Andrea Pirlo

Brukeravatar
LaFormicaAtomica
Medlem
Favorittspiller: Nedved, Mandzukic
Fornavn: Espen

Re: 21. Andrea Pirlo

Legg inn av LaFormicaAtomica » 14 des 2013 16:31

Får Pirlo en 3 års kontrakt, ender opp i rullator ute på banen i siste året hans. Treg som en seigmann. Vil heller se han på treningsfeltet hvor veileder resten av flokken.

Brukeravatar
PavelNedved
Medlem
Favorittspiller: Nedved, Del Piero, Pippo

Legg inn av PavelNedved » 25 des 2013 13:23

Brukeravatar
ztrand
Medlem
Favorittspiller: Beppe Furino, Sìvori
Fornavn: Stian
Sted: Andenes

Legg inn av ztrand » 08 feb 2014 00:33

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... jFuVLFln0A hahaha!
Pirlo! FOR ET SKUESPILLER TALENT
Twitter @stianstrand3

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 08 feb 2014 10:54

De måtte dra litt på smilebåndet ved bordet begge 2 gitt. :P
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Vegard Wold
Medlem
Favorittspiller: Dybala
Fornavn: Vegard

Legg inn av Vegard Wold » 10 feb 2014 17:39

Moriquendi skrev:Håper vi får se en 4-3-3/4-3-1-2 med Tevez bak Vucinic og Llorente, og med "nye" MVP på midtbanen. Så kan Lichsteiner herje på høyrekanten igjen. Største/eneste svakheten med den lineupen blir venstrekanten, med mindre Asamoah kan fungere som venstreback? Skeptisk.
Osvaldo ????
Paulo Dybala
10#

Brukeravatar
PavelNedved
Medlem

Legg inn av PavelNedved » 18 mar 2014 20:07

Noen som har prøvd vinen til Pirlo? :happy: Sliter med å lage bruker på sida hans for å kunne bestille

http://www.pratumcoller.it/template.php?pag=23393 :tilbe:

Brukeravatar
PavelNedved
Medlem

Legg inn av PavelNedved » 17 apr 2014 18:33

Brukeravatar
Andrea Fortunato
Medlem
Favorittspiller: R. Baggio
Fornavn: Gjermund

Legg inn av Andrea Fortunato » 21 apr 2014 23:13

Plukket opp Pirlo-boka i London for et par dager siden og fullførte den på flyet hjem. Ikke veldig velskrevet, men verdt den hundrelappen den kostet. Det er litt om Istanbul-finalen, overganger som aldri materialiserte seg(Parma, Chelsea, Barcelon, Real Madrid og al-Sadd), tiden som ungdomsspiller og tidligere trenere. Det kommer frem at Hodgson og Max Allegri ikke står høyest i kurs. Høydepunktet i boka var i mine øyne beskrivelsene om kaoset i Interunder Fatih Terim. Det var forøvrig også en ganske fornøyelig passasje om tidligere medspilleres overtro, hvor bla. Pippo og Gila trekkes frem. Ellers skryter også mye av folk som Del Piero, Carletto, Buffon, Moratti og Andrea Agnelli.

Synes dog den gjennomgående tonen i boken bærer litt preg av selvgodhet, til tross for at han bedyrer at han ikke er det. Trodde egentlig han var en rimelig jordnær type? Han fremstår for all del ikke usympatisk, og det er kanskje bare mine norske jantepregede øyne. Det kan selvsagt også skyldes at intervjuene foregikk i en muntlig tone/journalistens stil/den engelske oversetteren, eller lignende faktorer. Når jeg tenker meg om har det kanskje mest med en litt pinlig språkføring å gjøre. Noen flere som har lest den?

Brukeravatar
MeRs0
Medlem
Favorittspiller: Agnelli
Sted: Haugesund

Legg inn av MeRs0 » 02 mai 2014 20:40

Interkaos under Terim, du mener Milan eller?

Leste at Pirlo skal skrive under ny kontrakt for 2 nye år. Håper virkelig han har gått ned i lønn, samt godtar litt benk her og der.
Juventus siden 2000
JuveNorge siden 2008

Brukeravatar
Juve4ever
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Buffon, Gio
Fornavn: Hemen
Sted: Oslo

Legg inn av Juve4ever » 02 mai 2014 21:43

Ikke for å være slem, men håper egentlig Pirlo ikke fornyer kontrakten med oss.

