Juventus - Benevento (Serie A), 5.11.17 kl. 15.00

Kampdiskusjoner for Juventus FC
Brukeravatar
Orcons
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Re: Juventus - Benevento (Serie A), 5.11.17 kl. 15.00

Legg inn av Orcons » 05 nov 2017 17:17

Montero skrev:
05 nov 2017 16:36
Orcons skrev:
05 nov 2017 16:18
Montero skrev:
05 nov 2017 16:16
Nå vurderer jeg seriøst å skru av kampen og si opp Viaplay-abonnementet mitt. Jeg er så lei av å se Juve legge seg på nivået der de ikke gidder å gjøre mer enn absolutt nødvendig mot antatt dårligere motstand.

Jeg kan ikke huske sist Juve kjørte en kamp fullstendig, de gjør det periodevis, også stopper de opp og slipper motstanderlaget inn i kampen igjen. Hvor mange ganger har man ikke fått et mål imot og måttet slite seg inn i kampen igjen.

Ja, det er flere kamper i en sesong og man må tenke på slitasje, skader, suspensjoner etc, men dette Juve-laget bør prestere jevnt på et langt høyere nivå. Og det er så frustrerende å se at de ikke gjør det.
Idag er jeg faktisk fullstendig uenig. Vi spiller godt, men har vært latterlige på avslutninger.
Men kampen styrer vi så til de grader.
Du synes Juve spiller godt når de ligger under 0-1 til pause, mot et lag som ennå ikke har vunnet i Serie A og før kampen hadde en målforskjell på 4 - 29?

Ja, man styrer kampen men man stanger imot hele tiden. Istedenfor kan man gå ut å kjøre kampen fra starten av med litt høyere press.

Nå ser det ut som det ordner seg, men det er utrolig frustrerende å se Juve slite slik mot et lag flere andre har slått med mange mål.
Foruten frisparket som gikk i mål, har vi fullstendig dominert kampen. Og det er bare reinspikka sjansesløseri og utur at vi ikke scorte langt mer. Vi har hatt betydelige dårligere kamper enn dette i år, men å si at vi ikke dominerte i denne kampen blir for dumt. Ja scoringene uteble, men det var da vitterlig et lag på banen...

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Legg inn av Orcons » 05 nov 2017 17:25

Montero skrev:
05 nov 2017 16:36
Nå ser det ut som det ordner seg, men det er utrolig frustrerende å se Juve slite slik mot et lag flere andre har slått med mange mål.
Napoli klarer 0-0 mot Chievo, så ting går opp og ned.
Inter spilte forøvrig også 1-2 mot nevnte. Fotball på dette nivået vil være jevnt, og noen ganger går alt stang inn for oss, slik som ex. 2-6 seier mot Udinese. Er ikke dermed sagt at de blir rundspilt av alle...

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 07 nov 2017 10:48

Enig med Orcons her altså. Spillemessig var det ett lag på banen, og med normal uttelling ville vil ledet med et par-tre mål til pause. Både Costa, Cuadrado og Dybala hadde et par store sjanser hver.

Så er selvsagt baklengsmålet veldig svakt, først og fremst av Szczęsny.

Og vi som er gamle nok til å huske 90-tallet vet at ikke alle kampene var fester den gangen heller. Spesielt på slutten av Lippis to perioder og under Ancelotti var det mye rart å se på banen. Jeg mener vi holder et høyere nivå nå, under Allegri, enn stort sett alle andre utgaver jeg har sett av Juventus.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Svar