Mauricio Isla

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Re: 33. Mauricio Isla

Legg inn av Claudio Marchisio » 09 mai 2013 11:38

De som så Isla i Udinese er nok enige i at det vil være komplett galskap å la han gå til Napoli, Inter e.l. nå. Isla er vår beste vingback neste sesong.
Grazie Ale.

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 09 mai 2013 12:21

Antonio Conte skrev:"Bjelken i eget øye", også videre. Det er verdt å merke seg at det ikke er jeg som har skrevet lang om Isla.
Etter å ha googlet bjelke-uttrykket ditt, synes jeg det faller litt på sin egen urimelighet. Det gjør egentlig hele utsagnet ditt. Jeg skriver faktisk om Isla og hans situasjon, forklarer årsaken til at han ikke har spilt sålangt denne sesongen. At du ikke er tilfreds med denne årsaken får stå på din regning, uten at du burde ha behov for å komme med tåpelige utsagn. Mine argumenter kommer videre fra en som faktisk har pratet med Juventus' fysiske trenere og observert Isla på feltet hele sesongen igjennom.

Jeg kan skrive langt om Isla fordi jeg faktisk har sett han spille før han ankom Juventus. Videre skrev om situasjonen hans fordi det har vært diskutert mye i ulike sammenhenger hvorvidt Isla får fortsette neste sesong og hvorfor han ikke har spilt mer denne sesongen. Forklaringen er gitt over, og innebærer i korthet at Isla ikke har hatt fysikken til å kunne spille mer enda. I går fikk han sin første hele seriekamp i Juventusdrakt, og var banens beste spiller.

Ikke prøv å feie foran min dør, om et emne om Isla på en Juventusside som inneholder et innlegg om Isla ikke interesserer deg, er det ikke værre enn at du ikke trenger å kommentere det i det hele tatt.

Brukeravatar
Waterboy
Styreleder, JCN
Favorittspiller: Tacchinardi
Fornavn: Inge
Sted: Heggedal

Legg inn av Waterboy » 09 mai 2013 12:46

Liten tvil om at han er bedre og har større potensial enn mye av rasket vi har i klubben.
Siamo noi, Siamo noi, I campioni dell' Italia, Siamo noi

Il Fenomeno Vero
★★★

Brukeravatar
delpiero91
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Quag, Marchisi

Legg inn av delpiero91 » 09 mai 2013 13:14

Støtter deg her Kim Andre. Ikke for å være stygg Thomas, men er ikkje første gang du kommer med usaklige kommentarer til andres innlegg, i stedet for selv å skrive hva du mener. Det bidrar ikke til gode og saklige diskusjoner.

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Favorittspiller: Del Piero

Legg inn av Ravanelli » 09 mai 2013 13:20

Jeg hadde store forhåpninger til Isla da Juve hentet halve spilleren i sommer. Større enn de jeg hadde til Asamoah. Men jeg synes ikke at han har fått nok sjanser og jeg er avventende i forhold til å tro at det er til det beste for Isla at han må sitte på benken i 1 år etter at han ble spilleklar. Det tar ofte lang tid å komme tibake til toppform etter skadeavbrekk, men som regel vil man se en fremgang hvor spilleren får spille mer og mer regelmessig. Isla har ikke fått den sjansen og det mener jeg er synd.

Når det gjelder prisen på Asamoah og Isla så mener jeg fortsatt at det er i overkant. €18 mill. bare for halvparten av de er veldig dyrt, spesielt når det er innad i Serie A.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 09 mai 2013 13:38

Isla har et åpenbart potensiale, men ingen kan leve på tidligere prestasjoner. Isla må prestere over tid for å fortjene all tilliten du legger opp til. Isla er ny, og fortsatt relativt uprøvd i Juventus. Det provoserer meg at du i så stor grad mener Isla bør få sjansen, all den tid Lichtsteiner HAR prestert i to sesonger og bør prioriteres inntil noen andre eventuelt presterer bedre...

Edit: Ok. Ble en litt syrlig tone her, så fjernet det som er mindre viktig. Mitt synspunkt står i klartekst ovenfor.
GRANDE JUVE! ★★★

Brukeravatar
juventuz_fc
Medlem
Favorittspiller: Zidane, Nedved
Fornavn: Chris

Legg inn av juventuz_fc » 09 mai 2013 19:34

Antonio Conte skrev:Isla har et åpenbart potensiale, men ingen kan leve på tidligere prestasjoner. Isla må prestere over tid for å fortjene all tilliten du legger opp til. Isla er ny, og fortsatt relativt uprøvd i Juventus. Det provoserer meg at du i så stor grad mener Isla bør få sjansen, all den tid Lichtsteiner HAR prestert i to sesonger og bør prioriteres inntil noen andre eventuelt presterer bedre...

Edit: Ok. Ble en litt syrlig tone her, så fjernet det som er mindre viktig. Mitt synspunkt står i klartekst ovenfor.
Er enig i hva du sier. Virker som alle glemmer Lichsteiner. Spilleren som løst det evigvarende høyrebeck problemet vårt. Eller må jeg dra frem Motta? Lichsteiner er den best spilleren vår på venstre siden.

En ting folk har glemt. Hvor mye får Isla spilt når Pepe er i gang?
Platini once said: Wearing The Juventus shirt makes me feel like a Knight in shining armor, only Turins greats can wear this great armor.

Brukeravatar
Ravanelli
Capo

Legg inn av Ravanelli » 09 mai 2013 23:30

Lichtsteiner er den beste høyrebacken i klubben, men Isla har det største potensialet til å bli den beste høyre vingbacken. Men jeg tror dessverre at det ikke bare er denne skaden som har gjort at Isla ikke har fått den sjansen han fortjener.
Forza Juventus ★★★

K-A
Redaktør

Legg inn av K-A » 17 mai 2013 15:56

Som forklart, Isla anses fortsatt å være i rehabiliteringsfasen. Kommer til å få tillit neste sesong.

