Ryktetråden 2.0

Nyheter, taktikker, spillere, trenere, samt annet som omhandler Juventus.
Brukeravatar
Orcons
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Re: Ryktetråden 2.0

Legg inn av Orcons » 01 aug 2018 18:19

Plass er det jo alltid, men siktet til aktuell spilletid som sannsynliggjør dette som en årsak til avtalen.

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 01 aug 2018 18:28

Ja, men begrenset med spilletid vill det jo alltid være for noen av de 5 stopperne.

Jeg har alltid ment at om vi har en ung lovende spiller på benken som ikke er tenkt på som noe annet en 4-5 valg, så bør han heller lånes ut å få videreutviklet seg mer. Tror også Rugani hadde hadde fått mer ut av 2 år fast i Atalanta, enn de årene han har spilt tidvis for oss.

Kan jo være at ledelsen tenker noe av det samme, og heller vill ha Cash/Bonucci, men da vill jo fortsatt Rugani trolig være langt bak i køen om startplass. 🤔
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 01 aug 2018 20:04

Tipper cupen blir Rugani/Barzagli iallefall.

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 01 aug 2018 20:05

Når man stiller krav om å bli kaptein i Milan så drar man ikke etter bare en sesong. Det sier virkelig noe om holdningene til Bonucci. Håper jeg slipper å se han med kapteinsbindet i Juve igjen. Det hverken passer han til eller fortjener.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
IL PRINCIPINO #8
Medlem
Favorittspiller: Marchisio, Dybala, Buffon
Fornavn: Benjamin

Legg inn av IL PRINCIPINO #8 » 01 aug 2018 23:15

Higuain er fotografert i Milano nå. Di Marzio melder at avtalen er så godt som i boks. Faen.

Brukeravatar
Ravanelli
Capo

Legg inn av Ravanelli » 02 aug 2018 10:55

The Bianconeri been lauded for their wisdom when it comes to undertaking transfer business, however, this time Milan could reap the benefits from this proposed deal. Caldara is currently in better form than Bonucci, having been consistently exceptional for Atalanta over the past two seasons. The Italian youngster is tipped to be the long-term replacement for Juventus captain Giorgio Chiellini and Andrea Barzagli - that’s why the Serie A giants invested in the 24-year-old in 2017. The Bergamo-born defender has already experienced Europa League football with La Dea and is now eyeing the opportunity to ply his trade in this season’s Champions League with his new club.

A quiet achiever, the Atalanta academy product is a complete modern day centre-back most Coaches dream of having at their disposal: strong in clean tackles, good at ball interceptions and a set-piece threat in aerial situations. Why would the Bianconeri want to let go of a defender who boasts great qualities and can hone them alongside none other than veteran defender Chiellini?

The fact that Caldara played exceptionally well for a smaller Serie A club - alongside average defenders - indicates he is a capable leader and adaptable defender. However, Bonucci isn’t as versatile as most calcio fans think. The Italian international has thrived in the past BBC partnership at Juventus and the Azzurri, but this past season suggested that 31-year-old generally struggled without Chiellini and Barzagli by his side.

Bonucci returning to the reigning Serie A champions may bring immediate and short-term success, especially in the club’s quest to claim a third Champions League title. But let’s face it, both Chiellini and Barzagli are not getting any younger and will not be far off from hanging their boots up. If Bonucci moves back to Turin, who will play alongside the Italian when Chiellini and Barzagli leave? Daniele Rugani might be an option, but he too might leave sooner than expected. If this Caldara-Bonucci swap goes ahead, it will only highlight the major issue calcio currently faces - the young Italian talent being pushed aside to accommodate older players.

