Bayern - Juventus (Champions League) 02.04.2013 kl. 20.45

Alle kamptrådene fra sesongen 2012/13.
Brukeravatar
Fargestift
Medlem
Favorittspiller: Marchisio, Del Piero
Fornavn: Henning
Sted: Trondheim

Re: Bayern - Juventus (Champions League) 02.04.2013 kl. 20.4

Legg inn av Fargestift » 02 apr 2013 22:19

Fult fortjent tap. Med tanke på førsteomgangen er vi heldige det ikke blir enda styggere. Likevel er det utrolig frustrerende at målene skal komme på de måtene de kom.

Hadde trengt Vucinic på topp i dag. Etter han kom inn klarte vi faktisk å holde på ballen noen trekk og bygge opp noe som kunne minne om noen angrep. Med Matri og Quag hadde vi ingen spisser som klarte å holde på ballen lenge nok til at vi klarte å flytte etter laget. Når man må forsvare seg mot bølge etter bølge uten å få ro til å trille noe ball blir det fryktelig slitsomt og vanskelig å holde unna.
Sist redigert av Fargestift den 02 apr 2013 22:24, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
ForzaJuve
Medlem
Favorittspiller: Pirlo
Fornavn: Kjetil
Sted: Stavanger

Legg inn av ForzaJuve » 02 apr 2013 22:22

Dette var forferdelig å se på. Vi er heldige som bare taper 2-0. Sånn som jeg ser det så spiller juve bedre 2 gang mot lag i champions league ihvertfall ( shaktar, chelsea, celtic). Så jeg håper på en maktdemostrasjon på hjemmebane. Alt er enda mulig om vi ikke slipper inn mål. dommeren var også elendig som får meg til å tenke at vi kunne reiste hjem med 1 straffe 1 annulert bayern mål og et fortjent rødt kort på ribery.

Brukeravatar
j-man
Medlem
Favorittspiller: Nedved, Vidal
Fornavn: Jonas
Sted: Oslo

Legg inn av j-man » 02 apr 2013 22:26

I dag var Bayern bedre enn oss. Jeg syns ikke de var usedvanlig gode, det var heller vi som hadde en dårlig dag. Det skal sies at Bayerns press og posisjonering godt kan ha vært grunnen til at vi ikke fikk til noe spill, men det var ogå veldig mange dårlige upressede feil, særlig av Pirlo.

På en annen side mener jeg at Bayern får med seg to veldig heldige mål. Det første har Buffon kontroll på helt til ballen får en ordentlig spinn fra tåa til Vidal. Mens det andre målet skulle vært annulert for offside. De har noen store sjanser utenom målene, men mange store sjanser hadde de ikke.

Ribery viser klasse med ball, men han er en ordentlig skitten spiller. Ikke bare ligger han å vrir eg for alt og ingenting, han stempler Vidal på et vanvittig sårbart sted helt og holdent med hensikt. Skulle vært rett i dusjen.

Jeg forventer ingenting annet enn et 100% tent Juve i Torino i returoppgjøret, hvor vi styrer og har stålkontroll bakover.

Brukeravatar
Juve4ever
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Buffon, Gio
Fornavn: Hemen

Legg inn av Juve4ever » 02 apr 2013 22:34

Det er kun Del Neri som ville sagt at det var dommer sin skyld at vi taper. Ja, han kunne gitt rødt kort til Ribery eller kanskje latt være å gi Licht kort, men ærlig talt, det er ikke der vi taper kampen, det er Conte og hele laget som spilte som de var fra en bakgårdsliga.
Storia di un grande amore sono juventina e ne sono fiera

Brukeravatar
Øystein
Medlem
Favorittspiller: Del Piero og Marchisio
Fornavn: Øystein
Sted: Porsgrunn, Telemark

Legg inn av Øystein » 02 apr 2013 22:35

Vi taper for et mye bedre lag, men vi var ikke gode i dag. Fult av feilpasninger når vi ikke var særlig pressa og gutta virka stressa helt fra starten av etter målet til Alaba. Bayern var utrlolig gode, men vi var også veldig dårlige. Dumt at både Licht og Vidal mister neste kamp, men man så det lenge før Vidal fikk det gulet, at han kom til å få kort i dag.
Skuffa.. Må virkelig spille bra neste kamp, hvis det skal være håp i å komme videre. :roll:
JUVENTUS NELLE VENE!

