Claudio Ranieri

Brukeravatar
Ministry
A famigghia
Favorittspiller: Del Piero

Re: Claudio Ranieri

Legg inn av Ministry » 18 mai 2009 18:14

Jojo.. nå er jo til dels treneren og styret ansvarlig for spillerne. Skal medgi at Juventus ikke har den bredeste stallen så å velge og vrake er ikke bare bare.

Til tross, de skal som sagt sørge for at spillerne er spillere som spiller for laget og er av ypperste kvalitet.
Vet ikke hvor mye Ranieri hadde å si når det gjelder spillerkjøp, men det ble tatt inn mye rusk og rask.

Er jo treneren og også styret sitt ansvar å bli kvitt spillere som ikke spiller bra nok, eventuelt få de til å prestere bedre. Det er også dems ansvar å ta inn spillere som presterer jevnt og trutt.

Hvis man ser på spillerne så er det de som alltid/stort sett gjør det bra. Uavhengig av situasjonen.
FORZA JUVE DAI DAI DAI, NON MOLLARE MAI MAI MAI!

Juveps
Medlem
Favorittspiller: Chiellini, Marchisio
Fornavn: Trygve
Sted: Bergen

Legg inn av Juveps » 18 mai 2009 18:19

Vet ikke om jeg skal være glad eller lei meg. Likte ikke Ranieris mangel på vinnerinnstilling men vet ikke om det var riktig å sparke han nå før sesongen er over..

Blir spennende å se hvordan vi klarer oss med Ferrara disse 2 kampene.. Moralen burde vel gå litt opp, hvertfall blant De 5 Store som kjenner ham godt fra spillerdagene.

Som sagt før meg her, svært ironisk at Secco har vært med å ta beslutningen...

Brukeravatar
Juventino10
Medlem
Favorittspiller: Il Capitano
Fornavn: Omar

Legg inn av Juventino10 » 18 mai 2009 18:21

Syns noen av dere at det er styret(secco) sin feil at juventus har sugd i 2009?

Eller er det mer på Ranieri og spillerne? Ja Ranieri har ansvaret for å få det beste ut av spillerstallen(som jeg syns er ok bred), men som dere også har sett de siste mnd så ser det ut som spillerne ikke har motivasjon.

Ja, kjøpene og salgene våre kunne vært bedre. Men det er ikke derfor vi spiller som vi gjør for tiden.
Being a Juve supporter is my trophy that i will hold high till the day i die.

@OmarSamdani

Juventus Norge Podcast @JuveNorgePodcst

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 18 mai 2009 18:22

(Her er det jeg følte da jeg fikk nyheten, og dette er ikke noe svar til noen av deres innlegg)

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til dette. At noe måtte gjøres er tydelig, og man får virkelig håpe at det kommer en skikkelig reaksjon fra laget i form av nok poeng til minst å sikre tredjeplassen.

Claudio Ranieri skal ha honør for mye. Han har etter min mening styrt Juventus på en fin måte de to årene (helt frem til de siste månedene), og leverte en fin comebacksesong for Juventus. I år spilte laget også svært godt første halvår, tiltross for en ufattelig lang skadeliste. Kampene mot Real Madrid og seieren over Milan på Olimpico kommer fra min side til å bli husket i lang, lang tid.

Akkurat hva som har skjedd de siste to månedene er for meg et mysterium. Juventus var i grei form, hadde vel 4 seire og en uavgjort på de 5 siste kampene i serien (tror jeg) før det plutselig sa bom stopp.Spesielt i forsvaret har ting vært forferdelig, og det er definitivt et ledd som må forsterkes mot neste sesong. Chiellini må nok få en enda bedre makker, mens Legrottaglie heller kan ikle seg rollen som backup. En ny spiller som kan utfordre Grygera, eventuelt gjøre tsjekkeren til backup, er også på sin plass. På venstresiden ligger det bedre an, og vi har både Molinaro og De Ceglie, pluss sannsynligvis Criscito til neste sesong. Det som også er litt skremmende, er at samtlige spisser bortsett fra Iaquinta forsvant helt etter jul.

