Ryktetråden 2.0

Nyheter, taktikker, spillere, trenere, samt annet som omhandler Juventus.
Alessa
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Alessandro

Re: Ryktetråden 2.0

Legg inn av Alessa » 04 aug 2018 00:24

Men det skal sies at Bonucci virker mye bedre med tre bak enn med 4 som juve har spilt med over lengre tid. Og regner med at de fortsetter med det, så det kan bli spennende. Men at han er søppel, det er jeg ikke enig i, og det tror jeg også du kommer til å innse etter hvert som sesongen kommer i gang :)

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Legg inn av Orcons » 04 aug 2018 08:57

Enig i alt du skriver Alessa.
Dette vinduet har styrket laget i så og si alle ledd.

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 04 aug 2018 09:58

Det er som dere sier ihvertfall ingen tvil om at vi pr. nå har styrket laget både i start 11, og i bredden. Er veldig spent på hvordan Allegri ser for seg start 11, og hvilken formasjon han planlegger å bruke.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 05 aug 2018 13:33

Can, Perin, Cancelo er gode signeringer som jeg er veldig glad for at Juve fikk tak i. Det er etter min mening likevel ikke de spillerne som kan utgjøre forskjellen mellom seier i CL eller ikke. Det er Ronaldo. Det er han som utgjør det ekstra nivået fra i fjor til i år.

Det er et stort minus at Buffon er borte. Perin ser mest lovende ut. Håper han får ut potensialet sitt. Da blir ikke tapet etter Buffon så stort.

Når det gjelder Bonucci så handler det ikke om følelser. Jeg var bare glad for at han dro forrige sommer. Han har alltid vært oppskrytt og vi ser gang på gang at svakhetene hans kommer frem når han spiller i en firer bak. Holdningene hans har også blitt gjennomskuet etter den patetiske opptredenen i Milan. Han trodde han kom som en gud, skulle være kaptein og gud vet hva. Litt motgang, så kommer han krypende tilbake. Det har hvertfall bare bekreftet hva jeg har tenkt om han.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Legg inn av Orcons » 05 aug 2018 14:58

Deg om det.

Ingen er feilfrie, men Bonucci er uten tvil en av verdens beste stoppere, og en av få med playmaker-kvaliteter. I tillegg viser han grinta av en annen verden og drar lag med seg. At han feiret vilt når han gikk til Milan ser jeg heller ikke som negativt. Jeg ser det som vinnervilje.
Hvorfor skal man ikke feire scoringen mot gamle lag av respekt...? Give me a brake. Fotball er ingen pusesport, og vi selv er fans av en klubb hvis motto er å vinne er alt! Det er akkurat slike vinnerskaller vi trenger.

Hvert eneste år er det syting og klaging her inne på overgangsvinduene, selv om man ser på progresjonen vi har hatt i signeringer de siste 7 årene. Det er omtrent bare bortskjemte Juve-supportere som kan være misfornøyd. De fleste andre jeg kjenner som holder med andre lag syns det rett og slett er utrolig hva Marotta og co drar opp av hatten hver sesong.
Og helt ærlig hvem lurer vi? Caldara hovedstopper for å vinne CL? Han har vært god, men langt fra noe sluttprodukt med spisskompetanse vi ikke allerede har i våre øvrige stoppere.

Anser meg ferdig med denne diskusjonen og ser frem til en sesong med et av verdens desidert sterkeste tropper. Noen må alltid fokusere på det negative uansett hvor mye som er positivt.

Brukeravatar
Ravanelli
Capo
Fornavn: Inge

Legg inn av Ravanelli » 06 aug 2018 11:14

Fordi disse "noen" vil mer. Det kan alltid bli bedre, det er bare sånn man blir best.
Forza Juventus ★★★

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 06 aug 2018 15:11

Syns det er fint vi ikke er alle like enige, det skaper ihvertfall litt aktivitet på forumet. :thumbup:
Er enig i at Marotta har gjort masse gode kjøp, og om denne Milan handelen legger seg på den lista, det får bare tiden avgjøre.

Noe som ikke har blitt snakket noe særlig om, er om Higuain oppsjonen ikke blir brukt av Milan. Syns det var dumt man ikke fikk det som en tvungen oppsjon, for eneste grunnen til at Milan ikke bruker den oppsjonen nå, er vel at Higuain flopper totalt eller blir langtidsskada. Da får vi altså tilbake en mann med betraktelig lavere markedsverdi, men med en fortsatt diger lønn. Dessuten kan vi ikke ta høyde for at de siste 36 millionene kommer neste sommer.

Når det gjelder fornying av midtstopperne med årene som kommer, så håper jeg virkelig at vi sikter oss inn på noen midtstoppere med god fart. Tempo har blitt virkelig viktig i dagens fotball, og man ser hvor krise det blir når lag står høyt og presser på for mål når motstanderen har offensive spillere som jogger fra oppasseren sin. Det er jo ikke alltid vi kan stå med 10 mann fra 30 meter og inn. Vi også sett f.eks Barzagli blitt filleristet i noen løpsdueller i oppkjøringen i USA.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Svar