Juventus - Lazio (Serie A) 31.01.2010 kl. 20.45

Alle kamptrådene fra sesongen 2009/10.
Låst
Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Del Piero

Re: Juventus - Lazio (Serie A) 31.01.2010 kl. 20.45

Legg inn av Birindelli » 31 jan 2010 22:57

Første poenget på en stund i alle fall.

Hva kan man si, det er fortsatt de samme gutta som løper rundt på banen. Intet nytt under solen.

Manninger kan ikke gjøre noe mer enn det han gjør.

Grygera roter litt og brukes ikke de få gangene han kommer framover, uinteressant kamp.
Cannavaro spiller ikke bra i det hele tatt.
Chiellini er ikke stort bedre enn makkeren, men har større aksjonsradius.
De Ceglie er frisk, men ingen er der for å gjøre noe med innleggene hans.

Candreva er god, trygg med ballen. Litt usikker på hva han kan defensivt.
Melo er håpløs, igjen. Mister ballen over hele banen og feiler igjen og igjen med enkle valg.
Sissoko er den hodeløse kyllingen man kjøpte for to år siden, ikke en dritt har skjedd der i gården.

Diego presterer sesongverste i mine øyne. Ikke nok med at han er sitt sedvanlige ubesluttsomme jeg framover, og aldri bruker de alternativene som faktisk er der, men i kveld mister han til alt overmål ballen i forsvar også.

Del Piero er ikke god nok til å bære dette laget for tida, men skaffer straffen, selv om den var av det gratis slaget. Treig og ute av slag.
Amauri gjør seg ikke helt bort i kveld. Han løper og jobber, og han er ikke så gira på å holde på ballen de gangene han får den. Noe som faktisk fører til straffen.

Alt i alt er denne kampen intet annet enn en videreføring av det Juve Ferrara holdt på med. Så hvorfor sparke han? Candreva er spennende. De Ceglie er god nok for Serie A. Banen er ikke stor nok for både Chiellini og Sissoko. Zaccheroni har startet poengfangsten.

Forza Juve!
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
JuventinoNorvegese
Medlem

Legg inn av JuventinoNorvegese » 31 jan 2010 23:01

Rævva men ok for perioden vår. Amauri bør benkes. Han er ELENDIG. Faen jeg som gleda meg til å få en ordentlig trener, men så kommer Maccaroni duden da eller? Jeg ler. Hidding og Benitez var favoritter så får vi en trener som ble sparka fra Torino i 2007. Lurer på om Blanc og gutta gjør dette med vilje for en 10 åring kunne gjort det bedre. Giovinco er mannen jeg vil se. Italia ødelegger talenter untatt Balotelli, som kan være aktuell for Ghana. Vær så snill gud, kan Blanc og secco se å begynne med en annen hobby? scorer kun på straffe, ellers ingen spisser som scorer. WHAT THE FUCK IS HAPPENING? Gud som folk er flinke til å ødelegge lag. Vi er vel nye Newcastle eller verste fall Leeds snart
Til sist takk gud for at vi fikk et poeng

Brukeravatar
Bianconeri91
Capo
Favorittspiller: #1, #8, #19, #21.
Fornavn: Sindre
Sted: Bergen

Legg inn av Bianconeri91 » 31 jan 2010 23:05

Synes at Melo var god, langt bedre enn hva du noen gang kommer til å gi han kreditt for. Det var aldeles ikke Amauri. Diego har jeg sett langt bedre. Candreva var positiv men ble lammet av at ingen var med på det han prøvde på. Sissoko var klønete, og ikke mye bedre enn mot Inter. Ramadan-form for tiden virker det som. Tror ikke han kan den kalenderen så godt :P. De Ceglie er en av de beste i dag, masse intiativ, vilje, gode innlegg. Diego prøver og feiler, rart i og med at han fikk til masse mot Inter. Del Piero er statisk, men bra med ballen i beina.

Stort problem i hele kampen at det er for store avstander mellom ledd, og at det går for sakte. Spillerne virker ikke som om de gidder. Hele kampen viser vi like liten vilje som etter at Bayern scora 3-1-målet i høst. Dette holder ikke. Ciro hadde trengt å få sparken. Latterlig av Blanc og kompani. Han burde sparkes.
Alla Juventus vincere non è importante. È l'unica cosa che conta.
Giampiero Boniperti

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Legg inn av Claudio Marchisio » 31 jan 2010 23:08

+ Candreva: Viser prov på at han kan bli nyttig utover våren.
+ Poeng. :o
+ Melo suspendert neste kamp.
+ De Ceglie: Veldig bra førsteomgang.