Grunnen til det er.

1. Han begynner å bli "gammal"
2. Endelig kan Conte endre formasjon
3. At vi kan spille på en helt annet måte enn det vi gjør nå
4. sist og ikke minst. For min egen del, så slipper jeg å se Bonucci spille som mye som han gjør nå med 3-5-2 :P
Sist redigert av Juve4ever den 02 mai 2014 23:30, redigert 1 gang totalt.
Storia di un grande amore sono juventina e ne sono fiera

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 02 mai 2014 22:40

Helt enig med deg Hemen. Pirlos tid er over.
Forza Juventus ★★★

Sokki
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Pogba
Fornavn: Sokki

Legg inn av Sokki » 02 mai 2014 22:48

Hadde den vært over hadde vi ikke vært så avhengi av han som det vi faktisk er :P

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 02 mai 2014 23:34

Er vi det?
Forza Juventus ★★★

Zindrinho
Medlem
Fornavn: Sindre

Legg inn av Zindrinho » 03 mai 2014 00:27

jeg syns å ha sett tegn til at Juve får et helt nytt gir når pirlo går av sent i kampen (70 min) de daga han blir for treg på ball.
Er kanskje et par mnd siden sist jeg virkelig tenkte det under kamp, vært et par fine frispark nå i det siste, men jeg er redd han er på god vei over the top nå.
I fjor var han uvurderlig, mens i år har han i flere kamper nesten blitt en byrde. alt spill skal gjennom han og når han ikke har dagen sliter Juve.

Brukeravatar
Pogbaaa
Medlem
Sted: Oslo

Legg inn av Pogbaaa » 04 mai 2014 13:27

En av hovedgrunnene til at Juve svikter i Europa, er nettopp pga midtbaneeleganten. Pirlo er ikke som han var i 2012. Da var han muligens Europas beste. Ikke i nærheten engang. Juves balltempo synker kraftig med Pirlo på banen. Har knapt sett Juve starte en skikkelig "counter-attack" med Pirlo på banen. Alt offensivt skal jo så og si gå via Pirlo. Bevegelsene til medspillerne minker naturligvis kraftigere også. Han eier heller ingen fysikk, og taper alt av fysiske dueller. Både på lufta og bakken. Har sagt dette helt siden CL-exiten. Han må ut av laget i Europa. Vidal og Pogba er to verdensklassespillere som ikke kan benkes. Begge har blitt prøvd som Regista, uten noe hell. Den eneste som har imponert der er Marchisio. Helt ufattelig at han ikke blir prioritert fremfor Pirlo. Hadde vi startet med Marchisio isteden for Pirlo på midtbanen, er jeg sikker på at vi hadde slått Benfica i Torino. Marchisio har en voldsom tempo i kroppen hans, i tillegg til hans utholdenhet og løpsstyrke. Så er han også god taktisk defensivt og kan gjøre all "drittarbeidet". Noe som dermed vil gi Vidal og Pogba litt friere tøyler offensivt. Det eneste Marchisio mangler er Pirlos pasningsfot. Men det er det vel ingen i verden som er bedre enn Pirlo i heller. Så har Marchisio ikke en dårlig pasningsfot heller, faktisk. Skal Juve ha suksess i CL neste sesong, må dem kjøre på med disse 3 på midtbanen, i en 4-3-3 formasjon! Og da må selvsagt 1-2 verdensklassevinger inn også! En god spiss hadde også vært nødvendig. Vi eier heldigvis både Immobile og Berardi også.

