19. Leonardo Bonucci

Brukeravatar
Delpiero107
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Haakon
Sted: Oslo

Re: 19. Leonardo Bonucci

Legg inn av Delpiero107 » 14 jul 2017 21:06

Han er solgt.
Juve - La vita mia

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 24 nov 2017 12:03

Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 26 des 2017 23:36

Capello treffer spikeren på hodet i sin omtale av Milan sin nye, oppskrytte kaptein:
“There’s a big problem, though: he can’t defend. He had the ideal situation at Juventus when he played as a sweeper. He is perfect in a three-man defence, but struggles when there are four.”
http://app.football-italia.net/?referre ... u=news-all
Forza Juventus ★★★

Aragorn
Medlem
Favorittspiller: Buffon

Legg inn av Aragorn » 04 apr 2019 08:10

Blir kvalm av uttalelsane hans i forbindelse med Cagliari kampen & Kean.

Brukeravatar
Brazzo
Medlem

Legg inn av Brazzo » 05 apr 2019 00:45

Synes ærlig talt at folk overreagerer. Han har et poeng om at man ikke burde hisse på seg supporterne på den måten. Og han poengterer at supporterne heller ikke skulle oppført seg på måten de gjorde. Det synes jeg er en helt fair uttalelse. Det gjelder uansett hudfarge. Jeg oppfattet det aldri som at han "legitimerte" rasisme på måten andre sier.
"The day after the presentation of the Juventus Stadium I went to see some people and told them, We’re winning the Scudetto"

- Gianluigi Buffon

Aragorn
Medlem

Legg inn av Aragorn » 05 apr 2019 06:50

Dei hadde laga apelydar før scoringa. Kean si feiring er ikkje overstadig provoserande heller, satt i kontekst.

OG UANSETT; Ei scoring & påfølgande feiring rettferdiggjer aldri rasisme.

Han burde støtte lagkameraten sin, og ikkje stå i media og fordele skyld. I forhold til rasisme bør ein vere knallhard, og det skal ikkje vere tvil om ståstedet. Diskusjoner om feiring osv kan ein ta på bakrommet, og ikkje i full offentlegheit.

Brukeravatar
Buffon
Medlem
Favorittspiller: DP, Montero, Tacchinardi
Fornavn: Nicco
Sted: Moss

Legg inn av Buffon » 09 apr 2019 12:50

Disse uttalelsene ble dratt helt ut av proposjoner.
Rasisme på arenaen er absolutt ikke greit, noe jeg er sikker på at Bonucci er enig i.
Man må også se uttalelsene ut ifra kontekst - jeg tror det var svært få som faktisk skjønte hva som hadde skjedd deriblant Allegri som nærmest slår etter Matuidi etter hans reaksjon.
Tror Bonucci kun hadde provaksjonen av hjemmefansen uten resten av konteksten i bakhodet da han kom med disse kommentarene.
Hvis man ser det fra et annet perspektiv - Hvis det ikke hadde vært rasisitiske tilrop hadde Bonuccis kommentarer vært rettmessig.
At Bonucci legitimerer rasisme ved uttalelsene rett etter kamp, hvorav det var forvirring mens det pågikk blir for min del ganske tynt - reaksjonene fra spillerne registrerte jeg først etter scoringen og hadde ikke selv oppfattet noen form for ufin opptreden av Cagliari fansen annet enn den vanlige buinga og ropinga.
Tenkte først selv at det var unødvendig av Kean å feire foran hjemmefansen, men med konteksten at de hadde kommet med rasistiske tilrop store deler av kampen syns jeg reaksjonen var helt sinnsykt kul.

Når det er sagt er det åpenbart at rasisme er et problem i Italia og klubbene burde slå hardt og konsist ned på de det gjelder.
Hadde vært bra om et lag faktisk går av banen neste gang det pågår.

Svar