- Diego: Dåååårlig kamp.
- Kjedelig og like planløst som de siste fem månedene.
- Sissoko begynner igjen å få den ekstreme tendensen til å miste ball i farlig situasjon.
Grazie Ale.

Brukeravatar
Weltzin
Medlem
Favorittspiller: Del Piero og Camoranesi

Legg inn av Weltzin » 31 jan 2010 23:11

Juveps skrev:
Weltzin skrev: Vi klatret iallefall forbi Palermo på tabellen..
Det gjorde vi vel egentlig ikke, de ligger vel foran på innbyrdes oppgjør?
My bad! Velger å skylde på canal+ sin tabell

Juveps
Medlem
Favorittspiller: Chiellini, Marchisio
Fornavn: Trygve

Legg inn av Juveps » 31 jan 2010 23:16

Ville normalt sett gått etter den jeg også, men har tenkt litt i det siste på hvor mange lag som kan gå forbi som også vil være foran på innbyrdes oppgjør.

Palermo, Napoli, Cagliari, Fiorentina (bortemål, om det teller?), Bari også Milan som ligger langt foran uansett.

Brukeravatar
juventuz_fc
Medlem
Favorittspiller: Zidane, Nedved
Fornavn: Chris
Sted: Oslo

Legg inn av juventuz_fc » 31 jan 2010 23:25

Claudio Marchisio skrev:+ Candreva: Viser prov på at han kan bli nyttig utover våren.
+ Poeng. :o
+ Melo suspendert neste kamp.
+ De Ceglie: Veldig bra førsteomgang.

- Diego: Dåååårlig kamp.
- Kjedelig og like planløst som de siste fem månedene.
- Sissoko begynner igjen å få den ekstreme tendensen til å miste ball i farlig situasjon.
Jeg tror det kan bli spennende å se Candreva spille med Marchisio, Caceres , Cammo og Iaquinta. Ut med Grygera og Melo og Amauri. Tror det kan bidra med litt fart og spenning. Og alle de spillerne er spillere som gir alt under kampen. Men da må spillerne komme tilbake fra skader da self.

Når det gjelder Sissoko så må vi ikke glemmer at han har spilt AF. cup. ( blir det AM?) Han har afrikanske takter i kropp og hodet. Og der spiller de kun for seg selv. Tror han fort kommer tilbake til hvordan han skal være. Melo..... Hva skal man si. Jeg ser han prøver på løsninger hvor han ikke driter seg ut. Gjøre det enkle. Men til og med da så gjorde han en del feil. Synes ikke det er Amauri sin feil at lazio putter, som Biri sier. Skylder heller på Grygera som slipper mannen sin. Og helt ærlig så ser jeg ikke helt hva folk ser i De Ceglie. Jeg vil helst ikke se han på banen. Men vi har jo ikke noe bedre uansett og han har jo litt løppskraft. (minner meg bare om Molinaro).

Og så over til noe som kommer til å irritere mange. GAMMERN putter i dag. Det er jo positivt. Måtte straffe til da. Frisparket ble for langt unna...... :whistle:
Platini once said: Wearing The Juventus shirt makes me feel like a Knight in shining armor, only Turins greats can wear this great armor.

Brukeravatar
sappie
Medlem
Favorittspiller: Vidal
Sted: horten

Legg inn av sappie » 31 jan 2010 23:41

dette her er rett og slett pinlig, jeg har vært juventus fan siden jeg var 2 år! har aldri opplevd noe så ille som den perioden vi er i nå... hadde det til og med bedre inni meg når vi var i serie b. dette er flaut både for oss fans og juventus sitt rykte. dette med skadene er jo en stor grunn, men det finnes grenser... de erstatterne vi har burde fremdeles klare å holde minst ett like høyt nivå som bunn lagene i serie a. men vi gir oss ikke, stå på juve!

Brukeravatar
Bianconeri91
Capo
Favorittspiller: #1, #8, #19, #21.