Om Ranieri er den direkte årsak til at ting gikk skeis vet jeg ikke, for det virket som han hadde rimelig god kontroll på det meste helt til tapet mot gamleklubben i Champions League. En nedtur startet for Juventus, og i stedet for å snakke om Scudettokampen med Inter, ble det fort en kamp om andreplassen mot Milan, som nå er gått over til en kamp om den ufattelig viktige tredjeplassen mot Fiorentina. Det er tydelig at med denne sparkingen ønsker styret en reaksjon. De var av den tydelige oppfatning at noe måtte gjøres, kjapt, og om Juventus klarer å beholde tabbelposisjonen så mener jeg denne avgjørelsen er riktig. Slik laget opptredde på banen virket det som om Ranieri var i ferd med å miste kontroll over gruppen, og latterlige mål ble sluppet inn. Men spillerne burde etter min mening ha nok kløkt og vilje til å yte mer enn det som er gjort.

Men nå er sparkingen gjort, for første på 40 år tror jeg. Det viser at Juventus er en svært tålmodig klubb og at de har tillitt til de som er ansatt, men nå følte de vel at nok var nok. Ferrara tar over og får den vanskelige oppgaven med å "redde" sesongen. Jeg tørr faktisk å påstå at om Juventus skulle få fjerdeplass og ryke i kvalifiseringen til Champions League's gruppespill neste sesong, så ville det vært en gedigen nedtur vi virkelig ikke trenger. Men jeg både tror og håper at Juventus fortsatt skal klare å holde posisjonen sin, og vinner vi neste kamp tror jeg mye er gjort i forhold til Fiorentina. Da vet spillerne at ting er på vei i riktig retning. Juventus har også fortsatt en god mulighet til å ta Milan, og jeg håper lysten til å slå tilbake er med på å løfte nivået de siste kampene enda et hakk.

Jeg avslutter med å takke Ranieri for det han gjorde i klubben, spesielt de gledelige resultatene Juvetus viste til denne høsten. Han var med å løfte Juvetus på sin ferd tilbake mot toppen, og har gjort en god innsats i klubben. Ønsker han lykke til videre, og håper samtidig at Ferrara gjør en strålende innsats de siste kampene slik at man kan si at sparkingen var et lurt valg. Personlig skulle jeg kanskje heller sett Ranieri miste jobben etter sesongen, men det ble vel for mye å risikere ettersom han gang på gang ikke klarte å snu den vonde trenden. Tror faktisk det var tangering av en rekord i dårlige kamper satt en gang tidlig på åttitallet, noe som sier sitt om den siste perioden med kamper.

Brukeravatar
Ministry
A famigghia

Legg inn av Ministry » 18 mai 2009 18:31

Juventino10 skrev:Syns noen av dere at det er styret(secco) sin feil at juventus har sugd i 2009?

Eller er det mer på Ranieri og spillerne? Ja Ranieri har ansvaret for å få det beste ut av spillerstallen(som jeg syns er ok bred), men som dere også har sett de siste mnd så ser det ut som spillerne ikke har motivasjon.

Ja, kjøpene og salgene våre kunne vært bedre. Men det er ikke derfor vi spiller som vi gjør for tiden.
Nei, men Secco er muligens en del av problemet. Summen av det hele. Han burde helt klart gjort en bedre jobb på transfer markedet. (Nå håpet jeg på at Ranieri skulle bli avskediget, riktignok etter sesongen.)

Som sagt, jeg tror det er summen av det hele som har ført til at det har blitt slik det har blitt.

Det er nok uansett ingen unnskyldning for Ranieri og hans manglende vinnermentalitet, og til tider dårlige taktiske valg. Kan virke som om spillergruppen har mistet tillitten til ham den siste tiden.

Men jeg vet ærlig talt ikke :?

I alle fall, får håpe det snur seg nå, og at Ferrara kan lede Juventus til seire de to siste kampene og en "fin" 3. plass!
FORZA JUVE DAI DAI DAI, NON MOLLARE MAI MAI MAI!

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi
Favorittspiller: Lippi, Tevez, Pirlo

Legg inn av lie83 » 18 mai 2009 18:34

Vil først bare si: Aldri så gale at det ikke er godt for noe, mtp de siste tids resultater.

