Nederland - Spania (VM-finale) 11.07.2010 kl 20.30

Verdensmersterskapet i Sør-Africa, 2010! Kamptråder og andre diskusjoner rundt Vm skal hit.
Brukeravatar
Il Direttore
Medlem
Favorittspiller: Vidal & Vucinic
Sted: Torino

Re: Nederland - Spania (VM-finale) 11.07.2010 kl 20.30

Legg inn av Il Direttore » 11 jul 2010 22:28

æsssj ! hater spania
Delpiero107 skrev:
lie83 skrev:Blekkspruten Paul tar kaka for min del!
Sikkert han som betalte Webb..

Faen for en kamp, verste jeg har sett. Puyol skulle hatt rødt, Iniesta skulle hatt rødt, blir bare kvalm av det spanske laget som klager på hver eneste avgjørelse som ikke går deres vei.. De klager jo faktisk uansett. "Filmekulturen" i det spanske laget er jo helt vanvidd, tipper de trener på det. Nei, huff glad jeg er i Kroatia og slipper tullingene fra Kontraskjæret som sitter og preiker om hvor fantastiske Spania var som scorte fantastiske 8 mål på 7 kamper, og vant alle sluttspillkampene sine 1-0. Ny verdensmester i drittfotball.

fantastisk sagt!! kunne ikke være mer enig
Sist redigert av Claudio Marchisio den 11 jul 2010 22:33, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Dobbelpost.

Brukeravatar
Roberto Baggio
Medlem
Favorittspiller: El Pelado, Il Principino.
Fornavn: Roman
Sted: Stavanger

Legg inn av Roberto Baggio » 11 jul 2010 22:40

Har dere sett samme kamp som meg?
Først og fremst vil jeg si at Spania vinner helt fortjent. Måten de spiller Nederland ut på (gang på gang) er lekkert å se.
Ingen her som nevner nedklippinga til Van Bommel og stemplinga til De Jong her. Soleklart rødt til De Jong burde det hvertfall vært. Husk på at Robben sa før kampen at de vil heller vinne en styggspilt kamp enn å tape en finspilt. Vel, han får det som fortjent. Nederland gikk ut i 100 mot flere sentrale Spania-spillere, men for all del: dere syns uansett at Spania spiller kjedelig fotball.
Er Xavi og Iniesta kjedelig? Er det deres feil at Nederland ligger kompakt og godt og hindrer dem i å spille framover? At Spania ikke vinner med mer enn ett mål, er Stekelenburgs fortjeneste.
Jeg skjønner absolutt ikke kritikken mot Spania. Kontraskjæret? Se på svensk tv da, for svingene!
*** JuveTherapy ***

Twitter: @rtreindal
YouTube-kanal: https://www.youtube.com/channel/UCxlpx2 ... 99TuZ_wD9g

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Legg inn av Claudio Marchisio » 11 jul 2010 22:43

Xavi og Iniesta er ikke kjedelig, nei. De er rett og slett kvalme. Greit nok at Spania vinner kampen fortjent, men det har jo noe med omstendighetene å gjøre. Om Howard Webb hadde dømt i favør Nederland hele tiden er jeg sikker på at de hadde vunnet fortjent.

Usikker på stemplinga til De Jong. For meg så det ikke ut som om han visste at spanjolen kom, men skal ikke si det for sikkert siden jeg ikke så noen reprise. Men dere kan uansett ikke si noe på den til Iniesta. Kjerringa slår etter en spiller som har tatt ballen fra han med en helt rein takling. Fy faen, jeg dør av latter. Howard Webb. :!:
Grazie Ale.

Brukeravatar
Roberto Baggio
Medlem

Legg inn av Roberto Baggio » 11 jul 2010 22:51

Xavi og Iniesta er deilige.

De Jongs fot har jo uansett ingenting å gjøre 2 meter over bakken.
*** JuveTherapy ***

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem

Legg inn av Claudio Marchisio » 11 jul 2010 22:52

Ballen var jo der, så teknisk sett; jo. ;)
Grazie Ale.