The safe option for the Bianconeri here would be to keep Caldara and give this talented youngster a chance to prove himself at a high calibre club like Juventus.
https://www.football-italia.net/125553/ ... nucci-back
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Bianconeri
Capo

Legg inn av Bianconeri » 02 aug 2018 13:18

Dette oppsummerer det jeg mener om den overgangen.... :nope:

At man skal være så jævelig opptatt av dette CL trofeet går jo nå utover det langsiktige. Med Bonucci og Ronaldo så kan vi fortsatt ryke på hue og ræva ut i 8 dels finalen ved en uheldig trekning eller dårlig spill. Er lettere å kjøpe seg til en liga tittel enn en CL tittel, da man fort kan ryke etter en dårlig kamp i cup spill.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 02 aug 2018 15:11

Jeg mener nå likefullt at toppnivået til Bonucci udiskutabelt er langt over Caldara.
Samtidig blir det noe rart å sammenligne med nivået i debutsesongen for et helt nytt lag, som virkelig ikke hadde relasjoner i noen ledd i innledningen.

Vi snakker om midtstoppere på 31 år som vel har 2-3 gode sesonger igjen og vel så det, i tillegg har vi Rugani, samt at nye spillere vil komme opp og frem. Tror for mange vektlegger følelser ved at han forsvant til Milan i fjor her fremfor kvaliteter. Jeg tror fortsatt vi vil se Chiellini/Bonucci som midtstoppere i flere år fremover både på Juve og Italia.

Brukeravatar
Bianconeri
Capo

Legg inn av Bianconeri » 02 aug 2018 20:18

Jeg vet ikke helt hva som irriterer meg mest med denne overgangen, for det er en god del aspekter som skuffet meg.

For det første så syns jeg vi behandler Higuain dårlig med tanke på hvordan dette har utviklet seg, men mannen måtte desverre bort pga mangel på spilletid og for å frigjøre midler.
Noe annet som er irriterende er at nå hadde jeg endelig en følelse om at gjennomsnitts alderen i forsvaret skulle komme ned på et mer fornuftig nivå, men det gikk dritt.
Og helt til slutt så er det jo greia med at vi gir Milan klasse spissen de så absolutt har trengt, og i tillegg gitt de et stopperpar som kan spille sammen i 10 år.

Det er jo så klart noen bra aspekter her også. Vi får jo bra med penger for en aldrende spiss som ikke alltid har imponert. (Og det kan jo faktisk hende at det kun var Milan som kunne tenke seg å betale så mye for han, og derfor alt ble som det ble).
I tillegg så ender vi jo opp med en stopper som bør kunne gå greit inn i troppen, og som har vist at han kan være blandt de aller beste stopperne i verden.

Uansett så gleder jeg meg som en unge for nok en sesong med serie A. :juve:

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 02 aug 2018 20:37

Den oppsummeringen kan jeg si meg enig i.

Brukeravatar
Attila
Medlem
Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Attila

Legg inn av Attila » 02 aug 2018 20:40

Hahaha, Bonucci.. Klein signering ass.

Veddeh
Medlem
Favorittspiller: Chiellini

Legg inn av Veddeh » 03 aug 2018 09:37

Første kampen til Bonucci mot Juventus, der han satt inn et mål, for så og feire som om han hadde blitt lotto millionær. I mine øyne er han død for meg

Exenon
Medlem
Favorittspiller: Bentancur
Fornavn: Kristian

Legg inn av Exenon » 03 aug 2018 21:30

Neveded sa i intervju at juventus skal ha en stor signering til før overgangsvinduet stenger

Brukeravatar
Avanti!
Medlem
Favorittspiller: Nedveds hår
Fornavn: Adrian

Legg inn av Avanti! » 03 aug 2018 22:55

I de siste sesongene har vi hatt et godt samhold i spillergruppa, ikke noe særlig til kontroverser eller uromomenter som kunne tatt vekk fokuset som trengs for å prestere jevnt. Jeg er litt redd for at vi med signering av en kravstor Ronaldo samt mange supporteres misnøye med Milan-avtalen kan ha satt den gode stemningen på spill. Om det pipes på Bonucci fra første stund, og Ronaldo/spillerne rundt ikke får det til å stemme helt, så er jeg redd for hva det kan gjøre med lagmentaliteten som har vært så utrolig viktig for Juve de siste årene (og vel også historisk sett). Mangelen på Buffon som mentalt anker kan også bidra negativt her, tror jeg.

