VM 2010: Gruppe D: Australia, Ghana, Serbia, Tyskland.

Verdensmersterskapet i Sør-Africa, 2010! Kamptråder og andre diskusjoner rundt Vm skal hit.
Brukeravatar
Roberto Baggio
Medlem
Favorittspiller: El Pelado, Il Principino.
Fornavn: Roman
Sted: Stavanger

VM 2010: Gruppe D: Australia, Ghana, Serbia, Tyskland.

Legg inn av Roberto Baggio » 11 jun 2010 12:55

Gruppe D
Bilde Australia
Bilde Ghana
Bilde Serbia
Bilde Tyskland

Kampprogram:
13.06.10 16.00: Serbia – Ghana
13.06.10 20.30: Tyskland – Australia
18.06.10 13.30: Tyskland – Serbia
18.06.10 16.00: Ghana – Australia
23.06.10 20.30: Ghana – Tyskland
23.06.10 20.30: Australia - Serbia

Australia kan levere i år. Med Tim Cahill i spissen, vil Aussies sette sitt preg på VM med fryktløs spill. Spennende lag, med mye ungt og noe gammelt.
Ghana har mistet sin største stjerne, Michael Essien. Dette kan bety mye for Ghanas muligheter for avansement. Om dette gjør at andre spillere tar i et tak, eller om de Essien er maskineriet i laget, gjenstår å se.
Serbia er et lag som kan fort komme langt i VM. Stankovic,Krasic og Vidic er bare noen av de spillere som Serbia vil stille med. Spørsmålet er om de klarer å gå fra det tekniske til det effektive.
Tyskland er et lag som blir fryktet og respektert. Man skal aldri undervurdere tyskere, spesielt når spillere som Cacau, Lahm og Schweinsteiger har virkelig vist seg frem i år. Et typisk semifinale-tips.
Sist redigert av Roberto Baggio den 11 jun 2010 14:45, redigert 1 gang totalt.
*** JuveTherapy ***

Twitter: @rtreindal
YouTube-kanal: https://www.youtube.com/channel/UCxlpx2 ... 99TuZ_wD9g

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Del Piero

Re: VM 2010: Gruppe D

Legg inn av Birindelli » 11 jun 2010 14:39

Tyskland - Australia, Tyskland
Serbia - Ghana, Serbia
Tyskland - Serbia, uavgjort
Ghana - Australia, Ghana
Ghana - Tyskland, Tyskland
Australia - Serbia, Serbia
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Re: VM 2010: Gruppe D: Australia, Ghana, Serbia, Tyskland.

Legg inn av Claudio Marchisio » 12 jun 2010 22:36

To godkamper i morgen med Serbia - Ghana og Tyskland - Australia. Gleder meg til å se spesielt Milos Krasic, men også Neven Subotic, Mesüt Özil og Thomas Müller skal følges med argusøyne. Gleder meg! :D Bare synd jeg har dritteksamen på tirsdag, men jeg får vel ofre Algerie - Slovenia tidligere på dagen for å få kabalen til å gå opp...
Grazie Ale.

Brukeravatar
li-1
A famigghia
Sted: Bodø

Legg inn av li-1 » 13 jun 2010 14:38

Har stor tro på Serbia. Har tippa de helt til bronsefinale der de taper mot maskinen Tyskland
Juventus! Nok snakka.

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi
Favorittspiller: Lippi, Tevez, Pirlo

Legg inn av lie83 » 13 jun 2010 15:20

Hmm, første kampen jeg har sett med Krasic og hittil så er det langt i fra han til Nedved...
“You should not sell champions when you have them at your disposal!”

Il Grande Mister, Marcello Romeo Lippi

Brukeravatar
li-1
A famigghia

Legg inn av li-1 » 13 jun 2010 15:35

du har sett 35 min. Slow start av hele laget
Juventus! Nok snakka.

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi

Legg inn av lie83 » 13 jun 2010 15:40

Kanskje, men Krasic er jo den spiller som har hvert minst involvert av alle utespillerene. Har faktisk vært skremmende dårlig, spesiellt plasseringsmessig når ballen er i spill på høyre side.