Brukeravatar
Delpiero107
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Haakon
Sted: Oslo

Legg inn av Delpiero107 » 11 jul 2010 22:55

Mageplask skrev:
Er Xavi og Iniesta kjedelig? Er det deres feil at Nederland ligger kompakt og godt og hindrer dem i å spille framover? At Spania ikke vinner med mer enn ett mål, er Stekelenburgs fortjeneste.
Jeg skjønner absolutt ikke kritikken mot Spania. !
'

Så det er altså sånn at alle lag i hele verden ligger kompakt og godt og hindrer dem i å spille framover? Neppe. Det skjedde ikke bare idag, det skjer hele tiden: på tvers, på tvers og atter på tvers. Ikke rart publikum overdøver vuvuzelaene på Spanias kamper, de med vuvuzela sovner jo sikkert. De er gode fotballspillere som idag var kjedelige, og stort sett har vært det i hele mesterskapet. Så du ikke sjansene Robben fikk? Nederland hadde like store, om ikke større sjanser enn Spania til å vinne etter 90 minutter.

Skjønner du virkelig ikke at folk er kritiske til måten spanjolene både kaster seg ned hver gang noen er i nærheten av dem og hyler? Dette gjelder ikke bare Iniesta men også hele laget. Helt utrolig at dommeren ikke har nok autoritet til å vise ut et par flere spanjoler for filming eller klaging. Kan forsåvidt si meg enig i at De Jong og Van Bommels taklinger/spark fortjente et rødt kort, men dommeren la jo lista så lavt at det knapt hadde vært spillere igjen på banen om han hadde fortsatt. Heitingas utvisning er tåpelig, Iniesta kaster seg ned når han får en hånd på skulderen.
Juve - La vita mia

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem

Legg inn av Claudio Marchisio » 11 jul 2010 22:56

Hvor er karma når man trenger det? 5+ Delpiero107.
Grazie Ale.

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 11 jul 2010 23:05

Jeg er strålende fornøyd med finalen, Spania spiller feiende fin fotball
som er underholdende å se på. Må jo ta av seg hatten for playmakere som Xavi og Iniesta.
Nederland forsvarte seg godt og kunne ha vunnet de også,men marginer
vill alltid være avgjørende i et vm sluttspill.

At spanioler kaster seg noe mer en f.eks nederlendere er like bullshit
som at Italienere gjør det.
Å si at spania spiller kjedelig fotball er jo også rimelig dødfødt å si, de har riktignok
ikke scoret mest i vm, men de er vel bland lagene som har produsert mest sjangser.

Mulig jeg har spania briller her, men er rimelig sikker på at det er folk med anti spania
briller her som er vesentlig tjukkere en mine. :P
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Roberto Baggio
Medlem

Legg inn av Roberto Baggio » 11 jul 2010 23:08

Robben kan det å kaste seg han også. Overspiller,klager og syter..

Selvsagt spiller de på tvers og tvers når de andre foran er markert. Unnskyld Spania for å være smarte og ikke hodeløse i angrep. De gangene Villa kom seg løs fikk han jo ballen, desverre, noen ganger i offside.

Webb dret seg ut på flere situasjoner ja. Iniesta filmet på Heitingas holdning ja, men det røde hadde vel Nederland fått uansett, hadde bare Webb vist De Jong ut for karatesparket.
*** JuveTherapy ***

Brukeravatar
juventuz_fc
Medlem
Favorittspiller: Zidane, Nedved
Fornavn: Chris

Legg inn av juventuz_fc » 11 jul 2010 23:15

Spania spilte som barca spiller, prøver å holde på ballen hele tiden. Mageplask, du som har så god fotball forståelse bør klare å se det. Nederland skulle hatt rødt kort på 2 situasjoner jah. Men der Heitinga fikk rødt skulle spanjolen fått gult for filming. Og så dere hvor mange spanjoler det var rundt dommern hver gang han skulle ta en avgjørelse? Minnet meg om Barca. Puyol skulle også fått et rødt kort når Robben løp den ene gangen mot mål. Robben får ikke frispark engang. Å si at Spania vant fortjent er som å pisse i motvind. Ikke særelig smart. Hvordan fikk de skåret målet sitt? Jo, på en feil dømming hvor de setter igang fort spillet sitt og angriper når Nederland skulle hatt korner. Hvor ble av Fair play fras Spania for å si ifra at det var faktisk korner? Siden de spilte så snilt og Nederland var den slemme ulven? Hvor var linje dommer for å si ifra at det er korner? Hvor var dommern? 4 dommern?
Platini once said: Wearing The Juventus shirt makes me feel like a Knight in shining armor, only Turins greats can wear this great armor.

