Claudio Ranieri

Svar
Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Claudio Ranieri

Legg inn av Claudio Marchisio » 06 des 2008 19:42

Er Claudio Ranieri mannen som skal ta Juventus tilbake til toppen hvor de hører hjemme? Har han nok baller til å styre et storlag som Juventus fullt av stjernespillere og er han god nok taktisk for å kunne vinne Serie A og Champions League?

Min mening er nei. Ranieri er ingen mann for de store anledningene, noe han har bevist flere ganger denne sesongen ved å gjøre dårlige bytter, sette sammen et midtbaneledd blottet for kreativitet og prøvd å ri på et resultat, som i et ekstremt tilfelle var 1-1. Dette endte selvsagt med tap.

Flere av vurderingene Ranieri har tatt gjennom sin tid som Juventusmanager har ikke vært Juventus verdig, og jeg mener at man til neste sesong skal ha på plass en ny trener. Hvem jeg vil ha vet jeg ikke akkurat nå, men det er flere der ute som kunne fått mer ut av dagens Juventus enn det the Tinkerman har gjort.

Som sagt før er ikke Ranieri en mann for de store anledningene. Han er en glimrende manager for mindre klubber, som f.eks. da han reddet Parma fra nedrykk i 2006/07 sesongen på en glimrende måte. Men man må skjønne det at å lede Parma og Juventus er to vidt forskjellige ting.

Hva mener dere? Er Ranieri mannen å satse på for å vinne scudetto nummer 30?
Kjør diskusjon!
Grazie Ale.

Brukeravatar
Juve9
Medlem
Favorittspiller: Buffon

Re: Er Ranieri mannen som skal ta Juventus tilbake til toppen?

Legg inn av Juve9 » 06 des 2008 22:45

Svaret mitt er også nei. Han er ikke smart nok rett og slett. Han har heller ikke godt nok forhold med spillerne etter det jeg har lest. Han bruker også De Ceglie/Giovinco alt for lite. Spessielt sistnevnte.
Jeg er sikker på at minimum 70 % her inne syntes at De Ceglie er bedre en Molinaro. Det syntes i alle fall jeg. Han er bedre offansivt spessielt. Og har veldig mange innlegg som det er brukbar kvalitet på.
Og jeg vet at ALLE her inne syntes at Giovinco skal få mer spilletid.

I tilegg syntes jeg Claudio Ranieri er litt for stor taper som det heter på godt norsk. Ranieri kan ikke si at han er fornøyd med 2-2 mot Batè. Det går rett og slett ikke hvis du skal trene laget som skal bli Italias nr 1.
Han har aldri vunnet en titel. Til tross for at han har trent klubber som Chelsea, Atl Madrid og Valencia.
Han er mer en trener for Cagliari,Catania og Palermo i mine øyne.

Han kan også vurdere å bytte litt formasjoner sånn som Inter og Milan gjør. I fjor brukte han jo til tider 4-3-3 systemet. Noe vi også var gode i. Vi slo jo blant annet Roma. Han bruker også Vicenzo Iaquinta alt for lite. En Iaquinta i form er topp 10 i verden av spisser. Så god er han. Han er god på hodet, og han er den med virkelig fart og gjennombrudshissighet i klubben.

Syntes han også blir alt for feig. Sånn som når vi ligger under mot Inter. Da er det ikke snakk om å pøse på med fler folk i angrep, men da er det snakk om og passe på at det ikke skal bli 2-0. Han må bruke Giovinco mer for Pavel Nedved som er veldig gammel. Og har mindre fart og treffer sjeldnere og sjeldnere på skuddene sine.

Han viser heller ikke noe stor makt i Juventus. Han lar foreksempel Secco ta av seg alle kjøpene. Han aksepter at Nocerino,Lanzafame,Paolucci og Criscito ikke blir værende i Juventus. Og heller ikke Palladino.
Det hadde vært mye bedre å beholdt Palladino og Nocerinco isteden for å kjøpe Amauri og Poulsen.
Didier Deschamps gikk jo av pga at han ikke fikk kjøpe spillere som han mente ville passe inn i klubben.
Og det er det som er riktig syntes jeg. Det er ikke en eller annen idiot som skal gå rundt å kjøpe fotballspillere. Sånn som Abramovitsj som kjøper det han vil ha. Og sparker Grant som gjorde en bra jobb. Det er manager og trenerapperat og speidere som skal bestemme hvilke spillere som skal hentes inn og kjøpes inn.

