Generelle diskusjoner

Forumseksjon for alle diskusjoner fra Em-sluttspillet. Også kamptråder o.l.
LuckyLuciano
Medlem
Favorittspiller: Buffon

Re: Generelle diskusjoner

Legg inn av LuckyLuciano » 22 jun 2008 16:49

Uten mål og mening har jeg lyst å hedre Cassano. Jeg vil strengt tatt se litt nærmere på dette finurlige dyret. For idag braker det løs!

I Italia florerer det med gode angripere for tiden, og det har vært heftig diskutert omkring hvem som burde starte på topp. De fleste hadde nok regnet med at toppscorer og superveteran Del Piero ville starte sammen med Luca Toni. Cassano ville det annerledes. Han har tross alt blitt stor gutt nå.

For Cassano var ikke i startelleveren i Italias første kamp, men kom innpå etterhvert. Roberto Donadoni var nemlig litt bekymret for hvordan det skulle være å ta med Cassano i troppen. "Unge" Antonio hadde spilt seg inn i alles hjerter etter ankomsten i Sampdoria, men da han kastet trøyen i ansiktet på dommeren etter en utvisning og følgelig fikk 5 kampers karantene, begynte Donadoni å tvile litt. Cassano har nemlig alltid vært litt vill av seg, og mange stilte seg spørrende til om han hadde blitt voksen og sluttet med slike sprell. Karantenen fikk mange til å tvile.

Men Cassano ble tatt ut til europamesterskapet, og paradokset Filippo Inzaghi måtte vike for sprelsk ungdom. Personlig må jeg innrømme at jeg tvilte på Donadonis dømmekraft da jeg så Nederland-kampen, og lurte på om det var mulig å få flydd Inzaghi så han kunne komme innpå i andre omgang. Slik ble det ikke, og laget måtte omstille seg til de senere kampene. Cassano var klar til å benytte sjansen. Mot Frankrike kunne vi se en leken ungdom forkledd i en 25 år gammel tatovert kropp. Cassano er ikke talent mer, han er ikke ung mer, han har gått over i de voksnes rekker. Likevel, dette er det ingen som bryr seg om, ingen ser på Cassano som et selvstendig individ. Han spiller fotball, og han gjør det på sin måte, totalt fraværende om hvordan andre mener han bør gjøre det. Cassano kan gjøre alt og ingenting, men sålangt ser det ut til at han er villig til å gjøre alt. For når Cassano begynte å ta "hjemoverløpene" mot Frankrike forstod jeg hvorfor italienske medier kaller ham " Sirkuset Cassano". Med Cassano får du nemlig alt i en pakke, en pakke av underholdning.

For det er slik vi har sett ham i Sampdoria-trøyen i år. Han har gått ned 10 kg og er lekende lett der han løper. Før var det teknisk briljanse som preget den unge og uferdige Cassano som holdt på å ødelegge et fantastisk fotballtalent i Calderons fotballparadis. For Sampdoria derimot jobbet han, taklet og viste samtidig finesser som var fantastiske å se på. Verden er kjent med Cristiano Ronaldos dribleserier, men dette er fotball på et annet plan. Det er ikke slik Cassano viser seg frem. Cassano kan plutselig slå en ball blindt igjennom en hel forsvarsfirer og få en nydelig målgivende. Han viker ikke for å prøve på det spektakulære eller umulige, og full av sin barnslige energi klarer han det som oftest. Han spiller med så mange følelser at han er innblandet i det meste, også scoringslisten. Da Cassano har vært delaktig i all statistikk, må han også avslutte med brask og bram. Ved enten å kaste trøyen i ansiktet på dommeren, eller å lage et heidundrandes strippeshow foran supporterne. Det er den siste delen Donadoni er litt bekymret for.

