30. Rodrigo Bentancur

Diskusjon knyttet til spillere eller trenere i Juventus F.C.
Svar
Brukeravatar
Delpiero107
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Haakon
Sted: Oslo

30. Rodrigo Bentancur

Legg inn av Delpiero107 » 19 jul 2017 09:44

NAVN: Rodrigo Bentancur
FØDT: 5.juni 1997
POSISJON: Sentral midtbane
NASJONALITET: Uruguayansk

Det uruguayanske stortalentet sitt første intervju, hentet fra juventus.com:
“I’m very happy to be here and be a part of this amazing club. To come here and play in Europe is a dream for all South American players, especially if you end up in a team like Juventus.

I was fortunate to be at Boca Juniors from a young age and go on to play more than 80 matches with the first team, accumulating experience in a very important club with a huge fan base, like Juventus, and an intense home atmosphere.

The Bombonera is very striking and players can feel under pressure to perform. Now I’ve the chance to put my knowledge to the test and to the benefit of the Bianconeri.

I’ve watched Juve matches and how the midfielders go about their business. Italian football is faster than the Argentine game, but I’m ready for it. My first aim is to gain the trust of the manager and earn the opportunity to play.

I like to keep things simple on the pitch, both in front of the defence and also going forwards. The midfielder I’m most similar to at Juventus would probably be Miralem Pjanic.
In Paolo Montero, Marcelo Zalayeta and Martin Caceres, several Uruguayans have come to this club, so it’s an honour for me to now be wearing the black and white stripes. I hope to follow in their footsteps.

In football, sometimes things go well and sometimes they go badly, but criticism serves to keep one’s feet on the ground. I’ve managed to do this also thanks to my family who have helped me understand just how important it is to work really hard in life.”
Får Bentancur en rolle å spille allerede fra i år, eller blir det utlån?
Juve - La vita mia

Exenon
Medlem
Favorittspiller: Bentancur
Fornavn: Kristian

Re: 30. Rodrigo Bentancur

Legg inn av Exenon » 26 jun 2018 11:39

Synes rodrigo har spilt veldig bra i vm👏🏻

Brukeravatar
MeRs0
Medlem
Favorittspiller: Agnelli
Sted: Haugesund

Legg inn av MeRs0 » 28 jun 2018 08:56

Enig, får meg til å glemme Golovin og Savic :whistle:
Juventus siden 2000
JuveNorge siden 2008

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 29 jun 2018 18:47

Syns gutten har gjort en veldig god første sesong, og fortsetter med bra spill i VM. Sammenligner mann med hvor f. Eks Milinkovic Savic var for 2 år siden, så ser mann at med mye spilletid og rett utvikling så kan det godt hende vi sitter med vår egen juvel om noen år.

Kan vi ikke sørge for at han får rikelig nok med spilletid neste sesong, så kan det kanskje være smart å låne han ut et sted han kan spille fast.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
j-man
Medlem
Favorittspiller: Nedved, Vidal
Fornavn: Jonas
Sted: Oslo

Legg inn av j-man » 30 jun 2018 10:37

Tror vi har en meget god spiller allerede som ikke er langt bak Milinkovic-Savic i det hele tatt.

For å være helt ærlig kan jeg ikke si at Savic har imponert meg i VM, snarere at jeg har blitt skuffet i matchene jeg har sett han. Kan være presset og posisjonen hans i laget, men han har sett ubestemt og treig ut hele tiden, spør du meg.

Svar