Floppelag

Forumseksjon for alle diskusjoner fra Em-sluttspillet. Også kamptråder o.l.
Låst

Hvem har vært den største floppen i EM?

1.Cech
5
19%
2.Materazzi
4
15%
3.Henry
3
12%
4.Toni
9
35%
5.Gallas
0
Ingen stemmer
6.Gomez
3
12%
7.Sagnol
1
4%
8.Del Piero
0
Ingen stemmer
9.Cassano
0
Ingen stemmer
10.Nikopoldis.
1
4%

Stemmer totalt: 26

Brukeravatar
Juve9
Medlem
Favorittspiller: Buffon

Floppelag

Legg inn av Juve9 » 25 jun 2008 11:05

Mange spillere har skuffet under årets mesterskap. Her setter jeg opp mitt floppelag.
Keeper: Petr Cech i hard konkuranse mot Nikopolidis.
Høyreback: Willy Sagnol. Har vært dårlig.
Midtstopper: Materazzi. Fikk bare spille mot Nederland.. Elending! :twisted:
Midtstopper:Gallas. Syntes ikke han har vært god siden jul..
Venstreback: Paulo Ferreira.. Var en av verdens beste backer for 2-3 år siden.
Høyrekant:Perrota. Har spilt bra i Roma og på landslaget tidligere men ikke i sommer.
Sentral: Makelele. Har ikke vært den ringreven han pleier.
Venstrekant: Govou har spilt for mye for det franskelaget.
Høyrespiss:Gomez. Har bommet på gigantmulighet for gigantmulighet.
Spiss: Luca Toni. Fikk ikke scoret en gang. hadde en som ble avblåst for offside.
Venstrespiss: Henry. Scoret mot Nederland. Skulle fått straffe mot Nederland også. Scoret også selvmål mot Italia.
Innbyttere: Nikopoldis,Barzagli,Cassano,Del Piero,Larson,
Trener Raymond Domenech.

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Del Piero

Re: Floppelag

Legg inn av Birindelli » 25 jun 2008 11:48

Siden det er snakk om skuffelser i årets EM, er jeg enig i at Cech kan nevnes som målvakt. Det er få som er bedre i verden, men det kunne man ikke visst om man la EM til grunn for en vurdering.

Jeg vil egentlig nominere resten av Frankrike som skuffelser, da forsvaret som har sett så solid ut var fryktelig mot Nederland og enda verre mot Italia. Midtbanen evnet ikke skape verken sjanser eller engasjement, og spissene ble omgjort til motstanderens forsvars rundingsbøyer.

Et skuffelseslag i mine øyne vil se noe slik ut,

Cech
Sagnol - Gallas - Materazzi - Evra
Charisteas - Toulalan - Ambrosini - Malouda
Toni - Gomez

Målvakten er allerede kommentert.

Jeg trodde Sagnol var en god forsvarer fortsatt, det er han tydeligvis ikke. Han var ikke med verken offensivt eller defensivt. Gallas gjorde ingenting for Frankrike i dette mesterskapet, han tok ingen dueller og forsøkte ikke å styre forsvaret. Materazzi var fryktelig for Italia mot Nederland, og at han fikk starte er kanskje den groveste feilen som har blitt gjort i et EM noensinne. Evra er til daglig drivende god i Manchester United, men for Frankrike var det trøstesløse bidrag fra venstresiden. Det kom ingen offensive bidrag, og i forsvar var det bare rot.

Charisteas spilte utrolig nok på høyrekanten for Hellas, i alle fall til tider, og plasseres således der. Den eminente spissen fikk naturlig nok ingenting til som høyrekant. Toulalan var den spilleren i et av de store lagenes startellevere jeg visste minst om fra før, og etter mesterskapet framstår han som en billigversjon av Hassan El Fakiri. At denne mannen er aktuell for et fransk landslag er helt utrolig. Ved siden av han stiller Ambrosini. En ballvinner, ja vel, men hva i alle dager er det han driver med når han har ballen? Å i det hele tatt ha med tre midtbanespillere fra Milan var latterlig fra Donadonis side, men å bruke Ambrosini mer eller mindre fast er enda verre. Malouda på venstresiden klarte å miste plassen sin til Govou, noe som er en prestasjon i seg selv. Det finnes intet positivt å si om Chelseaspillerens mesterskap.

