Juventus - AS Roma (Serie A) 23.01.2010 kl.20.45

Alle kamptrådene fra sesongen 2009/10.
Brukeravatar
delpiero91
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Quag, Marchisi

Re: Juventus - AS Roma (Serie A) 23.01.2010 kl.20.45

Legg inn av delpiero91 » 24 jan 2010 00:18

Kampen i dag var positiv i forhold til kampene tidligere. Men det er allikavel ikkje godt nok å tape 3 minutt på overtid, et mål som godt kunne vert averga, ved bedre markering. Forferdelig skuffande!

Sissoko og Legrotagglie synes jeg var Juve sine beste spillere idag.

Brukeravatar
Juve4ever
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Buffon, Gio
Fornavn: Hemen
Sted: Oslo

Legg inn av Juve4ever » 24 jan 2010 00:23

Jeg synes Ferrara gjør veldig mye feil. Så noen noe bra med Grosso i dag? Når han bytter ut Del Piero og lar Amauri bli, og så bytter Amauri 5 minutter senere med Paolucci. Hva faen er poinge med det? Marchiso funker ikke på venstre, har han ikke fått med seg det ennå?

Nå håper jeg at han drar, ellers blir det snakk om serie B. Hele 08-09 sesongen tapte vi kun 6 ganger, nå har vi tapt 8 kamper, og er bare i 21.runde.
Storia di un grande amore sono juventina e ne sono fiera

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Legg inn av Claudio Marchisio » 24 jan 2010 00:32

Jeg vet ikke om jeg klarer å si noe, dette var helt forferdelig.

Vi er det soleklart beste laget utpå matta fram til den elendige touchen til Chiellini, som ikke hadde gjort en jævla feil i hele kampen. Han hadde Totti, Perrotta, Taddei og Vucinic i høyre lomme samtidig. Helt fram til den touchen.....

Buffon gjør det eneste riktige, professional foul. Del Pieros avslutning er teknisk brilliant. Sissoko er stor, men i kveld fikk jeg tilbake redselsfølelsen hver gang han slo en pasning. Har vært trygg på han det siste året, men i dag var det ekstremt mange farlige pasninger fra maliseren.

Amauri bedre enn på en stund, men fortsatt ikke bra nok. Er dog viktig i spillet vårt ettersom at han er god til å holde på ballen, skulle bare likt å se at han spilte den fra seg til Del Piero eller Diego i stedet for å leke Zlatan. Marchisio er grisegod i første omgang, men forsvinner i andre. Samme med Grygera. Legrottaglie er bra, Del Piero er bra, Diego er bra. Brazzo og Grosso var usynlige.

Et ran.

Jeg liker ikke å si det, men Riise er faktisk god.
Grazie Ale.

Brukeravatar
La Furia Ceca
Medlem
Favorittspiller: Nedved
Fornavn: Erlend
Sted: O.S.L.O
Kontakt:

Legg inn av La Furia Ceca » 24 jan 2010 00:34

Bare sånn til informasjon her, styret har full tillit til Ferrara, uavhengig av kampen i dag. Dette skal de snu sammen og er ikke i tvil om at Ferrara er mannen som kan få det til.

Hva er greia a? Det begynner å bli snakk om en del mer enn en kjip periode, vi taper jo faenmeg alt. Så en tabell her med eks antall runder, da var Juve på 14. men det var før denne og Chievo tror jeg. Er det mulig a, er så lei av å ha det sånn. (har hatt det sånn en stund, er Lyn-supporter på hjemmebane, relativt tungt)..

Er lei av å snakke om vendepunkt og diverse annen piss. Hvordan er det mulig å investere de enorme summene vi har gjort, for så å bli forbigått av Cagliari??!?!??!!?!?! Når det er sagt, de grisepulte oss de også. Som Catania, Chievo og Napoli. Begynner å bli sånn at lag ser frem til å møte Juve, for da VEIT de at det er 3 poeng i påsan jo.