Si hva dere vil, men dette er seierens dag for alle bianconeri i det ganske land... Har sagt det før å sier de igjen at å ha en trener som gang på gang har vist at han ikke er bedre enn- i beste fall- dårlig nr 2, er ikke ikke Juventus verdig. Hva som gjorde at han skulle gjøre det noe bedre med Juve enn med Valencia eller Chelski? Forøvrig virket dette kollapset til Juve ganske identisk til kollapset han hadde med Valencia før han der- i sin 2 periode- fikk sparken. Det er tydelig at den viktige motivasjon- faktorer tydelig er fraværende under Ranieri.

I tillegg har vi jo alle disse merkelige spillerne kjøpene som er gjort under Ranieri`s ledelse. Jeg er i den oppfatningen av at det holder rett og slett ikke å skylde alle disse signeringen på Secco, at Ranieri også her har -hatt stor innflytelse er jeg ganske sikker på. De fleste er jo spillere som ikke er Juve drakta verdig.

Så det spennende nå blir hvem Juve velger til å overta tronen som på ny skal føre den gamle dame gjennom en ny storhets tid. Jeg selv har jo sagt og sier igjen at det ville vært fantastisk å få oppleve Gasperini som sjefen for skuta til neste sesong. Så får vi bare vente i spenning.

Vil også si at mtp de 2 siste kampene er jeg 90 % sikker på at disse kampene vil bli vunnet ;)
“You should not sell champions when you have them at your disposal!”

Il Grande Mister, Marcello Romeo Lippi

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 18 mai 2009 18:47

Å sparke Ranieri er ikke lo stilo Juve. Enkelt og greit.

Det er ingen tvil om at resultatene ikke har vært så bra som de både burde og kunne vært de siste månedene, men selv om Ferrara vinner de to siste kampene og holder unna for Viola, mener jeg det er under Juventus' verdighet å sparke Ranieri.

Han har gjort en god jobb i Juventus og jeg mener fremdeles han burde fått en sesong til på seg.

Takk for tida i klubben, Claudio, og lykke til videre!
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Jovi
A famigghia

Legg inn av Jovi » 18 mai 2009 19:06

K-A skrev:Akkurat hva som har skjedd de siste to månedene er for meg et mysterium. Juventus var i grei form, hadde vel 4 seire og en uavgjort på de 5 siste kampene i serien (tror jeg) før det plutselig sa bom stopp
Jeg tipper det kommer frem at sentrale spillere hadde 0% tillit til Ranieri, og at de derfor ikke presterte, og var demoraliserte.

Angående alle skadene Juve har hatt det siste året, kan det hende spillerne har blitt trent for hardt? At mange spillere har vært uenige i taktiske disposisjoner er ihvertfall lett å se.

Det som er trist er at sparking av trenere er å bryte med gode tradisjoner for Juventus sitt vedkommende. Å sparke Ranieri når det er 2 kamper igjen virker panisk, og hvorfor reagerte ikke Juve-ledelsen før? Når Ranieri ikke har tillit blant spillerne, så er det umulig for han å fungere som sjef.

Jeg må tilstå at det var godt å få vekk mange av de gamle grå gubbene som styrte Juve før degraderingen. De som styrer nå til dags virker ikke kompetente nok. Ledelsen i Juventus har ikke min tillit, jeg tviler sterkt på suksess neste sesong, jeg frykter Juve fremover blir et nytt 90-talls Inter...
You make my software turn to hardware

Brukeravatar
JuventinoNorvegese
Medlem

Legg inn av JuventinoNorvegese » 18 mai 2009 19:35

Å sparke Ranieri nå er litt sent. Vi burde da ha sparket han før eller enda bedre.. Etter sesongen. Ranieri's tid nå har vært langt opp og langt ned. Synes han burde få prøvd en sesong til egentlig. På en annen side så er jeg faktisk glad for at han er ute med tanke på det laguttaka og taktikken. Han er nok ingen mester på det stedet. Det jeg stilte hele tiden spørsmålstegn var hvorfor ikke Giovinco fikk mer spilletid. Men det er feil å si at alt var Ranieri sin skyld. Secco burde vært den første som skulle ha blitt sparka siden han faktisk ikke gjorde Juventus noe særlig bedre med innkjøpene. Vi svidde bare penger. Eneste positive var nok Sissoko. Amauri er greit men ikke bra nok. Juventus hadde sykt uflaks med at hele sesongen vår var skadeprega. Vi må gjøre en del forandringer til neste år og synes synd på ranieri. Vi får se åssen Ferrara gjør det da. Ønsker Ranieri lykke til og håper han får suksess hos et annet lag.. Stakkars mann :cry:

Brukeravatar
Sanden
Medlem
Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Øyvind

Legg inn av Sanden » 18 mai 2009 20:47

Jeg vet egentlig ikke hva seg skal si til dette...

