Juventus Live: Reise, opphold og billetter

Billetter, medlemsskap og informasjon.
K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Re: Juventus Live: Reise, opphold og billetter

Legg inn av K-A » 25 aug 2016 23:17

Hei! I fjor var det normalt tre uker før kamp at det kom informasjon om nøyaktig datofrist. Typisk for Italia kommer denne informasjonen noen dager før fristen, slik at de i styret på siden åpnet for billettforespørsler lenge i forveien. Det blir sikkert gjort noe lignende i år. Forhåndsbestilling til Sassuolo-kampen (neste hjemme) stengte i dag, for eksempel (http://www.juventus.com/en/tickets/pric ... /index.php). Her er det til en hver tid oppdatert informasjon om frister og priser, såvidt meg bekjent. Men som man ser ligger det kun ute informasjon om neste hjemmekamp, ikke de påfølgende, ei heller Sevilla som er noen dager senere (forståelig mtp trekning i dag).

Thomas har startet prosessen med å sende inn medlemsinformasjon for å få supporterklubben klar til billettbestilling. Det er fort klart mot slutten av neste uke, og fra da av vil mer informasjon om hele prosessen rundt bestilling også presenteres.

Jeg kommer uavhengig av det til å lage en guide med tips til reising og beskrivelse av billettprosessen. Alle som har tips må gjerne sende meg dem, det hadde vært allright! Et tips er for eksempel å fly til Milano fremfor Torino, og heller ta buss (billigst) eller tog til Torino. Det er normalt en del rimeligere, uten at reisetiden går noe opp. Bussen tar eksempelvis rundt to timer, og stanser på begge jernbanestasjonene.

Brukeravatar
Grohl
Medlem
Favorittspiller: Montero
Sted: Oslo

Legg inn av Grohl » 26 aug 2016 08:06

gigi_buffon skrev:Bestilte meg en uke i Torino nå, reiser ned lørdag 29/10 og retur 5/11. Satser på å få med meg både hjemmekampen mot Napoli og hjemmekampen mot Lyon.
Når vil det være tid for å legge inn ønske om billetter til disse kampene? Satser på med å være ute i god tid så er sjansene for å få billetter store.

Har meldt meg inn og betalt årskontigent allerede, så det skal være på stell :D
Skal også ned den helga. Skal se Napolikampen. Første gang - gleder meg.

Brukeravatar
Juvewiz
Medlem
Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Gisle

Legg inn av Juvewiz » 31 aug 2016 22:14

gigi_buffon skrev:Bestilte meg en uke i Torino nå, reiser ned lørdag 29/10 og retur 5/11. Satser på å få med meg både hjemmekampen mot Napoli og hjemmekampen mot Lyon.
Når vil det være tid for å legge inn ønske om billetter til disse kampene? Satser på med å være ute i god tid så er sjansene for å få billetter store.

Har meldt meg inn og betalt årskontigent allerede, så det skal være på stell :D
Jeg har også sett meg ut hjemmekampene mot Napoli og Lyon. Passer perfekt med en Serie A-kamp og en CL-kamp når man først reiser nedover! Kampen mot Napoli er forresten flyttet fram til lørdag 29.oktober kl 20:45, så håper flyet ditt er framme i god tid på lørdag :)

Brukeravatar
BuffonElsker
Offisiell Spåmann!
Fornavn: Sindre
Sted: Nordfjordeid

Legg inn av BuffonElsker » 01 sep 2016 08:08

Er det mulighet for supporterklubben å få tak i bortekampbilettar? Eg skal reise ned til Munchen 19. oktober på ein studietur og blir der til 24. Har dermed lyst å ta ein snartur innom Milano og få med meg Milan - Juve. Kan dette ordnast, eller må eg kjøpe frå ei anna side? Og isåfall, kva sider er anbefalt? Eg har sett litt på viagogo, men er det nokon som har brukt andre sider og som er fornøgd? Eg trenger i grunnen berre bilettane og ikkje noko pakke med hotellrom. Eg må til Munchen igjen, anten på natta eller på søndagen. Takk. :)
Vinci per noi, magica Juventus!

Brukeravatar
gigi_buffon
Medlem
Fornavn: Sveinung
Sted: Gjerdsvika

Legg inn av gigi_buffon » 01 sep 2016 08:23

Juvewiz skrev:Jeg har også sett meg ut hjemmekampene mot Napoli og Lyon. Passer perfekt med en Serie A-kamp og en CL-kamp når man først reiser nedover! Kampen mot Napoli er forresten flyttet fram til lørdag 29.oktober kl 20:45, så håper flyet ditt er framme i god tid på lørdag :)
Flyet lander i Torino mellom 11 og 12 på dagen, så det skal være mer en nok tid til å rekke kampen :)

Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Kontakt:

Legg inn av Antonio Conte » 01 sep 2016 20:51

BuffonElsker skrev:Er det mulighet for supporterklubben å få tak i bortekampbilettar?
Det kan vi dessverre ikke fikse. San Siro er dog så stor at det burde være mulig å kjøpe i Italia når general sale åpner. God tur. :)
GRANDE JUVE! ★★★

Brukeravatar
BuffonElsker
Offisiell Spåmann!
Fornavn: Sindre
Sted: Nordfjordeid

Legg inn av BuffonElsker » 02 sep 2016 12:33

Antonio Conte skrev:Det kan vi dessverre ikke fikse. San Siro er dog så stor at det burde være mulig å kjøpe i Italia når general sale åpner. God tur. :)
Ok, den er grei! :)
Vinci per noi, magica Juventus!

