EM Dream XI

Forumseksjon for alle diskusjoner fra Em-sluttspillet. Også kamptråder o.l.
Låst
Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

EM Dream XI

Legg inn av Claudio Marchisio » 28 jun 2008 20:31

Ettersom at hele Euro 2008-emnet stenges etter EM, velger jeg å poste denne nå, før finalen spilles.

Hva er din drømmeellever fra årets EM?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slik ser mitt lag ut:
.......................Buffon

....Ramos....Chiellini....Pepe....Zhirkov

......Modric...van der Vaart...Sneijder

.......Podolski....Villa....Pavlyuchenko

Arshavin hadde tatt plassen til Pavlyuchenko om han hadde levert i semifinalen, men det gjorde han dessverre ikke. Kampen mot Nederland i seg selv var egentlig nok til å ta han ut på laget, men i kampen mot Spania var han ikke på nett.
Er IKKE Real Madrid-supporter selv om jeg har tre mann fra deres rekker på laget mitt! Fakta er bare det at Ramos og Sneijder har spilt glimrende mens Pepe får plassen i mangel på midtstoppere som har bemerket seg.
Grazie Ale.

Brukeravatar
MeRs0
Medlem
Favorittspiller: Agnelli
Sted: Haugesund

Re: EM Dream XI

Legg inn av MeRs0 » 28 jun 2008 21:35

.......................Casillas

..Ramos....Puyol....Chiellini....Lahm

..........Ballack...Xavi...Modric

..Silva.............................Sneijder

.......................Villa
------------------------------------------------------------------------------------
Minstekravet for å komme på laget er kvarten eller videre. Det er en 4-3-2-1 taktikk mye basert på vingsystem.

* Casillas har uten tvil vært den beste keeperen. Flotte redninger, og spesielt på straffer som fikk Spania gjennom deres "helvete".
* Ramos er best samlet sett defensivt og offensivt.
* Er det noen bedre enn Puyol? Simpelt sett en du MÅ ha med.
* Chiellini gav Italias forsvar ro og sikkerhet da det var i krise.
* Lahm, samme grunn som Ramos.
* Ballack, avgjør kamper, en leder som springer enormt og kan åpne de fleste forsvar.
* Xavi, hvem kan springe så mye, spille så offensivt og fortsatt treffe på 90% av passningene. En utrolig spiller.
* Modric, han var en fryd å se på. Skaffet Kroatia minst tre 100% sjanser mot Tyrkia alene. Uheldig på straffen, men nok til å få en plass på mitt DREAM TEAM.
* Silva, er simpelt et musthave på laget. Jeg hadde aldri hørt om ham før FM08, og han har eksplodert i EM. Enorm fremtid foran seg.
* Sneijder, en utrolig teknisk og skyteglad spiller. Håper han liker å spille ving :)
* Villa, enorm vilje, skaper og scorer, stort sett alltid spillbar.
-----------------------------------------------------------------------------------
Juventus siden 2000
JuveNorge siden 2008

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Del Piero

Legg inn av Birindelli » 28 jun 2008 22:08

Buffon
Kyrgiakos - Servet - Chiellini
Semak - Pirlo
Iniesta - Ballack - Sneijder
Pavluchenko

Buffon, verdens beste målvakt, også mesterskapets store nummer én.

Kyrgiakos, Servet og Chiellini slipper intet forbi, samt at de har en lettere henslengt og røff spillestil.

Semak skal knekke bein og få ballen til Pirlo eller Ballack, som på sin side skal spille seg imellom, eller benytte seg av Iniesta, Sneijder eller Pavluchenko.

Perfekt!
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem

Legg inn av Claudio Marchisio » 28 jun 2008 22:12

Birindelli skrev:Buffon
Kyrgiakos - Servet - Chiellini
Semak - Pirlo
Pavluchenko

Buffon, verdens beste målvakt, også mesterskapets store nummer én.

Kyrgiakos, Servet og Chiellini slipper intet forbi, samt at de har en lettere henslengt og røff spillestil.

Semak skal knekke bein og få ballen til Pirlo eller Ballack, som på sin side skal spille seg imellom, eller benytte seg av Iniesta, Sneijder eller Pavluchenko.

Perfekt!
Og hvem er det som har blitt utvist da? :P
Grazie Ale.

