Celtic - Juventus (Champions League) 12.02.2013 kl. 20.45

Alle kamptrådene fra sesongen 2012/13.
Brukeravatar
Antonio Conte
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Camo, Conte, Licht
Fornavn: Thomas
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Celtic - Juventus (Champions League) 12.02.2013 kl. 20.4

Legg inn av Antonio Conte » 13 feb 2013 18:22

Det verste er at verken Celtic-fans eller Nordmenn reagerer på Celtic-angriperens oppførsel på corner. I følge regelboka, skal ikke en spiss forstyrre keeperen. Om så i tilfellet skjer, skal dommeren stoppe spille, advare angriperen og be om at corneren tas på nytt. Dette er akkurat det som skjedde i går. Å mene at Celtic fortjente straffe på en eneste av de situasjonene er heeelt bak mål:

http://www.askasoccerreferee.com/?p=697

At Lichtsteiner får gult kort for å hindre dette, er også elendig dømming. Celtic-spilleren har nada i situasjonen å gjøre. Forbanna norske drittjournalister hos Nettavisen. Pakk som skriver makkverk hele gjengen.
GRANDE JUVE! ★★★

Brukeravatar
Bianconeri91
Capo
Favorittspiller: #1, #8, #19, #21.
Fornavn: Sindre
Sted: Bergen

Legg inn av Bianconeri91 » 13 feb 2013 19:32

Fargestift skrev:http://www.talkceltic.net/forum/showthread.php?t=131315

Hehe, også de store sterke krigerne da ;)
Det er de mest ignorante, patetiske innleggene jeg tror jeg noen gang har sett. Trasige greier.
Alla Juventus vincere non è importante. È l'unica cosa che conta.
Giampiero Boniperti

Brukeravatar
Cannavaro
Konkurranseansvarlig
Favorittspiller: Del Piero
Sted: Trondheim

Legg inn av Cannavaro » 13 feb 2013 20:23

Er da helt rett å gi gult kort til begge, Licht oppsøker situasjonen selv, og skal dermed også ha det gule, det står det rimelig greit i regelboka også. Men straffe skal det i alle fall ikke være, uansett hva noen patetiske supportere og "eksperter" mener.
Men alt i alt, så er jeg fornøyd med effektiviteten vi viste, alt for lenge siden sist vi har vært så effektive, ellers får vi lite til med ballen og ble slått alt for mye langt, hvor vi videre tapte den påfølgende duellen. Resultatet hadde fort stått annerledes dersom Celtic hadde hatt bedre styrke fremover på banen. Men nå er vi videre og deilig er det! :D
Life is colorful,but i only see BLACK&WHITE.

Forza grande Juve!

Brukeravatar
Avanti!
Medlem
Favorittspiller: Nedveds hår
Fornavn: Adrian

Legg inn av Avanti! » 13 feb 2013 21:14

Hva?
Bilde

Brukeravatar
Juve4ever
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Buffon, Gio
Fornavn: Hemen

Legg inn av Juve4ever » 13 feb 2013 21:47

Hahahahha
Storia di un grande amore sono juventina e ne sono fiera

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 13 feb 2013 21:55

Var ballen i det hele tatt i spill mens det ble dyttet, eller var det bare før cornerne ble tatt? I så fall er det jo en rimelig klar grunn til hvorfor det ikke ble dømt noe heller. Uansett tullete av Licht å dra den så langt, jeg var lenge livredd for utvisning. Juve burde byttet mann til å passe Buffon.

Fantastisk resultat! Og utrolig gledelig at Matri fortsetter formen (6/6 nå?) og at Marchisio viser seg skikkelig frem igjen. I går så vi et av problemene med å møte Juventus, skal man ta ut en av de på midten (denne gang Pirlo), får minst en av de andre "fritt" spillerom. I går var i tillegg Bonucci mer defensiv, førte vel ikke ball en eneste gang. Juventus var kalkulerte, noe kjedelige, men fikk akkurat det de kom etter. Taktisk glitrende debut av Antonio Conte i Champions League. Gleder meg til fortsettelsen :)

Brukeravatar
Sovemann
Capo
Fornavn: Eirik

Legg inn av Sovemann » 13 feb 2013 23:47

Når det gjelder situasjonene med Lichtsteiner så er de "like gode". Begge dytter, begge drar i hverandre. I tillegg skjer dette stort sett før ballen i det hele tatt er i spill som nevnt over.

