Juventus - AS Roma (Serie A) 23.01.2010 kl.20.45

Alle kamptrådene fra sesongen 2009/10.
Brukeravatar
Tore
Medlem
Favorittspiller: Marchisio

Re: Juventus - AS Roma (Serie A) 23.01.2010 kl.20.45

Legg inn av Tore » 24 jan 2010 21:38

Sant at Ranieri fikk dårlige resultater på slutten, men nå er det noe helt annet. Under Ranieri hadde man alltid en plan og alle visste hva deres oppgave var. Etter at Ferrara kom til roret har vi egentlig bare hatt èn skikkelig bra kamp, og det var mot Sampdoria. Det går ikke en kamp uten at du ser baller bli slått rett opp til Diego som må gjøre alt selv. De fleste går rundt som om de skulle ha hatt downs til tider.

Mener ikke at jeg vil ha tilbake Ranieri, det jeg heller mener er at vi trenger en erfaren trener, en taktiker som kan klare å utnytte kvalitetene i troppen fullt ut, noe som pr. idag ikke skjer.

Skjønner?

Velkommen til forumet forresten! :)
★★★

-Juventus per sempre-

Brukeravatar
Jon
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Jon
Sted: Bergen

Legg inn av Jon » 24 jan 2010 21:51

Det at Ranieri gjorde det bedre enn Ferrara gjør det per idag betyr ikke at Ranieri var god nok for Juve.

Brukeravatar
Mauro Camoranesi
Medlem
Favorittspiller: Camoranesi

Legg inn av Mauro Camoranesi » 24 jan 2010 22:02

Tore skrev:Sant at Ranieri fikk dårlige resultater på slutten, men nå er det noe helt annet. Under Ranieri hadde man alltid en plan og alle visste hva deres oppgave var. Etter at Ferrara kom til roret har vi egentlig bare hatt en skikkelig bra kamp, og det var mot Sampdoria. Det går ikke en kamp uten at du ser baller bli spilt rett opp til Diego som må gjøre alt selv. De fleste går rundt som om de skulle ha hatt downs til tider.

Mener ikke at jeg vil ha tilbake Ranieri, det jeg heller mener er at vi trenger en erfaren trener, en taktiker som kan klare å utnytte kvalitetene i troppen fullt ut, noe som pr. idag ikke skjer.

Skjønner?

Takk for det, trengte litt trøst for å si det slik etter i går, så bestemte meg for å registrere meg her :)

Ja, jeg ser poenget ditt, men å nevne Ranieri og Juventus i en og samme setning blir bare dumt spør du meg ( litt overdriving).Er enig i det du sier angående en mer erfaren trener , men det må jo egentlig være en grunn til at vi lå så høyt oppe på tabellen og betegnet som det eneste laget som kunne utfordre inter i scudetto racet. Vi må ha gjort noe riktig under ciro, eller?
La magica juve !!

Brukeravatar
Tore
Medlem
Favorittspiller: Marchisio

Legg inn av Tore » 24 jan 2010 22:15

Jon skrev:Det at Ranieri gjorde det bedre enn Ferrara gjør det per idag betyr ikke at Ranieri var god nok for Juve.
Det har jeg heller ikke sagt noe om.
Mauro Camoranesi skrev:
Tore skrev:Sant at Ranieri fikk dårlige resultater på slutten, men nå er det noe helt annet. Under Ranieri hadde man alltid en plan og alle visste hva deres oppgave var. Etter at Ferrara kom til roret har vi egentlig bare hatt en skikkelig bra kamp, og det var mot Sampdoria. Det går ikke en kamp uten at du ser baller bli spilt rett opp til Diego som må gjøre alt selv. De fleste går rundt som om de skulle ha hatt downs til tider.

Skjønner?

Takk for det, trengte litt trøst for å si det slik etter i går, så bestemte meg for å registrere meg her :)

Ja, jeg ser poenget ditt, men å nevne Ranieri og Juventus i en og samme setning blir bare dumt spør du meg ( litt overdriving).Er enig i det du sier angående en mer erfaren trener , men det må jo egentlig være en grunn til at vi lå så høyt oppe på tabellen og betegnet som det eneste laget som kunne utfordre inter i scudetto racet. Vi må ha gjort noe riktig under ciro, eller?
Vi har fått resultater under Ferrara, ja, men mål og mening i spillet har vert totalt fraværende. Også det at han gang på gang sier at han skal få oss ut av helvete uten å oppnå noe med det, viser bare at han ikke er klar til å styre en så stor klubb som han faktisk styrer idag.
★★★

-Juventus per sempre-

Brukeravatar
Buffon
Medlem
Favorittspiller: DP, Montero, Tacchinardi
Fornavn: Nicco
Sted: Moss

Legg inn av Buffon » 24 jan 2010 22:37

Hadde vært gøy om Lippi gjorde comebacket i Juve, tidenes trenerlegende spørr du meg:)

Hiddink hadde vært fint tilskudd han , men tviler på at han tar turen til Torino med det første,
noe Trappatoni hadde også vært.

