Juventus - Inter (Serie A), 05.02.17 kl. 20.45

Kampdiskusjoner for Juventus FC

Re: Juventus - Inter (Serie A), 05.02.17 kl. 20.45

Innlegg HbG » 05 Feb 2017 22:50

Herregud for et artig derby! Inter begynner å få stabla seg godt sammen. Får håpe det kan få Milan til å skjerpe seg også. Så blir vel spørsmålet hvor mye Inter er avhengig at Icardi blir for å stabilisere seg i toppen igjen.

Rått mål av Cuadrado! Gode sjanser skapt av laget, og enda bedre redninger henta fram fra Hånda til Inter. Skarpe dueller, kort og kontroverser. Sånn her Derby D'Italia skal være!

Syns Mandzukic nok engang viser hvorfor han er en viktig spiller for laget. Viser jo også tedenser til samarbeidet med Sandro blir hakket bedre hver gang. Pjanic og Khedira fungerer bra ilag, selvom det beste fra midtbanen idag for meg var å se Marchisio på banen igjen for en herlig type og spiller. Syns Higuian har fått konstatert at det er mer en bare skudd i ham også dyktig til å vinne, holde og safe ball i dueller. Dybala i fyr og flammer i starten av kampen falmer dessverre til Marchisio kommer på. Spennende å se Alves få minutter for vi trenger en sterkere innleggesfot en Lichtsteiner (Meget god i forsvaret, flink passningspiller og løpspiller men mangler tilretteliging). God kamp av laget som tar en sykt saftig seier ;)
Sist endret av HbG den 05 Feb 2017 22:51, endret 1 gang
HbG
Medlem

Favorittspiller: Marchisio
Fornavn: Håkon

Innlegg Bianconeri » 05 Feb 2017 22:51

Både Higuain og Mandzukic har fysikk og hodestyrke som kommer godt med når man forsvarer seg helt på slutten. Så syns det var fornuftig å ta ut Dybala jeg også, selv om han i teorien kunne satt spikern i kista.

Deilig å få 3 poeng, og særlig når vi slår Inter og stikker kjepper i hjulene på tabell klatringen deres.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly
Brukerens avatar
Bianconeri
Medlem

Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Håvard

Innlegg Scirea » 05 Feb 2017 23:04

Poenget med Dybala når vi forsvarer oss, er at han kan ta ballen med seg over store avstander, bort fra farlig område. Riktignok blir han oft lagt ned i sånne situasjoner, men det er viktig defensivt arbeid: Enten blir det kontring, eller så letter det presset på forsvaret med et frispark. Han var kanskje sliten, men mange var det. Jeg forsto ikke poenget med å få inn Dani Alves.
Fra og med i morgen vil jeg ikke være en Juventusspiller mer, men jeg vil alltid være en av dere.

Del Piero, 300612
Brukerens avatar
Scirea
Medlem

Favorittspiller: del Piero, Pirlo
Fornavn: Rune

Innlegg Fiat1976 » 06 Feb 2017 10:29

Selv om vi er supportere, går det faktisk ann å skjønne Pioli her. Var to episoder, der ihvertfall en nok burde endt i straffe.
Fiat1976
Medlem

Favorittspiller: Nedved

Innlegg Orcons » 06 Feb 2017 12:58

Om vi skal bruke de brillene, kom vel det røde kortet til Inter definitivt for sent...
Og jeg er heller ikke enige i betraktningene rundt straffesituasjonene.

Mår man ser nærmerepå situasjonen med Chiellini er det tydelig at Inter spilleren søker armen til Chiellini og til og med bruker sine egne armer på å dra til seg armen til Chiellini mot hode før han videre faller over/med Chiellini.
Han vet det nok godt selv og får han lager lite oppstyr av det etterpå, noe Inter spillerne stort sett gjorde i alle andre situasjoner i kampen.

Den med Mandzukic har jeg sett utallige ganger, og selv om jeg mener han også er på ball er dessverre vinklene for dårlig til å kunne gi noe endelig svar på dette. Da er det også like håpløst for dommer å få med seg dette.
Men å konstatere tapet på dommeravgjørelser og at de er snytt for 2 straffer er i beste fall en sterk overdrivelse.
Sett opp mot et par av de direkte håpløse gule kortene Juve fikk også er det merkelig at Inter nesten fikk fullføre med fullt mannskap. Enten man ser det med eller uten supporterbriller.
Brukerens avatar
Orcons
Medlem

Fornavn: Ronny

Innlegg Attila » 06 Feb 2017 13:42

Etter at inter (med liten i) prøvde å stjele ære og en scudetto fra oss, kan de ha det så godt. Håper de rykker ned til Serie B for kvinner
Brukerens avatar
Attila
Medlem

Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Attila

Innlegg Bianconeri » 06 Feb 2017 16:17

Akkurat det med straffesituasjoner når det kommer til holding og armbruk på dødballer kan jo diskuteres til dommedag. Hver eneste kamp i serie A kan det vel egentlig deles ut 2-3 straffer bare på dette, men virker å være veldig jeopardy når det faktisk blir det.