Spanjolene har sagt de er redd Cassano skal prøve å hevne seg på Real Madrid ved å senke det spanske skipet i kveld. Sannheten er nok at spanjolene er redd Cassano på alle plan, og mest av alt uforutsigbarheten hans. For det er slik det er med Cassano, du vet aldri hva du får. Mens Villa har spilt gudommelig fotball sålangt for spanjolene, er Cassano kapabel til å lage et fyrverkeri av et show for italienerne. Cassano er tilbake fire år etter han scoret det ubetydelige 2-1 målet mot Bulgaria som kunne ført Italia videre. Nå er fokuset på det sportslige, samtidig som han elsker den lekne delen av fotballen. Det blir opp til spanjolene å temme løven. I kveld kan det nemlig bli "Sirkus Cassano"!

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 22 jun 2008 18:32

Det er noe som heter at det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse. Jeg postet innlegget ditt på forsiden, for jeg synes det var så utrolig bra. Si ifra hvis du ikke ønsker at det skal brukes.

http://juvenorge.com/119/sirkus-cassano
GRANDE JUVE! ★★★

Brukeravatar
Juveandy
Medlem
Favorittspiller: Marchisio
Fornavn: Andreas
Sted: Grimstad

Legg inn av Juveandy » 22 jun 2008 18:51

Rett og slett et fantastisk innlegg Lucky Luciano . Er du skribent på acmilan.no eller en annen side ?
ITALIA

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Favorittspiller: Pogba
Fornavn: Olav
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 22 jun 2008 19:52

Da lærte vi noe idag også.
Er vel Juvenorges nye skribent dette
“«A couple of years ago I nearly went to Juve. People spoke to me about Turin ans said Milan would be nicer. I said 'I'm not going for the bloody shops; I'm going because it's Juventus.»"
Roy Keane

LuckyLuciano
Medlem

Legg inn av LuckyLuciano » 23 jun 2008 09:29

Fyr løs. Nei skriver på norskefans, så når jeg skriver en artikkel der så legger jeg den ut på et forum fordi det er greit å diskutere om ting. Er på forumet til acmilan også:)

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 23 jun 2008 14:02

Høres bra ut. Takk for fin lesning. ;)
GRANDE JUVE! ★★★

Brukeravatar
Delle33
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Delle33 » 24 jun 2008 07:59

Oii, ser ut til at Donadoni slutter/får sparken: http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=748836
FORZA JUVE PER SEMPRE !!!

Juventus significa tutto per me

Brukeravatar
Juveandy
Medlem
Favorittspiller: Marchisio
Fornavn: Andreas
Sted: Grimstad

Legg inn av Juveandy » 24 jun 2008 14:46

Tok sin tid , hvis det er sant da ? Få tilbake Lippi sier jeg !

Gleder meg til og se Arshavin i morgen ! Håper han går til Juventus .
ITALIA

Brukeravatar
Delle33
Medlem
Kontakt:

Legg inn av Delle33 » 24 jun 2008 14:58

Oii, dette er en drømmmmme nyhet : http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=748836

Jeg håper jeg håper.

Brukeravatar
Forza Lippi
Medlem

Legg inn av Forza Lippi » 24 jun 2008 15:33

[quote="Juveandy"]Tok sin tid , hvis det er sant da ? Få tilbake Lippi sier jeg ! [quote]

Få Lippi tilbake til Juve, trenger han mer her...
'Best players don't always make up the best team'

Forza Lippi

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 24 jun 2008 15:45

Lippi var uten tvil verdens beste trener isin storhetstid.
Men det at han går til enten Juve eller Italia er jeg litt usikker på at skjer. Større sjanse for Italia, selv om den er så liten som den er.

Men da kan vi heller sette i gang en ny diskusjon:
Hvem blir Italias neste landslagstrener?
“«A couple of years ago I nearly went to Juve. People spoke to me about Turin ans said Milan would be nicer. I said 'I'm not going for the bloody shops; I'm going because it's Juventus.»"
Roy Keane

Brukeravatar
Forza Lippi
Medlem

Legg inn av Forza Lippi » 24 jun 2008 16:03

Ville faktisk heller hatt Lippi som sportsdirektør en trener da. Han vet hvem som trengs liksom ;)

Forza Lippi

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 24 jun 2008 16:08

Godt poeng!
Må jo være ganske sikkert at han ikke jukser eller bestikker noen! :P
Roy Keane

Brukeravatar
Forza Lippi
Medlem

Legg inn av Forza Lippi » 24 jun 2008 16:11

Dellajuve skrev:Godt poeng!
Var Lippi jeg snakket om nå, ik Moggi...

