A i høst, at det ikke ville ha noen virkning på prisen.
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 11 jan 2016 23:03

Sånn sett er jeg enig, man får veldig mye for prisen - kanskje spesielt sett opp mot mange andre sportspakker og tilbydere. Problemet blir bare en slik voldsom prisøkning når interessen for det øvrige i pakken for min del er laber.

Men kjenner jeg meg selv rett sier jeg opp av prinsipp nå, så kommer jeg krypende tilbake om litt - det er trossalt Juventus det er snakk om, og da får selv prinsippene ryke :P

Brukeravatar
Juve4ever
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Buffon, Gio
Fornavn: Hemen

Legg inn av Juve4ever » 11 jan 2016 23:53

Har ikke hørt om det her i Sverige ennå, men regner jeg med at det kommer noe beskjed fra Viasat til oss her også snart.
Storia di un grande amore sono juventina e ne sono fiera

Brukeravatar
Ravanelli
Capo

Legg inn av Ravanelli » 12 jan 2016 01:33

Jeg ser ikke motorsport, håndball, golf, ishockey eller amerikansk fotball. Ser også lite på fransk og spansk fotball. Det skal jeg likevel måtte betale ekstra for. Jeg synes 299 kr. er for dyrt. 199 kr. var innafor.

Viaplay visste hele tiden at de kom til å øke prisen. Garantert.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
juventuz_fc
Medlem
Favorittspiller: Zidane, Nedved
Fornavn: Chris

Legg inn av juventuz_fc » 12 jan 2016 10:04

Eneste som gjør prisøkningen greit er at de har Champions League der også. De tilbyr også mer sammenlignet med tv2sumo.
Platini once said: Wearing The Juventus shirt makes me feel like a Knight in shining armor, only Turins greats can wear this great armor.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 12 jan 2016 14:44

Ravanelli skrev:Jeg ser ikke motorsport, håndball, golf, ishockey eller amerikansk fotball. Ser også lite på fransk og spansk fotball. Det skal jeg likevel måtte betale ekstra for. Jeg synes 299 kr. er for dyrt. 199 kr. var innafor.

Viaplay visste hele tiden at de kom til å øke prisen. Garantert.
Er dette som er poenget mitt også. At prisøkningen forsvares med alt man får med, er ubetydelig så fremt man verken har interesse av eller kommer til å benytte dette.

Brukeravatar
Christer
Capo
Favorittspiller: Nedved, Marchisio
Fornavn: Christer
Sted: Bærum

Legg inn av Christer » 12 jan 2016 16:25

Hehe, ser Formel 1, NHL, Juve og CL på viaplay, så jeg er ganske happy med tilbudet. Skjønner at andre er mer misfornøyde da.
«As news it's every bit as startling as snow in Siberia or Paul Gascoigne in rehab, but there you have it: Juventus are champions of Italy, for the 27th time.»
Just Fontaine, former French footballer.
Twitter: @CAnthonisen

Brukeravatar
Cannavaro
Konkurranseansvarlig
Sted: Trondheim

Legg inn av Cannavaro » 12 jan 2016 16:30

Anbefaler fortsatt NTV.MX for de som ikke har gått over dit enda. De viser alt av fotball (gjelder bare å finne riktig kanal) for 20 pund (200 kroner) i måneden.
Life is colorful,but i only see BLACK&WHITE.

Forza grande Juve!

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 12 jan 2016 16:57

Skal sies at hvis vi ser bort fra alt av innhold de forskjellige leverandørene leverer, så har Viaplay en utrolig god stream sammenlignet med andre som Sumo. Veldig stabilt bilde, som sjeldent blir kornete.
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 12 jan 2016 17:17

Cannavaro skrev:Anbefaler fortsatt NTV.MX for de som ikke har gått over dit enda. De viser alt av fotball (gjelder bare å finne riktig kanal) for 20 pund (200 kroner) i måneden.
Vært meget fornøyd med denne jeg også, men byttet ettersom man fikk både serie A og CL til 199 på Viaplay.
Men nå er det nok denne jeg aktiverer igjen. Topp kvalitet og gode streams.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 12 jan 2016 17:19

Juventusftw skrev:Skal sies at hvis vi ser bort fra alt av innhold de forskjellige leverandørene leverer, så har Viaplay en utrolig god stream sammenlignet med andre som Sumo. Veldig stabilt bilde, som sjeldent blir kornete.
Har merket at det også har mye å si hvilken plattform man benytter.
Pc er det plettfritt, samme på xbox, men streamer jeg viaplay gjennom appen på tv (samsung) er det et merkelig "heng" i bildet jeg sliter med å forklare videre. Utrolig slitsomt for øynene og gir en slags "hale" på bevegelsene.
Men dette er jo selvsagt grunnet appen/tv og ikke viaplay sin feil. Gjelder også kun live-streams og er ikke et problem på andre ting som film og serie.

Brukeravatar
Waterboy
Styreleder, JCN
Favorittspiller: Tacchinardi
Sted: Heggedal

Legg inn av Waterboy » 12 jan 2016 21:15

Med korttenkt så mener jeg så klart at om man vil at norske kanaler skal være interessert i å betale for å ha rettighetene, lage en pakke rundt det det viser, og investere litt i produktet så er man avhengig av betalende seere.

Om alle gjør som deg nå, kan man jo si med en gang, at dette blir en engangssak hvor de ikke vil kjøpe noen rettigheter på nytt. Da vil man igjen være i en situasjon som tidligere i år, som ikke er gunstig for Serie A interessen i Norge. Noe som allerede er veldig lavt sammenlignet med hypen rundt PL.

299 for Serie A og CL er helt innafor. Når du da legger på alt av den andre morroa, er det fortsatt veldig god value for money.

Sammenlign med Sumo sin Engelske pakke på 299 hvor du kun får sett 1kamp kl 16 og evt de andre kampene.

Jeg har sagt opp min netflix allerede, da Viasat sitt tilbud allerede er bedre og mer etter hva jeg vil ha. Så penger spart sånn sett.
Siamo noi, Siamo noi, I campioni dell' Italia, Siamo noi

Il Fenomeno Vero
★★★

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 12 jan 2016 23:00

Hver sin smak.
Det er ikke prisen som sådan jeg reagerer på - det er den brå økningen.
Og at tv-tilbydere betaler høyere og høyere summer - over det hinsides - for rettigheter må også stoppe en gang.

Om etterspørselen etter en liga er mindre, blir også prisen lavere.
De kaster penger og går i heftige budrunder og du og jeg betaler.

Men igjen, poenget er økningen, og tidspunktet - midt i sesongen og før sluttspillet i CL.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 13 jan 2016 12:44

Svar