He is the greatest player I have ever played against. He twisted me incredibly.
- Gary Neville om Del Piero.

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 02 apr 2013 22:39

For å ta innover meg det som skjedde i kveld, prøvde jeg å skrive en kommentar. Kom gjerne med synspunkter.

Trist kveld. Forventer mer av Juventus. Jeg håper vi kjemper alt vi kan hjemme, så får det gå som det går. Vi taper fullt fortjent i kveld, mot Europas beste fotballag om dagen.

Brukeravatar
MomoSissoko
Medlem
Favorittspiller: Sissoko
Fornavn: Morten
Sted: Bergen

Legg inn av MomoSissoko » 02 apr 2013 22:44

Juventus har en dårlig dag, og Bayern er gode, da er 2-0 et greit resultat. Skuffet over et tannløst Juventus. Slitne etter kampen mot Inter?

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 02 apr 2013 22:46

Den kjøper jeg ikke. Den unnskyldningen er for veik. Det var mye som ikke stemte i dag, kombinert med at man møtte et lag som var godt forberedt og visste hva svakhetene våre er. Vi ble fullstendig overkjørt til tider, og slapp egentlig billig unna. Dessverre.

Brukeravatar
Avanti!
Medlem
Favorittspiller: Nedveds hår
Fornavn: Adrian

Legg inn av Avanti! » 02 apr 2013 23:18

Juve4ever skrev:Her mål nr 2. Døm selv
Bilde
Consideration should be given to any part of the head, body or feet of the attacker in relation to the second last defender, the ball or the halfway line.
http://www.fifa.com/mm/document/afdevel ... 7383.pdf#5

Men definitivt vanskelig for linjedommer

Brukeravatar
Juve4ever
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Buffon, Gio
Fornavn: Hemen

Legg inn av Juve4ever » 02 apr 2013 23:19

Dette sier det meste.
Bilde
Bilde
Storia di un grande amore sono juventina e ne sono fiera

Brukeravatar
Dino Zoff
Medlem
Favorittspiller: Gianluigi Buffon
Fornavn: Mathias M

Legg inn av Dino Zoff » 02 apr 2013 23:25

Rart ingen trekker frem Buffon som den beste i dag. Mål nr.1 kunne han reddet om Vidal ikke var borti den,for det var keepermat, på den andre siden er slike skudd vanskelig å ta og har selv erfart det.
Mål nr.2 gjorde Buffon en megaredning, men uheldigvis gikk returen til Bayern og de kunne valse den inn. (Hvor var forsvaret) ? Som keeper sier jeg, aldri stol på offsiden og dommeren.
Før kampen stod Buffon i media og skrøt om forsvaret. (Ironisk) :nope:

Gjennom hele kampen fikk Buffon tilbakespill hele tiden fordi laget følte seg presset fra alle hold og det er ikke lett å være Buffon i en slik situasjon.
Buffon gjorde viktige redninger og godt feltarbeid, spesielt skuddet fra Robben etter en svak klarering fra Barzagli. Jeg vil si banens beste var Buffon og han viser sin sterke form fra Interkampen. Hvem som vant keeperduellen i kveld, helt klart Buffon. :happy:

Synd vi tapte.
Vincere non è importante è l'unica cosa che conta ★★★

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 03 apr 2013 00:09

Juventus er ferdige nå. Så enkelt er det.

Dette laget er dessverre ikke bedre enn en kvartfinale i Champions League. Det var også det realistiske målet i årets turnering. All ære for å ha kommet så langt.

Juve viser igjen når det virkelig gjelder at vi rett og slett ikke har et angrep. Matri er og blir aldri noe bedre enn en tribunesitter på et slikt nivå, og Quagliarella glimter til bare tidvis. Når hele resten av laget er baktungt så det holder så er det ikke noe rart det ikke skjer noe fremover på banen. Alt av det offensive blir overlatt til tilfeldighetene. Det finnes ingen plan. Da kan man ikke tillate seg å vakle defensivt som i dag.