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 26 sep 2016 11:18

Jeg ser flere har kjøpt billetter fra Viagogo. Hvilke erfaringer har dere med det? Ser at forbrukerombudet m.m. advarer mot Viagogo og tilsvarende forhandlere. Er det evt. andre dere anbefaler å kjøpe billetter gjennom, foruten supporterklubben?
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 26 sep 2016 14:02

Kjøpte fra Viagogo når jeg og broren min dro til Roma for å se Lazio - Juventus i august. Fikk billettene tilsendt på email ca. en uke i forkant av kampen, og var bare å printe ut. Fikk de også med våres egne navn på, men dette er ikke garantert at vil skje. Likevel sier de at det ikke skal ha noe å si ved kampdag hvis navnene ikke stemmer overens.

En ting som kan være greit å være obs på, er hvor du har tenkt å sitte. Vi trodde vi bestilte billetter til en spesifikk del av stadium, men når vi fikk billettene var vi satt på motsatt side av stadium (til venstre for ultraene til Lazio :whistle: ). Det viste seg at det var 3 potensielle seksjoner vi hadde sagt ja til å sitte ved (alle svingene utenom bortesvingen). Så bare vær litt obs på at du får etterspurt riktig seksjon.

Utenom det fungerer det fint, men det har seg slik at de som selger billettene er stort sett privatfolk eller firmaer som kjøper opp større mengder billetter. Mtp. at det er mye privatfolk, så kan man aldri være 100% sikker på at man får gyldige billetter, men jeg tror Viagogo kjører et ganske sikkert system på at slikt skal veldig sjeldent sted. Hvis det skjer likevel, så har Viagogo garanti på at billettene skal være gyldige (går utifra de mener pengene tilbake da). Det er likevel liten trøst hvis man står på kampdag uten gyldig billett.

Men jeg har egentlig aldri hørt om noen som har hatt dette hendt mot seg, så jeg vil si det er rimelig trygt.
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
Juve4ever
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Buffon, Gio
Fornavn: Hemen

Legg inn av Juve4ever » 27 sep 2016 14:59

Kjøpte 10 stk der sist 5 for Fiorentina matchen og 5 for Mikan - Torino matchen. Det gikk veldig bra. Kanskje ikke de beste plassene du får gjenom Viagogo, men en plass for du ihvertfall.
Storia di un grande amore sono juventina e ne sono fiera

Brukeravatar
ForzaJuve
Medlem
Favorittspiller: Pirlo
Fornavn: Kjetil
Sted: Stavanger

Legg inn av ForzaJuve » 28 sep 2016 09:08

Når er det mulig å kjøpe billetter til juve kampene fra supp klubb? Skal snart bestille tur

K-A
Redaktør

Legg inn av K-A » 29 sep 2016 21:52

Det er mulig nå, det var allerede noen nede mot Cagliari gjennom supporterklubben fra hva jeg kan se fra den billett-tråden.

Brukeravatar
ForzaJuve
Medlem

Legg inn av ForzaJuve » 04 okt 2016 20:54

K-A skrev:Det er mulig nå, det var allerede noen nede mot Cagliari gjennom supporterklubben fra hva jeg kan se fra den billett-tråden.

Okey. Er det da mulig og legge inn bestilling på billettene nå så jeg kan bestille fly hotell noen måneder før i stedet for et par uker før? Tenker da på Juve vs Napoli 29 okt eller Juve vs Roma 17 december.
Hva er en ca pris pr billett om man vil sitte på langsiden?

K-A
Redaktør

Legg inn av K-A » 05 okt 2016 06:49

Her (fra Juventus.com/tickets) kommer prisinfo for kamper. Tipper kampene du nevner vil ligge rundt samme sjiktet som Lyon. Du kan gå inn på price information for kampene som "eksisterer" for å se prisene på ulike kategorier. Gjennom supporterklubben får man forespørre billetter før de legges ut på det åpne markedet, til prisene Juventus opererer med på sin hjemmeside (kjøpene skjer direkte fra dem).

Tidligere år har supporterklubben lagt ut kampene lenge i forveien slik at folk kan legge inn billettforespørsler tidlig. Det er likevel slik at Juventus selv ikke legger ut kampene før mellom to og fire uker før (virker lite systematisk, og CL kommer før Serie A etc.), og at det ikke kan sendes inn konkret bestilling før i slutten av denne perioden. Håper det var svar på spørsmålene dine. Om du lurer på noe mer konkret, bes du enten sende en henvendelse til Thomas (Antonio Conte her / se under "kontakt" på forsiden), eller vente på svar fra supporterklubben :)

Brukeravatar
Grohl
Medlem

Legg inn av Grohl » 05 okt 2016 07:21

Hvor bør man sitte som Juvesupporter?

K-A
Redaktør

Legg inn av K-A » 05 okt 2016 18:12

Det kommer helt an på hva du er ute etter. De beste plassene er langsiden, nedre seksjon. Øvre seksjon og/eller litt til siden på langsiden er fremdeles veldig gode plasser, til en noe bedre pris. Kortsidene er der fansen som lager liv sitter, så om det er det du er ute etter er det jo de to seksjonene. Der ser jeg for meg at man i størst grad får plasser høyt oppe, ettersom den lavere seksjonen nok består av sesongkortinnhavere. En av svingene heter "familietribune" eller noe i den duren. Andreas (Fierezza) bodde i Torino en periode, han kan sikkert svare mer utfyllende på hvordan det er å ha plass der. Send ham eventuelt en PM.

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 05 okt 2016 21:27

Har selv hatt sitteplass på Juventus Stadium høyt oppe i en av svingene. Det er helt sikkert bedre for hele kampens del og sitte på langsiden, ettersom du da ser like bra i begge omgangene (sånn omtrent). Men Juventus Stadium er såpass intim at det går fint å følge med spillet på motsatt banehalvdel, selv fra kortsiden. I sterk motsetning til å se kamp fra kortsiden på en stadion som Stadio Olympico i Roma med løpebane rundt, som jeg gjorde i år. Fikk såvidt med meg at det var Khedira som scoret mot Lazio. :whistle:

Eneste som er litt dritt i svingene på Juventus Stadium, er at det kommer ned noen stolper/vaiere fra taket i svingene som kan ta litt av utsikten. Dette løste vi enkelt med å finne et par ledige seter litt unna i samme sitteseksjon 5 min ut i kampen, så det ikke tok noe av siktet til banen. Og det skal sies at når banespillet er nærmest deg, så har du ekstremt god utsikt, selv om du sitter litt høyt!
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
Grohl
Medlem

Legg inn av Grohl » 06 okt 2016 12:13

Takk for bra svar!

Brukeravatar
ForzaJuve
Medlem

Legg inn av ForzaJuve » 08 okt 2016 17:49

K-A skrev:Her (fra Juventus.com/tickets) kommer prisinfo for kamper. Tipper kampene du nevner vil ligge rundt samme sjiktet som Lyon. Du kan gå inn på price information for kampene som "eksisterer" for å se prisene på ulike kategorier. Gjennom supporterklubben får man forespørre billetter før de legges ut på det åpne markedet, til prisene Juventus opererer med på sin hjemmeside (kjøpene skjer direkte fra dem).

Tidligere år har supporterklubben lagt ut kampene lenge i forveien slik at folk kan legge inn billettforespørsler tidlig. Det er likevel slik at Juventus selv ikke legger ut kampene før mellom to og fire uker før (virker lite systematisk, og CL kommer før Serie A etc.), og at det ikke kan sendes inn konkret bestilling før i slutten av denne perioden. Håper det var svar på spørsmålene dine. Om du lurer på noe mer konkret, bes du enten sende en henvendelse til Thomas (Antonio Conte her / se under "kontakt" på forsiden), eller vente på svar fra supporterklubben :)
Takk for svar. Poenget er vell om jeg kan bestille tur i forveien og om dere kan garantere 100% at jeg får billetter?
Følte ikke jeg fikk et helt klart svar på det. Bestiller mann tur nå for desember så er det en del billigere en 2 uker før.

K-A
Redaktør

Legg inn av K-A » 08 okt 2016 18:17

Nøyaktig statistikk har Thomas/supporterklubben kjennskap til, men billetter kan ikke garanteres 100%, selv om eneste gang man ikke har fått såvidt jeg vet var Del Pieros avskjedskamp (da fikk ikke jeg) og en annen mot Inter (korr: pluss mot Olympiakos).

De gangene man kan risikere å ikke få er dersom så mange supporterklubber forespør om billetter at det rett og slett ikke er flere igjen. Da tildeles supporterklubben en lavere andel enn det forespørres om, og må fordele på sine medlemmer. Det er med andre ord svært sannsynlig at man får billetter til kamp, så sannsynlig at jeg ville bestilt tur i forkant til en lavere pris. Men en garanti kan nok ikke gis. (OBS: En av de i supporterklubben kan gi deg nøyaktig info om billettfordeling ift forespørsler foregående sesonger, jeg har ikke innsyn i den prosessen)

Svar