Brukeravatar
MeRs0
Medlem
Favorittspiller: Agnelli
Sted: Haugesund

Legg inn av MeRs0 » 04 mai 2014 18:12

Pogbaaa skrev:En av hovedgrunnene til at Juve svikter i Europa, er nettopp pga midtbaneeleganten. Pirlo er ikke som han var i 2012. Da var han muligens Europas beste. Ikke i nærheten engang. Juves balltempo synker kraftig med Pirlo på banen. Har knapt sett Juve starte en skikkelig "counter-attack" med Pirlo på banen. Alt offensivt skal jo så og si gå via Pirlo. Bevegelsene til medspillerne minker naturligvis kraftigere også. Han eier heller ingen fysikk, og taper alt av fysiske dueller. Både på lufta og bakken. Har sagt dette helt siden CL-exiten. Han må ut av laget i Europa. Vidal og Pogba er to verdensklassespillere som ikke kan benkes. Begge har blitt prøvd som Regista, uten noe hell. Den eneste som har imponert der er Marchisio. Helt ufattelig at han ikke blir prioritert fremfor Pirlo. Hadde vi startet med Marchisio isteden for Pirlo på midtbanen, er jeg sikker på at vi hadde slått Benfica i Torino. Marchisio har en voldsom tempo i kroppen hans, i tillegg til hans utholdenhet og løpsstyrke. Så er han også god taktisk defensivt og kan gjøre all "drittarbeidet". Noe som dermed vil gi Vidal og Pogba litt friere tøyler offensivt. Det eneste Marchisio mangler er Pirlos pasningsfot. Men det er det vel ingen i verden som er bedre enn Pirlo i heller. Så har Marchisio ikke en dårlig pasningsfot heller, faktisk. Skal Juve ha suksess i CL neste sesong, må dem kjøre på med disse 3 på midtbanen, i en 4-3-3 formasjon! Og da må selvsagt 1-2 verdensklassevinger inn også! En god spiss hadde også vært nødvendig. Vi eier heldigvis både Immobile og Berardi også.
Kunne ikke ha vært mer enig med deg!

Har lenge ment det samme, faktisk helt fra slutten av forrige sesong. Tror folk blir så fortryllet av de "par" pasningene og frisparkene, at de glemmer å se hvordan han egentlig påvirker taktikken. For all del, han har gjort en hel del for Juventus, men skal de videre, må det bli uten Pirlo, eller iallefall på benken.
Juventus siden 2000
JuveNorge siden 2008

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 05 mai 2014 18:08

Det er mange gode argumenter for å beholde Pirlo i Juve selv om han begynner å nærme seg pensjonsalderen. Likevel er det helt på sin plass å "håpe" at Conte også har begynt å tenke på en midtbane uten den godeste Andrea som førstevalg.

Som andre har nevnt har Marchisio vært god sentralt, og han kan være den som skyver Pirlo ut av laget. Dersom gamlefar ikke innfinner seg med mindre spilletid kan det hende det beste for klubben er å erstatte han med noe annet. Jeg ser gjerne at Andrea blir og at man i tillegg får inn et nytt alternativ sentralt. Uansett om laget skal spille 3-5-2 eller 4-3-3 er det litt lite med fire reelle alternativer til de tre sentrale plassene på midtbanen.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Andrea Fortunato
Medlem
Favorittspiller: R. Baggio
Fornavn: Gjermund

Legg inn av Andrea Fortunato » 12 mai 2014 17:16

MeRs0 skrev:Interkaos under Terim, du mener Milan eller?.

Mente selvsagt Milan. Det var en sen kveld. Det ble skrevet litt om Lucescu-tiden i Inter også, mulig jeg satt med to tanker i hodet der.

Brukeravatar
Dino Zoff
Medlem
Favorittspiller: Gianluigi Buffon
Fornavn: Mathias M
Sted: Trondheim

Legg inn av Dino Zoff » 12 mai 2014 22:26

Hva om å legg om trekanten på midtbanen med 2 deffensive og en skaper bak angrepet i en 4-3-3? Da har vi en helt annen spillestil og slipper å være avhengig av vingbacker og Pirlo til å skape angrepet hos Juventus. Di Maria spiller både som SOM og ving, han ville skapt den perfekte midtbanen med Vidal og Marchisio bakre del i midtbanen.
Vincere non è importante è l'unica cosa che conta ★★★

Brukeravatar
Bianconeri91
Capo
Favorittspiller: #1, #8, #19, #21.
Fornavn: Sindre
Sted: Bergen

Legg inn av Bianconeri91 » 13 mai 2014 10:07

Dino Zoff skrev:Hva om å legg om trekanten på midtbanen med 2 deffensive og en skaper bak angrepet i en 4-3-3? Da har vi en helt annen spillestil og slipper å være avhengig av vingbacker og Pirlo til å skape angrepet hos Juventus. Di Maria spiller både som SOM og ving, han ville skapt den perfekte midtbanen med Vidal og Marchisio bakre del i midtbanen.
Mer som en 4-2-3-1, altså?
Alla Juventus vincere non è importante. È l'unica cosa che conta.
Giampiero Boniperti

Svar