Tottenham - Juventus (07.03.18)

Kampdiskusjoner for Juventus FC
Brukeravatar
Orcons
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Re: Tottenham - Juventus (07.03.18)

Legg inn av Orcons » 07 mar 2018 22:50

Sokki skrev:
07 mar 2018 22:46
Folk skylder på Allergri med en gang. Sett litt pris på hva mannen har gjort 😉 han hen
Setter pris på hva han har gjort tidligere, men sesongen i år har spillmessig ikke vært i nærheten av der den bør være. Vi kan ikke bruke en halv kamp til å ta ut riktig tropp hver kamp heller...? Det er ikke en genierklært trener i mitt hode ihvertfall. Tilfeldigheter avgjør noen ganger fotballkamper, dette er mer tilfeldigheter enn taktisk fornuft... Å påstå noe annet er i beste fall ignorant.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 07 mar 2018 22:52

Ravanelli skrev:
07 mar 2018 22:49
Også KHEDIRA med assist da gitt. Undervudert spiller og urettferdig påpekt som syndebukk. Gjør en viktig jobb for laget og er en grunnstammene i laget.
Enig, men syns ikke han kom til sin rett før Asamoah og Licht inntok banen.
Den balansen de to skapte på kantene både defensivt og offensivt gav rom til hele laget.

Knuto
Medlem
Favorittspiller: Quadrado
Fornavn: Knut

Legg inn av Knuto » 07 mar 2018 22:52

Må si jeg var ikke særlig optimist før kampen. Fant en stream og optimismen kom. Vi hang langt mer med enn forrige kamp. Selv med 1-0 til Totteham tenkte jeg at det ikke er umulig. Midtbanen klarte å holde på ball og jeg så ikke den feige stilen vi har sett tidligere i år. To herlige mål og deiligste seieren på lenge.

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 07 mar 2018 23:14

Flott å gå videre i dag, men vi må stikke fingeren i jorda å innrømme at vi i alt for mange av spillets faser er nest best.

Vi blir nok en gang reddet av dødelige spisser og heroisk forsvar, men taper også nok en gang midtbanen. Og det er der ting må bedres drastisk fremover.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Sokki
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Pogba
Fornavn: Sokki

Legg inn av Sokki » 07 mar 2018 23:23

Orcons skrev:
07 mar 2018 22:14
Sokki skrev:
07 mar 2018 22:13
Svelg deres ord
Overhodet ikke. Da kampen ellers har vært SØPPEL!
Jeg mistet aldri troen - beviset for det er oddskuppongen min levert i pausen 500 kr med 11 i odds på borteseier. Men det har vært RÆVA foruten de siste 8 minuttene.
. Begynn å heie på Barca, å spille sexy er ikke Juve sin stil🙂

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 07 mar 2018 23:27

Har ingenting med sexy å gjøre men vi blir pissa på hele første omgang. Om det der er det beste du klarer å komme med når folk har andre meninger enn deg syns jeg synd på deg. Dog ikke overrasket. Smålig.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 07 mar 2018 23:34

For å utdype:
Er det i dine øyne Juventus å ikke være i nærheten i store deler av kampene for så å belage seg på glimrende enkeltprestasjoner? For det er der vi er om dagen.

Trodde vi var kjent for å være en lagmaskin som var ekstremt samspilte som en enhet? Men mulig du og jeg har ulike oppfatninger om dette. For meg har sistnevnte vært klokkeklart siden tidlig 90 tall. Før Dette har jeg dog få preferanser.

Brukeravatar
Grohl
Medlem
Favorittspiller: Montero

Legg inn av Grohl » 07 mar 2018 23:37

Ravanelli skrev:
07 mar 2018 22:49
Kjære vene for noen siste 30 minutter. Det var virkelig å se Juventus på sitt beste igjen. Kanonscoringer og forsvarsspill i verdensklasse. Hvorfor har vi ikke sett det tidligere i år?

Barzagli har vært verdens beste midtstopper siden 2011. Men han er IKKE høyreback. Hvorfor Lichtsteiner ikke startet kampen er uforståelig, men takk gud for at han kom inn på banen. Matchvinnerbytter av Allegri.

Også KHEDIRA med assist da gitt. Undervudert spiller og urettferdig påpekt som syndebukk. Gjør en viktig jobb for laget og er en grunnstammene i laget.

Dette var godt, men laget er nødt til å heve spillet sitt utover våren skal de gå lengre. Håper dette var starten på noe!
Måten kedhira dasser hjem på målet i mot, hvor Eriksen spilles fri foran forsvarsrekka er katastrofe. Ja, Pjanic er ikke stort bedre, men Kedhira er mannen som skal ta de løpene.

Brukeravatar
delpiero91
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Quag, Marchisi

Legg inn av delpiero91 » 07 mar 2018 23:50

Khedira og resten av midten henger ikke med på tempo i det hele tatt første 60. Ball blir lett spilt gjennom midtbaneleddet vårt, gang på gang på gang.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 08 mar 2018 18:16

Mangler vi både Benatia og Pjanic neste match etter gule kort?

Sokki
Medlem

Legg inn av Sokki » 08 mar 2018 20:06

Ja

Fiat1976
Medlem
Favorittspiller: Nedved, Dybala

Legg inn av Fiat1976 » 09 mar 2018 09:16

Orcons skrev:
07 mar 2018 22:50
Sokki skrev:
Folk skylder på Allergri med en gang. Sett litt pris på hva mannen har gjort 😉 han hen
Setter pris på hva han har gjort tidligere, men sesongen i år har spillmessig ikke vært i nærheten av der den bør være. Vi kan ikke bruke en halv kamp til å ta ut riktig tropp hver kamp heller...? Det er ikke en genierklært trener i mitt hode ihvertfall. Tilfeldigheter avgjør noen ganger fotballkamper, dette er mer tilfeldigheter enn taktisk fornuft... Å påstå noe annet er i beste fall ignorant.
Allegri kan vise til best statistikk i Europa siste 5 år. Er ikke tilfeldigheter med de resultatene han har hatt siste 5 år, tull! I tillegg skrytes han opp i skyene etter de taktiske valgene i siste kamp. Er glad han er treneren og ikke du jeg! Han gjør en fantastisk jobb med laget, noe spillerne også er enige i.

Fra dagens Corriere dello sport:

"Number 1
Juve achievement at Wembley propels Allegri among the best Coaches
Nobody in the Champions League like him over the last eight editions
Massimiliano Allegri, 50 years old, on his fourth season at Juve is hunting for a third Champions League Final".

Brukeravatar
Bianconeri
Capo

Legg inn av Bianconeri » 09 mar 2018 10:31

Man kan jo ikke gjøre annet enn å berømme Allegri for hva han har gjort i sin tid som Juventus manager. Selv om vi ikke har hatt like store og mange utfordrere som i f.eks Spania og England, så er det fortsatt en bragd å raske med seg rubbel og bitt av pokaler i Serie A og coppaen. Og selv om det ikke har blitt bøtta i CL så er det heller ingen dårlig prestasjon å spille 2 finaler. Ta f.eks Bayern som er sett på som et bedre lag, de har ikke spilt en CL finale siden de vant i 12/13 sesongen.

Jeg er dog litt enig i at vi spillemessig har mye å gå på, og at en klubb med våre resurser bør kunne vise frem til et bedre grunnspill en vi har gjort i deler av denne sesongen. Jeg syns særlig Tottenham kampene, men også Lazio kampen viser at vi har store mangler. Og selv om noen liker å tro at vi kontrollerer kamper defensivt og scorer når vi vill fremover, så er jeg ikke 100% overbevist om at vi hadde gått ut med 2 seiere og 1 uavgjort om vi hadde spilt Lazio og Tottenham kampene på nytt.

Det som er veldig positivt er jo at vi plukker så mye poeng uten å spille skikkelig bra, og da kan man jo bare drømme om hvordan det blir hvis vi presterer som Allegri ønsker i 90 min kamp etter kamp. (Han ønsker egentlig ikke tekniske feil, og at vi ikke skal klare å spille oss ut av forsvar)

Konklusjon: Kan ikke se det er noen trenere tilgjengelig som garanterer at vi kun utvikler oss til å bli et bedre lag, fordi det er ingen managere som kan garantere en CL triumf eller godt spill gjennom en hel sesong. Ergo syns jeg Allegri fortsatt fortjener å styre skuta.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Sokki
Medlem

Legg inn av Sokki » 09 mar 2018 15:59

Fiat1976 skrev:
09 mar 2018 09:16
Orcons skrev:
07 mar 2018 22:50
Sokki skrev:
Allegri kan vise til best statistikk i Europa siste 5 år. Er ikke tilfeldigheter med de resultatene han har hatt siste 5 år, tull! I tillegg skrytes han opp i skyene etter de taktiske valgene i siste kamp. Er glad han er treneren og ikke du jeg! Han gjør en fantastisk jobb med laget, noe spillerne også er enige i.

Fra dagens Corriere dello sport:

"Number 1
Juve achievement at Wembley propels Allegri among the best Coaches
Nobody in the Champions League like him over the last eight editions
Massimiliano Allegri, 50 years old, on his fourth season at Juve is hunting for a third Champions League Final".
Allegri har på sine 3 år levert fantastiske resultater. Blir derfor litt oppgitt når folk kritiserer han ved første mulighet laget ikke presterer. Er lett å bli historieløs. Selv om Juve hadde røket mot Tottenham så synes jeg ikke vi kunne lagt skylden på Allegri. Vi er snart på 1 plass i Serie A, 3 cupfinalen på rad og nå kvartfinale i Champions League, Allegri har nådd målet han satte for Mars måned. Tenker også at selv vi hadde røket mot Tottenham, så kan man ikke komme til finalen vært år. Cuadrado, Berna og Mandukic var ute, dette er tunge fravær. Savner spesielt Cuadrado da han på sine gode dager snurrer rundt med motstanderlagene sine spillere og skaper kaos. Synes vi skal takke Allegri for alt han har gjort, og fortsatt gjør. Når det kommer til CL er han ett geni av en trener og legger stor merke til hvordan han kontra Conte håndterer dette. Er flere lag som har større midler og sterkere staller en oss. At vi er der oppe nå, år etter år er intet annet en utrolig sterkt. Fino alle fine.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 09 mar 2018 17:37

Jeg er enig i mye, og har heller ikke noe godt alternativ til Allegri. Ikke det som var poenget.
Historikk er nettopp historie.
Fotball er kanskje det beste eksempelet på hvor små marginer det er mellom genialitet og fiasko.

Lazio og 2 x Tottenham er faktisk samlet 13-15 min med flaks/enkeltprestasjoner/dyktighet unna fiasko. Det er alarmerende. Vi skaper ingenting i 90 min mot førstnevnte, deretter 2 raske scoringer mot Tottenham før det er 140 min med katastrofe. Deretter 3 min magi og avslutter med heroisk innsats og flaks.

Dette er ikke geniale taktiske disposisjoner!
I beste fall er byttene som endret siste oppgjør tvingende nødvendig fordi den opprinnelige taktiske tilnærmingen ikke var i nærheten.

Allegri har levert flotte sesonger, men i år er vi prisgitt altfor mye tilfeldigheter fremfor egne kvaliteter og kontroll.
Sist redigert av Orcons den 09 mar 2018 17:42, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 09 mar 2018 17:41

Og forresten:
Det er ingenting å bli oppgitt over at andre personer deler andre synspunkt rundt dette på et norskt forum. Tviler sterkt på at Allegri blir skremt bort på bakgrunn av det. ;)

Dog, denne misnøyen deles av større og større grupper Juventini, og er således et varsel om at ingen er fredet tross tidligere meritter. Vi har noe voldsomt uforløst i dette laget denne sesongen, det tror jeg vi alle ser. Og det bør snart komme - Mai kommer fort.

Sokki
Medlem

Legg inn av Sokki » 09 mar 2018 21:39

Orcons skrev:
09 mar 2018 17:37
Jeg er enig i mye, og har heller ikke noe godt alternativ til Allegri. Ikke det som var poenget.
Historikk er nettopp historie.
Fotball er kanskje det beste eksempelet på hvor små marginer det er mellom genialitet og fiasko.

Lazio og 2 x Tottenham er faktisk samlet 13-15 min med flaks/enkeltprestasjoner/dyktighet unna fiasko. Det er alarmerende. Vi skaper ingenting i 90 min mot førstnevnte, deretter 2 raske scoringer mot Tottenham før det er 140 min med katastrofe. Deretter 3 min magi og avslutter med heroisk innsats og flaks.

Dette er ikke geniale taktiske disposisjoner!
I beste fall er byttene som endret siste oppgjør tvingende nødvendig fordi den opprinnelige taktiske tilnærmingen ikke var i nærheten.

Allegri har levert flotte sesonger, men i år er vi prisgitt altfor mye tilfeldigheter fremfor egne kvaliteter og kontroll.
Som Barzagli nylig sa: du blir ikke husket for å spille vakker fotball, du blir husket for å vinne. Vi vinner og det er mer en godt nok. Er ikke uten grunn at laget står med 68 poeng allerede, og det ingen sesong Napoli har prestert så til de grader. Det du mener er flaks, mener jeg er dyktighet. Er du dyktig følger litt «flaks» med. Er derfor alle alltid mener juve har flaks som vinner serien, vinner dotten vinner datten. Vi vinner, så får syterne si hva de vil. Så lenge vi vinner gang på gang, er det ikke noe å klage på. Evt. Kan man heie på Napoli og nyte deres festfotball, men se «flakselaget» hente tittelen hjem. Er ikke uten grunn vi alltid har flaks. Og ikke glem at hadde vi fått straffe hadde vi ledet 1-0. Da hadde pipa hatt en annen lyd. Dette er Marginer, dette er fotball. Velkommen.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 09 mar 2018 21:45

Så om man ikke er enig med deg syter man og man må holde med Napoli eller Barcelona...?
Godt du sitter med enerett på fasiten da.

Jaja... gir meg der jeg.

Brukeravatar
Bianconeri
Capo

Legg inn av Bianconeri » 09 mar 2018 22:45

Vær så snill å ikke bruk den berømte " Vill du se festfotball så hold med Napoli eller Barcelona " I en diskusjon gutter. Flott at vi har forskjellige meninger og at det er aktivitet i forumet, men vær saklige.

Selv mener jeg at det er fult mulig å spille glimrende forsvarsspill samtidig som vi spiller god offensiv fotball, er jo ikke sånn at det er enten eller. Og selv om det var mye bra og oppofrende forsvars spill mot Tottenham i 2 omgang, så var det jo ditto dårlig forsvarsspill når både Kane, Soon x3 og Eriksen satte ballen rett på utsiden av stolpen. Så det var jo på ingen måte at vi lå kompakte bakpå og kontrollerte kampen. Var jo fult kaos og det kunne stått både 2-1 og 3-1 til pause. (Hvis vi hadde fått straffe)

Jeg har sett mange kamper der vi har ligget lavt og og blitt presset tilbake, men samtidig har vi hatt god kontroll, ligget organisert, spilt forsvar sånn som det skal gjøres og ikke sluppet til sjanser. Dette var ikke en sånn kamp....

Brukeravatar
j-man
Medlem
Favorittspiller: Nedved, Vidal
Fornavn: Jonas

Legg inn av j-man » 11 mar 2018 23:43

Er enig i at det er fullt mulig, noe som nettopp ikke var tilfellet denne matchen, og har heller ikke vært sånn på en stund.

I fjor, derimot - hadde jeg akkurat den følelsen helt til andreomgangen mot Madrid i CL-finalen. Da var vi et vanvittig solid lag som svært få presterte å skape store sjanser mot, pluss at samspillet svært ofte satt offensivt i tillegg. Savner det denne sesongen, og håper vi kan utvikle oss i samme retning nå fremover, selv om jeg ikke tror vi når helt dit enda.

Svar