Juventus - SPAL (Serie A), 25.10.17 kl.20.45

Kampdiskusjoner for Juventus FC
Brukeravatar
JhDbJoA
Medlem
Favorittspiller: Del Piero & Nedved
Fornavn: Jone
Sted: Bergen

Re: Juventus - SPAL (Serie A), 25.10.17 kl.20.45

Legg inn av JhDbJoA » 25 okt 2017 21:39

Til tider noen lovende angrep, dog mot noe av det dårligste jeg har sitt på JS, men ellers er Juve elendige og fantasiløse framover noe de har vert en god periode nå.

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Legg inn av Orcons » 25 okt 2017 22:55

Viktig med scoring av Higuain også.
Frem til idag hadde han like mange mål denne sesongen som Khedira hadde sist match :roll:

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 26 okt 2017 09:24

Vi varier veldig i prestasjonene i løpet av kampene, og store tabber defensivt ser desverre ut til å ha bli obligatorisk i hver kamp. Skal bli spennende å se hvordan resultatet blir mot Milan, som også har sluppet inn for mange enkle mål. Lukter mål i den kampen.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Scirea
Medlem
Favorittspiller: del Piero, Pirlo
Fornavn: Rune
Sted: Moss

Legg inn av Scirea » 27 okt 2017 12:52

USMAKELIG SUPPORTERPRAKSIS.
Jeg regner med at mange har fått med seg Anne Franksaken, Lazioultras usmakelige opptreden i sin siste hjemmekamp - altså forrige helg. Før kampen mot Spal registrerte jeg litt uro da det skulle ha vært ro under markeringa mot antisemittismen til Laziali. Men jeg forsto ikke hva det var før jeg leste dette:

A number of Juventus supporters turned their backs and sang the Italian national anthem during a minute's silence to remember the Holocaust before their match against SPAL on Wednesday night.
(calciomercato.com)
Det er like frastøtende fra juventini som laziali- hva skal vi gjøre for å få dette bort fra de italienske fotballtribunene, som vi er så glad i?
Fra og med i morgen vil jeg ikke være en Juventusspiller mer, men jeg vil alltid være en av dere.

Del Piero, 300612

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Legg inn av Orcons » 27 okt 2017 18:05

Desverre har fotballen en lei tendens til å tiltrekke seg ufordragelige kulturer og holdninger.
Heldigvis er de i stort mindretall, men de blir allikevel lagt merke til. Det viktigste arbeidet mot denne ukulturen gjøres av oss øvrige supportere.
Vis motstand, si ifra, lag noen pokkers uhyggelige sanger og syng så det runger mot de idiotene som ikke kan oppføre seg.

"Tøffingene" ville nok blitt ganske så små om 39000 sang og fortalte de i klare ordelag hvor patetiske de er.

Man vinner ikke denne kampen med regler og bøter. Man vinner den med diskusjon, og beste måten å diskutere i fotball er supporter-sang.

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN

Legg inn av Birindelli » 07 nov 2017 11:03

Dessverre tror jeg den eneste løsningen å røske skikkelig opp i tilhengergjengene, slik de gjorde i England. De måtte gjennom flere runder med grotesk tilskueroppførsel som kulminerte med katastrofer som Heysel og Hillsborough, og påfølgende utestengelse fra Europa, før de gjorde drastiske nok tiltak. Noe som bl.a. førte til opprettelsen av Premier League og distanseringen fra "ekte" tilhengerbaser.

Jeg tror Italia trenger noe av det samme om man vil bli kvitt dette. Man må fjerne de for tette koblingene mellom tilhengergrupper og fotballaget, man må fysisk fjerne de som ikke kan oppføre seg, man må ha et skikkelig system for billetter og alt det rundt kampene, et system som går igjen hos alle lag.

Og jeg tror ikke det kommer til å skje med mindre det kommer en skikkelig skandale som rammer alle klubbene Serie A (og Serie B). F.eks. utkastelse fra europacuper.

Uansett hva man måtte syns om Calciopoli var det en katalysator for endring hos Juve. Uten det tror jeg vi ville vært nærmere Milan i framtidsutsikter enn toppklubbene i verden.
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Svar