Gli Azzurri

Champions League, Europa League, Premier League, La Liga.
Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Re: Gli Azzurri

Legg inn av Juventusftw » 02 sep 2017 20:33

Ser ikke så bra ut dette... 2-0 til Spania etter 40 spilte minutter, Isco har scoret begge målene. Kan fort vente seg 2 veldig vriene play-off kamper da, og Italias rekke uten tap i VM-kvalikkamper (56 kamper uten tap) ser ut til å ende i Spania hvis ingenting skjer i pausen.

Italia tok seg inn i kampen igjen etter 1-0 etter en svak åpning, men kampen bølget frem og tilbake før 2-0 målet. Belotti burde utlignet på 1-0 stillingen etter at han headet rett på De Gea fra 5 meter.
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 13 nov 2017 22:48

Ravanelli skrev:
07 jun 2016 22:16
OFFISIELT: Giampiero Ventura blir ny sjef for det italienske landslaget etter EM.

Om det i det hele tatt blir VM 2018 på Italia, så tviler jeg sterkt på at Ventura er mannen som skal gjenreise italias ære i VM etter fadesene i 2010 og 2014. Finnes det virkelig ikke noe bedre til å lede italias fremste lag?
Lite hyggelig at jeg fikk rett denne gangen, men det var rimelig sikkert at det ikke ble noe VM på Italia når Ventura ble ansatt. En helt vanvittig avgjørelse.

Ancelotti neste. Og på tide å bygge et lag for fremtiden.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Avanti!
Medlem
Favorittspiller: Nedveds hår
Fornavn: Adrian
Sted: Oslo

Legg inn av Avanti! » 13 nov 2017 23:06

:cry: Gigi

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 13 nov 2017 23:08

Utrolig skuffende med et VM uten Italia... Ble mest sannsynlig siste landskampen for Buffon dette også...

Må riktig nok sies at de spiller med mye vilje ikveld Italia (ikke at vilje er nok), men oppgjøret ble tapt borte i Stockholm - takket være nevnte Ventura. Å få et landslag med faktisk ganske mange spennende unge spillere, til å prestere så utrolig kjedelig, tafatt og dårlig er nesten imponerende i selv Ventura. Benket Insigne begge kamper, og i kveld slapp han ikke til i det hele tatt. Jorginho var veldig god idag for Italia - hvorfor ble han benket i Sverige?? Første oppgjøret var midtbanen helt fraværende for Italia, Jorginho inn hadde nok fikset det.

Støtter Ancelotti inn, han kunne fått fyr på dette Italia-laget, som faktisk har en spennende fremtid - bare synd vi ikke får se dette potensialet i sommer...
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 14 nov 2017 00:08

Det blei jo avfyrt utallige skremmeskudd i kampene før Sverige kampen. Italia har ikke fremstått som et kollektiv med en tydelig spillestil og klare arbeids oppgaver, og man har ikke akkurat imponert i mange av kvalik kampene. Skremmende at Venturas arbeid med landslaget i 17 måneder ikke har ført til noen fremdrift i det hele tatt.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Scirea
Medlem
Favorittspiller: del Piero, Pirlo
Fornavn: Rune
Sted: Moss

Legg inn av Scirea » 14 nov 2017 15:15

FRYKTELIG ER ET AV DE ORDA SOM DEKKER SÅNN OMTRENT.

Det er 60 år siden forrige gang vi, som har levd lenge nok, opplevde et VM uten Italia. Siden da har Azzurri spilt 14 VM-sluttspill på rad - uten opphold. Bare Tyskland og Brasil har tilsvarende meritter. La oss se på de historiske resultatene:
Gruppespill: Fem ganger har de ikke kommet videre fra grunnspillet:
1962 i Chile, 1966 i England, 1974 i Vest-Tyskland, 2010 i Sør-Afrika, 2014 i Brasil.
To ganger: Åttedelsfinale: 1986 og 2002, slått ut av henholdsvis Frankrike og Sør-Korea.
En gang: Kvartfinale: 1998 slått av Frankrike på straffer.
To ganger: Semifinale: 1978 og 1990 med tap for Nederland (egentlig i ett mellomspill, men Italia spilte bronsekamp) og for Argentina på straffer.
To tapte finaler 1970 og 1994, tap for Brasil i begge, henholdsvis 1-4 og på straffer.
To ganger verdensmester : 1982 og 2006, med finaleseire over Vest-Tyskland med 3-1og Frankrike på straffer, som vi husker. En imponerende liste, som små detaljer kunne ha gjort enda bedre.

Nå er det imidlertid kritisk, omtrent så kritisk som 1966, da Italia ble slått ut av gruppespillet etter 0-1 mot Nord-Korea. Hva gjorde de da? Jeg er ikke sikker, men fire år seinere spilte de finale. Og jeg veit at ved tidligere kriser har de begrensa antall utenlandske spillere på banen i Serie A og B, og det har fungert. Trur ikke det er så lett med dagens EU, Schengen og aindre internasjonale avtaler, men jeg tror Forbundet vil gjøre noe. En del henger sammen med landslagsjefen. Ventura har videreført Contes lag uten klare planer om å bygge for framtida. Med Conte ville dette laget ha kvalifisert seg - det er jeg sikker på. Det er fullt av talent i den italienske fotballen. Det blir fortløpende dokumentert i mesterskapa for aldersbestemte landslag. Og på trenersida er italienerne i verdenstoppen. Så framtida for Azzurri trur jeg på, men altså ikke for VM 2018. Det toget har gått, og det svir.
Vi må nøye oss med å følge Dybala, Mandzukic og de andre Juventusspillerne som er kvalifisert.
Fra og med i morgen vil jeg ikke være en Juventusspiller mer, men jeg vil alltid være en av dere.

Del Piero, 300612

Svar