Å gi Ranieri sparken to runder før serieslutt virker uprofesjonelt av styret, men samtidig forstår jeg de ganske godt. De vil for all del ikke havne på en fjerdeplass, og når laget ikke har vunnet på to måneder og med Fiorentina bare ett poeng bak, forstår jeg hvorfor de ga Ranieri fyken. Når han itillegg sannsynligvis har store deler av spillergruppen imot seg, så er det ikke lett å få noe godt ut av situasjonen. Buffon har allerede vist sin misnøye, Trezeguet får ikke spille (heller ikke Giovinco) og jeg tror ikke at verken Del Piero, Nedved eller Camoranesi var så veldig fornøyd med situasjonen.

Når det gjelder Secco, så tror jeg hovedproblemet er/var mangel på dialog mellom Ranieri og Secco. Jeg håper at den nye treneren til neste sesong gir klar beskjed om hvilke spillere/spillertyper han er interessert i, og trenger i sitt lag. Ranieri har et helt okei lag til å ta en andreplass, men i systemet hans er det tydeligvis ikke alle som fungerer slik de skal. Jeg vet ikke hvordan Ferrara kommer til å spille, men jeg håper at han får mer ut av laget enn det den godeste Claudio fikk. Jeg har såvidt sett noe til Giovinco etter jul, til tross for at han har levert gode saker. Marchisio har blomstret denne sesongen, men Giovinco har råtnet. Hadde Giovinco fått spilt fast hele denne sesongen i stedet for den gamle tsjekkiske bjørnen vi alle er så glad i, kunne han nok blitt nevnt i samme åndedrag som Messi, Benzema, Aguero etc. nå. Det har ikke skjedd i den grad jeg har ønsket, og det er ikke så mange utenfor Italia som faktisk vet hvem han er :xx:

Ranieri gjorde det bra sist sesong og før jul var det også veldig bra, men nå den siste tiden har alt gått rett vest. Jeg er egentlig glad for at Ranieri fikk sparken, og jeg ser lyst på at Ciro Ferrara tar over :)

Lykke til videre, Claudio! :fun:
The more you sweat in practice, the less you bleed in battle.

Brukeravatar
Juve9
Medlem

Legg inn av Juve9 » 18 mai 2009 20:54

Alle har sin skyld og Ranieri en en del av skylden til Juventus dårlige sesong. Styret har gjort riktig i å sparke Ranieri desverre. Ranieri er nok mer en trener for Palermo,Udinese eller Napoli. Han er ingen vinner, men han har ikke gjort seg bort. Lykke til videre Ranieri.

Brukeravatar
Juventino10
Medlem
Favorittspiller: Il Capitano
Fornavn: Omar

Legg inn av Juventino10 » 18 mai 2009 21:04

Sanden skrev:Hadde Giovinco fått spilt fast hele denne sesongen i stedet for den gamle tsjekkiske bjørnen vi alle er så glad i, kunne han nok blitt nevnt i samme åndedrag som Messi, Benzema, Aguero etc
Giovinco er god og kan bli mye bedre, men å tro at han kommer til å komme i Messi sin klasse er bare absurd. Benzema har fortsatt mye å bevise(større liga).

Aguero er et STORT talent, neste sesong vil være avgjørende for han. Om han klarer å lede et lag ala Del Piero gjorde. Men Messi er i sin egen klasse.

Men for all del håper virkelig Giovinco kommer i nærheten av Aguero.
Being a Juve supporter is my trophy that i will hold high till the day i die.

@OmarSamdani

Juventus Norge Podcast @JuveNorgePodcst

Brukeravatar
Waterboy
Styreleder, JCN
Favorittspiller: Tacchinardi
Fornavn: Inge
Sted: Heggedal

Legg inn av Waterboy » 18 mai 2009 21:12

Gio har en stor fremtid. men har ikke slått til som forventet. veldig varierende i kampene han har spilt. Og nevne med Messi blir bare for dumt..

Men Ranieri fikk sparken helt greit. tror like nok at det kanskje er for sent.
Men vi får nå se.