Førsteinntrykket er hverfall at det helt feil å sammenligne han med Nedved.

Vi må jo også forsterke venstre back i Juve, mitt forslag blir da og heller bruke peng på Kolarov.

Brukeravatar
delpiero91
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Quag, Marchisi

Legg inn av delpiero91 » 13 jun 2010 15:48

Skjønner ikkje hvorfor vi skal bruke så mye peng på Krasic. Spør du meg så er han enda langt i fra Juventus standard. Har sett en kamp før av han og var ikkje god der, og første omgangen nå idag var jo helt håpløs.

Brukeravatar
li-1
A famigghia

Legg inn av li-1 » 13 jun 2010 15:50

ingen som så han mot united her med andre ord...
Juventus! Nok snakka.

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi

Legg inn av lie83 » 13 jun 2010 16:36

Helt alvorlig!! Vil man virkelig ha denne spilleren i Juve ( Ja, jeg dømmer han etter denne ene kampen jeg her har sett).

Plasseringevnen hans virker jo å være helt ute på tur. Han stiller seg jo bestandig i skyggen av motspiller når medspiller har ballen, noe som forklarer at hans nesten ikke har hatt ballen i det hele tatt denne kampen.

En annen ting er jo det at defensivt gjør han jo ikke en damn shit, ikke offensivt heller for den saks skyld.

I et annet innlegg foreslo jeg at man heller brukte peng på Cassano, men da ble det sagt at han var en type spiller som kun jobbet en vei og at dette ikke var forenelig med de typer vinger Juventus tradisjonelt sett har brukt. Dette kunne jeg forsåvidt være enig i, men etter det jeg har sett i dag, så er Krasic på ingen måte dette heller.

Vi har Camo og Pepe på høyre siden, dette er to vinger som jobber hardt både defensivt og offensivt. Min mening er da at man ikke bør kjøpe Krasic.

Og ja, jeg baserer dette på denne ene kampen jeg har sett med han, da det har vært helt utrolig skuffende. Offensivt kan det kanskje bli bedre når han har dagen, men defensivt har jeg ingen tro på at han vil kunne bidra noe mer for Juve.

En annen ting er at å sammenligne han med Nedved bør man holde seg for god til, han løp og løp og løp jo i hver eneste bidige kamp, og jobbet like hardt både defensivt og offensivt, noe jeg tviler på at Krasic noen gang har gjort.

Ikke er han fra Tjekkia heller!

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi

Legg inn av lie83 » 13 jun 2010 16:39

li-1 skrev:Har stor tro på Serbia. Har tippa de helt til bronsefinale der de taper mot maskinen Tyskland
:cry:

Brukeravatar
delpiero91
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Quag, Marchisi

Legg inn av delpiero91 » 13 jun 2010 16:50

lie83 skrev:Helt alvorlig!! Vil man virkelig ha denne spilleren i Juve ( Ja, jeg dømmer han etter denne ene kampen jeg her har sett).

Plasseringevnen hans virker jo å være helt ute på tur. Han stiller seg jo bestandig i skyggen av motspiller når medspiller har ballen, noe som forklarer at hans nesten ikke har hatt ballen i det hele tatt denne kampen.

En annen ting er jo det at defensivt gjør han jo ikke en damn shit, ikke offensivt heller for den saks skyld.

I et annet innlegg foreslo jeg at man heller brukte peng på Cassano, men da ble det sagt at han var en type spiller som kun jobbet en vei og at dette ikke var forenelig med de typer vinger Juventus tradisjonelt sett har brukt. Dette kunne jeg forsåvidt være enig i, men etter det jeg har sett i dag, så er Krasic på ingen måte dette heller.

Vi har Camo og Pepe på høyre siden, dette er to vinger som jobber hardt både defensivt og offensivt. Min mening er da at man ikke bør kjøpe Krasic.

Og ja, jeg baserer dette på denne ene kampen jeg har sett med han, da det har vært helt utrolig skuffende. Offensivt kan det kanskje bli bedre når han har dagen, men defensivt har jeg ingen tro på at han vil kunne bidra noe mer for Juve.