Noe av dagens Juventus gjør meg kvalm. Sånn som Zebina, Mellberg, Knezevic, Tiago, Poulsen, Salhiamidiz og Sissoko og Amauri delvis. Juventus skulle beholdt som sagt Nocerino,Criscito og Palladino. Og vurdert en av Paolucci og Lanzafame.

Men et problem er at man ikke har de klare mulighetene og ta av. Tror det skal mye til for å få en utenlandsk trener til Juventus. Så de største mulighetene er i mine øyne Prandelli, Gasperini, Conte, Ancelotti vis han mister jobben i Milan, noe jeg tror han gjør og Spalletti. Men min drøm er at Del Piero skal ta over Juventus om 10 år.
Tror også at Roberto Mancini kunne vært et bra valg, men neppe om det er realistisk.
Sist redigert av Juve9 den 06 des 2008 22:53, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 06 des 2008 22:48

Roberto Mancini. Da foretrekker jeg faktisk å stille uten trener hvis han er det eneste alternativet...
GRANDE JUVE! ★★★

Brukeravatar
Juve9
Medlem

Legg inn av Juve9 » 06 des 2008 22:57

Hehe. Han er jo absolutt en god trener. Og har vinner instilling og han ville tatt overganger i egenhånd tror jeg.
Grunnen til at vi ikke vil ha han er vel fordi han har vært i Inter. Og det skjønner jeg også. Men hva med Ancelotti og Prandelli da?

Men det er ikke bare Ranieri`s skyld at jeg ikke tror det blir noe seier for Juventus i år. Det er også det håpløse styret i Secco som sagt. Og litt Gigli og.

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Legg inn av Claudio Marchisio » 06 des 2008 23:01

Noe av dagens Juventus gjør meg kvalm. Sånn som Zebina, Mellberg, Knezevic, Tiago, Poulsen, Salhiamidiz og Sissoko og Amauri delvis. Juventus skulle beholdt som sagt Nocerino,Criscito og Palladino. Og vurdert en av Paolucci og Lanzafame.
Jeg skjønner ikke hvordan du kan sette Sissoko i samme bås som de andre du nevner der. Sissoko gjør en ekstremt viktig jobb på banen, eneste han kunne gjort annerledes er å spille enkle pasninger, ikke prøve på å slå de avgjørende pasningene. De kvalitetene innehar han ikke.
Det er ikke meningen at Sissoko skal være noen spilloppbygger, han skal bryte ned angrepene til motsanderne, noe han gjør gang på gang med sin glimrende, farlige taklinger.

Angående Mancini sier jeg som Thomas. Prandelli og Ferrara virker mer spennende for meg, men vet ikke helt om jeg vil ha Prandellis 4-3-3 til Juventus. Men jeg er sikker på at en gang i fremtiden vil Del Piero være manager for Juventus, med Chiellini som kaptein og Giovinco som visekaptein!
Grazie Ale.

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 06 des 2008 23:07

Det som gjør at Sissoko ikke har spilt slik vi har pleid å se ham, som den som bryter spillet, skyldes jo delvis at vi ikke har en skikkelig oppbygger med de avgjørende passningene.. Slik Sverre har lovet oss at Zanetti skal være når han kommer tilbake..
Da vil kanskje Sissoko sin rolle endres noe, og får se han gjennomføre de tingene han er god på, men han overlater selve pasningene og oppbygningen av spill til andre. Tiden vil vise.

For øvrig synes jeg Sissoko er en av de som gjør den aller beste jobben i Juve. Han bryter ned utrolig mange angrep, og er en av de virkelige avgjørende faktorene når vi seirer. F.eks. mot Real Madrid var det ikke bare forsvaret som var perfekt organisert, men også Sissoko og de andre. Da gjorde han en fantastisk jobb.

Brukeravatar
Juve9
Medlem

Legg inn av Juve9 » 06 des 2008 23:11

Jeg skjønner det du sier om Sissoko. Men han er i mine øyne ofte feilplassert. Og det er veldig ofte han som slår feilpasninger i oppbygningsfasen. Han er rett og slett litt dum i hodet. Men han er en fantastisk takler. Han er en bitte litt dårligere kopi av Vieira når han var i Bianconeri.