Nå er det bare å vise et hederlig spill på hjemmebane, selv om det sikkert fortsetter på samme måten. At Juve skal greie 2-0 eller 3-0 etter 90 minutter mot Bayern har jeg rett og slett ingen tro på. Skal man greie det må man ha et offensivt spill med angrepsspillere som hører hjemme på dette nivået.

Må tilføye at det er så ergelig å se Bayern Munchen og dets ledere under og etter kampen. De er så selvgode og visste at de kom til å vinne dette lett.
Sist redigert av Ravanelli den 03 apr 2013 01:34, redigert 1 gang totalt.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
terracina
Medlem
Favorittspiller: Del piero
Fornavn: Baste

Legg inn av terracina » 03 apr 2013 00:57

Dette blir helt forferdelig vanskelig. Mest sannsynlig er vi ute ja..
Men det er alltid ett "men" eller to.
Vi alle sitter inne med at det KAN bli 2-0 til oss hjemme i Torino.
Hvis vi spiller bedre om en uke og Bayern ikke er så tente og gode...
Altså at vi får litt flaks og rett og slett bare har dagen.
Håper på det!

Brukeravatar
veglia19
Medlem
Favorittspiller: Chiellini
Fornavn: Vegard
Sted: Bergen

Legg inn av veglia19 » 03 apr 2013 01:26

K-A skrev:For å ta innover meg det som skjedde i kveld, prøvde jeg å skrive en kommentar. Kom gjerne med synspunkter.

Trist kveld. Forventer mer av Juventus. Jeg håper vi kjemper alt vi kan hjemme, så får det gå som det går. Vi taper fullt fortjent i kveld, mot Europas beste fotballag om dagen.
Veldig bra kommentar, vanskelig å være uenig i det du sier. Selv om vi taper fullt fortjent er måten Bayern skårer de 2 målene på ekstremt bittert. Slik det ser ut nå kommer Bayern til å gå videre, det må skje et mirakel om vi skal snu dette på hjemmebane. Vi får bare håpe at Conte kan dra fram det ypperste av taktikkboken og at alle spillerne gir 110% i returoppgjøret.
My dream is: to raise the World Championship, someday, somehow, wearing the Italian National Football Team shirt, and to win the Champions League playing in Juventus F.C. - Giorgio Chiellini

Zinedine
Medlem
Favorittspiller: Zidane
Fornavn: Jannik

Legg inn av Zinedine » 03 apr 2013 07:45

Jeg føler faktisk at mye av Juventus sine svakheter ligger i det offensive. Backlinjen er på en vanlig dag helt der oppe blandt verdens beste, mot mpv er det heller ikke mange som kan måle seg, det vil si hvis Pirlo har dagen noe jeg mener har vært litt for sjeldent i år. Men de offensive problemene mener jeg kan fordeles på tre områder. Det er formasjon, spiss og x-faktor.

Min personlig oppfatning er at når man bruker vingbacker så får en type spiller som er like god offensiv som defansiv. Løper mye og har få ekstreme ferdigheter. Hvis vi for eksempel bytter til å spille med en firer bak og to vinger som er mer offensiv rettet, kan skape ting på egen hånd, utforde og lage trøbbel.

Altså x-faktor. Jeg mener at i dag har vi kun en spiller som har det lille ekstra og det er Pirlo. Vi trenger flere spillere som kan vise vei, gjøre det uventede. Dra av spillere lage ubalanse alla Ribery. Hadde vi hatt noen sånne på vingen har vi igjen et problem.

Å stille med det spissparret vi stilte med i går er latterlig, man skal ikke starte med spillere med så lav kvalitet på topp i en så viktig kamp, og jeg skylder ikke på laguttak, men spissene i klubben holder maks som reserver. Vi trenger en spiss av virkelig kvalitet.