Brukeravatar
Ravanelli
Capo

Legg inn av Ravanelli » 03 aug 2018 23:29

Exenon skrev:
03 aug 2018 21:30
Neveded sa i intervju at juventus skal ha en stor signering til før overgangsvinduet stenger
Hørt den før. Det kommer ingen.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Bianconeri
Capo

Legg inn av Bianconeri » 03 aug 2018 23:35

Håper supporterene skjønner at man ikke kan motarbeide laget pga at de er misfornøyde med Milan avtalen gjort av ledelsen. Bonucci kommer nok til å få en del pepper, men det går nok over etter hvert og han er helt sikkert mann nok til å takle det.

Det jeg er spent på, er om "familie forholdet" spillerne imellom fortsatt kommer til å være like bra. Over lengre tid nå så har vi vært en klubb med flere stjerner som har delt på oppmerksomheten og stjernestatusen. Nå rusler plutselig en av verdens beste spillere igjennom tidene inn dørene å setter alle i skyggen. I tillegg så er Ronaldo kjent for å ha et rimelig høyt selvbilde, og har i veldig lang tid vært the One and only i klubben han har spilt for.

Det er nok ingen ting å bekymre seg for, men det er jo så klart muligheter for at ting forandrer seg litt. Forhåpentligvis så sørger Ronaldo for mer seriøsitet i trenings arbeidet og enda mer grinta om å nå toppen.

Alessa
Medlem
Fornavn: Alessandro

Legg inn av Alessa » 03 aug 2018 23:52

Herregud som mange av dere syter over Ronaldo og Bonucci overgangen. De er for gamle, Bonucci feiret mot oss bla bla. Om laget står seg som nå til sesongstart er dette kanskje det sterkeste laget på papiret på kloden, og det er lenge siden juve har hatt en slik tropp. Bare se hva man kan stille med som et eventuelt b-lag. Greit at en del av start-11 har bikket 30, men hva har vel det å si? I fremtiden kommer denne klubben til å kjøpe seg unge og lovende talenter, eller spillere som er i sin beste alder, nettopp fordi det er en av verdens største klubber. Dette blir en sinnsyk sesong, og det er bare å glede seg! :)

Alessa
Medlem

Legg inn av Alessa » 04 aug 2018 00:00

Og det der med at Ronaldo er så stor og egosentrisk er bare pissprat. Dette er en kar som er 100% profesjonell i alt han gjør, og om han kanskje kan virke «ekkel» eller «usympatisk» når han er på banen noen ganger viser dette bare hvor mye denne mannen vil vinne for laget sitt. Selvfølgelig tenker han på seg selv også? At han vil være best. Det gjør han jo fordi han har muligheten til å vinne alt, både med laget sitt og individuelt. Som en over her sa tidligere. Om man hadde spurt folk her inne før overgangsmarkedet åpnet om man ville byttet Higuain og Caldara mot Ronaldo og Bonucci hadde samtlige her valgt sistnevnte. Det er på tide å løfte CL bøtta, å ha monopol på Scudetto er ikke kult lenger. Selv om Serie A i år ser meget sterk ut.

Brukeravatar
Ravanelli
Capo

Legg inn av Ravanelli » 04 aug 2018 00:07

Har ikke hørt så mange som har klagd over Ronaldo-overgangen. Han er den eneste som hever laget fra i fjor. Kanonsignering.

Bonucci derimot får fortjent kritikk. Han er søppel.
Forza Juventus ★★★

Alessa
Medlem

Legg inn av Alessa » 04 aug 2018 00:14

Du vet ikke hva du snakker om. Bonucci er søppel? Folk må klare å legge følelsene sine til side og se på kvalitetene til spilleren. Han hadde helt klart en horibel sesong i Milan, men hele overgangen til Milan pluss alle de nye signeringene deres ifjor har spilt en stor rolle i prestasjonene til både han og sikkert resten av laget. Og nei, Ronaldo er ikke den eneste som hever laget fra ifjor? Cancelo er helt klart førstevalg på back, pluss at Perin fort kan bli førstekeeper, og hvis Can holder seg skadefri burde han spille forran Khedira.

Svar