Ellers har vi jo trenerlegenden Diego Maradonna som hadde vært noe av det aller "beste" vi kunne fått tak i , for en trener.

Brukeravatar
Jon
Capo

Legg inn av Jon » 24 jan 2010 22:43

Tore skrev:
Jon skrev:Det at Ranieri gjorde det bedre enn Ferrara gjør det per idag betyr ikke at Ranieri var god nok for Juve.
Det har jeg heller ikke sagt noe om.
Var heller mer mitt generelle synspunkt, rettet mot mange av de som savner Ranieri. Man skal ikke savne Ranieri, man skal savne tiden før Ranieri!

Brukeravatar
Buffon
Medlem
Favorittspiller: DP, Montero, Tacchinardi
Fornavn: Nicco
Sted: Moss

Legg inn av Buffon » 24 jan 2010 22:45

enig, Juves glansdager med LIppi

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Legg inn av Claudio Marchisio » 24 jan 2010 22:54

Buffon skrev:Hadde vært gøy om Lippi gjorde comebacket i Juve, tidenes trenerlegende spørr du meg:)

Hiddink hadde vært fint tilskudd han , men tviler på at han tar turen til Torino med det første,
noe Trappatoni hadde også vært.

Ellers har vi jo trenerlegenden Diego Maradonna som hadde vært noe av det aller "beste" vi kunne fått tak i , for en trener.
Å si at Maradona er en trenerlegende blir å dra det litt langt. Da er jeg - med mine FM-meritter - også en trenerlegende. :)
Grazie Ale.

Brukeravatar
Jon
Capo

Legg inn av Jon » 24 jan 2010 23:04

Maradona er da legendarisk som trener!

Det skal noe helt spesielt til for å slite med å kvalifisere Argentina til VM!

Juveps
Medlem
Favorittspiller: Chiellini, Marchisio
Fornavn: Trygve

Legg inn av Juveps » 24 jan 2010 23:35

Savner ikke Ranieri i det hele tatt. Etter min mening var det helt rett å erstatte ham, på det tidspunkt stod vi i fare for å miste sikker CL-plass etter 6 uavgjorte på 7 kamper mot elendig motstand. Spillerne så fullstendig demotiverte ut, og det var tydelig at noe var galt i garderoben. Juve var også en klubb som var klar for å prøve seg på alvor å ta tittelen sesongen etter, og til det er ikke Ranieri rett mann.
Ranieri er ikke mannen for å vinne noe, han er mannen for å legge grunnlaget for et vinnerlag, men ikke for å føre det til titler på egenhånd. Det var riktig tidspunkt å avslutte samarbeidet med Ranieri, om ikke det burde vært et par kamper før. Ranieri gjorde en god jobb for Juve, og blandet oss umiddelbart inn i toppen etter sesongen i Serie B, og det skal han ha ros for.

Å sette inn Ferrara som 'caretaker' de 2 siste kampene viste seg å være et klokt valg, men den store feilen ble begått da man bestemte seg for å gjøre ham til en permanent løsning. Blendet av Guardiolas jubelsesong med Barca, og Ciros status i Juventus som spiller, var jeg blant de mange som var svært optimistisk til dette valget. Der ser man hvor feil man kan ta.
Man snakker hele tiden om at man trenger kontinuitet på trenersiden, men vår gamle stopperlegende viser kamp etter kamp at han ikke har de nødvendige taktiske ferdighetene og kunnskapene som trengs, og da hjelper kontinuitet ingen verdens ting.

Når man i tillegg kjøper inn spillere for et nytt system, som likevel ikke passer inn, og de to spillerne blir kjøpt inn kun for å bytte til et system resten av laget ikke er vant til tar det tid før man får spilt det inn. Men også her feiler Ferrara grovt, når han blir utålmodig og prøver andre nye systemer når det tar for lang tid å spille det inn, og forvirringene blir bare større.
Man satser hele tiden på å spille gjennom Diego i midten og uten vinger, når 3 av 4 spisser er typiske hodespillere, ingen av dem er særlig brukendes feilvendt, og bare Iaquinta, som har vært skadet nesten hele sesongen, er god nok til å true med farlige løp.

Jeg mener vi burde gått tilbake til 4-4-2 med Giovinco/De Ceglie på venstrekant og Camoranesi/Candreva(har forstått det slik at han kan spille ving) på høyrekant.Vi må få inn en erfaren trener som kan et og annet om taktikk og har en klar idé om hvordan han mener fotball skal spilles, og jeg håper det blir en som vil spille 4-4-2.