Jeg liker bedre den Gattuso typen da. Der vi hadde en Nocerino. Jeg syntes midtbaneparet Nocerino-Zanetti var strålende. Jeg skulle ønske det var sånn i år. Men for all del jeg syntes Sissoko er en god spiller og han kan satses på vis han utvikler seg til og kanskje bli en hodetrussel offansivt og en kjempe på defansive cornere. Han har både fysikken og høyden. Og han må utvikle pasningene og valgene sine.

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 06 des 2008 23:16

Husk at mannen er 23 år og har erfaring fra alle de tre store ligaene, såklart han vil utvikle seg mer og bli en kjempespiller. Ellers ville han ikke vært i Juve! Han er god, og vil bli enda bedre :D

Brukeravatar
Juve9
Medlem

Legg inn av Juve9 » 06 des 2008 23:18

Japp. For all del. Men jeg er ikke så stor fan av spillere som Vieira og Sissoko. Da liker jeg bedre Gattuso og Nocerino.

Når det gjelder Ranieri så virker det som spillerne ikke har full tro på han. Og han slitter litt med å motivere gutta før kamper som Lecce-Juve eller Catania-Juve.

Brukeravatar
Juveandy
Medlem
Favorittspiller: Marchisio
Fornavn: Andreas
Sted: Grimstad

Legg inn av Juveandy » 06 des 2008 23:22

Det Kim Andre sier er absolutt 110 % sikkert og visst. Når Zanetti kommer tilbake så kan dere se magien av hva Sissoko gjør. Som dere andre sier er hans ene gode spesialitet og vinne ballen igjen. Noe han har gjort mye av i det siste. Men når han da skal spille ballen videre etter at han har mistet den så får han visse problemer. Enten begyner han med de tullete dragene sine som sjeldent blir til noe godt. Eller så spiller han den i det ene beinet til motstanderen. Men hvis han får en makker ved navn Zanetti på sin side så kan Sissoko bare tenke på å vinne ballen. Så kan han la mr. Zanetti spille gjennom.

Claudio Ranieri har heller ikke vært så dårlig i klubben. Bare tenk dere om da med Juventinoer; han klarte en tredjeplass ifjor. og i år har han gitt oss ni strake seire. Hvorav to mot Real Madrid og en mot Roma. Hvis dere synes det og å ligge på andre plass i verdens beste liga så tar dere fullstendig feil. Gi mannen litt credit da folkens. Det er ikke så lett å styre et Juventus i farta. Og Ranieri gjør det som sagt bra!
ITALIA

Brukeravatar
Juve9
Medlem

Legg inn av Juve9 » 06 des 2008 23:37

Han gjør det bra, og jeg er fornøyd med han. Men nå har Juventus etablert et lag som kan ta gull i Serie A og kan få semifinaler i CL. Og da kommer avsløringene hans. Han er en såkalt taper. Han vinner aldri noe. Med verken Valencia,Chelsea og Atl Madrid. Han er mann for Torino, Catania og Palermo.

Vis vi skal bli et lag blant topp 5 i verden igjen så må vi få en trener som Ancelotti,Prandelli eller utrolig nok Mancini.
De har erfaring. Tror Conte kommer litt tidlig. Han bør trene et middels Serie A lag først. Del Piero derimot vil jeg skal bygge seg opp fra å bli trener til assistent og så bli den store mannen.

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 07 des 2008 02:50

juve9 skrev:Han er rett og slett litt dum i hodet.
Argumentasjon på høyt nivå...

Det er flere ganske åpentlyse grunner til at en trener som Roberto Mancini aldri i verden skal få overta en trenerrolle i verdens beste klubb. Måten han støtt og stadig rakket ned på oss etter Calciopoli var grusomt, og det var bare Intepresident Moratti som var verre. Jeg skjønner ikke engang hvordan du kan vurdere å gjøre han den æren å lansere han som kandidat til Claudio Ranieris trenerrolle? Det er like skammelig som å skulle hente Stankovic fra Inter. Sånt gjør man bare ikke. Nei, den slags mennesker er spedalske i Juventus.

Når du sier at Mancini antagligvis ville tatt på seg et større ansvar av overgangene, så kan jeg fortelle deg at det ikke er sånn det funker i Italia. Secco har rollen som overgangsansvarlig i Juventus, og den rollen er det som oftest spesielt egnede personer som besitter. Hvorfor Secco da har fått rollen er selvsagt et mysterium.