Forza Lippi

LuckyLuciano
Medlem

Legg inn av LuckyLuciano » 24 jun 2008 22:46

Dagen derpå er alltid en kjip følelse. For Donadoni føles nok dette som tidenes største fyllaangst, dersom man setter det litt på spissen. Kan Donadoni egentlig gjøre noe annet enn å si seg fornøyd? I det øyeblikket han erkjenner sine svakheter i mesterskapet, vil de som faktisk sitter tvilende til situasjonen kanskje skifte mening. Av dem Abate.

For hvem er egentlig vi som kan slå ned på hva Donadoni gjorde feil, og hva han burde gjort i steden for? Vi er overbevist om at vi vet hvem som hadde prestert bedre i de situasjonene han ble prøvd i, og at det eneste riktige er å gi han fyken. Donadoni er ingen dårlig fotballtrener, og potensialet til å gjøre det helt store er så absolutt der. Mannen som har vunnet 6 seriegull med Milan som spiller vet hva som går gjennom hodene til spillerne på banen, spørsmålet er om han får formidlet det. For Italia trenger mer enn en lærd person, de trenger en bidragsyter som er villig til å sett kjærlighet foran jobben, og da mener jeg kjærligheten til Azzuri.

For den største kritikken falt ikke på sluttplasseringen til Donadonis menn, men derimot spillestilen. Catenaccio-stilen som ble utøvd på 80-tallet, hvor man kruset inn 1-0 seire med stygge taklinger og ultadefensivt spill er det som har blitt et hett tema etter vendettaen søndag kveld. For Italia lå til tider med en spiss som presset, hvor en uengasjert midtbane fulgte etter. Hvor ble det av totalfotballen fra Tyskland to år tidligere? Mange spørr seg om Donadoni må gå for at dette skal hindres.

Et annet moment er den smale spilletiden superveteranen Del Piero fikk. Hva tilsa at Perrotta skulle starte som trequartista når han overhodet ikke har prestert, og Del Piero bekler den rollen nesten like godt som spissrollen? Hvorfor skulle Boriello tas med i troppen når han ikke spilte et eneste minutt, mens en formspiller som Filippo Inzaghi måtte bli hjemme, når han kunne blitt en superjoker mot for eksempel Spania. Det er vanskelig å vite hva Donadoni burde gjort, men at hans posisjon er truet er vel alle klar over. Hva som skjer i fremtiden for de mørkeblå er usikkert. Det eneste som er sikkert er at de ikke spiller semifinale torsdag kveld.

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 29 jun 2008 22:20

Forza Lippi skrev:
Dellajuve skrev:Godt poeng!
Var Lippi jeg snakket om nå, ik Moggi...
Vet det! ;) Men nå er det vel forsent uansett nå som han ble Italia trener igjen!
Roy Keane

LuckyLuciano
Medlem

Legg inn av LuckyLuciano » 12 jul 2008 19:57

Har Lippi blitt trener? been away for sivilization lately

Brukeravatar
Delle33
Medlem
Kontakt:

Legg inn av Delle33 » 12 jul 2008 20:04

Ja han har det gitt . ;)

LuckyLuciano
Medlem

Legg inn av LuckyLuciano » 15 jul 2008 19:53

Det er så fantastisk!

Brukeravatar
Sprezzatura
Medlem

Legg inn av Sprezzatura » 15 jul 2008 23:21

Digger mr lippi men mener han gjør en tabbe å ta på seg jobben igjen, tror det er snakke om et lite generasjons skifte på gang på det italienske landslaget som vill svekke dem i noen ledd. Men lippi er jo et geni, så jeg håper jeg tar feil.

Låst