Ryktetråden 2.0

Nyheter, taktikker, spillere, trenere, samt annet som omhandler Juventus.
Aragorn
Medlem
Favorittspiller: Buffon

Re: Ryktetråden 2.0

Legg inn av Aragorn » 31 jan 2019 09:38

IL PRINCIPINO #8 skrev:
30 jan 2019 23:31
Allegri er kanskje den kjedeligste treneren vi har hadd på lenge! Ja det er spillerne som spiller kampen, men systemet hannes er rævva! Få han ut, inn med noen som kan få fram det kreative i spillerne. Det hadde vært drømme overgangen i januar
Sjukt å melde. En som har gitt oss X antall gull & 2 CL-finaler.

Enig i at spelet ikkje er bra. Men vi har aldri spelt tiki-taka heller.

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Legg inn av Orcons » 02 feb 2019 18:40

Må si jeg savner Higuain og... fortsatt surt hvordan den saken utviklet seg.

Exenon
Medlem
Favorittspiller: Bentancur
Fornavn: Kristian

Legg inn av Exenon » 02 feb 2019 22:25

Kansje vi skulle brukt januar vinduet på en midtstopper, patetisk forsvars spill ikveld

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 02 feb 2019 22:39

Exenon skrev:
02 feb 2019 22:25
Kansje vi skulle brukt januar vinduet på en midtstopper, patetisk forsvars spill ikveld
Spørs nok hva som var tilgjengelig ettersom vi endte på Cacares. Etter det jeg har lest var Benatia ut helt greit. Visstnok nektet å spille kamper, og klaget ut i pressen på spilletid etc. Så når han først får gå så velger han Qatar... Da har man ikke ambisjoner til å spille i Juve ihvertfall.

Så også at Evra hadde tilbudt seg comeback for å hjelpe Juve :P fyren har ikke spilt på 1 år :D

Exenon
Medlem

Legg inn av Exenon » 02 feb 2019 22:55

Hadde ikke forundret meg om evra kom

Brukeravatar
IL PRINCIPINO #8
Medlem
Favorittspiller: Marchisio, Dybala, Buffon
Fornavn: Benjamin

Legg inn av IL PRINCIPINO #8 » 03 feb 2019 01:43

Aragorn skrev:
31 jan 2019 09:38
IL PRINCIPINO #8 skrev:
Allegri er kanskje den kjedeligste treneren vi har hadd på lenge! Ja det er spillerne som spiller kampen, men systemet hannes er rævva! Få han ut, inn med noen som kan få fram det kreative i spillerne. Det hadde vært drømme overgangen i januar

At Allegri har gitt oss trofeer og mange fine minner er det ingen tvil om, men det virker ikke som at han klarer å få det beste ut av alle spillerne lengere. Systemet hans er for forutsigbart og lett og lese, og det fører til at vi får alt for mange støttepasninger og andre kjedelige valg. Greit nok vi kanskje vinner Serie A for 8ende gang på rad, men synes virkelig vi skal begynne å vise at CL er en prioritet, istedenfor å tape hjemme mot Manu og borte mot YB.

Aragorn
Medlem

Legg inn av Aragorn » 03 feb 2019 08:43

IL PRINCIPINO #8 skrev:
03 feb 2019 01:43
Aragorn skrev:
31 jan 2019 09:38
IL PRINCIPINO #8 skrev:

At Allegri har gitt oss trofeer og mange fine minner er det ingen tvil om, men det virker ikke som at han klarer å få det beste ut av alle spillerne lengere. Systemet hans er for forutsigbart og lett og lese, og det fører til at vi får alt for mange støttepasninger og andre kjedelige valg. Greit nok vi kanskje vinner Serie A for 8ende gang på rad, men synes virkelig vi skal begynne å vise at CL er en prioritet, istedenfor å tape hjemme mot Manu og borte mot YB.

Ja, spelet er lett å lese. Ballen skal ut på vingane, og vi satser på innlegg. Veldig forutsigbart for ein motstander, det er lite kreativitet igjennom midten. Det er der skoen trykker. Pirlo, Pogba, Vidal, Marchisio. Desse blei ikkje erstatta. Vi gikk frå å ha verdens beste midtbane til ei midtbane som ikkje er best i Italia eingong. Her er det klubben som har feila på overgangsmarkedet, ved å ikkje erstatte desse. Brukt enorme summer på Douglas Costa, Berna, Ronaldo, Rincon, Lemina, Pjaca, Hernanes, Pereyra, Can (Free transfer dog). Av desse er Rincon, Lemina, Hernanes, Pereyra og Can spelera som går inn sentralt. Ingen av desse er god nok til å erstatte nevnte spelera som har forsvunnet dei seinare åra. Einaste som levera varene er Pjanic i regista-rolla. Matuidi leverer i si rolle også, men ser ut som bambi på isen, med ball i beina.

