Juventus - Real Madrid (CL), 03.04.18 kl 20:45

Kampdiskusjoner for Juventus FC
Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Re: Juventus - Real Madrid (CL), 03.04.18 kl 20:45

Legg inn av Bianconeri » 03 apr 2018 21:51

Var ikke en 3-0 kamp i utgangspunktet, men kvalitets forskjellen på spillerne, marginene og hvordan man ter seg i boksene sørger for at det blir det. Vi viste at alle måtte ha en god + dag for å slå et toppet Real med en av historiens beste spillere på topp, det hadde vi ikke.

Ironisk at når først midtbanen har en glimrende kamp (lenge siden) og vi styrer mye spill og vinner mye baller på midten, da svikter vi så klart i begge bokser. Vendepunktet og spikeren i kista ble situasjonen på det 2 målet, da Chiellini og Buffon skaper en mulighet helt ut av det blå. ( riktig nok ikke ferdig scoret da)
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Legg inn av Orcons » 03 apr 2018 21:54

Godt oppsummert.

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 03 apr 2018 21:57

Med tanke på hvordan vi spilte i forkant av 0-2 målet, så er dette ekstremt surt. Viser bare hvor brutal fotballen kan være. 90 minutter til skal spilles, men litt utenkelig hvordan Allegri skal klare å motivere og omstille spillergruppa til neste onsdag. Sjansene våre nå er minimale, men jeg håper vi får se en enorm prestasjon i Madrid, i det som kan være Buffon sin aller siste CL-kamp.

Ronaldo er det virkelig bare å applaudere, uansett hvor jævlig det er. Han elsker tydeligvis å spille mot oss, og har et ganske drøyt målsnitt mot Juventus. Er jo typisk at han skal finne denne monsterformen etter at han hadde en elendig høstsesong.

Vil ikke snakke som at vi er slått ut, men jeg har hatt litt refleksjoner egentlig siden sesongstart at dette kom til å skulle bli en slags omstillingsesong. Mye nye spillere inn, hvor sentrale spillere gikk ut. Allegri varslet også noe omlegging av spillestil etter finaletapet i fjor, til å handle om mer kontrollering av kampene og ballen. Det kan man jo si ikke akkurat har skjedd, men hvis det er den retningen man ønsker å gå så er det viktig og forstå at det er ikke 'bare' å omlegge en fotballklubbs spillestil over natta. Særlig når Juventus sin suksess har omhandlet hovedsakelig defensiv trygghet de siste årene. En slik endring vil ta tid, og jeg har tro på at vi kan se tydeligere progresjon i dette fremover.

Det er et jævlig tungt resultat å ta med seg videre, men slik er fotballen...
Forza Juve!
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
JhDbJoA
Medlem
Favorittspiller: Del Piero & Nedved
Fornavn: Jone
Sted: Bergen

Legg inn av JhDbJoA » 03 apr 2018 21:59

Forsvaret holder kanskje i Serie A, men når Juventus møter bedre motstand i Europa så har vi gang på gang sitt at det ikke er tilfellet der. Første målet starter med en felles hjerneblødning av De Sciglio og Costa, og så følger Chiellini opp med å forlate Barzagli alene med Ronaldo og Benzema..

Ikke at Rugani hadde gjort det bedre enn det to midtstopperne som spilte i dag, men han bør i alle fall få en sjanse til å vise seg over flere kamper på rad før sesongen er over. En kamp i ny og ne viser lite. Om ikke burde det hentes inn noe som kan forsterke midtstopper plassen til neste sesong. Barzagli og Chiellini er ikke i nærheten av det de var for 1-2 år siden.

