VM 2010: Gruppe F: Italia, New Zealand, Paraguay, Slovakia.

Verdensmersterskapet i Sør-Africa, 2010! Kamptråder og andre diskusjoner rundt Vm skal hit.
Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Re: VM 2010: Gruppe F: Italia, New Zealand, Paraguay, Slovak

Legg inn av Claudio Marchisio » 24 jun 2010 17:35

Syns Italia var uheldige i dag. Og ekstremt dårlige.

Mange situasjoner som går Slovakias vei. Quagliarellas skudd som stoppes på streken (var det inne?), annuleringen som jeg (og svensk TV) mener at er feilaktig, slaget til Slovakias keeper som skulle vært rødt kort...Men i bunn og grunn kan man bare skylde på seg selv.

Etterlyste Balotelli tidligere, i dag ville han vært tungen på vektskålen. Det er jeg ganske sikker på.
Grazie Ale.

Brukeravatar
Sanden
Medlem
Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Øyvind
Sted: Bergen

Legg inn av Sanden » 24 jun 2010 17:37

Eventuelt Cassano.
The more you sweat in practice, the less you bleed in battle.

Brukeravatar
li-1
A famigghia
Favorittspiller: Del Piero
Sted: Bodø

Legg inn av li-1 » 24 jun 2010 17:44

Cassano ja!

Pepe må trene avslutninger :( og herrejemini for ei scoring av Mr Supergoal. Slovakene var irriterende like i spillet sitt som Jugoslavia mot Norge i em00
Juventus! Nok snakka.

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 24 jun 2010 17:47

Man kan si at man var uheldig og burde ditt og datt.
Man kan si at nøkkelspillere er skadet, og det hadde gått bedre med de på banen
Man kan si at man har spilt flere forskjellige formasjoner, og at de ikke er så samspilte
Man kan si at folk har spilt på uvante formasjoner, og defor ikke fungerer 100%
Man kan si at andre folk burde vært med i 23 manns troppen

MEN uansett bør man kunne forvente 100% innsats, og et brennende ønske til å vinne med landslaget.
Hadde spillerene bare ofret alt så hadde ting vært anderledes, skjønner ikke at det kan være
så jævlig vanskelig å motivere seg til å gi alt for laget og FOR LANDET for hælvete.
JEg har irritert meg grønn på dette i Juventus, men burde ikke landslags drakta kunne grave
fram enda mer krefter og enda mer glød????
Fatter det ikke, fatter det faen ikke.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Evensen
Medlem
Favorittspiller: Pirlo, Del Piero
Fornavn: Eirik

Legg inn av Evensen » 24 jun 2010 17:47

Skammelig. Cannavaros første omgang er jo helt skrekkelig, Chiellini har en dårlig dag på jobben. Ser ikke ut som stopperne er samkjørte i det hele tatt, noe som har vært litt typisk for Juve også. Zambrotta er virkelig dårlig. Vi våkner når de går opp i 2-0(eller rett før, med Pirlo), noe som er for sent. Fryktelig trist. Marginene er imot oss også,tror vi hadde vunnet 9 av 10 mot Slovakia.

Er sikker på at vi hadde vunnet med Buffon i kassa, men keeper er skyldfri. Forsvaret derimot.

Hvem skal jeg holde med nå? Tror det blir Argentina.

og som du nevner Bianconeri, innsatsen er helt borte. :nope:
Sist redigert av Claudio Marchisio den 24 jun 2010 18:38, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Dobbelpost.
"Even as a child I was obsessed by the prospect of playing football. Nothing else ever interested me. It was just football.”

-Alessandro Del Piero

Brukeravatar
Basusjernet
Medlem
Fornavn: Mathias
Sted: Oslo

Legg inn av Basusjernet » 24 jun 2010 17:52

Veldig, veldig trist. Ryker på huet og rævva ut av den enkleste gruppa som jumbo. Denne skuta gikk ned med flagget på halv stang. Herregøøød. Var ikke mye som gikk azzurris vei, men etter tre kamper mot NZ, Paraguay og Slovakia uten seier (helt fortjent, btw) fortjener de søder meg ikke bedre. Det kommer til å regne pasta og tomater a la 1966 når spillerne returnerer til Italia. "Hjem i skam" stod det på gazzettaens nettsider, og det er faen meg spot on! :cry:
BIKKJER OG TREKKSPILL

Brukeravatar
BuffonElsker
Offisiell Spåmann!
Fornavn: Sindre
Sted: Nordfjordeid

Legg inn av BuffonElsker » 24 jun 2010 18:06

Bianconeri skrev:Hadde spillerene bare ofret alt så hadde ting vært anderledes, skjønner ikke at det kan være
så jævlig vanskelig å motivere seg til å gi alt for laget og FOR LANDET for hælvete.
JEg har irritert meg grønn på dette i Juventus, men burde ikke landslags drakta kunne grave
fram enda mer krefter og enda mer glød????
Fatter det ikke, fatter det faen ikke.

Landslagssangen til Italia synger dei følgjande:

"Brødre av Italia,
Italia har våkna,
Scipio's hjelm
Ho har putta den på seg
Kvar er sigeren?
Tilby håret til ho
Fordi slavar av Roma
Gud skapte ho

Lat oss forene!
Vi er klare for å dø!
Italia kallar!