Claudio Ranieri er absolutt på ingen måte noen dårlig trener, og han skal ha ros for en god plassering i fjor og for en fin start på ligaen og Mesterligaen så langt. Til tross for at Juventus så fryktelig skakkjørte ut til tider tidligere i høst, har han klart å snu trenden. Lucky Seven er fasiten vi sto igjen med før kampen mot Merdazzurri. Nå dreier det seg om å fullføre løpet ut med seier mot Lecce i morgen, Milan neste helg og Atalanta som avslutning på året. Ranieri har overbevist resultatmessig.

Allikvel er det noe jeg ikke helt liker med Ranieri. Det er i hvert fall helt sikkert at han bruker De Ceglie og Giovinco for lite, så mye er sikkert. De Ceglie har imponert meg voldsomt, og selv om Molinari har spilt seg litt opp i det siste er jeg absolutt ingen fan av matelskeren. Det er rett og slett tragisk å ikke kunne slå bedre innlegg enn det Molinaro presterer på dette nivået. Giovinco vet alle hva står for. Nedved har prestert ugjevnt denne sesongen og har til tider vært direkte dårlig. Hvorfor ikke Giovinco får mer spilletid enn de siste fem minuttene, er for meg en gåte. Man får ikke utviklet talenter med en sånn instilling. Ranieri evnet heller ikke å få ut det voldsomme potensinalet til Rafaele Palladino. Det var en spiller jeg virkelig likte.

Hvem som evt. skal ta over for Ranieri er jeg usikker på, og er for tiden usikker på om jeg vil ha han erstattet i det hele tatt. Jeg synes man heller kan summère opp sesongen til sommeren og vurdere situasjonen da. Innen den tid må vi bli kvitt en del søppel som Poulsen, Molinaro, Salihamidzic, Zebina og Andrade. Xabi Alonso er fortsatt en mann jeg mener hadde vært perfekt i Juve. Måten han kan slå pasninger på i blinde er noe Juventus virkelig trenger. Xabi Alsono skaper rom for andre, og det trenger vi helt klart for å utnytte kreative spillere som Camoranesi, Giovinco og Del Piero.
GRANDE JUVE! ★★★

Den gamle dame
Medlem
Favorittspiller: Del Piero

Legg inn av Den gamle dame » 07 des 2008 04:40

Først må jeg bare si: Slutt og kødd med sissoko :x ,noen må spa kullet slik at tåget kan gå. Er jo helt fantastisk å se på den mannen,for en kapasitet og for en rekkevidde,om ett år når avleveringene er blitt topp og skuddene er oppgradert så er han gull.
Når det kommer til Ranieri så er jeg litt mer usikker. Det blir sagt at man skal bytte formasjon osv,men hvordan skal han bytte om til feks en formasjon uten vinger når han ikke har mannskap til det?? Halle laget er jo skadet og hvorfor forandre på et lag som vant sju kamper på rad (helt frem til flaks inter stoppa dem). Når det kommer til De Ceglie så er ikke jeg en av dem som beundrer ham enda i hvertfall. De Ceglie har ikke imponert meg på noen måte,han er på en måte en slags mix av en mittbanespiller og forsvarspiller. Kall meg gjerne konservativ, men når det kommer til forsvaret så må det jo være et opptakskrav om at man må kunne takkle for og spille dær. Jeg synes at Ranieri fortjener kredd for det han gjorde i fjor og secco kunne ha gjort jobben lettere for han når det kommer til spillerkjøp. Er enig i at han av og til gjør en del snåle vurderinger under kamper hvor vi sliter,men igjen,jeg synes at det er på tide og breie ut stallen med ett par giganter. Jeg mener,hvor lenge trenger man og se på Aquilani for og forstå at han er verdt pengene. I mellomtiden tror jeg ett spennende alternativ hadde vært og brukt nedved sentralt sammen med sissoko og latt giovinco fått prøvd seg gradvis utover sesongen på kanten.

Brukeravatar
Delle33
Medlem
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Delle33 » 07 des 2008 10:33

juve9 skrev: Vis vi skal bli et lag blant topp 5 i verden igjen så må vi få en trener som Ancelotti
Ancelotti? Han har ikke akkurat ført Milan til "topp 5 i verden". Og han har heller ikke ført Milan til gull i Serie A og Champions league de siste årene.