Legg inn av Bianconeri91 » 31 jan 2010 23:45

Glemte å nevne at jeg merket voldsomt savnet etter en Marchisio eller Camoranesi. Som jeg skrev ble avstandene mellom leddene voldsomt store i oppbygningsfasen, og ingen maktet å føre ballen fremover kjapt for å sette i gang angrep: Melo lå alltid dypt, Candreva hadde en fri rolle i første omgangen, og streifet fra side til side, mens SISSOKO av alle i verden skulle gjøre det. Det funket som regel dårlig. Diego og Del Piero burde oftere kommet dypt for å hente ballen. Savner virkelig Iaquinta, Camoranesi og Marchisio!
Alla Juventus vincere non è importante. È l'unica cosa che conta.
Giampiero Boniperti

Brukeravatar
sappie
Medlem
Favorittspiller: Vidal
Sted: horten

Legg inn av sappie » 31 jan 2010 23:52

jeg gleder meg til å se juve skadefrie igjen, det skal bli rene paradiset! jeg har savnet god guttene lenge nå. juventus blir ett helt annet lag, med laquinta,camoranesi, marchisio og trezeguet (ikke minst, kommer alltid inn og gjør noe bra) jeg savner dem rett og slett! og ikke minst resten av gutta som sliter med skader. men vi må bare ha troa! og satse på at vi klarer å få en champions league plass neste år, og satse på en ny juve sesong der vi presterer bra og kan vise hvem som er mestere i italia!

Brukeravatar
Roberto Baggio
Medlem
Favorittspiller: El Pelado, Il Principino.
Fornavn: Roman
Sted: Stavanger

Legg inn av Roberto Baggio » 01 feb 2010 00:21

Beklager, men jeg ser ikke hva det er Candreva har i motsetning til Marchisio..Ill take Claudio any day!
*** JuveTherapy ***

Twitter: @rtreindal
YouTube-kanal: https://www.youtube.com/channel/UCxlpx2 ... 99TuZ_wD9g

Brukeravatar
Juventino10
Medlem
Favorittspiller: Il Capitano
Fornavn: Omar

Legg inn av Juventino10 » 01 feb 2010 00:32

Mageplask skrev:Beklager, men jeg ser ikke hva det er Candreva har i motsetning til Marchisio..Ill take Claudio any day!
Bedre skudd... men tar Claudio....
Being a Juve supporter is my trophy that i will hold high till the day i die.

@OmarSamdani

Juventus Norge Podcast @JuveNorgePodcst

Pinturicchio
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Baggio

Legg inn av Pinturicchio » 01 feb 2010 00:33

Satt å så kampen på pub med en kompis (Roma man). Må personlig si at det må være den kjedeligste kampen jeg har sett på lang lang tid, og jeg har sett mye kjedelige kamper. Skjedde ingenting. Herre min skaper så talentløse vi er framover. Ingen bevegelse. Og da mener jeg seriøst NULL bevegelse. Ingen løp, ingenting. Helt totalt håpløst. Kan si hva dere vil, se kampen i opptak å se hvordan vi beveger oss når vi kommer over midtbanen. Er helt sykt å se på. Alle, absolutt alle står helt totalt stille og ser på. Jeg blir kvalm av å se på. Flaut og pinlig er det. Resultatet er nå en ting, men måten vi spiller på er flaut. For min del kan vi godt spille 0-0 så lenge vi faktisk spiller bra fotball, men her er det jo en gjeng høns som faen ikke gidder løpe en gang, og de kan hvertfall ikke slå en passning. For ikke snakke om hva Melo/Diego kan. Helt rå på å miste ball. Fantastisk. Amauri ligger å spreller hver gang han ser noe som ligner på en ball. Er jo utrolig å se på. En annen ting: Amauri er spiss på Juventus. Juventus har som mål å være et av europas beste lag. Amauri har ikke putta ballen i mål siden oktober. Hvorfor i all verden får han starte hver forbanna kamp? Er jo helt sinnsykt. Er du spiss =! mål == benk (<- =! ikke; == er lik).

Dette er ikke mitt juventus, det juventus jeg forelsket meg i som ung og slitt med i tykt og tynnt. Dette er ikke den gamle dame. Jean Claud Blanc (sitat: "Never thought football would be this easy), Secco og de andre i styret sin version på Juve. Er for meg helt tydelig at vi innehar en ledelse som ikke har peiling på fotball og har en totalt fraværende kompetanse på hva fotball handler om og ikke aner hvordan de skal bygge et lag.

Jeg er flau, irritert, full og ser helst at Juve rykker ned til serie b så vi kan bygge et nytt lag å få vekk alt av piss. Inkludert ledelsen. >_<

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 01 feb 2010 01:10

Zaccheroni er ikke mannen vi trenger. Han regelrett oser taper der han står på sidelinja med flakkende blikk og henda i lomma. Hvordan skal denne mannen klare å skape et lag av en gjeng fotballspillere som ser like forbanna nærvøse ut på banen som han gjør på linja? Hvor faen er aggresiviteten, viljen og motet til å bryte en ond sirkel? Jeg ser faen meg ikke en dritt i den mannen...