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Favorittspiller: Pogba
Fornavn: Olav
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 28 jun 2008 22:44

-------------Buffon
Altintop -Chiellini - Servet - Lahm

Sneijder - Ballack - Modric
-----------Arshavin
------Villa-----------Pavluchenko
“«A couple of years ago I nearly went to Juve. People spoke to me about Turin ans said Milan would be nicer. I said 'I'm not going for the bloody shops; I'm going because it's Juventus.»"
Roy Keane

Brukeravatar
Juve9
Medlem
Favorittspiller: Buffon

Legg inn av Juve9 » 28 jun 2008 22:45

Velger dette laget jeg da:
Casillas
Lahm-Puyol-Marchena-Zhirkov
Senna
Podolski-Deco-Ballack-Arshavin
Villa.

Casillas: Er en herlig keeper. nest best. DENNE MANNEN HAR FAKTISK BARE 4 FINGRE PÅ DEN ENE HÅNDA :o
Lahm: har spilt venstreback, men setter ham på høyre.
Puyol og Marchena: Har storspilt sammen. Spiller veldig bra sammen. Er begge tøffe og råe. Vanskelig og komme igjennom.
Zhirkov: Hatt et strålende mesterskap.
Senna: Minner meg sterkt om Makelele for 3-4 år siden.
Podolski: scoret 3 flotte mål. Hatt 2 assist vel.
Deco: Herlig playmaker. Håper ikke han går til Inter.
Ballack: Kapteinen. Som kanskje mister finalen. Min far som jobber i db som var på treninga og skal på kampen sier at dette kanskje er bare taktisk spill av Lòw! får håpe det.. Tyskland er ikke noe uten ham.
Arshavin: Spilte bare 3 kamper. De 2 første var det Ronaldo klasse over. Merket presset mot Spania nok.
Villa: Em`s toppscorer. Får ikke spilt finalen desverre.
Trener til laget skal være Hiddink.
Reserver: Buffon,Chiellini,Semak,Sweiensteiger,Modric,Pavyluchenko.

Brukeravatar
Velasco
Medlem
Favorittspiller: Nedved

Legg inn av Velasco » 28 jun 2008 23:41

.......................Buffon
....Ramos....Pepe....Chiellini....Zhirkov
............Deco..................Fabregas...
........................Sneijder
.....Schweinsteiger...Villa....Podolski

Ble et fryktelig offensivt lag det der, menmen. Får ta med en liten begrunnelse iallfall, men jeg synes egentlig det nesten er umulig å velge ut i fra så mange fantastiske spillere... :roll:

--

Buffon: Trenger egentlig ingen begrunnelse, verdens beste keeper - også i dette mesterskapet.

Ramos: Fremstor som kanskje verdens beste høyreback i øyeblikket. Råsterk, god hodespiller med fantastiske kvaliteter både defensivt, men kanskje aller mest offensivt.

Zhirkov: Spesielt i kampen mot Nederland var han enestående, den kondisen han sitter inne med skulle jeg gjerne hatt.

Chiellini: En av italias klart viktigste spillere. En bauta i forsvaret, for meg ser han ut som en meget verdig arvtaker etter Cannavaro.

Pepe: Morsom, offensiv midtstopper med briljant teknikk samtidig som han også kan spille effektivt forsvarspill. Synd han måtte dra hjem etter kvarten.

Deco: Sinnsyk teknikk, sinnsyk pasningsfot, rett og slett en fantasisk fotballspiller.

Fabregas: Pasningsfoten og overblikket er spisskompetansen hans, men han har også en strålende teknikk.

Sniejder: Har overbevist etter en middels sesong i Madrid. Klassespiller offensivt med et knallskudd som kan avgjøre kamper når som helst.

Schweinsteiger: Visert god spillerforståpelse og målteft. Kan med en god dose flaks bli toppscorer i EM.

Podolski: Har vokst inn i det tyske landslaget den siste tiden og kan som sin lagkompis bli toppscorer med to mål i finalen. Det er ikke umulig med dét skuddet..

Villa: Fantastisk kontringsspiller som desverre ikke får spille finalen. Er ikke uten grunn at han er EMs toppscorer, blir spennende å se om han holder seg i Spania til neste sesong.

