Juventus - Ajax CL

Kampdiskusjoner for Juventus FC
Brukeravatar
Stefano
Medlem
Favorittspiller: Marchisio, Pirlo
Fornavn: Stefano

Re: Juventus - Ajax CL

Legg inn av Stefano » 16 apr 2019 21:42

Jeg kan fortsatt ikke begripe at det tydeligvis ikke trenes mer på det som har vært vår største svakhet i en årrekke.

Brukeravatar
Orcons
Medlem
Favorittspiller: Del Piero
Fornavn: Ronny
Sted: Oslo

Legg inn av Orcons » 16 apr 2019 21:42

Grohl skrev:
16 apr 2019 21:38
Nå er det på tide å bytte ut Allegri. Med dette mannskapet må man forvente en mer dominerende spillestil.
Enig... takk for alt, men nå må vi få en mer moderne spillestil med tempo.

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 16 apr 2019 21:48

Man kan ikke si noe på resultatene og hva Allegri har fått til med Juventus. Blir utrolig vanskelig å toppe det. Det man derimot kan si noe på, er underholdningsverdien, samhandlingen og evnen til å dominere som et lag, og ikke enkelt individer. Har tatt meg selv i å drive med andre ting under Juve kamp alt for ofte denne sesongen.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Brukeravatar
Stefano
Medlem
Favorittspiller: Marchisio, Pirlo
Fornavn: Stefano

Legg inn av Stefano » 16 apr 2019 21:49

Kan ikke gjøre annet enn å beundre LAGET Ajax. Håper de går hele veien.

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 16 apr 2019 21:55

Bianconeri skrev:
16 apr 2019 21:48
Har tatt meg selv i å drive med andre ting under Juve kamp alt for ofte denne sesongen.
Dette!

Brukeravatar
Brazzo
Medlem
Favorittspiller: Buffon

Legg inn av Brazzo » 16 apr 2019 21:56

Beundrer Allegri for alt han har gjort. Men har på følelsen at med tapet så blir han å trekke seg etter sesongen. Han holdt jo på å gjøre det forrige sommer, men dette svir nok for mye. Spesielt siden det va så jævli fortjent Ajax også
"The day after the presentation of the Juventus Stadium I went to see some people and told them, We’re winning the Scudetto"

- Gianluigi Buffon

Brukeravatar
Orcons
Medlem

Legg inn av Orcons » 16 apr 2019 21:57

Fullt fortjent og en seier for fotballen at LAG som spiller på den måten går videre.

Brukeravatar
Grohl
Medlem
Favorittspiller: Montero

Legg inn av Grohl » 16 apr 2019 22:03

Enig med siste her. Ajax, Barcelona, City/Spurs og antakelig Liverpool spiller fotball. Juventus gjorde det deler av et par kamper mot Manju og Atletico (hjemme). Det fungerte, hvorfor ikke fortsette...

Brukeravatar
Juventusftw
Capo
Favorittspiller: Buffon, Del Piero
Fornavn: Håkon

Legg inn av Juventusftw » 16 apr 2019 22:09

Jevn men god og positiv førsteomgang, etterfulgt av en andreomgang hvor alt faller fra hverandre. Kollektivet møter ikke opp og henger ikke sammen. Fikk flash-backs til finalen mot Real Madrid hvor vi ble rundspilt siste 45 og evner ikke skape noe særlig.

Men er vi egentlig så jævlig overasket? 90% av kampene denne sesongen har vært elendig banespill selv med gode resultater på papiret. Allegri kan så klart klages på og jeg skjønner folk blir frustrerte av hvordan vi fremstår spillemessig med tanke på troppen vi har og hvordan vi presterte i returen min Atletico.

Men vi kan ikke kun klage på Allegri her. Her er det spiller etter spiller som må gå i seg selv og skjønne at de må prestere på et mye høyere nivå enn det de gjør. Det er utrolig mye surr, feilberegninger og svake pasninger som gjør at momentumet vi har tidvis bare kollapser.

Rugani ved flere anledninger velger feil pasningalternativ når spillet skal vendes som gjør at vi må gjøre 1-2 ekstra pasninger og Ajax får sjanse til å stabilisere seg. Alex Sandro er offensivt med opp, men tar få sjanser og bremset stadig opp angrepsspillet på venstre side ved å vende om og spille støttepasning. På midtbanen gjør Can gode initiativ, men det får lite sluttprodukt.

Mye mer kan nevnes, men jeg syntes det blir for lett å legge skylden på Allegri. Med det sagt, så ser jeg for meg at dette blir siste CL-kampen for Allegri hos Juventus av flere grunner. Men han fortsetter nok ut sesongen og gir seg etter Scudettoen er hevet på Juventus Stadium nok en gang. Skuffende, men ikke overraskende.
Juventus Campioni d'Italia ★★★

Brukeravatar
Bianconeri
Capo
Fornavn: Håvard
Sted: Mysen

Legg inn av Bianconeri » 16 apr 2019 22:12

Er som regel dårlig taper rett etter kamp, men klarer ikke å bli skikkelig forbanna når en underdog som Ajax, med sitt beskjedne budsjett, slår ut først Real også senere oss. Også måte de gjør det på da! De er helt klart best i alle kamper!

Det viser at et knallgodt kollektiv fortsatt slår overbetalte stjerner om mentaliteten eller samhandlingen ikke er til stede. Desverre tror jeg ikke Ajax går hele veien, for det er nok lag igjen som er mye bedre rustet til å slå de enn oss pr. nå.
«Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så». Bill Shankly

Exenon
Medlem
Favorittspiller: Bentancur
Fornavn: Kristian

Legg inn av Exenon » 16 apr 2019 22:32

Tror økonomien til juventus er så skakk kjørt pga at de røyk nå! Så nye gode spillere skal vi se langt etter, å hvem i helvette vil spille for juventus? Unner ikke en angreps spiller å komme til oss, hvertfal ikke måten vi har spilt på hele sesongen

Svar