Champions League

Champions League, Europa League, Premier League, La Liga.

Re: Champions League

Innlegg GianluigiBuffon » 13 Des 2016 00:43

Antall lag fra hvert land som er med videre var overraskende spot on i forhold til hvordan de europeiske ligaene står i forhold til hverandre for tiden:

Spania - 4
Tyskland og England - 3
Italia, Frankrike og Portugal - 2
GianluigiBuffon
Medlem

Favorittspiller: Buffon

Innlegg Bianconeri91 » 13 Des 2016 16:47

Samtidig vil jeg si ta med at Roma er et langt bedre lag en årets Porto-utgave, og at Leicester kun er videre grunnet en veldig fordelaktig trekning. De Rossi og resten av de røde romerne får ta ansvaret for at Italia ikke hadde tre lag i gruppespillet denne sesongen.
Alla Juventus vincere non è importante. È l'unica cosa che conta.
Giampiero Boniperti
Brukerens avatar
Bianconeri91
Capo

Favorittspiller: #1, #8, #19, #21.
Fornavn: Sindre

Innlegg Attila » 13 Des 2016 18:59

Roma tapte 3 - 0 mot porto for 4 - 5 - måneder siden!? I internasjonal sammenheng er Roma en skam for italiensk fotball og serie a generelt. Greit nok at vi liker Italiensk fotball og ønsker å fremme italienske lag i internasjonal sammenheng. Men vrangforestillingen om at Roma er et bra fotball lag internationalt stemmer ikke.
I serie a er Roma OK på sitt beste, internasjonalt er de shit!

Deilig å få ut litt rage på Roma, for har sittet på det lenge!
Sist endret av Attila den 14 Des 2016 10:35, endret 2 ganger.
Brukerens avatar
Attila
Medlem

Fornavn: Attila

Innlegg veglia19 » 13 Des 2016 21:55

Må bare svare på denne. Det er ingen som sier noe om at Roma er et bra fotballag internasjonalt, noe historien deres i europeiske turneringer også viser (endt som nummer 2 i europaligaen 2 ganger). Det er vel ingen tvil om at Roma har et bedre lag spiller for spiller enn Porto per i dag, for dette Porto-laget er kanskje det svakeste jeg har sett i løpet av min levetid. Roma kan bare skylde på seg selv for at de dreit seg ut mot Porto med 3 røde kort over 2 kamper. Porto bør være veldig overkommelig for oss, for jeg er langt i fra imponert over det Porto har prestert i CL i år.

I Italia har Roma vært blant de beste klubbene de siste 16 årene med 10 topp 3 plasseringer og 7 Coppa-finaler. Så å si at Roma i serie A er OK på sitt beste blir jo direkte feil. Historisk sett om man bare ser på titler så kan jeg være enig med deg om at Roma er OK.

Juventus er soleklart best i Serie A, men jeg tror Roma med ny stadion på gang kan bli de første til å virkelig utfordre oss. Hvis ikke må vi nok vente til Diego Simeone tar over Inter og får satt sitt preg på laget.
My dream is: to raise the World Championship, someday, somehow, wearing the Italian National Football Team shirt, and to win the Champions League playing in Juventus F.C. - Giorgio Chiellini
Brukerens avatar
veglia19
Medlem

Favorittspiller: Chiellini og Pogba
Fornavn: Vegard

Innlegg Attila » 13 Des 2016 22:14

Ser den. Kanskje det ikke er helt riktig å si at de kun er ok i serie a. Men er bare så frustrert over hvor dårlige Roma er internasjonalt! Ingen glød, direkte kjedelig og uinspirerende fotball! Vi snakker mye om at vi ønsker oss enda en direkteplass til Champions League. Men det blant annet Roma viser er jo at vi absolutt ikke fortjener det. Nesten så det er fristene å si at jeg kunne betalt for å slippe å se lag som Roma spille i utlandet. Det er flaut å si at jeg ser på Italiensk fotball, når Roma viser det hårreisende dårlige spillet sitt. Og hva sier dette om ligaen vår når Roma nå er på andre plass?

Edit: Få på lag som Fiorentina og Atalanta i CL, i stedet for Roma. Skal vedde på at de kampene hadde være mer engasjerende å se på en "bleke Roma". Som med sin ræva attitude på banen, aldri burde få lov å spille internasjonale toppkamper på lang tid fremover! Men igjen, dette er kun min mening etter å faktisk ha sett kampene til Roma den siste tiden.