Brukeravatar
Forza Lippi
Medlem

Legg inn av Forza Lippi » 28 jun 2008 23:55

Syntes nå faktisk at Fabregas- og det på grunnlag etter bare den siste kampen mot Russland- at han fortjener en plass i drømme 11`eren:

Så mitt lag, ut ifra kun EM og dømme blir:

Van Der Saar

S. Ramos- C. Servet- G. Chiellini- P. Lahm

L. Podolski- C. Fabregas- Deco- Y. Zhirkov

N. Kavechi- A. Arshavin

Er et offensivt lag ja, men det beste forsvar er jo angrep.
'Best players don't always make up the best team'

Forza Lippi

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 28 jun 2008 23:59

Tror vi slenger Em-trådene inn i Internasjonal fotball som en underkategori. Det er tross alt endel gode innlegg i dette forumet. Det vil være synd å stenge alt på den måten. ;)
MeRs0 skrev:* Silva, er simpelt et musthave på laget. Jeg hadde aldri hørt om ham før FM08, og han har eksplodert i EM. Enorm fremtid foran seg.
Det har jeg nesten vanskeligheter for å tro! Silva er rett og slett så god at han til tider er på Messi-nivå for å dra den litt langt. Utrolig raskt og teknisk spiller med kanskje verdens beste skuddbein. Treffprosenten hans må være høy!
Juve9 skrev:Casillas: Er en herlig keeper. nest best. DENNE MANNEN HAR FAKTISK BARE 4 FINGRE PÅ DEN ENE HÅNDA
Han har fem fingre på begge hender, men teiper venstrehånda pga en tidligere fingerskade.

Mitt drømmelag:

----------Buffon---------------
---------------------------------
Boulahrouz - Puyol - Chiellini
-------Senna - Fabregas------
--Iniesta - Xavi - Sneijder---
-------------Villa---------------
GRANDE JUVE! ★★★

Brukeravatar
MeRs0
Medlem
Favorittspiller: Agnelli
Sted: Haugesund

Legg inn av MeRs0 » 29 jun 2008 11:35

Sono Juventino skrev:Tror vi slenger Em-trådene inn i Internasjonal fotball som en underkategori. Det er tross alt endel gode innlegg i dette forumet. Det vil være synd å stenge alt på den måten. ;)
MeRs0 skrev:* Silva, er simpelt et musthave på laget. Jeg hadde aldri hørt om ham før FM08, og han har eksplodert i EM. Enorm fremtid foran seg.
Det har jeg nesten vanskeligheter for å tro! Silva er rett og slett så god at han til tider er på Messi-nivå for å dra den litt langt. Utrolig raskt og teknisk spiller med kanskje verdens beste skuddbein. Treffprosenten hans må være høy!
Juve9 skrev:Casillas: Er en herlig keeper. nest best. DENNE MANNEN HAR FAKTISK BARE 4 FINGRE PÅ DEN ENE HÅNDA
Han har fem fingre på begge hender, men teiper venstrehånda pga en tidligere fingerskade.
Begynte å lure litt på 4 fingre hehe.

Silva er helt rå. Valencia har virkelig sunket lavt denne sesongen, men her kommer en unggutt og skinner klarere enn sola.
Juventus siden 2000
JuveNorge siden 2008

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem

Legg inn av Claudio Marchisio » 29 jun 2008 15:23

Både Sverre (Birindelli) og Thomas (Sono Juventino) kjører med en frekk oppstilling bestående av ti mann. Hvem er det som ble utvist før avspark? :P
Grazie Ale.

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 29 jun 2008 15:38

Dette er jo snakk om det 71. minutt, og det er klart at det er Ramos som har blitt utvist for å sparke ned Robben. Startoppstillingen ville være en feiende flott 4-2-3-1,

Buffon
Ramos - Kyrgiakos - Servet - Chiellini
Semak - Pirlo
Pavluchenko
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Alessandro Del Piero
Medlem
Favorittspiller: Marchisio

Legg inn av Alessandro Del Piero » 29 jun 2008 16:24

Casillas

Ramos - Marchena - Chiellini - Zhirkov

Fabregas - Senna

Sneijder - Arshavin - Podolski

David Villa
Forza Juve

Brukeravatar
Alessandro Del Piero
Medlem

Legg inn av Alessandro Del Piero » 29 jun 2008 16:26

Sono Juventino skrev:
Mitt drømmelag:

----------Buffon---------------
Boulahrouz - Puyol - Chiellini
-------Senna - Fabregas------
--Iniesta - Xavi - Sneijder---
-------------Villa---------------
Godt lag, men jeg ville kanskje tatt med en spiller til enn hvor gode disse er.
Forza Juve

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 29 jun 2008 20:50

Drømmelaget mitt trenger bare 10 spillere.