På Viasat i går ble det trukket frem situsajonen med Peluso Padoin helt mot slutten av kampen. Her kan jeg strekke meg til å være enig i at det kanskje skulle vært avblåst. Når det er sagt så skulle det aldri vært straffe

"Et indirekte frispark tildeles motstanderne hvis en spiller, etter dommerens skjønn:
- spiller på en måte som ansees som farlig
- stenger en motspiller fra å komme fram"

Det er hva Peluso Padoin gjør i den situasjonen, og når jeg da hører fra "eksperter" at det skulle vært blåst straffe så er det bare å gi opp.

Det er også liten tvil om at dersom denne kampen hadde hatt akkurat samme kampbilde, men snudd på hodet, og Celtic vant 3-0 med 4 skudd på mål. Da skulle vi fått en leksjon etter kampen i hvor fantastisk deres kyniske fotball var og hvordan fysikken på balløya feide "italienske lakksko" av banen.
Sist redigert av Sovemann den 14 feb 2013 01:54, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Peluso/Padoin
"Un cavaliere non lascia mai una Signora"
@Sovemann

Brukeravatar
MR.SPERANZA
Medlem
Favorittspiller: Baggio,Del Piero,Quag
Fornavn: Christian

Legg inn av MR.SPERANZA » 13 feb 2013 23:59

http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/21332943

En fin oppsummering av kampen..og 47 % av ballinnehav er ikke så dårlig da ;) Spesielt ikke på bortebane mot celtic.
“Juventus are like a desert flower. They may seem dead but all they need is a drop of water to burst back into colourful life.”

JUVENTINO PER SEMPRE

Brukeravatar
Bianconeri91
Capo
Favorittspiller: #1, #8, #19, #21.
Sted: Bergen

Legg inn av Bianconeri91 » 14 feb 2013 00:17

http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... al-side-to

Grei artikkel hvor han også tar opp reglementet rundt cornerene til Celtic.
Alla Juventus vincere non è importante. È l'unica cosa che conta.
Giampiero Boniperti

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 14 feb 2013 01:12

Sovemann skrev:Når det gjelder situasjonene med Lichtsteiner så er de "like gode". Begge dytter, begge drar i hverandre. I tillegg skjer dette stort sett før ballen i det hele tatt er i spill som nevnt over.

På Viasat i går ble det trukket frem situsajonen med Peluso helt mot slutten av kampen. Her kan jeg strekke meg til å være enig i at det kanskje skulle vært avblåst. Når det er sagt så skulle det aldri vært straffe

"Et indirekte frispark tildeles motstanderne hvis en spiller, etter dommerens skjønn:
- spiller på en måte som ansees som farlig
- stenger en motspiller fra å komme fram"

Det er hva Peluso gjør i den situasjonen, og når jeg da hører fra "eksperter" at det skulle vært blåst straffe så er det bare å gi opp.

Det er også liten tvil om at dersom denne kampen hadde hatt akkurat samme kampbilde, men snudd på hodet, og Celtic vant 3-0 med 4 skudd på mål. Da skulle vi fått en leksjon etter kampen i hvor fantastisk deres kyniske fotball var og hvordan fysikken på balløya feide "italienske lakksko" av banen.
Jeg tror det er Padoin du sikter til og ikke Peluso.

Det er sant det siste du sier. Fjørtfoft hadde nok sittet oppi lufta av begeistring om Celtic hadde vunnet. Da hadde nok hyllesten til britisk fysikk og styrke tatt opp hele sendinga. Det er latterlig at de fokuserer negativt på disse situasjonene etter kampen, når det var akkurat det de ønsket før kampen...!
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 14 feb 2013 14:17

Pirlo frykter et mirakel fra Celtic: http://www.fotballsonen.com/pirlo-frykt ... c-mirakel/

Jeg er helt enig. Ingenting er avgjort enda. Husker også den gangen Milan vant 4-1 på hjemmebane over Deportivo og Deportivo vant 4-0 i returoppgjøret. Så her må man ha fullt fokus!
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Sovemann
Capo
Fornavn: Eirik

Legg inn av Sovemann » 14 feb 2013 15:04

Greit nok, ingen ting er avgjort, alt kan skje osv. Men å si at jeg frykter Celtic vil være å dra den vel langt.
"Un cavaliere non lascia mai una Signora"
@Sovemann

Brukeravatar
Juve4ever
Medlem

Legg inn av Juve4ever » 14 feb 2013 15:06

Jeg har sagt det før og sier det igjen nå. I CL må vi spille med våre beste menn og ikke tenke på spare her og der. Vi kan gjerne tape den ene kampen mot Napoli hvis det er det vi er redd for. Napoli kan vi ta igjen senere, men CL kampene kan vi dessverre ikke.