Uansett, så må vi for all del ikke sparke Ranieri nå. Hva er vitsen med det, nå som vi er i den gode formen vår? Jeg synes også at Ranieri burde få trene oss resten av sesongen. Og det er bare 2 sesonger siden vi var i Serie B, hva skal man forvente? Ja, vi skal komme tilbake til toppen. Men da må også Ranieri få tid. Og hvis vi ansetter Mancini eller Ancelotti, da er det noe rart.

Jeg synes hvertfall vi skal la Ranieri trene Juve resten av sesongen.
FORZA JUVE PER SEMPRE !!!

Juventus significa tutto per me

Brukeravatar
Juve9
Medlem

Legg inn av Juve9 » 07 des 2008 10:37

Sorry alle sammen. Jeg legger meg helt flat når det gjelder Mancini. Han skal ikke til Juve.

Når det gjelder Ancelotti så har han vært i Juventus før. Og han har tatt Milan til seier i Champions League og finaler og semifinaler osv. Han har et potensiale. Men vet ikke om han sitt juletree passer inn i Juventus. Med 4-3-2-1
Buffon:Grygera-Legro-Chiellini-Molinaro/DeCeglie:Marchiso-Zanetti-Sissoko: Del Piero- Camo/Nedved/Gio: Trez/Amauri/Iaquinta.

I mine øyne ville det sett stygt ut. Men Ancelotti må jo ikke bruke denne formasjonen.
Noen som vet hvilken formasjon han brukte når han trente Juve?

Brukeravatar
Juveandy
Medlem

Legg inn av Juveandy » 07 des 2008 10:47

Delle33 skrev:
Uansett, så må vi for all del ikke sparke Ranieri nå. Hva er vitsen med det, nå som vi er i den gode formen vår?
Det er klart vi er i god form, men om en eller annen tid så vil vi ta en helt annen tone på han. Og da vil du og jeg si; la oss sparke Ranieri. Er det en ting Ranieri ikke klarer så er det å ha en god periode gjevnt gjennom en hel sesong. Noen andre trenere kan klare det. Selv om det har mye med skader o.l. og gjøre.

Ancelotti har jo vært i Juventus, og han har gjort det bra i champions league og cuper som det. Men han duger ikke så bra i Serie a. Uansett tror jeg ikke Ancelotti vil gjøre det noe bedre en Claudio Ranieri!
ITALIA

Brukeravatar
Juve9
Medlem

Legg inn av Juve9 » 07 des 2008 10:48

Nå er vel ikke Ancelotti en veldig stor kandidat heller da.

Brukeravatar
Juveandy
Medlem

Legg inn av Juveandy » 07 des 2008 10:55

Nei det er han ikke.

Det eneste jeg kan si er; Ranieri skal bli, vertfall resten av sesongen!
ITALIA

Brukeravatar
Delle33
Medlem
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Delle33 » 07 des 2008 10:59

Juveandy skrev:
Delle33 skrev:
Uansett, så må vi for all del ikke sparke Ranieri nå. Hva er vitsen med det, nå som vi er i den gode formen vår?
Det er klart vi er i god form, men om en eller annen tid så vil vi ta en helt annen tone på han. Og da vil du og jeg si; la oss sparke Ranieri. Er det en ting Ranieri ikke klarer så er det å ha en god periode gjevnt gjennom en hel sesong. Noen andre trenere kan klare det. Selv om det har mye med skader o.l. og gjøre.
Det er jo det jeg sier. Vi kan ikke sparke Ranieri nå, vi er jo i den gode formen... :huh:
FORZA JUVE PER SEMPRE !!!

Juventus significa tutto per me

Brukeravatar
Juveandy
Medlem

Legg inn av Juveandy » 07 des 2008 11:12

Jaja, jeg skjønner det. Men en eller annen gang i denne sesongen så bjør Ranieri det forferdelig, og da har alle lyst til å sparke han. Som ifjor når han hadde en elendig periode i slutten av feburar og starten av mars. Da ville alle sparke han. Han vil få en sånn periode i år også. Det er ganske sikkert. Og da vil nesten vi alle på forumet ha han sparket!
ITALIA

Svar