Jeg kopierte vel egentlig bare Sverres taktikk. Jeg regnet med at en 24-åring kunne telle, men jeg overvurderte han visst. ;)
GRANDE JUVE! ★★★

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 29 jun 2008 23:24

All den tid jeg bare er 23, tror jeg ikke man skal forvente undre fra denne kanten helt enda ... ;)

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Alessandro Del Piero
Medlem

Legg inn av Alessandro Del Piero » 30 jun 2008 13:52

Telling er en egenskap som visner hen med alderen. Kan ikke si at den lille gangetabellen sitter like godt som før.

Uansett så syns ikke jeg at det er så spennende å sette opp EMs beste lag, men heller det man liker.
Her er mitt:

Jeg går ut i en agressiv 3-4-3. Grunnlaget er at man ikke trenger så mye forsvar når man har Chiellini og ikke minst Buffon i mål. Med dette laget er forsvaret vel så underholdende som resten.

Keeper:
Buffon - For en stil, og for en herlig type. Attpåtil verdens beste.

Forsvar:
Phillip Lahm - Liten mus.
Giorgio Chiellini - Verdens råeste.
Yuri Zhirkov - Skal vi hente en ny venstreback syns jeg vi bør hente han. Maken til herlig back skal man lete lenge etter.

Midtbane:
Dario Srna - Hamrer inn alt som er av cornere og frispark.
Niko Kovac - Skal ligge dypt og stabilisere midtbanen.
Xavi - Skal tre millimeterpresise silkepasninger med lasersiktet sitt.
Luka Modric - Skal skaffe alle frisparkene til Srna med sin eminente teknikk. Er ikke fremmed for en gjennombruddspasning eller to.

Angrep:
Andrei Arshavin - Finter ut all motstand.
Alessandro Del Piero - Lagets kaptein har egentlig alle ferdighetene til Srna, Xavi, Modric og Arshavin, men for å ha alt på ett sted må han med.

Heeeelt på topp:
Her finner vi Klose, noen må jo ta i mot alle herlighetene bakfra.

Trener:
Jogi Löw - Skal bare stå på sidelinjen og se bra ut i sin taighte boss-skjorte. Kan bli vist ut fra og til.

Del Piero har forresten egenskapene til Klose også i boks.
Forza Juve

Brukeravatar
Alessandro Del Piero
Medlem

Legg inn av Alessandro Del Piero » 30 jun 2008 13:55

Camoranesi må jo forresten med, og siden ingen kan telle uansett kan jeg jo bare sette han rett inn på midten uten å gjøre noen bytter.
Forza Juve

Brukeravatar
Dellajuve
Medlem
Favorittspiller: Pogba
Fornavn: Olav
Kontakt:

Legg inn av Dellajuve » 30 jun 2008 15:02

Nå har en egen studiegruppe for UEFA trukket ut et Allstar lag:
Keepere: Gianluigi Buffon (Italia), Iker Casillas (Spania), Edwin van der Sar (Nederland).

Forsvar: Bosingwa (Portugal), Philipp Lahm (Tyskland), Carlos Marchena (Spania), Pepe (Portugal), Carles Puyol (Spania), Jurij Zjirkov (Russland).

Midtbane: Hamit Alt¿ntop (Tyrkia), Luka Modri¿ (Kroatia), Marcos Senna (Spania), Xavi Hernández (Spania), Konstantin Zyrjanov (Russland), Michael Ballack (Tyskland), Cesc Fàbregas (Spania), Andrés Iniesta (Spania), Lukas Podolski (Tyskland), Wesley Sneijder (Nederland).

Angrep: Andrej Arsjavin (Russland), Roman Pavljutsjenko (Russland), Fernando Torres (Spania), David Villa (Spania).

Den beste av de beste: Xavi Hernandez!
“«A couple of years ago I nearly went to Juve. People spoke to me about Turin ans said Milan would be nicer. I said 'I'm not going for the bloody shops; I'm going because it's Juventus.»"
Roy Keane

Låst