Exenon
Medlem

Legg inn av Exenon » 03 feb 2019 16:12

Burde ha punget ut litt for ramsey og fått han i januar

Aragorn
Medlem

Legg inn av Aragorn » 13 feb 2019 11:20

Då var Ramsey bekrefta. Alt for stor lønnspose.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 15 feb 2019 20:04

Aragorn skrev:
13 feb 2019 11:20
Kjenner jeg har kapitulert litt på det området med dagens pengegalopp i Internasjonal fotball.
Så lenge klubben driver innenfor de rammene de mener er økonomisk forsvarlig uten fare for sanksjoner eller verre omstillinger, gir jeg rett og slett F.
Fokuserer heller på at det er godt og se vi forsterker laget for å levere enda bedre fotball.
Arabisk og Asiatisk inntreden har skapt en vanvittig lønnsgalopp, i tillegg til allerede etablert økonomisk doping i Europa. Enten er man med på leken for å ta steget HELT opp og kunne anses som favoritter, eller så må man faktisk godta at vi i beste fall er outsidere.

Er det for mye penger - JA. Kan Juventus gjøre noe med denne utviklingen - NEI.

Full kapitulasjon fra min side der altså...

Aragorn
Medlem

Legg inn av Aragorn » 15 feb 2019 20:26

Orcons skrev:
15 feb 2019 20:04
Aragorn skrev:
13 feb 2019 11:20
Kjenner jeg har kapitulert litt på det området med dagens pengegalopp i Internasjonal fotball.
Så lenge klubben driver innenfor de rammene de mener er økonomisk forsvarlig uten fare for sanksjoner eller verre omstillinger, gir jeg rett og slett F.
Fokuserer heller på at det er godt og se vi forsterker laget for å levere enda bedre fotball.
Arabisk og Asiatisk inntreden har skapt en vanvittig lønnsgalopp, i tillegg til allerede etablert økonomisk doping i Europa. Enten er man med på leken for å ta steget HELT opp og kunne anses som favoritter, eller så må man faktisk godta at vi i beste fall er outsidere.

Er det for mye penger - JA. Kan Juventus gjøre noe med denne utviklingen - NEI.

Full kapitulasjon fra min side der altså...
Ja, men meina vi kan stille krav til kvalitet som står i forhold til lønna. Sjølv om utviklinga i fotballen er hinsides, kan ein vere litt edruelig når det kjem til dette. Poenget mitt er at det er ein stor risiko å ta. Ramsey er ein spelar som er skadeutsatt.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 15 feb 2019 20:47

Joda, men jeg tror Ramsey vil blomstre i Juve og at han er en perfekt forsterkning.
Sett opp mot konkurransen om signaturen er dette derfor da "helt innafor".

Legger man til grunn en fiktig kjøpesum på 40 - 50 mill er ukelønna i teorien halvert.
Sånn sett er han hentet på en rentefri avbetaling hvor kostnaden blir spredd som lønn over hele perioden på 4 år. (mener det var 4)

Brukeravatar
Buffon
Medlem
Favorittspiller: DP, Montero, Tacchinardi
Fornavn: Nicolai

Legg inn av Buffon » 20 feb 2019 11:36

Tror Ramsey blir en god signering forutsatt at han holder seg skadefri.
Er jo veldig sprik på ryktene knyttet til lønnen hans, alt fra 1,2 - 4,5 mill i uka.
Syns en lønn på rundt 2 millioner er helt ok mtp at han kommer gratis og sånn sett også er i sin beste alder.
Khedira tror jeg har sett sine beste dager i Juve-trøya, så tipper han forsvinner neste sesong.

Sokki
Medlem
Favorittspiller: Del Piero, Pogba
Fornavn: Sokki

Legg inn av Sokki » 24 feb 2019 21:54

Higuain er allerede benkers i Chelsea.

Mazzacre
Medlem
Fornavn: Thomas

Legg inn av Mazzacre » 23 apr 2019 13:36

Håper det virkelig gjøres noe i sommer. Spesielt på trener plassen for nå er jeg veldig lei Allegri fotball selvom det har gitt Scudetto år inn og år ut. Skulle gjerne sett Guardiola i Juventus.
Også skulle jeg gjerne sett Icardi på topp.
Midtbanen tror jeg blir fin med Pjanic, Can og Ramsey, men skulle gjerne hatt en til stabil klasse spiller som jobber hardt og som ikke er redd for å gå fremover med ball.
Nest bakerst så er det håpløst med Rugani. Føles som jeg ikke har sett gutten holde en eneste forsvarslinje hele sesongen. Noen forslag til en klasse forsvarsspiller som kan gå rett inn som fast?