Minst like viktig er det med flere utskiftninger i et inkompetent styre, i tillegg til at det hadde vært meget god hjelp i å ha et medisinsk støtteapparat som faktisk vet hva faen de driver med. Det er veldig mye å ta tak i i Juve. Spillerne yter jo ikke bra de heller, men jeg tror det vil komme seg med en kompetent og erfaren trener. Det kunne heller ikke skade å luke ut et par brasilianere med elendig lag- og arbeidsmoral, i form av Melo og Amauri, Juve trenger flere spillere som vil blø for drakten, noe disse to aldri kommer til å gjøre. Diego er jeg usikker på, han har helt klart talentet, og jeg vil se hva han kan gjøre med en trener som kan få laget til å jobbe sammen.

Det jeg frykter er at vårt klovneakademi av et styre henter inn en ny udugelig trener av f. eks. Donadonis kaliber. Hiddink hadde vært flott, men det ser fryktelig usannsynlig ut. Har ingen anelse om hvem som kan ta over, er mer skeptisk enn andre her inne til Gasperini, for ustabil, Lippi som alle har troen på har jo benektet at han returnerer til Juve sånn passe mange ganger, og Trapattoni er for gammel til å bli en langtidssløsning. Trapattoni ut sesongen og Prandelli fra sommeren av kunne jo kanskje vært gøy, om Fiorentina gjør det dårlig nok i år til at de kan slippe Prandelli. Men det hele er nok heller tvilsomt.
Sist redigert av Juveps den 27 jan 2010 20:39, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Roberto Baggio
Medlem
Favorittspiller: El Pelado, Il Principino.
Fornavn: Roman
Sted: Stavanger

Legg inn av Roberto Baggio » 24 jan 2010 23:36

Maradona blir vel arbeidsledig når Argentina ryker ut i gruppespillet i VM (kanskje t.o.m. før), så why not?

(les: ironi)
Sist redigert av Roberto Baggio den 24 jan 2010 23:43, redigert 1 gang totalt.
*** JuveTherapy ***

Twitter: @rtreindal
YouTube-kanal: https://www.youtube.com/channel/UCxlpx2 ... 99TuZ_wD9g

Brukeravatar
Jon
Capo

Legg inn av Jon » 24 jan 2010 23:39

Fordi han har vist hvor lite han er i stand til som sjef for Argentina.

Ferrara har i det minste litt klubbfølelse for Juve.

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 25 jan 2010 00:53

Juveps skrev:...
Mange gode poenger, men jeg tror feilen ble gjort da man i stedet for å forsterke laget med et par spillere, svekket både den antatte førsteelleveren óg bredden i stallen.

Å sparke Ferrara gjør ikke stallen noe bedre, men det er klart man kan få et løft med en ny trener. Det er vanskelig å gjøre det noe særlig verre enn det Juve har gjort i det siste. Jeg tror derimot at et eventuelt løft med en ny trener vil utjevnes av mangelen på kontinuitet. Man vil få inn en med nye tanker og ønsker, de tankene man har hatt om Juventus i sommer fra ledelsens side vil være fullstendig verdiløse, noe mange kanskje vil si de uansett er. Man maler seg i mine øyne inn i et hjørne ved å kaste seg inn i en slik sparkespiral, med en gang man går på en smell eller to vil maset om treneren begynne igjen.

Ferrara har ridd av så mange stormer hittil og det kan egentlig bare gå en vei framover, dersom man ser på de neste sesongene. Jeg må si, atter en gang, at jeg vil beholde han og jeg vil at Juventus gjennomfører det prosjektet man har startet. Så får man heller jobbe enda hardere med å skape et skikkelig fotballag, for den gjengen som er i Juve denne sesongen er den gråeste og tristeste gjengen jeg har opplevd som tilhenger av dette laget. Ytterst få innehar de riktige kvalitetene for et lag som Juventus, og da tenker jeg ikke bare på de kvalitetene man en gang i ny og ne viser fram på banen.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Juveps
Medlem
Favorittspiller: Chiellini, Marchisio
Fornavn: Trygve

Legg inn av Juveps » 25 jan 2010 09:33

Jeg er enig med deg at spillerstallen ikke er noe bra, det er sant, men den er bedre enn det som presteres nå. Når jeg sa "den store feilen ble begått..." så ble det litt feil, da det er en hel masse som er feil i Juventus, og det har blitt begått mange fatale feil denne sesongen og i forkant av sesongen.