En annen ting er at å sammenligne han med Nedved bør man holde seg for god til, han løp og løp og løp jo i hver eneste bidige kamp, og jobbet like hardt både defensivt og offensivt, noe jeg tviler på at Krasic noen gang har gjort.

Ikke er han fra Tjekkia heller!

Helt ening med det du seier her.

Brukeravatar
MomoSissoko
Medlem
Favorittspiller: Sissoko
Fornavn: Morten
Sted: Bergen

Legg inn av MomoSissoko » 13 jun 2010 16:52

Krasic viste seg ikke fra den beste siden her nei og VM fortsetter å skuffe. Lite mål, lite sjanser, dårlig spill og et vepsebol på tribunen som ødelegger det meste! Forhåpentligvis løsner det med Italia i morgen. :)

Brukeravatar
Ministry
A famigghia

Legg inn av Ministry » 13 jun 2010 17:16

Da er det vel kanskje ikke noen krise at Marotta kjører hard ball allikevel! ;)

Nå så ikke jeg på hele kampen, det var sykling på Eurosport med Boasson som strengt tatt var hakket mer interessant :P
FORZA JUVE DAI DAI DAI, NON MOLLARE MAI MAI MAI!

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Legg inn av Claudio Marchisio » 13 jun 2010 17:18

Etter dagens oppvisning skjønner jeg godt at Marotta ikke vil gi mer enn £12m for serberen, ja. :roll:
Grazie Ale.

Brukeravatar
chiellini94
Medlem
Favorittspiller: Marchisio
Sted: Oslo

Legg inn av chiellini94 » 13 jun 2010 17:23

Gøy for ghana da, skuffende av serberen ja :)
Juventus – un club, un sogno, una religione

Brukeravatar
li-1
A famigghia

Legg inn av li-1 » 13 jun 2010 17:27

lie83 skrev:
li-1 skrev:Har stor tro på Serbia. Har tippa de helt til bronsefinale der de taper mot maskinen Tyskland
Det er én kamp de har spilt :p Skal man dømme VM etter åpningskampene så kan vi jo trygt si at Argentina og England IKKE vinner...
Juventus! Nok snakka.

Brukeravatar
Weltzin
Medlem
Favorittspiller: Del Piero og Camoranesi
Sted: Bergen

Legg inn av Weltzin » 13 jun 2010 18:04

Kjedelig første omgang, men kom seg i andre syntes jeg. Serbia hadde to 100% sjanser de burde satt(utrolig at man klarer å skyte bakover..), synd det ble tap. Men håper de reiser seg igjen :)
Er ikke så mange land som tør å ta de store sjansene i første kamp virker det som, viktig å ikke åpne med ett tap, vi får nok se mer "festfotball" utover i mesterskapet.

Kortene har iallefall ikke latt seg vente på, foreløpig ser det slik ut:
Kamper: 7
Mål: 8
Røde kort: 3

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 13 jun 2010 18:14

Syns Serbia spilte merkelig med tanke på deres ferdigheter.
Zigic er best med hode, gi da mannen innlegg.
Krasic er best med rom å løpe i, da sender man han ikke inn i banen der det er trangt.

Virket i det hele tatt som Ghana hadde mere spilleglede og glød
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi

Legg inn av lie83 » 13 jun 2010 18:31

li-1 skrev:
lie83 skrev:
Det er én kamp de har spilt :p Skal man dømme VM etter åpningskampene så kan vi jo trygt si at Argentina og England IKKE vinner...
Min mening er nå at spesiellt Argentina ikke spillte dårlig da, egentlig tvertimot så syntes jeg de spillte ganske underholdene og har- som jeg også har tippet- troen på at de kommer til finalen.

En annen ting er jo at ingen av de lagene du nevner har tapt en kamp enda og England syntes jeg hadde fortjent å vinne. Det å vinne denne kampen for Serbia sin del tror jeg egentlig var alfaomega siden Ghana i utgangspunktet er den nasjonen Serbia vil konkurert om for 2 plass, da jeg tror nok Tyskland vil vinne gruppen.
Så etter i dag er min spådom at Serbia ikke vil kvalifisere seg.

Låst