Reisetråd - Tips, erfaringer og diskusjon

Kampdiskusjoner for Juventus FC
Brukeravatar
Fierezza
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Andreas
Sted: Oslo

Re: Reisetråd - Tips, erfaringer og diskusjon

Legg inn av Fierezza » 24 jul 2016 11:05

Jeg vil nok tro noen kamper den runden vil bli spilt lørdag, og kanskje også en mandag, som med de fleste Serie A-runder. Så hvis du er avhengig av at kampen går akkurat den dagen, kan det være risky.

Om man skal spekulere litt er det to åpenbare toppkamper den runden; Lazio-Juventus og Napoli-Milan. Det vanligste da er vel at en av disse kampene får "prime time" søndag 20.45, mens den andre blir flyttet til kveldskamp lørdag eller mandag. Endelig tidspunkt for de første kampene kommer vel forhåpentligvis ila rundt to uker, så hvis du kan vente på det hadde jeg nok gjort det.
Juventus per sempre sarà!

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 25 jul 2016 19:34

Takk for svar! Det ble en litt forlenget tur dette, så lenge kampen ikke går onsdag 24 eller tirsdag 31 burde det gå bra!

Jeg ser nå på billetter på Viagogo. Noen med erfaringer rundt dette? Aldri bestilt Juventus-billett selv, så fint med noen sine erfaringer! Eventuelt om noen vet en bedre måte å få billett på? Kan man f.eks få bortebilletter gjennom supporterklubben som medlem? Det tok jo litt tid før man fikk kunne bestille billetter gjennom Juvenorge sist sesong... For man blir jo alltids litt skeptisk tredjepartssider, så betaler gjerne litt ekstra for noe safe.

Edit: Er det forresten noen som vet hvordan det er å sitte i borteseksjonen? Leser at det muligens er krav om å ha et TDT-kort?
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
Fierezza
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Buffon
Fornavn: Andreas
Sted: Oslo

Legg inn av Fierezza » 31 jul 2016 21:01

Da burde du være veldig trygg i forhold til tidspunkt.

Vi har dessverre ikke mulighet til å tilby billetter til bortekamper gjennom supporterklubben, så da må du nok ty til andre kilder. Jeg har selv brukt Viagogo en gang, og de leverte uten problemer da, og vet også om flere andre som har gode erfaringer med de, så det vil jeg si er rimelig trygt. Ellers kommer billettene antageligvis også til å legges ut på listicket.it så fort nøyaktig kamptidspunkt er klart (tror de er offisiell billettportal også for Lazio). Klarer du å få billetter gjennom her er det billigere, og jeg vil egentlig ikke tro det skal være noe problem (pleier å være vanskelig for Juve-hjemmekamper, men det skyldes både mer trykk og mindre stadion).
Juventus per sempre sarà!

Sokki
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Pogba
Fornavn: Sokki

Re: Terminliste 2011/2012

Legg inn av Sokki » 27 nov 2016 21:33

Når kommer billettene til juventus Roma til salgs? :)

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi
Favorittspiller: Lippi, Tevez, Pirlo

Legg inn av lie83 » 04 mai 2017 15:09

Hallo.

Har bestilt billetter til kampen Juventus- Torino 6 Mai.

Dette blir første gangen jeg tar turen til Torino for å se Juve live og i den forbindelse trykket jeg meg inn på linken "Reiseguide til Torino", men denne fikk jeg ikke til å virke.

Er denne forsatt oppe å gå/ hvor kan jeg finne den, eller finnes det noen andre guider her inne for en 1ste gangs reisende?
“You should not sell champions when you have them at your disposal!”

Il Grande Mister, Marcello Romeo Lippi

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 04 mai 2017 15:29

Hei! Det ligger en del informasjon om du blar litt i denne tråden. Der har blant annet Fierezza delt litt tips, han studerte i Torino.

Noen nøkkelpunkter: Til/fra stadion fungerer kollektivtrafikk stadig bedre, med hyppige avganger fra Porta Sosa inn mot kamp. Du kjøper billetter på forhånd i Tabacchi-kiosker. Museet og stadiontour kan bestilles på forhånd via listicket.it, som kan være lur for å sikre deg et tidspunkt som passer ditt øvrige program. Det finnes noen spisesteder rundt stadion, men det er gjerne greit å ha spist i byen før kamp. I selve bykjernen er Torino som mange andre storbyer, med diverse åpne plasser som skiller hovedgatene, som Via Garibaldi (hvor blant annet en Juventus Store ligger) og Via Roma (hovedgaten). Om du liker museer er Fiat-museet og det egyptiske museet to fine severdigheter.

Riktig god tur!

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi

Legg inn av lie83 » 04 mai 2017 19:55

Takk for svar.

Vi ankommer flyplass i Torino og skal bo i sentrum av Torino. Hadde hatt lyst og vært på en trening til Juventus, vet du om dette er noe som er mulighet for, evt treningstider etc. Og Vinovo, er det langt fra sentrum av Torino?

Brukeravatar
Birindelli
Styremedlem, JCN
Favorittspiller: Del Piero

Legg inn av Birindelli » 04 mai 2017 20:36

Spis i sentrum. Det fjaset rundt stadion er ikke å anbefale.

God tur!
"Senza dubbio contano di più una ventina di partite nella Juve che un posto da titolare fisso in una squadra minore."

- Alessandro Birindelli

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi

Legg inn av lie83 » 04 mai 2017 20:54

Noen som vet hva forskjell på disse to valgene av billtettene?

J MUSEUM fino a/up 14.00

J MUSEUM dalle/since 14.00

Er det først "til kl 14: 00" og det andre "fra kl 14: 00" ?

K-A
Redaktør
Favorittspiller: Del Piero & Marchisio

Legg inn av K-A » 04 mai 2017 21:08

Enig i din tolkning. Sist jeg var nede kunne man velge spesifikke tidspunkt (alle hele klokkeslett), men de har gjerne endret på det.

Vinovo ligger et stykke utenfor Torino, så dit må du fort ha leiebil for å komme. Jeg vet heller ikke om treninger er åpne nå for tiden. Heldigvis ikke lenge til Juventus flytter helt til J-Village på nabotomten til Juventus stadium, da bør treningene bli enkle å følge for alle besøkende!

Husk å dra i god tid mot stadion. Tar ca en halvtime fra Porta Sosa, mens laget normalt varmer opp 45 min før kamp. Jeg ville senest vært inne til da. Husk pass for billettkontroll!

Brukeravatar
lie83
Discepolato Lippi

Legg inn av lie83 » 04 mai 2017 21:37

Tusen takk for gode svar/ god hjelp.

Har bestilt J- Museum ( forhåpentligvis) frem til 14: 00 også bestilte vi en Juventus City Tour fra J- Stadium med buss fra 16: 00 til 18: 30. Så blir dtet vel noe mat etc der før man går inn i det aller helligste?

Du har vel ikke noen erfaring med Juventus City Tour vel? ;P
Blir vel ikke for turist- aktig får jeg håpe..
Birindelli skrev:Spis i sentrum. Det fjaset rundt stadion er ikke å anbefale.

God tur!
Takk for det ;)

Noen spesielle steder du kan anbefale å spise, gjerne med fullt av bilder av Juventus- historie/ spillere etc?

Noen resturanter som er eiet av Juventus spillere/ tidligere spillere som f. eks Buffon/ Del Piero eller Lippi?

llisle39
Medlem
Favorittspiller: Dybala
Fornavn: Lasse

Legg inn av llisle39 » 26 okt 2018 14:08

Hei

Er det noen som har kjøpt billetter direkte fra Juventus før? Meg og en kompis har gjort det til Juve - Man Utd kampen, men vi sliter med å få betalt for billettene. Etter man har fått tildelt billetter, får man en epost med et telefoinnummer man må ringe for å betale. Man oppgir så kortnummer og utløpsdato pr telefon. Men det viser seg at Visa/Mastercard utstedt i Norge ikke tillater kortbetaling via bankterminal uten at kortet er fysisk tilstede på utsalgssted, så transaksjonen blir avvist. Vi har foreslått andre måter vi kan betale på, men de er helt firkantet og sier dette er måten alle andre utenlandske kunder gjør det på.

Hvis noen har hvert borti samme problemet, og fant en løsning, hadde jeg satt uendelig stor pris på om du delte din erfaring med meg

Mvh
Lasse

Svar