Er så jævlig forbanna lei nå. Hva faen er det vi presterer i dag? Vår første halvsjanse kommer etter 50 minutter og vi trenger tidenes mest tragiske idømte straffespark for å score mål! Det er så ufattelig pinlig flaut at jeg får helt vondt! Trodde ikke det var mulig å reagere sånn, men ble vanvittig trist når Del Piero satte i gang med å juble. Trenger vi virkelig tidenes teiteste straffespark for å score på et lag like over nedrykksstreken?!

Jeg innser at Zaccheroni er synderen her, og gir ikke han skylden for dagens kamp. Det føles bare så brutalt jævlig at styret kan ansette en mann som han. Hvorfor erstatte Ferrara med det her? Mannen ser jo ut som han er klar til å bryte sammen av presset på en Stadio Olympico som faen ikke er i nærheten av full engang.

Jeg skammer meg...
GRANDE JUVE! ★★★

Juve1897
Medlem
Fornavn: Kjetil
Sted: Kristiansand S

Legg inn av Juve1897 » 01 feb 2010 02:51

Kampen her stinket på forhånd 1-1 lang vei, så det er greit nok.

Skal bli spennende å se hva Zaccheroni kan utrette fremover, men jeg har ingen store forhåpninger. Han er sikkert en hyggelig kar og alt det, men på ingen måte noen god løsning for Juventus selv om et trenerbytte dessverre måtte komme nå. Styret er totalt ubrukelig og har ført klubben inn i en bekmørk blindgate med sine idiotiske krumspring både på trener og spillerfronten etter at man tok seg opp og skulle leke med de store gutta igjen. Dette fikser de ikke og klubben florerer nå av håpløse forståsegpåere ved spakene og tredjerangs udugeligheter på banen og på sidelinja. Jeg er dypt rystet og deprimert.
Fino alla fine! Forza Juventus!

Brukeravatar
Iversjuve1897
Medlem
Favorittspiller: Gigi
Fornavn: Kris

Legg inn av Iversjuve1897 » 01 feb 2010 12:08

Jeg synes faktisk vi spilte bedre både mot Inter og Roma tross tap. Mot Lazio skaper vi absolutt ingenting. Vi hadde forsovet kontroll på Lazio som utrolig nok ville enda mindre enn oss.
Spillerne trasker rundt og prøver å leke Barca fra 30 meter men det stopper der... Virket litt som at alle skulle ta en vending eller to for mye i går for å overbevise(?) Zacc. om at de er plassen verdig. Dette er så trist og vondt å se på for jeg har sett så mye bedre av samtlige utpå der.
It goes overhead not duck!

Brukeravatar
BuffonElsker
Offisiell Spåmann!
Favorittspiller: Buffon
Sted: Nordfjordeid

Legg inn av BuffonElsker » 01 feb 2010 15:00

Giovanni Agnelli skrev:Kampen her stinket på forhånd 1-1 lang vei, så det er greit nok.

Skal bli spennende å se hva Zaccheroni kan utrette fremover, men jeg har ingen store forhåpninger. Han er sikkert en hyggelig kar og alt det, men på ingen måte noen god løsning for Juventus selv om et trenerbytte dessverre måtte komme nå. Styret er totalt ubrukelig og har ført klubben inn i en bekmørk blindgate med sine idiotiske krumspring både på trener og spillerfronten etter at man tok seg opp og skulle leke med de store gutta igjen. Dette fikser de ikke og klubben florerer nå av håpløse forståsegpåere ved spakene og tredjerangs udugeligheter på banen og på sidelinja. Jeg er dypt rystet og deprimert.
Som eg skulle sagt det sjølv.
Vinci per noi, magica Juventus!

Brukeravatar
Claudio Marchisio
Medlem
Favorittspiller: Marchisio og Bonucci

Legg inn av Claudio Marchisio » 01 feb 2010 15:32

Bilde
Juventus - Lazio 1-1

Skrevet av Simen, 01/02/2010
Alberto Zaccheronis debut som Juventusmanager var en mildt sagt tam affære, og to klubber i krise delte poengene i en kamp som ikke vil gå ned i historiebøkene som annet enn tørre fakta.

Les hele rapporten
Grazie Ale.

Brukeravatar
Delpiero107
Capo
Fornavn: Haakon

Legg inn av Delpiero107 » 02 feb 2010 07:14

Helt utrolig hvordan vi tilsynelatende hadde full kontroll på dette, men plutselig mistet det. Fikk et tåpelig straffespark, også den første gangen Lazio virkelig prøvde, scorte de. Noe av det verste er at vi er minst like dårlige hjemme som borte. En skam å se på. Zaccheroni har ikke vinnermentalitet.
Juve - La vita mia

Låst