Brukeravatar
Brazzo
Medlem
Favorittspiller: Buffon

Legg inn av Brazzo » 03 apr 2018 23:33

Gleder meg til om når Messi og Ronaldo har lagt opp, så kan vi andre lagene fra Europa også glede oss over CL.
"The day after the presentation of the Juventus Stadium I went to see some people and told them, We’re winning the Scudetto"

- Gianluigi Buffon

Brukeravatar
IL PRINCIPINO #8
Medlem
Favorittspiller: Marchisio, Dybala, Buffon
Fornavn: Benjamin

Legg inn av IL PRINCIPINO #8 » 04 apr 2018 15:25

Unnskyld meg men hvorfor i helvete skal man benke Marchisio og Matuidi når Pjanic er fraværende?! Gir ingen mening. Asamoah på backen fungerer jo ikke på dette nivået! Og hvorfor skal en backup spiller som De Sciglio være den beste høyrebacken vår? Marchisio er kanskje en av de mest stabile spillerne når han er utpå banen, men det Allegri driver med minner mye om det han gjorde med Pirlo i Milan. Og når skal vi forstå at vi ikke kan stille med et forsvar som har en kombinert alder på flere hundre år! Vi trenger et stort sommervindu om vi skal kunne konkurrere med disse lagene. Og selvom jeg, og garantert alle andre fans, er takknemlige for det Allegri har gjort for oss, så er det kanskje tid for et skifte. Er pisslei av at vi så alt for ofte skal «si oss fornøyd» med 1 og 2-0, blir alt for mange defensive kamper, og ikke minst trenger vi noen som kan skape litt magi å gi oss CL-drømmen!
Fino alla fine, forza Juventus.

Brukeravatar
ForzaJuve
Medlem
Favorittspiller: Pirlo
Fornavn: Kjetil
Sted: Stavanger

Legg inn av ForzaJuve » 04 apr 2018 20:51

IL PRINCIPINO #8 skrev:
04 apr 2018 15:25
Unnskyld meg men hvorfor i helvete skal man benke Marchisio og Matuidi når Pjanic er fraværende?! Gir ingen mening. Asamoah på backen fungerer jo ikke på dette nivået! Og hvorfor skal en backup spiller som De Sciglio være den beste høyrebacken vår? Marchisio er kanskje en av de mest stabile spillerne når han er utpå banen, men det Allegri driver med minner mye om det han gjorde med Pirlo i Milan. Og når skal vi forstå at vi ikke kan stille med et forsvar som har en kombinert alder på flere hundre år! Vi trenger et stort sommervindu om vi skal kunne konkurrere med disse lagene. Og selvom jeg, og garantert alle andre fans, er takknemlige for det Allegri har gjort for oss, så er det kanskje tid for et skifte. Er pisslei av at vi så alt for ofte skal «si oss fornøyd» med 1 og 2-0, blir alt for mange defensive kamper, og ikke minst trenger vi noen som kan skape litt magi å gi oss CL-drømmen!
I mine øyne var jo midtbanen vårt kanskje beste ledd igår for første gang på lenge. Både Bentancur og Khedira var bra. Det var jo i forsvaret det ble tulla til og framme scorte vi ikke på sjansene.

Brukeravatar
IL PRINCIPINO #8
Medlem
Favorittspiller: Marchisio, Dybala, Buffon
Fornavn: Benjamin

Legg inn av IL PRINCIPINO #8 » 07 apr 2018 00:25

ForzaJuve skrev:
04 apr 2018 20:51
IL PRINCIPINO #8 skrev:
04 apr 2018 15:25
I mine øyne var jo midtbanen vårt kanskje beste ledd igår for første gang på lenge. Både Bentancur og Khedira var bra. Det var jo i forsvaret det ble tulla til og framme scorte vi ikke på sjansene.
Ja midtbanen var grei til tider, Khedira var fantastisk! Men de få feilpasningene til Bentancur var livsfarlige, og han kommer til å bli en god midtbanespiller. Men jeg mener enda ikke at han var det beste valget for denne kampen. men kan umulig være kun meg som ikke forstår hvorfor Claudio nesten aldri får vært på gressmatta?

Sokki
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Pogba
Fornavn: Sokki

Legg inn av Sokki » 07 apr 2018 21:28

Mye syting rundt Marchisio. En ekte juvegutt som vi alle er glad i. Men har sagt det før og blitt grillet, men sier det igjen: Marchisio er ikke god nok. Han er grei som stallfull, men forstår at han ikke dor spilletid i ett lag som skal kjempe på 3 fronter. Han er helt Ok. Men ikke noe mer en det, aldri vært heller selv om han fikk spille før.

Svar