Generelle diskusjoner

Forumseksjon for alle diskusjoner fra Em-sluttspillet. Også kamptråder o.l.
Låst
Brukeravatar
Weltzin
Medlem
Favorittspiller: Del Piero og Camoranesi
Sted: Bergen

Generelle diskusjoner

Legg inn av Weltzin » 12 mai 2008 14:07

Vel, ikke så lenge igjen til EM starter, så tar meg friheten å starte en egen liten tråd.

Her er det vel egentlig bare å diskutere vinnere, favoritter, spillerstall, kamper og alt som kan diskuteres om..

Hiver også inn ett par videoer.

En flott liten video fra BBC om VM:
http://www.youtube.com/watch?v=T6SEedAPfUk

Mange gode italienske minner:
http://www.youtube.com/watch?v=cmeNyGyL ... re=related

Så hva tror dere, klarer Italia å følge opp med en EM pokal, vinner Hellas igjen?

Brukeravatar
Chiellini84
Medlem
Favorittspiller: Cheillini & Criscito
Sted: Ålesund

Re: EM

Legg inn av Chiellini84 » 12 mai 2008 14:21

Jeg har litt troa på Tyskland, men Italia og andre stor fotball nasjoner er med..
Livet handeler ikke å puste, men alle gangen du blir tatt pusten av deg.
Livet er for kort for noen av oss, derfor nyt det mest du lever, du vet aldri hva i morrabrød vil gi deg.

Brukeravatar
Delle33
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Delle33 » 12 mai 2008 14:43

Jeg var faktisk i Hellas da dem vant seriøst! Jeg var i Kreta, helt crazy tuta og greier det var morsomt. italia vant Vm, er det jo større sjanse for at dem vinner Em. :)
FORZA JUVE PER SEMPRE !!!

Juventus significa tutto per me

Brukeravatar
Juveandy
Medlem
Favorittspiller: Marchisio
Fornavn: Andreas
Sted: Grimstad

Legg inn av Juveandy » 12 mai 2008 14:53

Enten vinner Italia EM eller så vinner Tsjekkia.
ITALIA

Brukeravatar
Sprezzatura
Medlem
Sted: Oslo

Legg inn av Sprezzatura » 12 mai 2008 15:14

stalltipset er spania

Brukeravatar
Juve9
Medlem
Favorittspiller: Buffon

Legg inn av Juve9 » 12 mai 2008 15:21

Jeg var faktisk på finalen under Em i Portugal 8-) :D

Brukeravatar
Juve9
Medlem

Legg inn av Juve9 » 12 mai 2008 15:22

Tsjekkia kommer til å bli en overaskelse, en negativ-en. De kommer til å slite tror jeg. Tyskland er en outsider fra min side sammen med Portugal og Nederland . Så har jeg Italia,Frankrike og Spania som de største favorittene :D

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Favorittspiller: Pogba
Fornavn: Olav
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 12 mai 2008 15:50

Er enig i at Tsjekkia kommer til å underprestere. Noe av det de hadde som sikre kort [uFØR][/u] er borte.
Rosicky er skadet og vil ikke delta. Nedved har lagt opp og spissen Koller eldes og kan slite med å jobbe like godt som før.

Som alltid heier jeg på Italia, men Portugal er i strålende form og har stor sans for trener Scolari.
“«A couple of years ago I nearly went to Juve. People spoke to me about Turin ans said Milan would be nicer. I said 'I'm not going for the bloody shops; I'm going because it's Juventus.»"
Roy Keane

Brukeravatar
Cannavaro
Konkurranseansvarlig
Sted: Trondheim

Legg inn av Cannavaro » 12 mai 2008 16:38

Tsjekkia gjør det alltid ganske bra, men når aldri helt opp når det gjelder. Tror ikke de kommer til å forandre på det nå.
Italia er selvskrevne favoritter og Frankrike er en annen. Nederland gjør det som oftest bra og kommer kanskje langt i år. Portugal er for ujevn. Tyskland er selvskreven
Life is colorful,but i only see BLACK&WHITE.

Forza grande Juve!

Brukeravatar
Delle33
Medlem
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Delle33 » 12 mai 2008 18:31

Jeg tror og synes Nederland spiller morsom fotball med spennende spillere gode spillere, eksempel:Van der Vaart Van der Meyde Snejder Robben Ruud Vanistenrooy og flere bare tar fram the big players. Og det er flere som jeg ikke kommer på i farta . Men synes Italia er mye bedre defensivt enn Nederland, jeg heier ikke på Nederland men synes dem spiller veldig morsom fotball. Men selfølgelig så sier jeg FORZA ITALIA PER SEMPRE!!! ;)
FORZA JUVE PER SEMPRE !!!

Juventus significa tutto per me

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 12 mai 2008 20:45

Vil vel ikke kalle Van der Meyde blant de store, men ok.
De spiller en angresiv fotball hvorav de har en blanding av teknisk og fysisk. Enig i at spiller stilen deres er god, men tviler på at de har det som trengs for å komme blant topp 4.
“«A couple of years ago I nearly went to Juve. People spoke to me about Turin ans said Milan would be nicer. I said 'I'm not going for the bloody shops; I'm going because it's Juventus.»"
Roy Keane

Brukeravatar
Weltzin
Medlem
Favorittspiller: Del Piero og Camoranesi
Sted: Bergen

Legg inn av Weltzin » 12 mai 2008 22:07

delle33 skrev:Jeg var faktisk i Hellas da dem vant seriøst! Jeg var i Kreta, helt crazy tuta og greier det var morsomt. italia vant Vm, er det jo større sjanse for at dem vinner Em. :)
Haha, jeg å.. Var helt ville tilstander.. For meg er det to lag som gjelder i år, Hellas og Italia.. Mest Italia, skal nedover til Kreta igjen under EM så hadde jo vært gøy om Hellas gjorde det bra i noen enkelt kamper (var der når de slo Frankrike og, jublet omtrent som de skulle ha vunnet hele greien), men håper at det blir Italia som kan løfte pokalen til slutt..

Synd England ikke kom med, hadde vært kjekt med Italia- England i finalen for oss som liker begge lag.. :roll:

Ellers er det jo de lagene man skal se opp for, Spania(som spiller så flott fotball at jeg nesten har sympati for dem), Tyskland(æsj), Tjekkia(har mange morsomme spillere), Frankrike(hmm, er vel selvskrevne.. Det samme burde Trezeguet vært!), Nederland(har ett godt og spennende lag) og Portugal (også mange gode spillere)..

Brukeravatar
Juve9
Medlem

Legg inn av Juve9 » 14 mai 2008 14:48

Legger ut noen Em-tropper.

Portugal:
Målvakter: Ricardo (Real Betis), Quim (Benfica) og Rui Patricio (Sporting Lisboa).
Forsvarere: Jose Bosingwa (Chelsea), Ricardo Carvalho (Chelsea), Paulo Ferreira (Chelsea), Pepe (Real Madrid), Bruno Alves (Porto), Fernando Meira (Stuttgart), Miguel (Valencia) og Jorge Ribeiro (Boavista).
Midtbanespillere: Petit (Benfica), Miguel Veloso (Sporting Lisboa), Joao Moutinho (Sporting Lisboa), Raul Meireles (Porto) og Deco (Barcelona).
Angripere: Cristiano Ronaldo (Manchester United), Nani (Manchester United), Ricardo Quaresma (Porto), Simao Sabrosa (Atletico Madrid), Nuno Gomes (Benfica), Hugo Almeida (Werder Bremen) og Helder Postiga (Panathinaikos).

Sveits:
Målvakter: Diego Benaglio (VfL Wolfsburg), Pascal Zuberbühler (Neuchâtel Xamax FC) og Fabio Coltorti (Real Racing Club Santander).
Forsvarere: Philipp Degen (BV Borussia Dortmund), Johan Djourou (Arsenal FC), Mario Eggimann (Karlsruher SC), Stéphane Grichting (AJ Auxerre), Stephan Lichtsteiner (LOSC Lille Métropole), Ludovic Magnin (VfB Stuttgart), Patrick Müller (Olympique Lyonnais), Philippe Senderos (Arsenal FC), Christoph Spycher (Eintracht Frankfurt) og Steve von Bergen (Hertha BSC Berlin).
Midtbanespillere: Tranquillo Barnetta (Bayer 04 Leverkusen), Valon Behrami (S.S. Lazio), Ricardo Cabanas (Grasshopper-Club), Gelson Fernandes (Manchester City FC), Daniel Gygax (FC Metz), Benjamin Huggel (FC Basel 1893), Gökhan Inler (Udinese Calcio), Johan Vonlanthen (FC Salzburg) og Hakan Yakin (BSC Young Boys).
Angripere: Eren Derdiyok (FC Basel 1893), Alexander Frei (BV Borussia Dortmund), Blaise Nkufo (FC Twente) og Marco Streller (FC Basel 1893).

Kroatia:
Målvakter: Stipe Pletikosa (FC Spartak Moskva), Vedran Runje (RC Lens), Mario Galinovic (Panathinaikos FC).
Forsvarere: Dario Simic (AC Milan), Robert Kovac (BV Borussia Dortmund), Josip Simunic (Hertha BSC Berlin), Vedran Corluka (Manchester City FC), Dario Knezevic (AS Livorno Calcio) og Hrvoje Vejic (FC Tom Tomsk).
Midtbanespillere: Niko Kovac (FC Salzburg), Jerko Leko (AS Monaco FC), Darijo Srna (FC Shakhtar Donetsk), Niko Kranjcar (Portsmouth FC), Luka Modric (Tottenham Hotspur FC), Danijel Pranjic (SC Heerenveen), Ivan Rakitic (FC Schalke 04), Ognjen Vukojevic (NK Dinamo Zagreb) og Nikola Pokrivac (AS Monaco FC).
Angripere: Mladen Petric (BV Borussia Dortmund), Ivica Olic (Hamburger SV), Ivan Klasnic (Werder Bremen), Igor Budan (Parma FC) og Nikola Kalinic (HNK Hajduk Split).