Porto er et bedre lag en Roma, spiller for spiller er Roma bedre. Men er det i det hele tatt noe gyldig argument å dra frem? Føler ikke at det har noe betydning når de blir grust av Porto. Man kan sikkert også argumentere for at Manchester United har bedre spillere en de fem lagene som ligger over de i serien, med de er jo fortsatt et dårligere lag?
Brukerens avatar
Attila
Medlem

Innlegg Bianconeri91 » 14 Des 2016 00:32

Helt streit at du ikke liker Roma og at de har latt det gå sport i å underprestere i Europa. Roma ligger på andreplass i Serie A, og har til tross for en mengde skader fått litt orden på et par ting, selv om jeg ikke er mektig imponert. Når du ser toppnivået til Napoli og ser at de ligger bak dem på tabellen bør det fortelle at Roma ikke er helt ute, selv om jeg kunne argumentert godt for hvor dårlig Sczsesny er, elendige stoppere ved siden av Manolas, og El Shaarawy som dessverre er helt ute av det. At Roma ikke spiller CL er en skam, men over en sesong kan jeg love deg (ikke kompis, jeg kjenner deg nemlig ikke, så hersketeknikk overlater jeg til andre) at Roma er på et høyere nivå enn denne utgaven av Porto. Hadde du sagt Inter ville jeg derimot vært helt enig med deg, de har best spillere av alle tre, men likner ikke på noe som helst. At De Rossi, Vermaelen og Emerson skulle klovne det til av astronomiske dimensjoner i et enkelt øyeblikk forandrer ikke styrkeforholdet mellom 2. plass i Serie A og 2. Plass i Portugisisk toppserie.

Fiorentina har vært en tragedie å bivåne en stund nå. Med litt midler burde de kunne bygget videre på Montellas flotte arbeid, men i stedet har det bare gått i feil retning. Håpet er jo at unggutter som Bernardeschi, Chiesa Jr. og andre kan løfte klubben, men jeg ser det bare ikke. Hvorfor Paulo Sousa er hypet opp skjønner jeg heller ikke.

Atalanta, Torino og Sassuolo er strålende eksempler på hvordan italienske klubber skal drives. Sassuolo har dessverre fått sesongen ødelagt av skader, men de to andre satser ungt, nasjonalt og i Atalantas tilfelle, også lokalt. I Italia finnes det mange gode fotballspillere, og det vil komme flere i fremtiden, men de må satses på. Det er derfor jeg skjemmes over de mange klubbene som ikke ser betydningen av å gi dem sjansen. Her har alle toppklubbene utenom Milan og Juve et enormt etterslep. Dessverre er nok CL litt prematurt for både Atalanta og Torino.

Man får håpe at Milan får ryddet litt og brukt pengene sine godt, sammen med at unggutta fortsetter å vokse, da blir Milan å regne med. Napoli har Europas mest spennende midtbanesammensetning og en strålende trener. Inter har den beste stallen av alle nevnte, men er jo enda mer udugelig som lag enn Man Utd. I tillegg har man Roma som egentlig er en midtstopper og en keeper unna et superlag på papiret. Skal sies at jeg ikke vet helt om jeg synes at Spalletti er mannen til å ta Roma videre.
Alla Juventus vincere non è importante. È l'unica cosa che conta.
Giampiero Boniperti
Brukerens avatar
Bianconeri91
Capo

Favorittspiller: #1, #8, #19, #21.
Fornavn: Sindre

Innlegg Ravanelli » 14 Des 2016 00:39

Italienske lag i Europa har vært en skam i lang tid nå. Roma er ikke alene om det. Samtlige må skjerpe seg.

Det er lag som Juventus, Milan, Inter, Napoli og Roma som har noe å gjøre i Europa i utgangspunktet. Italiensk fotball trenger at disse kommer tilbake på et stabilt høyt nivå.

Attila skrev:Ingen glød, direkte kjedelig og uinspirerende fotball!

Dette kan vel også oppsummere høstsesongen til Juventus?
Forza Juventus ★★★
Brukerens avatar
Ravanelli
Capo

Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Inge

Innlegg Attila » 14 Des 2016 09:04

Helt fair argument å si at Juve kanskje ikke har spilt veldig inspirerende fotball den siste tiden. Men samtidig føler jeg at det er greit så lenge vi holder oss på første plass. Synes også at vi har spilt et par gode kamper denne sesongen. I tillegg føler jeg at vi (meg inkludert) neon ganger kanskje undervurderer "små" lag, som ofte har en tendens til å overprestere mot oss. Juventus er jo tross alt et av verdens beste lag, så det er helt naturlig at motstanderne gir det lille ekstra når de først spiller mot oss.