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Del Piero

Legg inn av Birindelli » 03 apr 2013 08:05

Nå må vi ikke glemme at Juve har sett like tannløse ut tidligere. I høst så det like fælt ut (om ikke verre) mot Shakhtar og Inter, men Juve snudde kjerringa etter de kampene. Forskjellen nå er selvfølgelig at Bayern München er et bedre lag enn de to nevnte.

Som i kampene mot Shakhtar og Chelsea i høst syns jeg laget framsto uten tro på seg selv, og det tror jeg kommer av "overdreven" respekt for motstander og "størrelse" på kampen. Det er fire år siden sist Juve gikk videre fra gruppespillet i CL, og det er kun Buffon, Chiellini, Marchisio og Giovinco som var med da. Det er klart man stiller med litt høyere skuldre enn "tyskere" som var i finalen i fjor.

Så får man et håpløst mål i mot (var det en elendig involvering av Vidal, forresten?) etter få sekunders spill. Det var nok ikke den starten man håpte på. Det andre målet er et typisk måltyvmål, og Barzagli henger ikke med i svingene. Ikke er han kjapt nok ute til at dommeren ser offsiden, og ikke følger han spissen som plukker opp returen. Det er slike mål man får når langskuddene man sender avgårde faktisk treffer målet og tvinger målmannen til å gjøre en redning.

Spillemessig så egentlig kampen ut slik man kunne forestilt seg på forhånd. Tyskerne holdt på ballen og styrte, uten å skape de helt store sjansene. Det skuffende er at Juve ikke klarte å skape nok. Jeg tror Asamoah hadde holdt bedre følge med motstanderens kjappe spillere enn Peluso gjorde og jeg skulle gjerne sett Vucinic fra start, da han er bedre enn Quagliarella til å ligge dypt i banen og skape noe. Han har også en annen fysisk tilstedeværelse som kunne gitt motstanderens forsvar noe å bryne seg på. Ellers tror jeg ikke Juve kunne gjort noe annerledes. Hadde man holdt tyskerne til en ettmålsseier hadde det sett langt bedre ut.

Bayern München var gode, også det som forventet, og de hadde de marginene med seg som det beste laget i en kamp ofte har med seg. All ære til det tyske laget. 2-0 er tungt, men ikke umulig.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
LaFormicaAtomica
Medlem
Favorittspiller: Nedved, Mandzukic
Fornavn: Espen

Legg inn av LaFormicaAtomica » 03 apr 2013 09:01

Har mer trua i dag enn i går kveld på at dette kan gå. Det blir ufattelig vanskelig uten Vidal og Licht. Er Pogba klar for dette? Å hvem kan erstatte Licht? Kanskje man legger om til 4-3-3.

Buffon
Asamoah/Isla/Caceres - Barzaglie - Chiellini - Peluso
Pogba - Pirlo - Marchisio
Giaccherini/Quag/Gio-Matri/Quag-Vucinic

Uff....

Brukeravatar
Kalle
Medlem
Favorittspiller: Del Piero & Nedved
Fornavn: Karl-Rasmus

Legg inn av Kalle » 03 apr 2013 10:20

Skal vi bruke en treer på topp syns jeg Giacch skal være en del av den treeren som en slags Pepe. Så ville jeg absolutt over alt i verden IKKE brukt Gio i midten.
Vi er så heldige å ha med oss fjernsyn her i dag. I svart, hvitt og fine farger!
-Flåklypa

Brukeravatar
LaFormicaAtomica
Medlem
Favorittspiller: Nedved, Mandzukic
Fornavn: Espen

Legg inn av LaFormicaAtomica » 03 apr 2013 10:27

Jeg skrev både Giacch og Gio som en slags Pepe. Matri/Quag i midten og Vucinic på andre siden. Det blir vel uansett mest sannsynlig 3-5-2 med kanskje giacch inn for Licht, vi skal vel gå i angrep uansett.

Zinedine
Medlem
Favorittspiller: Zidane
Fornavn: Jannik

Legg inn av Zinedine » 03 apr 2013 10:28

Gio på venstrekant, vucinic i midten.

Låst