Sverige:
Målvakter:
Andreas Isaksson (Man. C.)
Rami Shaaban (Hammarby)
Johan Wiland (Elfsborg)

Forsvarere:
Mikael Dorsin (Cluj)
Petter Hansson (Rennes )
Daniel Majstorovic (Basel )
Olof Mellberg (A. Villa/Juve)
Mikael Nilsson, (Panath.)
Fredrik Stoor, (RBK)
Andreas Granqvist (Wigan)

Midtbanespillere:
Niclas Alexandersson (IFK )
Daniel Andersson (Malmö)
Kim Källström (Lyon )
Sebastian Larsson (B`ham)
Fredrik Ljungberg (West H)
Anders Svensson (Elfsborg)
Christian Wilhelmsson (Nantes)
Tobias Linderoth (Gala.)

Angripere:
Marcus Allbäck (FCK)
Johan Elmander (Toulouse )
Henrik Larsson (HIF )
Markus Rosenberg (Bremen)
Zlatan Ibrahimovic (Inter )
Kennedy Bakircioglü (Ajax)
(som reserve for Tobias L.)

(Siste frist for innrapportering av EM-troppene er den 28. mai)

Brukeravatar
Juveandy
Medlem

Legg inn av Juveandy » 14 mai 2008 16:19

Herlig . Må bare si at Luka Modric er et stort talent han ligner litt på Andrea Pirlo faktisk.
ITALIA

Brukeravatar
Cannavaro
Konkurranseansvarlig
Sted: Trondheim

Legg inn av Cannavaro » 14 mai 2008 17:46

Da har Tsjekkia også tatt ut sitt lag.
Nedved har ikke skiftet mening i å ikke spille med dem, så han er ikke med. Men vi har grygera som kan få en flott turnering ;)
Hele laget:
Keepere: Cech (Chelsea), Blazek (Nuremburg), Zitka (Anderlecht)

Forsvarere: Jankulovski (Milan), Rozehnal (Lazio), Ujfalusi (Fiorentina), Pospech (Copenhagen), Grygera (Juventus), Kadlec (Spata Prague), Sivok (Sparta Prague), Kovac (Spartak Moscow)

Midtbanespillere: Galasek (Nuremburg), Jarolim (Hamburg), Plasil (Osasuna), Polak (Anderlecht), Matejovsky (Reading), Sinoko (Slavia Prague), Pudil (Slavia Prague), Vlcek (Anderlecht)

Spisser: Koller (Nuremburg), Baros (Portsmouth), Fenin (Eintracht Frankfurt), Sverkos (Banik Ostrava)
Life is colorful,but i only see BLACK&WHITE.

Forza grande Juve!

Brukeravatar
Juveandy
Medlem

Legg inn av Juveandy » 14 mai 2008 18:48

Ja , håper på en bra turnering av Grygera . Og et mål fra Zdenek hadde vært utrolig. :P
ITALIA

Brukeravatar
Juve9
Medlem

Legg inn av Juve9 » 14 mai 2008 19:50

Kan ikek se for meg et godt mesterskap fra Tsjekkia med det laget der. Ser ikke sterkt ut på papiret.

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 14 mai 2008 21:20

Utrolig mange fra backrekka som spiller i Italia.:O
Mener Tjekkia er sterke nokk på pariret til å komme et stykke!
Selv om de mangler både Rosicky og Nedved til den offansive drivkraften!
Roy Keane

Ab imo Pectore
Medlem
Favorittspiller: Camoranesi

Legg inn av Ab imo Pectore » 16 mai 2008 08:13

Tsjekkia uten Rosicky blir dessverre ikke like morsomt.

Mine favoritter er Italia og Portugal. To bunnsolide lag med gode forsvar og mange eminente spillere offensivt. Spania har også, på papiret, et knallsterkt lag, men jeg tror ikke de når helt opp. Frankrike må også nevnes.
Tyskland vil være med helt mot slutten, mens svenskene gjør et dårlig EM.

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 16 mai 2008 12:43

Det er som tatt ut av min munn! Har nevnt mye av det du sier tidligere, men noe du ikke har tatt med er Frankrike.
Mener de er et gjennomført godt lag som kan kanskje tape mer bakover enn forover. Men der har vi jo selvsagt Makélélé og Vieira som er gode defensive ferdigheter til å dekke opp problemene de kan få i midtforsvaret!
Roy Keane

Låst