Kan ikke huske at det var så ille, så lenge, for så mange, noengang.
Noi Siamo Come La Nostra Fede.... Immortali..
Twitter: @EYtreeide

Brukeravatar
Del-Piero
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Martin
Sted: Trondheim

Legg inn av Del-Piero » 24 jan 2010 01:36

Vi spilte en bra kamp idag, denne kampen kunne tippet begge veier. Og Juve hadde idag som vi er blitt vant med utover sesongen, nemlig å ikke ha marginene på sin side. Forsetter vi å spille som vi gjorde idag utover sesongen, får tilbake Iaquinta, Trezeguet og holder oss unna skader blir dette bra ;)
-30-

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Legg inn av Claudio Marchisio » 24 jan 2010 01:39

27.09.09 Juventus - Bologna 1-1
31.10.09 Juventus - Napoli 2-3
29.11.09 Cagliari - Juventus 2-0
12.12.09 Bari - Juventus 3-1
20.12.09 Juventus - Catania 1-2
17.01.10 Chievo - Juventus 1-0
23.01.10 Juventus - Roma 1-2

Usikker på om jeg skulle ta med Cagliarikampen også, men jeg gjorde det. Dette er grunnen til at vi ikke fortjener noe mer enn en fjerdeplass (max). 20 poeng tapt/gitt bort det her...
Grazie Ale.

Rune s
Medlem
Favorittspiller: Buffon

Legg inn av Rune s » 24 jan 2010 01:59

Med dette forsvarsspillet kan det fort bli serie b igjen.nå må det være slutt.Ciro get lost

Brukeravatar
Rete
Medlem
Favorittspiller: Antonio Conte
Fornavn: Marius
Sted: Trondheim

Legg inn av Rete » 24 jan 2010 09:57

Er ikke for at man skal bli en av de klubbene som sparker trenere, men nå begynner situasjonen å bli alvorlig.

Det brenner på dass, og jeg begynner å betvile at Ferrara er utdannet brannmann.

Når det er sagt, vil jeg ikke kategorisere tapet i går sammen med de andre den siste tiden. Juventus spilte en bra fotballkamp i går. De hadde fullstendig kontroll, helt til Chiellini tok en forferdelig touch, og Grosso slengte ut en idiotisk arm. Hvis Ferrara er en god trener, klarer han nå å fokusere på det som faktisk var positivt i går, og ta med dette inn i de to kampene neste uke.

Brukeravatar
BuffonElsker
Offisiell Spåmann!
Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Sindre
Sted: Nordfjordeid

Legg inn av BuffonElsker » 24 jan 2010 10:34

Og der var ratingane ifrå Goal.com klare:

Buffon: 6
Grygera: 6
Legrottaglie: 6
Chiellini: 6
Grosso: 5.5
Sissoko: 7
Marchisio: 6
Salihamidzic: 6
Diego: 7
Del Piero: 7
Amauri: 5

Bana sin beste spelar, ifølge Goal, var "vår kjære" John Arne Riise med 7.5 rating...
Vinci per noi, magica Juventus!

Brukeravatar
MeRs0
Medlem
Favorittspiller: Agnelli
Sted: Haugesund

Legg inn av MeRs0 » 24 jan 2010 11:01

Syns Goal oppsummerer det meste. Men jeg syns IKKE delpiero fortjener en 7.

Jeg ser at flere skriver at "vi spilte bra idag", og Ferrerra sa selv at vi "fortjente" å vinne kampen.
Personlig syns jeg det helt motsatte. Det som skjer på banen for tiden er så tilfeldig og uberegnet, det er til å grine av. Vi er farlige på en ting, og det er enkelte frispark fra Diego eller de par sjeldne innleggene fra beckene våre.
Vi er jo Juventus ffs. Det er slik at vi skal føre kamper, vi skal ha egen spillestil og vi skal vinne fordi vi vet hvordan. Ikke fordi Roma gjør en feil, eller fordi ballen plutselig skifter retning (som på DP sitt mål). Det er rett og slett for tilfeldig det vi driver med for tia.
Juventus siden 2000
JuveNorge siden 2008

Brukeravatar
MomoSissoko
Medlem
Favorittspiller: Sissoko
Fornavn: Morten
Sted: Bergen

Legg inn av MomoSissoko » 24 jan 2010 11:12

Synes Amauri kunne fortjente bedre. Del Piero presterte ikke så mye bedre etter min mening. Kanskje 6 på Amauri.

Pinturicchio
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Baggio
Sted: Oslo

Legg inn av Pinturicchio » 24 jan 2010 13:10

godt å se del piero putte igjen. Godt å se at Buffon tar en for laget, men han ser ikke 'happy' ut om dagen. Redd han ønsker seg bort snart. Ikke godt å se Chiellini rote bort ballen før romas første mål. Samt Grosso tulle det til, men det var vel som forventet av den mannen.