På topp stiller verdens beste spiss, Luca Toni. At han ikke gjør mål er noe jeg aldri kommer til å skjønne. Han får vel tosifret antall store sjanser, med både hodet og beina, og klarer ikke å gjøre mål. En spiller som har laget mål i blinde både i Italia og i Tyskland skal ikke sløse slik som Luca gjorde det i Østerrike/Sveits. Ved siden av seg har Toni en herremann ved navn Mario Gomez. Tyskeren var sammen med midtstopperparet og Ballack gitt allerede før EM, og han skulle være revelasjonen i dette mesterskapet. Det har sålangt endt med null mål og null interessant å melde hjem om. Han kommer ikke til sjanser, han lager ikke sjanser, han gjør rett og slett ingenting.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
MeRs0
Medlem
Favorittspiller: Agnelli
Sted: Haugesund

Legg inn av MeRs0 » 25 jun 2008 21:55

Det har seg slik at jeg fra nå av forbinder ordet flopp med Toni. Det er automatisk... :lol:
Juventus siden 2000
JuveNorge siden 2008

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Favorittspiller: Pogba
Fornavn: Olav
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 25 jun 2008 21:59

At en spiss som Toni, som skårer nesten mer enn han spiller, ikke presterer å skårer et eneste mål i Em er vel heller en negativ prestasjon som også vil bli husket!
Latterlig
“«A couple of years ago I nearly went to Juve. People spoke to me about Turin ans said Milan would be nicer. I said 'I'm not going for the bloody shops; I'm going because it's Juventus.»"
Roy Keane

Brukeravatar
bianconero
Medlem
Favorittspiller: buffon

Legg inn av bianconero » 26 jun 2008 16:44

Toni er helt klart den største floppen, han burde unnskylde seg for fansen, en spiller jeg heller aldri har likt, kan ikke løpe, kan ikke avslutte, og er stort sett en stor kløne med ballen. Han hører ikke til i toppen,

Torres, Villa, Ibrahimovic, Pavluchenko, Nistelrooy, Benzema, er alle bedre, Sikkert Borriello også om han hadde fått sjansen.

Tror Amauri kommer til å ta plassen hans på landslaget snart, når han får passet.

Brukeravatar
Velasco
Medlem
Favorittspiller: Nedved

Legg inn av Velasco » 26 jun 2008 17:25

bianconero skrev:Toni er helt klart den største floppen, han burde unnskylde seg for fansen, en spiller jeg heller aldri har likt, kan ikke løpe, kan ikke avslutte, og er stort sett en stor kløne med ballen. Han hører ikke til i toppen...
Jepp, akkurat derfor han scoret godt over 20 mål i Bundesligaen forrige sesong.

Toni har vært en flopp i dette EM, ja, men du overdriver en del her nå. På sitt beste er han en klassespiss og en utmerket target-man, men har jo da så absolutt ikke innfridd denne sommeren. Det hjalp ikke en gang med bart..

Brukeravatar
bianconero
Medlem
Favorittspiller: buffon

Legg inn av bianconero » 26 jun 2008 17:46

Velasco skrev:
bianconero skrev:Toni er helt klart den største floppen, han burde unnskylde seg for fansen, en spiller jeg heller aldri har likt, kan ikke løpe, kan ikke avslutte, og er stort sett en stor kløne med ballen. Han hører ikke til i toppen...
Jepp, akkurat derfor han scoret godt over 20 mål i Bundesligaen forrige sesong.

Toni har vært en flopp i dette EM, ja, men du overdriver en del her nå. På sitt beste er han en klassespiss og en utmerket target-man, men har jo da så absolutt ikke innfridd denne sommeren. Det hjalp ikke en gang med bart..
hehe ja at han leker seg i Tyskland kan han gjerne fortsette med, men å si at det bare er dette EM er bra tull!!, du ser utmerket godt hva en spiller er kapabel til og ikke, og det viste han nok ganger her på det høyeste nivået, at han har scoret over 20 mål i tyskland er ikke noe som imponerer meg og er ganske uinteressant. Forrige VM var han ikke akkuratt noen stor scorer da heller.

Brukeravatar
Velasco
Medlem
Favorittspiller: Nedved

Legg inn av Velasco » 26 jun 2008 18:01

Til Tonis forsvar: Er jo mulig han rett og slett var ute av form etter en fantastisk sesong i Tyskland. Bare en tanke..

Han var ikke noen hit i VM heller, nei, men jeg synes ikke man kun skal dømme ham ut i fra prestasjoner i mesterskap for landslag.

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 26 jun 2008 18:14

Toni var stor under Vm selv om det var andre som var enda bedre.
GRANDE JUVE! ★★★

Brukeravatar
Weltzin
Medlem
Favorittspiller: Del Piero og Camoranesi
Sted: Bergen

Legg inn av Weltzin » 11 jul 2008 16:41

Hvorfor er jeg den eneste som gir min stemme til Nikopoldis? Greit nok at Hellas skulle ha hatt max flaks om de skulle klart å gjøre noe ligende som det de gjorde for 4 år siden, men de kunne ha hatt sjanse til å ta noen poeng hvis ikke han hadde sluppet inn omtrent alt som kom mot målet.

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Del Piero

Legg inn av Birindelli » 15 jul 2008 14:23

Jeg forventet mindre fra den gamle grekeren. Hans tabber er hverdagskost ;)
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Asad
Medlem
Favorittspiller: Kaka
Sted: Norge :)

Legg inn av Asad » 13 nov 2008 14:17

Kom meg forbi denne tråden for å ta meg en titt innom. Hvordan i alle dager skal det gå ann å diskutere noe slikt uten Cristiano Ronaldo på lista? Han var årets flopp, sammen med Toni. Uten tvil.
Stopp terror i Gaza <'3

Låst