Brukeravatar
Roberto Baggio
Medlem

Legg inn av Roberto Baggio » 11 jul 2010 23:25

Tror vi må bli enige om at dommeren sugde kraftig. FIFA bør begynne med 5-6 dommere som i Europe League.

At Spania syter for hver gang de blir taklet synes jeg er helt greit. Spesielt når vi ser hvordan Nederland taklet. Ikke særlig smarte taklinger.

Klart at Puyol skulle fått gult om ikke rødt, men når Robben først får fortsette, bør han sette den.
*** JuveTherapy ***

Brukeravatar
juventuz_fc
Medlem
Favorittspiller: Zidane, Nedved
Fornavn: Chris

Legg inn av juventuz_fc » 11 jul 2010 23:37

Litt vanskelig mot verdens beste keeper nummer 2 som leser spillet så godt.

Vi vet alle hvem nummer en er :D
Platini once said: Wearing The Juventus shirt makes me feel like a Knight in shining armor, only Turins greats can wear this great armor.

Brukeravatar
Roberto Baggio
Medlem

Legg inn av Roberto Baggio » 11 jul 2010 23:38

Robert Green? :shock:
*** JuveTherapy ***

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 12 jul 2010 14:47

Det som plager meg med Spania, bortsett fra det skitne folkeslaget som bor der, er at media i Norge er så utrolig tilhengere av dette landet, fotballaget, og alt som måtte ha med det å gjøre. Det er som juventuz_fc sier tidligere i tråden, de spiller ikke på en måte som de nettopp har funnet på og som ingen har gjort før de. Til og med bedre før de. Det er litt som "snakkisen" offensive forsvarere, som om det er noe nytt.

Spania er uten tvil verdige vinnere og vant VM helt fortjent. Måten de har tatt ut alt motstanderne har kommet med (unntatt Sveits) er forbilledlig. Tross tvilsomt forsvar og målmann har de sluppet inn kun to mål. Det gjør de fordi midtbanen er så utrolig godt balansert, spillerne løper som tullinger uten ball og mer eller mindre samtlige har en ballkontroll som Messi. Pasninger kan de også slå. At de er spanjoler gjør at jeg aldri kan sette pris på de, men måten de har nøytralisert Tyskland, Nederland og Portugal på i løpet av sluttspillet er utrolig imponerende.

Iniesta skulle kanskje hatt rødt kort, Puyol likeså, men sånn er det alltid. Det var også et par nederlendere som fort kunne takket for seg tidlig. Dommeren var ikke verdens beste, han burde nok lagt seg på en annen linje fra start av, og ikke forandret linja etter pause. Likevel, han klarte seg greit. Fjerdedommeren derimot, for en mann! Det er VMs beste i mine øyne! Den japanske golferen hadde full kontroll på de to trenerne og lekte seg i går kveld. Takk Yuichi Nishimura!

Forresten, hvor er Esten O. Sæthers kommentar om at det ikke er noen svarte på Spania?

Felicitaciones España! Fuck España!
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Basusjernet
Medlem
Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Mathias

Legg inn av Basusjernet » 12 jul 2010 15:14

Amen! Jeg klarer ikke mer snakk om tiki-taka, TV2-reportasjer fra La Masia, Nils Johan Semb som hyller spanske spillere han ikke kan navnet på opp i skyene og Frode Olsens kritthvite porselenstanngard som plaprer ivei om hvor überkönig fantastisk hans tid som middels god keeper i Sevilla var. Og så er spanjolene så ufattelig stygge hele gjengen. Skjeggstubben til Villa, hulesveisen til Puyol og den anemiske og gollumaktige fremtoningen til Iniesta. Det er et helt ufattelig dårlig argument, jeg vet det, men det er irriterende! Og så har vi Sergio Busquets. Når jeg ser Sergio klarer jeg bare å tenke på øyet som titter frem mellom de hengslete fingrene hans og forsikrer seg om at Motta får det røde i CL-semi'n. Spania er ufattelig gode til å spille fotball, og jeg er vel egentlig bare en sjalu, dårlig taper, men jeg klarer ikke å like det laget.
BIKKJER OG TREKKSPILL

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 12 jul 2010 20:02

Jeg liker Sergio, ellers er jeg enig :)
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Deal With It
Medlem
Favorittspiller: Teddy Bear, Selena Gomez
Fornavn: Salamon

Legg inn av Deal With It » 13 aug 2010 23:45

Var trist at Spania vant vm finalen :(

Brukeravatar
Il Direttore
Medlem