Dr Tencone: "Isla had a serious injury, he's recovered well this season and will be even more ready over the coming months"

Til informasjon er sitatet fra Juventus' lege, på dagens pressekonferanse.

Brukeravatar
delpiero91
Medlem

Legg inn av delpiero91 » 17 mai 2013 16:03

Hvilken skade har han hatt?

K-A
Redaktør

Legg inn av K-A » 17 mai 2013 16:06

Han skadet seg i februar (!) i fjor. Nøyaktig hva skaden er husker jeg ikke, men tror det var kraftig skade på leddbåndene. I kneet altså. En skade som det tar opp til to år å lege. Han ble altså hentet i fjor sommer slik at Juventus a)sørget for at ikke Inter hentet han og b)kunne rehabilitere han selv. Hvorfor? Fordi Conte så på han som den ideelle spilleren til sitt system, så anvendelig som Isla er.

Gleder meg!

Brukeravatar
delpiero91
Medlem

Legg inn av delpiero91 » 17 mai 2013 16:12

Jeg og! Håper han kan komme med store bidrag neste sesong. Trenger det offensivt.

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Legg inn av Claudio Marchisio » 17 mai 2013 16:39

Han røk det fremre korsbåndet, nøyaktig samme skade som Quagliarella pådro seg i den kampen mot Parma, januar 2011.
Grazie Ale.

Brukeravatar
veglia19
Medlem
Favorittspiller: Chiellini
Fornavn: Vegard
Sted: Bergen

Legg inn av veglia19 » 21 mai 2013 16:21

Isla er usikker på om han blir i Juventus neste sesong eller om han flytter på seg.

http://www.football-italia.net/34440/is ... tus-future
My dream is: to raise the World Championship, someday, somehow, wearing the Italian National Football Team shirt, and to win the Champions League playing in Juventus F.C. - Giorgio Chiellini

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 19 jun 2013 16:45

Juventus og Udinese har blitt enige om å utsette noen beslutninger rundt Isla til neste sommer. Betyr det at han ikke selges til Inter, eller står Juve fritt til å forvalte sin del av kontrakten?

Isla sier jo i klartekst at han vil spille førstelagsfotball og at han er interessert i å flytte på seg for å få det til. Samtidig har han vært veldig klar på at det er Udinese og Juventus som har siste ordet. Det er derfor jeg lurer på om denne beslutningen er "siste ordet" i saken? Chile ligger jo godt an til å kvalifisere seg til VM neste år, og Isla er sikkert sånn passe gira på å bli med dit. Om denne saken legges død som følge av utsettelsen av beslutningen må vel Isla ha fått noen lovnader?
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Sovemann
Capo
Fornavn: Eirik

Legg inn av Sovemann » 19 jun 2013 17:53

Jeg tror ikke dette er siste ordet i denne saken. Deleierskap må vel være avklart før i morgen (?), så en forlengelse har vel ingen praktisk betydning, det var bare nødvendig for å unngå blid auksjon.
"Un cavaliere non lascia mai una Signora"
@Sovemann

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 15 sep 2013 01:43

Må innrømme at jeg på generelt grunnlag har liten tro på Isla. Det er selvsagt for tidlig til å felle noen endelig dom, men situasjonen er dog noe annerledes enn ved tidligere utførte vurderinger. Isla har tross alt holdt seg skadefri og deltatt i sesongoppkjøringen med resten av laget, og jeg har sett lite som minner om en kommende storspiller. Jeg er selvsagt farget i spørsmålet, og det kan absolutt hende jeg ikke ser skogen for bare trær.

Jeg ønsker å avklare synspunktet deres i forhold til mulig toppnivå og fremtidige prestasjoner. Spørsmålet blir så, for poenget er egentlig bare å føle på stemingen blant Juventini generelt. Har dere troen på Isla? Interessert i å høre hva folket mener.
GRANDE JUVE! ★★★

Brukeravatar
Iversjuve1897
Medlem
Favorittspiller: Gigi
Fornavn: Kris

Legg inn av Iversjuve1897 » 15 sep 2013 03:09

Tror han desverre aldri kommer til å spille seg inn på fast plass i hvertfall, om det er et klart nok svar!
It goes overhead not duck!

Brukeravatar
Øystein
Medlem
Favorittspiller: Del Piero og Marchisio
Fornavn: Øystein
Sted: Porsgrunn, Telemark

Legg inn av Øystein » 15 sep 2013 08:57

Måten/tiden han kom til Juventus på var ikke ideelt. Fra å være skada i en lang periode og skulle trene seg opp igjen etter skaden, og med en Lichtsteiner som har gjort det veldig bra på høyresiden, så er det ikke lett å komme seg inn i varmen. Han har ikke prestert på det nivået han hadde før skaden og ved å fortsette å være backup så blir det vel vanskelig å komme tilbake også.
JUVENTUS NELLE VENE!

He is the greatest player I have ever played against. He twisted me incredibly.
- Gary Neville om Del Piero.

Brukeravatar
Bianconeri91
Capo
Favorittspiller: #1, #8, #19, #21.
Fornavn: Sindre
Sted: Bergen

Legg inn av Bianconeri91 » 15 sep 2013 09:05

Vil at han skal fortsette å komme inn når det er behov, men Lichtsteiner er på en annen planet for tida. Hadde du bare satt sjansen din i går, Isla...
Alla Juventus vincere non è importante. È l'unica cosa che conta.
Giampiero Boniperti

Svar