Jeg er ikke like enig med deg om Ferrara. At det ikke er sunt å sparke trenere hele tiden er helt riktig, men jeg tror heller ikke det er sunt å beholde Ferrara. Denne sesongen har vært et set-back uten like, man er nå tilbake i en lignende situasjon som foran 07/08-sesongen, hvor det ville bli tøft å blande seg inn i troppen. Men jeg har bare ikke troen på at Ferrara har ferdighetene som skal til for å få oss opp igjen, uten at jeg har mye fotballkunnskaper selv, så ser han handlingslammet ut hver gang han møter på utfordringer.

Jeg frykter at det kan ta flere år å komme seg ut igjen av dette uføre og tilbake i toppen, for det er så mye som er galt i Juve i dag at det vil ta tid å gjøre alle de nødvendige utskiftningene, som er så mange. Dog håper jeg virkelig at jeg tar feil både om Ferrara og hvor lang tid det vil ta å havne i toppen igjen, for ulikt Jean-Claude Blanc og Alessio Secco er ikke jeg redd for å innrømme at jeg har tatt feil før.

Nå har jeg bare fattet meg i korthet om dette, vet det er mye mer komplekst enn å sparke treneren. Når jeg får tid skal jeg prøve å få skrevet et skikkelig og samlet innlegg om hva jeg tror er galt i Juve og evt. hva jeg tror må gjøres, i den grad jeg har peiling, noe jeg har begrenset opplag av.

Brukeravatar
juventuz_fc
Medlem
Favorittspiller: Zidane, Nedved
Fornavn: Chris
Sted: Oslo

Legg inn av juventuz_fc » 25 jan 2010 14:33

Ferrara er for ung og uerfaren til å ha en lagnsiktig plan. Å prøve alt mulig rart av formasjoner er heller ikke en langsiktig plan. Kampen varlikevel en av de bedre jeg har sett på de 8 sista kampene. Et tap mot Roma som gjør det veldig bra er lettere å svelge enn et tap mot små lag. Vi hadde en spiller mindre også. Dere tenker sikkert automatisk på Inter, men da er det bare å se hvilken trener de har og troppen. Kan ikke sammenlignes. Har noen merket at Morinho ikke beefer med Juve eller Ferrara lenger? Tror rett og slett at han ler av oss og synes ikke at vi er verdt bryet å kommentere.
Skal vi ha en langsiktig plan må en trener med lang erfaring og vet hva han gjør. Da kan jeg skjønne at han skal få tid.
Platini once said: Wearing The Juventus shirt makes me feel like a Knight in shining armor, only Turins greats can wear this great armor.

Brukeravatar
Roberto Baggio
Medlem
Favorittspiller: El Pelado, Il Principino.
Fornavn: Roman
Sted: Stavanger

Legg inn av Roberto Baggio » 25 jan 2010 19:26

Når en først skal på død og liv ha Ferrara som trener så bør det stilles spørsmål med apparatet rundt han. Er det virkelig bare han som tar ansvar på treningen? Neppe. Ciro sier jo det selv: "It is hard to give any explanation."
Ser også at det er Ferrara som får all kjeft (naturlig nok),men tenk litt på de han har med seg på trenerbenken. Det skal være folk med kompetanse,trenererfaring og evnen til å formidle det de vil å formidle. Vi har vel alle vært borti en lærer som har enorme kunnskaper om det ene eller det andre, men mangler "sosiale antenner" og klarer ikke å formidle budskapet? Jeg har hvertfall det, og det er slitsomt og demotiverende.
Juve spillere går ut på banen med tanken: "Nå skal vi vise dem", "Nå spiller vi for drakta og blø for laget". Men så kommer et mål imot og da mister en troa og all "selvtilliten" en trodde en hadde før kampen. Og det er bare det mentale aspektet.
Nytter ikke å "moral-preike" når en ikke har en plan bak det, og med plan så mener jeg taktisk plan.Hva skal en gjøre når? Hvor skal Delpi løpe når Amauri header? Hvem skal markere når det blir kontring imot? Slike ting. Dette kan ikke Ciro lære dem alle.
Til det trengs støtteapparat som kan ta seg av angrep,forsvar,midtbane og selvsagt keeper. Men det er ingen her som sier noe om den gjengen!
-Kanskje de er nettopp den gruppen med folk som har enorme kunnskaper men får ikke de ut i praksis?
-Kanskje er det en splittelse innad i trenerteamet og de klarer ikke å bestemme seg for formasjon?
-Kanskje de er såpass dominerende at de påvirker Ciro i så stor grad at han ikke klarer å ta egne bestultninger?
-Eller er det rett og slett slik at Ciro er ikke god nok leder for trenerteamet og det er da ting sklir ut?

Nå spekulerer jeg bare, for det er vel det vi gjør?
*** JuveTherapy ***

Twitter: @rtreindal
YouTube-kanal: https://www.youtube.com/channel/UCxlpx2 ... 99TuZ_wD9g

Låst