Men grunnen til at jeg er så skuffet over Roma, er fordi jeg har brukt så mye tid å krefter på å faktisk få med meg kampene deres internasjonalt. I håp om at de skulle ta seg videre og representere serie a på en god måte (da de har vist gode tendenser i ligaen!). I stedet må jeg se kamper der Roma taper 6 - 1 og 1 - 7. (Ja det var mot de aller beste). Husker jeg så de kampene med en kompis som følger med på la liga. Dessverre Ikke så lett for meg å overbevise han om at serie a i det hele tatt er verdt å følge med på. Men forhåpentligvis, kan Napoli og andre Italienske lag motbevise det Roma har vist så langt. Men igjen så ser det ut som at Roma direkte kvalifiserer seg til champions league for å drite seg ut..

Porto tapte forresten kun 6 - 1 mot bayern for ett år siden for referanse så tapte Roma 7 - 1 mot samme lag..

Må også promotere en youtube kanal med navnet: italianfootballtv. Oppsummerer blant annet kampene til Juve. God kompis av meg som driver kanalen med en annen. Ikke så mange av de der ute, så jeg synes det er viktig å vise support ;)
Brukerens avatar
Attila
Medlem

Innlegg veglia19 » 16 Des 2016 22:08

Er vel ingen tvil om at Roma mangler mye erfaring når det kommer til europeiske turneringer og de har underprestert og blitt knust flere ganger. De greide seg overraskende bra forrige sesong mot Real selv om det blei tap med 4-0 sammenlagt. Salah hadde vel alene nok store sjangser til at de kunne gitt Real skikkelig kamp om kvartfinaleplassen. Men jeg ser absolutt hva du mener, var selv rimelig flau over Roma både når de tapte 7-1 mot Bayern og når de tapte med samme sifre mot Man Utd for nesten 10 år siden.

Når det kommer til Porto så er vel hvertfall 5 viktige spillere (Sandro, Danilo, Casemiro, Martinez og Quaresma) fra 3-1 seieren mot Bayern for to år siden ikke lenger i laget. Om vi ikke har full kontroll på Porto over 2 kamper blir jeg veldig skuffet.
My dream is: to raise the World Championship, someday, somehow, wearing the Italian National Football Team shirt, and to win the Champions League playing in Juventus F.C. - Giorgio Chiellini
Brukerens avatar
veglia19
Medlem

Favorittspiller: Chiellini og Pogba
Fornavn: Vegard

Innlegg Attila » 17 Des 2016 11:14

Har vært litt hard mot Roma. Men synes de har fortjent det. Det er i hvertfall noe i Roma som ikke stemmer.. Noe som er trist da jeg mener de hører hjemme i CL og Europa.

Porto er forøvrig bare en trusel for Juventus om de blir undervurdert, på papiret er vi allerede videre :)
Brukerens avatar
Attila
Medlem

Innlegg Delpiero107 » 10 Feb 2017 23:15

CL til uka. Må si jeg gleder meg spesielt til å se hva Napoli kan utrette i Madrid. Sarris menn har ikke tapt siden mot oss i oktober, og de har en kjempeflyt. Senker de skuldrene har jeg troa på at de kan få til noe stort.
Juve - La vita mia
Brukerens avatar
Delpiero107
Capo

Fornavn: Haakon

Innlegg Kalle » 14 Feb 2017 21:33

Sykt deilig å se PSG pisse på Barca. Håper de går videre, spiller virkelig underholdende i kveld
Vi er så heldige å ha med oss fjernsyn her i dag. I svart, hvitt og fine farger!
-Flåklypa
Brukerens avatar
Kalle
Medlem

Favorittspiller: Del Piero & Nedved
Fornavn: Karl-Rasmus

Innlegg j-man » 14 Feb 2017 21:36

Høyt nivå på det PSG har gjort i første, ja. Og kronjuvelen bak det meste; Marco Verratti. Gud, for en spiller han har blitt. Utmanøvrerer Barcas midtbane gang på gang.
Brukerens avatar
j-man
Medlem

Favorittspiller: Nedved, Vidal
Fornavn: Jonas

Innlegg G Buffon » 15 Feb 2017 12:22

Verratti, fy for noen syke vendinger og pasninger! Gigant på midtbanen, absolutt en forskjell for laget!
Deilig å se ett PSG lag med så bra flyt, Emery har virkelig satt effekt til tross for å ikke lede i ligaen helt enda.

Bare for PSG å ro dette i land borte nå, ingenting avgjort men fyfaen til deilig utgangspunkt for bortekampen!