Brukeravatar
BuffonElsker
Offisiell Spåmann!
Favorittspiller: Buffon
Sted: Nordfjordeid

Legg inn av BuffonElsker » 14 feb 2013 15:29

Eg meinar at vi kan tåle oss å spare nokre spelerar i returoppgjeret mot Celtic. Vi har ein såpass stabil og brei stall, at eit 3-0 leiing ikkje kan ryke. Som for eksempel at Giaccherini, De Ceglie, Padoin eller Marrone startar gjer meg ingenting. Eg kan godt nøye meg med at tre av dei vanlege fem midtbanespelerane startar, dvs to utskiftingar på midtbana er ok for meg. På topp kan alle spissane våra spele. Så det gjer ikkje noko om Matri og/eller Vucinic startar på benken i neste oppgjer mot Celtic.
Vinci per noi, magica Juventus!

Brukeravatar
MR.SPERANZA
Medlem
Favorittspiller: Baggio,Del Piero,Quag
Fornavn: Christian

Legg inn av MR.SPERANZA » 14 feb 2013 16:01

Jeg er helt enig i at vi må spille så og si toppa i returkampen.
Men alle disse snu opperasjons kampene dere henviser til har alle skjedd når det laget som tapte spiller hjemme i andre kamp. Vi skal spille hjemme!! Dette kan ikke gå feil.
“Juventus are like a desert flower. They may seem dead but all they need is a drop of water to burst back into colourful life.”

JUVENTINO PER SEMPRE

Brukeravatar
Cannavaro
Konkurranseansvarlig
Sted: Trondheim

Legg inn av Cannavaro » 14 feb 2013 17:52

Vi taper ikke hjemme med 3 mål, enkelt og greit.
Life is colorful,but i only see BLACK&WHITE.

Forza grande Juve!

Brukeravatar
Juve4ever
Medlem

Legg inn av Juve4ever » 14 feb 2013 17:58

Det er mye som kan skje i en fotball kamp, ingen kan være sikker på at vi ikke slipper inn 3 mål hjemme mot Celtic. La oss si at de får en straffe og Buffon eller en av de 5 bak blir utvist tidlig i kampen, hvordan tror du kampen blir oss resten av laget?

Vi kan starte med de beste også kan Conte se hvordan kampen blir, og da kan han bytte noen inn i 2. omgang.

Brukeravatar
bjorviik
Medlem
Fornavn: Robert

Legg inn av bjorviik » 14 feb 2013 18:15

Juve4ever skrev:Det er mye som kan skje i en fotball kamp, ingen kan være sikker på at vi ikke slipper inn 3 mål hjemme mot Celtic. La oss si at de får en straffe og Buffon eller en av de 5 bak blir utvist tidlig i kampen, hvordan tror du kampen blir oss resten av laget?

Vi kan starte med de beste også kan Conte se hvordan kampen blir, og da kan han bytte noen inn i 2. omgang.
Dersom vi får en utvist vil kampen være tilnærmet lik som den var i Glasgow. Tror det er større sjanse for at vi putter på en kontring enn at Celtic klarer å score mot et etablert forsvar. Ikkje faen om vi slipper inn 3 mål mot Celtic, på heimebane. Gjør vi det har vi ingenting i CL å gjøre.

Brukeravatar
Juve4ever
Medlem

Legg inn av Juve4ever » 14 feb 2013 19:20

Jeg har troa på at vi går videre uten store problemer, men vil ikke ta det lett på kampen før den er halvspilt ihvertfall. Finalen Milan - Liverpool er noe alle burde tenke på i en slik kamp.

Brukeravatar
delpiero91
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Quag, Marchisi

Legg inn av delpiero91 » 14 feb 2013 20:59

Visst vi ikke kan spare noe spillere mot Celtic etter å ha vunnet første kamp 3-0, så har vi rett og slett ikke gode nok spillere i backup.

Låst