Jeg orker ikke summere opp noe mer, er bare fortvilt. Ikke bare Ferrara som har skyld i den elendige sesongen. Skylden må nok legges på hele styret i Juve. Det at for eksempel Blanc er president er jo helt sinnsykt. Det at Secco fortsatt sitter der han sitter er også helt vanvittig. Ligner ingenting. Må han en total renovasjon i det administrative i Juve. Det er det ingen tvil om.

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 24 jan 2010 13:25

Vel, vel, vel, vel. Jeg tror dette var absolutt siste sjanse for Ferrara til å reise seg med Juventus. Laget har i en lang periode spilt elendig, og hatt resultater deretter. Det er blitt spilt så få gode kamper denne sesongen at de kan telles på en hånd. Dette burde ikke på noen som helst måte henge sammen med Juventus og Lo stilo Juve. Topplag presterer uke etter uke, mens Juventus yter litt en gang i blant.

Romakampen var delvis positiv den første timen, sammenlignet med de siste ukers kamper. Vi er forsåvidt det beste laget, men mye taktikkeri gjør at det egentlig aldri åpner seg helt opp. Likevel burde vi klart å omsette spillet til sjanser, og videre mål. Del Piero sin scoring er flott fra hans side, men det hele oppstår ved en tilfeldighet. Det er ingenting konsekvent over angrepsspillet vårt, men for en gangs skyld er det i hvert fall en form for innsats på banen (les: Sissoko er tilbake). Men så skjer jo det katastrofale, som Del Piero så fint beskriver: "Det ekte Juventus hadde fullført jobben. Vi gjorde det ikke, og ble stående igjen som tapere."

I starten av sesongen satt ikke spillet, men laget var nytt, det var ny trener, og de fleste tenkte ting ville ordne seg med tiden. I stedet har det gått fra middels til dårlig, og man har totalt stoppet å plukke poeng, selv om mye svakere lag står på den andre siden. I CL fyker man på hodet ut, overkjørt av Bayern i en kamp man bare trengte poeng. Horribelt. I serien har det gått samme vei, tiltross for at man burde fått noe håp etter seieren hjemme mot Inter. Det jeg synes er interessant, er kampene Claudio Marchisio stilte opp i gårkveld, ta en titt:

Claudio Marchisio skrev:27.09.09 Juventus - Bologna 1-1
31.10.09 Juventus - Napoli 2-3
29.11.09 Cagliari - Juventus 2-0
12.12.09 Bari - Juventus 3-1
20.12.09 Juventus - Catania 1-2
17.01.10 Chievo - Juventus 1-0
23.01.10 Juventus - Roma 1-2

Usikker på om jeg skulle ta med Cagliarikampen også, men jeg gjorde det. Dette er grunnen til at vi ikke fortjener noe mer enn en fjerdeplass (max). 20 poeng tapt/gitt bort det her...
Det er her det har gått gale. Riktignok spiller vi elendig, men se hvem poengtapene er mot. Napoli ledet vi med to, og burde fint vunnet (ekte Juventus hadde aldri gitt fra seg ledelsen). I mange av de andre kampene møter vi klart svakere lag, og som et topplag skal det tas mye poeng i disse. La oss si at Juventus hadde vunnet fem av disse kampene som vi burde klart, normaltsett. Da hadde Juventus hadd 15 poeng mer, altså over Inter og Milan. Ikke rart vi ligger så dårlig an som vi gjør.

Så er spørsmålet, hvem skal man skylde på? Birindelli (Sverre) har ved flere anledninger sagt at Juventus ikke sparker trenere, at det hele er et felles prosjekt, og at man må vise kontinuitet både på trener og spillersiden for å få til et skikkelig vinnerlag. Det er jeg fullstendig enig i. Rom ble ikke bygget på en dag, på samme måte som man ikke får et vinnerlag over natten. Men slik jeg ser det, er Juventus et lag som har såpass gode spillere og forutsetninger, at man fra første stund skal være med å kjempe i aller fremste rekke.

Det er kanskje lettvint å skylde på Ciro, men på samme måte er det hans ansvar å velge formasjon, spillere og spille inn et system. Jeg har enda igjen å se gjentatte kamper hvor Juventus fremstår på samme måte, med samme innsats og gode resultater. Laget varierer fra kamp til kamp, og det eneste som gjentar seg er at laget fremstår som så og si planløst. Det er ingen bestemte løp, bevegelser, rom det spilles i, kombinasjoner, angreps- og forsvarsformasjoner osv.. Da sier noe meg at Ferrara ikke gjør ting skikkelig, ikke når frem til spillergruppen sin, eller rett og slett ikke vet hva han skal gjøre.

Men jeg skal ikke arrestere han helt, for også spillerne har mye å hente i seg selv. Når man møter lag hvor ikke en eneste spiller på papiret kunne kommet seg inn i Juventus' startellever, men likevel blir tidvis utspilt og taper fortjent, da er det et eller annet som er alvorlig feil.

Hva vet jeg ikke, men det er på høy tid at Juventus finner det ut. Nå har vi spilt alt for mange kamper i samme, dårlige stil, og det er på høy tid at noe blir gjort. Juventus har gått fra å være den aller fremste tittelkandidaten i november, til å nå bli et lag som helt og holdent må kjempe for å klare en Champions League-plass. Slik skal det ikke være, og noe må gjøres. Jeg tror det er på tide med endringer, kanskje allerede i dag..

Brukeravatar
Roberto Baggio
Medlem
Favorittspiller: El Pelado, Il Principino.
Fornavn: Roman
Sted: Stavanger

Legg inn av Roberto Baggio » 24 jan 2010 13:32

Jajaja..Hva skal man si? Vi taper vår femte på seks kamper i ligaen og ligger nå på 5 plass med 30 poeng med 1 kamp mer spilt enn de fleste andre rundt oss. Dvs at:
-Dersom Palermo vinner mot Fiorentina, havner vi på 6te.
-Fiorentina og Cagliari har 2 kamper mindre spilt enn oss. Begge ligger med 30 poeng.
-Dersom Napoli vinner borte mot Livorno i dag, vil de gå opp på 34 poeng, altså 4 poeng foran oss.

Jeg ble deprimert i går. Satt i fosterstilling og tenkte på hva er det som skjer i klubben som jeg er så gla i. Alt det som denne klubben står for er pisset på : eierfølelse,lidenskap,kjempe-til-siste-sekund-innstillingen osv osv.
-Styret, som har tydelige problemer med å finne rette folk for de rette jobbene i klubben, velger å støtte Ciro Ferrara hver gang han taper.
-Fysioterapeutene,leger osv har hendene sine fulle tredje år på rad med skader,strekk,brudd,sykdom.
-Trenerteamet klarer ikke å få ut potensialet i laget.
-Ciro har ingen plan over hvordan han skal spille, om det er 4-4-2, 4-3-1-2, 4-2-3-1, eller 4-5-1..
-Klubbpresidenten kjøper inn spillere som passer ikke inn.
-Spillerne som ikke gir 100% ut på banen på hjemmebane.

Kampen i går viste at selv på en nokså god dag, har vi marginene mot oss. De første 30-40 minutt så jeg ingen plan over spillet til Juve, kun en Amauri som prøvde å lære seg Klapp-Klapp sangen til Are og Odin. Jeg så Diego som oser av kreativitet og vilje til å få ballen videre, men ingen følger opp. Jeg så en Sissoko som løp og ga alt på midten,men det ble med løpingen (uten plan). En Marchisio som for Nte gang spiller på venstre kant og blir igjen underlegen fysisk. En Brazzo som slår feil og skyter istadenfor å slå ballen videre. Del Piero må bruke 3-4-5 kamper på å komme seg i kampform, mens Totti bruker få minutt på å vise at han har det som skal til for å komme til VM. Chiellini har sett seg lei på at laget ikke scorer og må dermed ta ansvar, noe som en forsvarsspiller skal aldri gjøre: wips 1-1..
Vi taper igjen..Uten mål og mening i spillet vårt..igjen.
Jeg er skuffet og er flau over laget mitt. Samtidig så er jeg lei av å si "det må skje noe drastisk" for jeg har ingen myndighet. Tanken på å skrive et brev til styret der avsenderen er Juventus Norge begynner å bli mer og mer aktuell..
*** JuveTherapy ***

Twitter: @rtreindal
YouTube-kanal: https://www.youtube.com/channel/UCxlpx2 ... 99TuZ_wD9g

Brukeravatar
Ministry
A famigghia

Legg inn av Ministry » 24 jan 2010 14:04

Det her er vel kulmineringen av styrets planløshet og mangel på kontinuitet over flere år som kommer til syne.
Ser det er snakk om at Elkann har fått nok og Ferrara kommer til å få sparken.

Jeg mener nok er nok, men det er ikke bare hos treneren det ligger mangler og jeg føler selv om at ny trener kommer kanskje til å muligens løse problemet for denne sesongen, så har vi et problem i det nåværende styret (Blanc & Secco).
FORZA JUVE DAI DAI DAI, NON MOLLARE MAI MAI MAI!