Zlatan effekten for PSG nå, alle klubbene han forlater vinner Champions League året etter. :)
Gianluigi Buffon #1

Bilde
Brukerens avatar
G Buffon
Medlem

Fornavn: Ole

Innlegg Juventusftw » 15 Feb 2017 20:58

Insigne og Napoli leder 1-0 mot Real Madrid!
Juventus Campioni d'Italia ★★★
Brukerens avatar
Juventusftw
Capo

Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Innlegg Bianconeri » 15 Feb 2017 21:42

Begynte bra for de, men ble etter vært alt for upresise og forutsigbare. Det går ikke mot Real Madrid, men de har gode muligheter hvis de spiller opp mot maks nå i 2.omgang.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly
Brukerens avatar
Bianconeri
Capo

Fornavn: Håvard

Innlegg Juventusftw » 15 Feb 2017 22:41

Ender 3-1 til Real Madrid. Vanskelig utgangspunkt for returen, men bortemålet holder vertfall en liten spenning i kampen.

Mertens burde ha satt 3-2 og gitt Napoli et mye bedre resultat. Men alt i alt, fortjent seier i første oppgjør for Real Madrid.
Juventus Campioni d'Italia ★★★
Brukerens avatar
Juventusftw
Capo

Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Innlegg Delpiero107 » 15 Feb 2017 23:00

Napoli er ikke bra nok defensivt, rett og slett. Med litt marginer kunne de ha scoret flere i dag, angrepsspillet er verdensklasse. Men den store forskjellen på lagene er kompakthet, kynisme og fysikk. Real blir beinharde å slå.
Juve - La vita mia
Brukerens avatar
Delpiero107
Capo

Fornavn: Haakon

Innlegg Orcons » 21 Feb 2017 19:23

Brukerens avatar
Orcons
Medlem

Fornavn: Ronny

Innlegg Birindelli » 22 Feb 2017 10:33

Godt å se at alle målene denne runden ble unnagjort i går. Håper vi ikke får like elleville oppgjør i kveld.

Manchester City og Monaco viste at ingen av de kan spille forsvar, men de er ditto gode framover (kausalitet?). For "engelskmennene" tror jeg det handler om manglende struktur, som vanlig hos Guardiolas lag. Både forsvarsrekka og midtbanen var ubalansert, for å si det mildt. Monaco har ikke gode nok spillere (kanskje de mangler folk pga. skader eller suspensjoner?) på dette nivået. Spesielt Raggi og målvakta trenger et veldig godt system rundt seg for å levere på dette nivået. Ellers overraska Atletico Madrids forsvarsspill, jeg kan ikke huske å ha sett dem så vaklende. Kanskje ble de revet med av alle målene? Offensivt er de veldig imponerende.

Jeg kan ikke tenke meg at Leverkusen kommer seg videre herfra. De er ikke gode nok. Monaco kan fort vinne med nok mål til å avansere, men Manchester og Madrid er klare favoritter.

I dag vil det overraske meg veldig om Leicester har noe som helst å stille opp med mot Sevilla, men PL i fjor og mirakler osv. Alt kan jo skje. Porto borte er en tøff utfordring for Juve, og Bonucci har ikke gjort det lettere for laget med å klovne det til etter forrige kamp. Nå har vi heldigvis 2-3 andre midtstoppere blant de aller beste i verden, så jeg mista ikke nattesøvnen pga. akkurat det. Jeg er mer skeptisk til de to brasilianerne som ser ut til å ta plass på sidene. De kan få det varmt om ørene, og det kan bli mye defensiv jobbing på Cuadrado og Mandzukic. Spesielt om Pjanic får en av de to sentrale midtbaneplassene.

Det er også litt uvant å gå til en sånn kamp og vite at vi har det klart best angrepet av de to lagene, ikke bare sammensetningen av kvaliteter, men også når det gjelder individuelle ferdigheter. Vi vet at Higuain kan lage mål nesten når som helst, vi vet at Cuadrado og Dybala kan finne på utrolige ting, vi vet at alle frispark fra 30m og inn er store målsjanser, og vi vet at Mandzukic vinner dueller, skaper rom, holder på ballen og jager mål.

Jeg ville valgt følgende 11 fra start, men vet at det nok ikke blir sånn,

Buffon; Lichtsteiner, Rugani, Chiellini, Asamoah; Khedira, Marchisio; Cuadrado, Dybala, Mandzukic; Higuain
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli
Brukerens avatar
Birindelli
Capo

ForrigeNeste

Gå til Annen fotball

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester