Ryktetråden 2.0

Nyheter, taktikker, spillere, trenere, samt annet som omhandler Juventus.
Aragorn
Medlem
Favorittspiller: Buffon

Re: Ryktetråden 2.0

Legg inn av Aragorn » 06 jul 2018 21:45

Ville gjerne beholdt både Alex Sandro og Dybala, framføre at Ronaldo skal kome (om dette skulle stemme). 33 år, og avhengig av sin eminente fysikk for å fortsette å levere på toppnivå. Dyr er han også.

Syns ikkje han passer inn, mtp at spissen er vår 1. forsvarer. Ronaldo bidreg ikkje så mykje i det defensive arbeidet som Higuain / Mandzu.

Vil også behalde Rugani. Lysandes framtid. Syns det er ganske kortsiktig å selge han. Om han skulle bli solgt, bør vi ha ein tilbakekjøpsklausul.

Exenon
Medlem
Favorittspiller: Bentancur
Fornavn: Kristian

Legg inn av Exenon » 08 jul 2018 22:50

Speider fra juventus var i molde å så håland i alsjon🤔

Brukeravatar
Attila
Medlem
Fornavn: Attila

Legg inn av Attila » 10 jul 2018 15:43

.
Sist redigert av Attila den 10 jul 2018 18:36, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Legg inn av Orcons » 10 jul 2018 16:52

Da var det offisiel - Ronaldo til Juve.
Må innrømme at jeg ikke så denne komme... Nå er det bare synd vi ikke fikk se denne mannen sammen Buffon.

Dette blir en meget interessant sesong som nå kommer - spent på hva mer som nå skjer på overgangsfronten.
Ser at Rugani er linket til Chelsea for 40 mill Euro. En god deal for en spiller som ikke har blomstret.

Aragorn
Medlem

Legg inn av Aragorn » 10 jul 2018 17:02

Sinnsykt at Ronaldo skal til oss. Nesten ikkje til å tru. Frykter dog dette får ringvirkninger, og at f eks Dybala blir solgt for å finansiere dette jf. Higuain-Pogba. Trur Ronaldo vil bli ein stor hit. Også godt for andre spelera å
Sjå vi kan lokke til oss spelera av eit slikt kaliber.

Ang Rugani, om han skulle blitt solgt, kunne ikkje eg vore meir uenig. Ung, lovande, italiensk. Håper virkelig ikkje dette skjer. Då skulle heller kontrakta til Barzagli fått gå ut meiner eg.

Brukeravatar
IL PRINCIPINO #8
Medlem
Favorittspiller: Marchisio, Dybala, Buffon
Fornavn: Benjamin

Legg inn av IL PRINCIPINO #8 » 10 jul 2018 17:22

Sczcesny/Perin; Cancelo, Benatia, Chiellini, Alex Sandro; Pjanic, Khedira/Can/Claudio, Dybala i en 10er rolle; Costa ut høyre, Higuain i midten og Ronaldo ut «venstre», høres ut som en drøm!

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 10 jul 2018 17:25

Sammenligningen av Rugani og Barzagli henger jo ikke sammen. Og terminere kontrakten til Barzagli gir ikke bortimot en halv milliard og "halve" Ronaldo i kassa. Jeg tror rett og slett ikke vi klarer å holde Rugani lengre, og jeg tror også han ville slitt med å få seg spilletid også i år med de øvrige som er i troppen.
Argumentet med ung/italiensk er jeg selvsagt med på, med det er også Caldara.

Brukeravatar
Gregus
Medlem
Favorittspiller: Buffon, Marchisio
Fornavn: Runar
Sted: Bodø

Legg inn av Gregus » 10 jul 2018 18:19

Har ikke alltid likt Ronaldo, men at han er god kan ingen nekte.

Måten han trener på gjør at han ikke er gammel når han er 33. Så tror han kommer til å holde skyhøyt nivå i mange år til.

Tror ikke Juve selger så mange mer enn Rugani og Higuain.
Rugani blir nok erstattet av Caldara og en viss ung nederlender.

Hva som får mest ringvirkning tror jeg er lønnsgapet opp til Ronaldo..

Veldig spent på neste sesong! Særlig i CL! 😃

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 10 jul 2018 19:10

Samtidig tror jeg ikke det er mange andre som kan kreve det samme som Ronaldo.
Om Dybala leverer 8 - 9 sesonger på nivået Ronaldo har gjort kan han kreve han og ;)

robybaggio10
Medlem
Favorittspiller: Baggio

Legg inn av robybaggio10 » 10 jul 2018 23:58

Dealen jeg har lest meg frem til er 118 M € i transfer (inkl. 18 til Mendes) og 30 M € lønn i fire år.

Axor/Fiat/Ferrari er med og betaler lønnen og Ronaldo blir ambassadør for bla. Ferrari 🤮

Hva får vi?

Juventus signerer verdens største fotballstjerne som scoret 450 mål på 436 kamper for Real Madrid. Dette vil ta Juventus til nye høyder både som klubb og brand. Juve aksjen har gått 35 % etter nyheten (der hentet vel Agnelli igjen sin den av investeringen) og draktsalg vil finansiere store deler av kjøpesummen.

Applaus!
Savner den knappen på forumets forside som viste siste nye poster i forumet.

:xx:

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 11 jul 2018 09:20

Om jeg tolker ryktene riktig ser jeg det som sannsynlig at Sturaro og Rugani selges.
Om dette er enden på visa er dette et fantastisk overgangsvindu og et enormt løft av spillergruppa.

Jeg er usikker på om Juventus går "all in" på Ronaldo for å miste en av de andre store nå, jeg tror dette er året vi gir gass og satser alt på CL triumf. Jeg er dog noe usikker på ryktene rundt Mandzukic, men håper virkelig ikke definisjonen på "grinta" forsvinner fra klubben!

Tror rett og slett at kjøpet av Ronaldo hjelper oss å holde profiler som Pjanic, Sandro og Dybala i klubben, såfremt økonomien tåler det. Hvem skulle egentlig ville ønske å forlate Juve akkurat nå?

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 11 jul 2018 11:38

Disse er vel mest sannsynlig på vei ut nå:

Har alltid ønsket at Rugani skulle ta steget å bli en klippe vi skulle ha glede av i mange år, og det kan han forsåvidt fortsatt, men han har ikke hatt den utviklingen mange hadde trodd og håpet på (Ellers hadde han blitt brukt mer). Å få 40 mill for han er jo egentlig en grei deal hvis vi trenger penger, og han kun er tenkt på som et 4-5 valg bak Chiellini, Caldara, Benatia og eventuelt Barzagli.

Higuain er fortsatt en dødelig avslutter og en fox in the box, men markedsverdien faller som en stein for hvert år som går. Samtidig syns jeg Higuain har for få strenger å spille på, og da særlig når vi ser hvor viktig tempo er i dagens fotball. Nå vet jeg ikke hvordan formasjon vi vill bruke med Ronaldo inn, men er Ronaldo tenkt som ensom spiss, så er Higuain for dyr å ha på benken. 50-60 Mill hadde jeg tatt hver eneste dag i uken.

Sturaro klarte jo mesterstykket å bli prioritert foran Marchisio i forrige sesong, men ser alikevel ut til at han forsvinner nå. Det er en gledelig nyhet at en så begrenset spiller ikke tar spilletid fra gamle legender eller unge talenter som Betancur i fremtiden. 12-20 mill er mye penger for et rivjern uten mye talent.

Pjaca har blitt linket til Fiorentina før i sommer, og trenger spilletid for å komme seg ordentlig tilbake etter skaden sin. Lån eller eventuelt en overgang med tilbakekjøps klausul er meget trolig her. 20-25 mill for en overgang med tilbakekjøps klausul virker veldig fornuftig da han skal slite med å få spilt mange kamper.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 11 jul 2018 19:30

Helt enormt å signere Ronaldo. Han kan ha 3-4 gode år igjen. Dette markerer for alvor at Juventus er tilbake blant de beste klubbene i Europa. Det kommer til å gi ringvirkninger for senere år, da Juve kommer til å bli en enda mer attraktiv klubb med Ronaldo. Han bringer også enormt med publisitet og PR. Han vet hva som må til for å vinne Champions League og det er det aller viktigste for Juventus nå. Det finnes ikke noe negativt med denne overgangen.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 11 jul 2018 20:52

Ikke alltid vi er enige Inge, men her er vi helt i sync.
Fantastisk signering!

Mazzacre
Medlem
Fornavn: Thomas

Legg inn av Mazzacre » 21 jul 2018 12:10

Hva er det egentlig Zidane har som jobb nå som han er i Juventus? Noen som kan forklare?

Svar