Takk for alt.
Siamo noi, Siamo noi, I campioni dell' Italia, Siamo noi

Il Fenomeno Vero
★★★

Brukeravatar
Sanden
Medlem
Fornavn: Øyvind

Legg inn av Sanden » 19 mai 2009 18:46

Waterboy skrev:Gio har en stor fremtid. men har ikke slått til som forventet. veldig varierende i kampene han har spilt. Og nevne med Messi blir bare for dumt..
Hvorfor blir det for "dumt" å sammenligne de to? Før sesongen sa Giovinco selv at han var like god som Messi og Aguero.
I always get compared to those two players, they are both great superstars but I am like them. I am like Aguero and Messi...
Jeg spør igjen; hvorfor blir det for "dumt" å sammenligne Giovinco med Messi og Aguero? Han har mye av de samme karakteristikkene som Messi, og han kan bli like god. Giovinco og Messi er også like gamle. Den eneste forskjellen er at Messi er bedre, og det er rett og slett fordi han har spilt betydelig flere kamper på et høyt nivå, og har derfor skaffet seg mer erfaring og kamptrening enn det Giovinco har. Messi ble oppdaget tidligere, og har fått en stor fordel av del. Ranieri så ikke potensialet til Sebastian, og lot ham ikke spille like mye som vi har ønsket. Siden han ikke spilte så mye som forventet, har han derfor ikke slått til som forventet.

Hvis du ikke vil sammenligne de to, betyr det at du ikke har troen på Giovinco, og du tror ikke at han kan bli like god. Messi er verdens beste fotballspiller nå, og jeg ser ikke bort ifra at Giovinco kan bli det samme, bare folk tror på han og lar han spille. Man popper ikke gode fotballspillere ut av ingenting vet du ;)

Vi kan fortsette diskusjonen i "Giovinco-tråden"
The more you sweat in practice, the less you bleed in battle.

Brukeravatar
Paolo De Ceglie
Medlem
Favorittspiller: De Ceglie
Sted: Akershus

Legg inn av Paolo De Ceglie » 20 mai 2009 21:59

Jeg er like god som Kaka folkens! Gjør det meg direkte like god som Kaka? Nei.

Når det gjelder Ranieri, har han ifølge Gazzetta sagt at han vil gå helt til retten pga han mener han ble urettferdig behandlet. Skal også nevnes at Juve hittil har tapt 25 millioner kroner pga han, tørr vi å miste mer?

Jovi
A famigghia

Legg inn av Jovi » 20 mai 2009 22:45

Klart Ranieri er urettferdig behandlet, har man kontrakt og sies opp, må man få kompensasjon. Det skulle bare mangle.
You make my software turn to hardware

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 21 mai 2009 09:26

Hvordan har Juventus tapt 25 millioner på Ranieri?
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 21 mai 2009 14:44

Vi betaler han lønn ut kontraktstiden, noe som gjør at Juve kan velge hvem han får forhandle med siden han i prinsippet fortsatt er ansatt. Styret er nok så smart at Ranieri er nødt til å droppe sluttpakka hvis han ikke vil ta seg et års fri. :!:
GRANDE JUVE! ★★★

Brukeravatar
Juve9
Medlem

Legg inn av Juve9 » 23 mai 2009 18:14

Ranieri har utalt at han skal saksøke Juventus. Han mener han er urettferdig behandlet og sier at dette er ikke Juventus-stil.

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi
Favorittspiller: Lippi, Tevez, Pirlo

Legg inn av lie83 » 23 mai 2009 18:24

Juventus- stil meg her og Juventus- stil meg der..

Hadde han gjort som de andre trenerene Juventus før hang sagt seg selv opp og faktisk innsett at han ikke lenger hadde det som skulle til for å motivere spillergruppen for å kunne prestere det som er forventet av de, så hadde han ikke blitt sparket. Men neida, hans plan var og grave en enda dypere grav og på den måte, mest sannsynlig være helt nødt til å spille kvalik. for mesterligaen.

Beklager ordbruken, men sorry Ranieri, fuck off..

En annen ting er jo at dette viser jo bare at styret har gjort det helt rett i å kvitte seg med Ranieri.
“You should not sell champions when you have them at your disposal!”

Il Grande Mister, Marcello Romeo Lippi

Svar