Aragorn
Medlem

Legg inn av Aragorn » 23 apr 2019 16:18

Ser ikkje heilt kven som skal ta over for Allegri, og ser ikkje mørkt på å behalde han. Imponerande arbeid han har lagt ned, og roterer laget bra. Kan ikkje skulde på han for at han ikkje har ei dynamisk nok midtbane, og ikkje har dei spelerane han treng.

Icardi vil eg ALDRI ha. Slange. Har ingenting i Juventus å gjere.

Slik eg ser det må midtbana ryddast opp i. Her treng vi meir fart og kreativitet.

Brukeravatar
Grohl
Medlem
Favorittspiller: Montero

Legg inn av Grohl » 24 apr 2019 07:25

Aragorn skrev:
23 apr 2019 16:18
Ser ikkje heilt kven som skal ta over for Allegri, og ser ikkje mørkt på å behalde han. Imponerande arbeid han har lagt ned, og roterer laget bra. Kan ikkje skulde på han for at han ikkje har ei dynamisk nok midtbane, og ikkje har dei spelerane han treng.

Slik eg ser det må midtbana ryddast opp i. Her treng vi meir fart og kreativitet.
Her mener jeg du bommer grovt. Selv i kamper der Juventus' mannskap er klart bedre enn motstanderens klarer man ikke alltid å dominere banespillet slik man burde. Man gjør, i gammel Juventusånd, det som er godt nok. Ikke noe galt i det, og man vinner stort sett likevel. Uansett, over tid er dette ingen andre enn Allegris ansvar. Jeg mener nå dette ikke er godt nok slik fotballen har utviklet seg de siste årene. Spillerne man har på midtbaneplass er antakelig minst rundt topp ti i Europa. Det er verre med hva man har i forsvar om dagen. Rugani kommer dessverre aldri til å ta steget som trengs. Han ser ut som en stressa junior som endelig har fått sjansen på 1. laget når han har ballen i beina.

Mazzacre
Medlem
Fornavn: Thomas

Legg inn av Mazzacre » 24 apr 2019 13:09

Veldig enig med Grohl her. Godt nok fungerer i serien over lang tid for poeng samling, men ikke i cuper etter min mening. Og ja... Rugani... Bestefall inn ved skader

Aragorn
Medlem

Legg inn av Aragorn » 24 apr 2019 17:07

Grohl skrev:
24 apr 2019 07:25
Aragorn skrev:
23 apr 2019 16:18

Her mener jeg du bommer grovt. Selv i kamper der Juventus' mannskap er klart bedre enn motstanderens klarer man ikke alltid å dominere banespillet slik man burde. Man gjør, i gammel Juventusånd, det som er godt nok. Ikke noe galt i det, og man vinner stort sett likevel. Uansett, over tid er dette ingen andre enn Allegris ansvar. Jeg mener nå dette ikke er godt nok slik fotballen har utviklet seg de siste årene. Spillerne man har på midtbaneplass er antakelig minst rundt topp ti i Europa. Det er verre med hva man har i forsvar om dagen. Rugani kommer dessverre aldri til å ta steget som trengs. Han ser ut som en stressa junior som endelig har fått sjansen på 1. laget når han har ballen i beina.

Can, Matuidi, Pjanic, Bentancur og Khedira er alle gode spelera individuelt sett. Men saman fungerar det ikkje, det er for lite grinta og kreativitet i mi meining. Pjanic blir aleine om og vere den kreative drivkrafta i denne midtbana, uansett korleis du komponerer den. Eit lag med spelera som har dårlegare ferdigheiter enn våre, men er samspelt, kan no v/ riktig taktikk spele ut vår midtbane, som manglar ymse kvaliteter?

Midtbana vår i 14/15 var nok den beste i Europa etter mi meining, men har etter det blitt degradert. Ein vinn ikkje CL med ei midtbane som er rundt top 10.

Syns alt for mange er for raskt framme med tauet, for å ta Allegri. For ordens skyld: NEI, eg meiner ikkje at han er utan skuld i dette. Men frå han tok over til no er midtbana klart svekka, og det er ikkje han som styrar overgangane.

Ein ny midtstoppar i verdsklasse ved siden av Chiellini, og vi har eit godt forsvar, vertfall viss vi får A. Sandro igang igjen.

Aragorn
Medlem

Legg inn av Aragorn » 24 apr 2019 17:10

I 14/15 kom vi til CL-finalen, og det var ikkje på grunn av at Tevez og Morata var dei to beste spissane i verda..

Svar