Vi har vore til i århundrer
Stempla på, og latterliggjort,
fordi vi ikkje er eit folk,
fordi vi er delt.
Lat oss forene under
eit flagg, ein drøm;
Å smelte saman
Tida har kome."

Dette er dei 3 første av totalt 10 vers, dei bør for helsikke ofre litt for landslaget, landet.
Vinci per noi, magica Juventus!

Brukeravatar
Weltzin
Medlem
Favorittspiller: Del Piero og Camoranesi

Legg inn av Weltzin » 24 jun 2010 18:06

Hvilket drama på slutten, det ble for mye for min del, hadde jeg vært noen år eldre hadde nok hjertet mitt gitt etter.
Lett å være etterpåklok, men skjønner ikke hvorfor Lippi stoler på Iaquinta og Gilardino over tre og to kamper, når man har Pazzini og Quag(som for øvrig var involvert i omtrent alt som ble skapt fremover etter han kom inn) på benken. Eller hvorfor Di Natale må vente til kamp tre før han får starte?
Gattuso trengs vel ikke å nevnes en gang.
Og ja, hvorfor får ikke spillere som Totti eller Cassano være med? Eller Balotelli for den som vil...

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi
Favorittspiller: Lippi, Tevez, Pirlo

Legg inn av lie83 » 24 jun 2010 18:19

Forsvaret er dårlig ja, men en god porsjon skyld går til i mine øyne klart til keeper Marchetti. Jeg mener klart at 2 keeper til Italia burde tatt den 2 og den siste scoringen.

Grazie Lippi, Forza Lippi, Grande Lippi!
“You should not sell champions when you have them at your disposal!”

Il Grande Mister, Marcello Romeo Lippi

Brukeravatar
Evensen
Medlem
Favorittspiller: Pirlo, Del Piero
Fornavn: Eirik

Legg inn av Evensen » 24 jun 2010 18:27

andre scoringen er jeg helt enig i at burde vært averget, han hadde èn plass å skyte, nærmeste. Keeper burde stått ved stanga. Siste scoringen er ikke umulig den heller nei. Men uansett, skammelig av back rekka. Cannavaro sover på innkaste.
"Even as a child I was obsessed by the prospect of playing football. Nothing else ever interested me. It was just football.”

-Alessandro Del Piero

Brukeravatar
BuffonElsker
Offisiell Spåmann!
Fornavn: Sindre
Sted: Nordfjordeid

Legg inn av BuffonElsker » 24 jun 2010 18:28

Det første målet burde Marchetti tatt. Buffon ville tatt den, men det var ikkje den største tabben av Marchetti. I 95% av tillfella lobbar man når man kjem åleine mot keeper. Marchetti la seg ganske tidleg ned, det skal seiast. Også var det Chiellini sin feil då han tok middagsluren litt for tidleg. Men det skal seiast at ballen kom i keeperhjørnet, og det var litt Marchetti's feil, men i all hovudsak Chiellini's. So det var tabbedagen for italienerane.
Vinci per noi, magica Juventus!

Brukeravatar
Basusjernet
Medlem
Fornavn: Mathias

Legg inn av Basusjernet » 24 jun 2010 19:02

BIKKJER OG TREKKSPILL

Brukeravatar
Delpiero107
Capo
Fornavn: Haakon

Legg inn av Delpiero107 » 24 jun 2010 20:41

Chiellini og Cannavaro var skammelig dårlige i dag. Virket ikke som noen av dem har noe mellom øra nå for tida. De Rossis pasning var også pinlig forøvrig. Glad vi spilte kamp så jeg slapp å se annen omgang. (Vant forøvrig 12-2. dagens eneste lyspunkt).
Juve - La vita mia

Brukeravatar
juventuz_fc
Medlem
Favorittspiller: Zidane, Nedved
Fornavn: Chris

Legg inn av juventuz_fc » 25 jun 2010 08:31

Vet dere hva. La oss kjøpe hele det Italienske landslaget!!! De er jo så super gode siden de er Italienere!!
Platini once said: Wearing The Juventus shirt makes me feel like a Knight in shining armor, only Turins greats can wear this great armor.

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 25 jun 2010 17:59

Ved å plukke de riktige typene fra dette landslaget, kan Juve bli betraktelig bedre enn det det er nå.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Jon
Capo
Fornavn: Jon

Legg inn av Jon » 28 jun 2010 01:47

Kjekt for Viasatgjengen å ha rett en gang også da.

Man kan skylde på mye, feks et skudd som var på streken eller inne, et annulert mål osv osv. Men i bunn og grunn burde Italia vunnet minst en kamp tidligere i gruppespillet uansett, og kan bare takke seg selv.

Cannavaro er en levende legende. Jeg tror få her var glade når han forlot oss, og langtfra alle glade når han kom tilbake. Han var konge i sin tid, men det ble tydelig at hans storhetstid er forbi i VM.

Totalt sett skuffende innsats fra laget, og savnet stadig spillere som Cassano og Pirlo i startoppstillinga.
Buffon sin skade kom naturligvis ubeleilig den og.

Det mest positive jeg husker akkurat nå fra VM for vår del er at Pepe imponerte til tider.

Hvis Cannavaro er en levende legende, hva er Lippi da?
Fantastisk historie, flott fyr, fine meritter. Føler likevel det er helt rett at han takker for seg som landslagssjef nå, gleder meg til å se hva Prandelli får til.

Låst