Brukeravatar
EdgarDavids
Konkurranseansvarlig
Favorittspiller: Edgar Davids
Fornavn: Marius
Sted: Gjøvik

Legg inn av EdgarDavids » 24 jan 2010 15:17

Juventus er virkelig i en dårlig periode for tiden, det er ikke noen plan over angrepene våre. Målet til Del Piero skyldes rett og slett en tilfeldighet og vi skaper ikke så mye utenom det, så denne kampen kunne liksågodt vært uten et Juventus mål, at Grosso lager straffe med en klønete arm er ikke tilfeldig, Grosso er rett og slett ikke bedre, han kommer ofte på etterskudd og for å få stoppet spilleren da så må han takle stygt. Jeg syntes Buffon gjør det riktige i å felle Riise, men at Riise i det hele tatt kommer helt alene igjennom er jo i seg selv for dårlig da. Og at Riise scorer på overtid kan vel kanskje ansees som uflaks for oss, men jeg vil heller ikke si at det var ufortjent.

Jeg kan kort oppsummere kampen, og jeg mener at det kanskje var litt bedre tendenser i Juventus første timen, men vi er fortsatt langt unna og være "tilbake", og det ender som så mange kamper før i år med et tap..... igjen... :(
Infine, il trofeo è tornato a cui appartiene. Forza Juve ★★★

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 24 jan 2010 15:39

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/WO-bzN4B5ew&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/WO-bzN4B5ew&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 24 jan 2010 16:04

Gazzettas vurderinger,

Buffon 6
Grygera 6
Legrottaglie 6
Chiellini 5,5
Grosso 5
Salihamidzic 5,5
Sissoko 6,5
Marchisio 6
Diego 5
Amauri 5
Del Piero 7
Candreva 5

Ingen vurdering for Manninger. Ganske enig i dette, med unntak av at Del Piero ikke fortjener mer enn en sekser, og Sissoko i mine øyne ikke var den beste på midten. Man kan ikke være den beste spilleren på Juventus' midtbane når man slår så mange håpløse pasninger. Ei heller kan man sove slik maliseren gjorde da han ikke fikk med seg at Riise kom på løp da Buffon ble utvist. Sissoko og Salihamidzic bør ta suspensjonen og ikke målmannen.

For øvrig var kampen, som ventet, et ørlite lyspunkt hva angår innsats og spill. At man roter det hele bort ved en horribel straffesituasjon (takk Chiellini for å miste ballen i forkant forresten) og ved å ikke følge et løp (takk Candreva, bra debut) ødelegger egentlig bare alt annet enn at man gjennomførte en grei kamp utenom disse tre situasjonene. Det har ingenting med taktikeri å gjøre, men for all del, kast ut Ferrara...

Og Lars Vaular samtidig.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
Tore
Medlem
Favorittspiller: Marchisio

Legg inn av Tore » 24 jan 2010 18:41

Jeg savner Ranieri. Jeg savner i det hele tatt noen som har greie på å samle et lag til en enhet som klarer å skape noe. Gårsdagens kamp var kanskje ikke den verste, men vi er likevel langt fra det man kan forvente mtp. stallen vår. Ferrara må vise spillerene at han er sjefen, noe han tydeligvis ikke klarer.

Mamma mia.
★★★

-Juventus per sempre-

Brukeravatar
Mauro Camoranesi
Medlem
Favorittspiller: Camoranesi

Legg inn av Mauro Camoranesi » 24 jan 2010 20:42

Tore skrev:Jeg savner Ranieri. Jeg savner i det hele tatt noen som har greie på å samle et lag til en enhet som klarer å skape noe. Gårsdagens kamp var kanskje ikke den verste, men vi er likevel langt fra det man kan forvente mtp. stallen vår. Ferrara må vise spillerene at han er sjefen, noe han tydeligvis ikke klarer.

Mamma mia.
Tror ikke Ranieri imponert heller så mye på slutten av hans Juventus trener karriere? Må vel være en grunn til at han ble sparket, noe som ciro komme til å bli og.

Er det en trener som jeg hadde elsket å fått til Juventino er det, Hiddink. Den mannen er litt av en trener, kan si med hånden på hjertet at jeg ikke kjente til en eneste spiller fra Russland før han tok over. Russland spilte jo fantastisk fotball i EM. For å ikke nevne det som han gjorde med Australia og Sør Korea.
La magica juve !!

Låst