Har ikke sett noe på straffe situasjonene, men er ikke noen bombe at det det blir fokus på dommerne etter et Inter tap, og da særlig mot oss.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly
Brukerens avatar
Bianconeri
Medlem

Innlegg Birindelli » 06 Feb 2017 17:27

Scirea skrev:Poenget med Dybala når vi forsvarer oss, er at han kan ta ballen med seg over store avstander, bort fra farlig område. Riktignok blir han oft lagt ned i sånne situasjoner, men det er viktig defensivt arbeid: Enten blir det kontring, eller så letter det presset på forsvaret med et frispark. Han var kanskje sliten, men mange var det. Jeg forsto ikke poenget med å få inn Dani Alves.

Har aldri skjønt poenget med Alves. Ser hva du mener om Dybala, men slik kanpen ble var det en risiko for skade på argentineren, han er spesielt utsatt som følge av det du beskriver.

Orcons skrev:Chiellini ...

De situasjonene er det i hver kamp. Jeg ville ment det var straffe om en Juventusspiller ble utsatt for det, og omvendt i denne situasjonen.

Orcons skrev:Mandzukic ...

Den taklinga er rein og dommeren valgte helt korrekt å gi hjørnespark og ikke straffe.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli
Brukerens avatar
Birindelli
Capo

Innlegg Orcons » 07 Feb 2017 17:13

Birindelli skrev:
Orcons skrev:Mandzukic ...

Den taklinga er rein og dommeren valgte helt korrekt å gi hjørnespark og ikke straffe.

Helt enig, men dette kværner videre og Inter-folks betraktning er selvfølgelig heeeelt annerledes og ifølge dem selv den riktige:

http://www.football-italia.net/98047/paolillo-reverse-inter-and-juventus
Brukerens avatar
Orcons
Medlem

Innlegg juventuz_fc » 08 Feb 2017 09:25

Men her kan vi ærlig innrømme at dommeren reddet oss? Blunder av Chiellini!

http://www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/I ... 4019.shtml
Platini once said: Wearing The Juventus shirt makes me feel like a Knight in shining armor, only Turins greats can wear this great armor.
Brukerens avatar
juventuz_fc
Medlem

Favorittspiller: Zidane, Nedved
Fornavn: Chris

Innlegg Bianconeri » 08 Feb 2017 13:46

Den fikk jeg ikke med meg, maks klønete å få scoring imot seg på sånt.... :o
Brukerens avatar
Bianconeri
Medlem

Innlegg Birindelli » 08 Feb 2017 16:47

Ja, der hadde vi flaks!
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli
Brukerens avatar
Birindelli
Capo

Innlegg Orcons » 08 Feb 2017 16:50

Oi!
Den har jeg ikke fått med meg. Noe som ikke ble vist på sendingen?
Brukerens avatar
Orcons
Medlem

Innlegg Don Joachim » 08 Feb 2017 17:40

"ball was not free. Chiellini wanted to give the ball to Buffon, thinking the penalty for an offside position should be taken from penalty box."
Er det en regel?
Del Piero - sønn av den gamle dame
'I suspect that the only purpose of this slaughter was to remove the strongest team in the world'- Nedved om calciopoli
Brukerens avatar
Don Joachim
Medlem

Favorittspiller: Chiellini,Quag,Lich,Pogba
Fornavn: Jokke

Innlegg Orcons » 10 Feb 2017 18:22

En artikkel som oppsummerer endel av det som har vært sagt fra de ulike parter etter Inter-kampen.

http://www.calciomercato.com/en/news/inter-vs-juventus-a-recap-on-what-has-been-said-over-the-past-fe-51906

Velger å utheve et lite gullkorn:

ELKANN'S ATTACK - "It is unbelievable that Inter still haven't learnt how to lose, they should be used to it by now.... . Juve deserved to win and were better, that's all there is to it. Fairplay is key and I don't think Inter know what this means....".
Brukerens avatar
Orcons
Medlem

Forrige

Gå til Kamper

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester